Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΝΤΙΔΗΣ
  • ANIMAL
  • ΚΑΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ
  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
  • ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ιαν 24, 2023 Θέατρο 0


ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΚΥΨΕΛΗΣ

Ματ στο χρόνο: γράφει ο Νίκος Θωμόπουλος

Ένας γάμος ενός άντρα που έχει σύμπλεγμα κατωτερότητας με μια όμορφη μετανάστρια. Η αντιπαλότητα με την αδελφή του και οι συμπλεγματικές καταστάσεις που τους βασανίζουν. Στο τέλος έρχεται η συντριβή, στην παράσταση «Ματ στο χρόνο».

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΣΥΥΓΡΑΦΕΑΣ

Η Μαρίνα Σωτηροπούλου έχει ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία, τη διδασκαλία γαλλικών, τη δημοσιογραφία και τη ζωγραφική. Παράλληλα έχει παρακολουθήσει μαθήματα κινηματογράφου. Έχει γράψει ποιήματα, διηγήματα καθώς και μυθιστορήματα.

Τα δυο πρώτα θεατρικά της έργα «Χαμένος μονόλογος» και «Κορσάζ» δημιουργήθηκαν από τη διασκευή του βιβλίου της «Χαμένος μονόλογος και αλλά διηγήματα» (εκδόσεις Όστρια 2017) αναφέρονται στο Αλτσχάιμερ και τη στη γυναίκα αντίστοιχα. Το επόμενο έργο της «Σκιές πολέμου» είναι διασκευή από το ομώνυμο βιβλίο της (εκδόσεις Όστρια 2018). Βασίζεται σε αληθινή ιστορία που συνέβη στη Λήμνο. Ανασύρει μνήμες από ιστορίες από την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου.

Εστιάζει στα βαθύτερα ψυχολογικά δεινά που προκαλεί ο παραλογισμός του πολέμου και η ενστικτώδης βαρβαρότητα που γεννιέται τόσο στο κατακτητή όσο και στο κατακτημένο. Στο τέλος η ατομική  ελευθερία ανασύρεται μέσα από το συναίσθημα και το ένστικτο χωρίς να υπάρχουν νικητές και νικημένοι.

Στη συνέχεια γράφει το μυθιστόρημα «Σπίτι με τ’αγκάθια» (εκδόσεις Όστρια 2018). Το διασκευάζει ως  ομώνυμο θεατρικό. Πρωταγωνιστής είναι το σπίτι όπου με έντονο σασπένς φωτογραφίζονται διάφορες εποχές, άνθρωποι και δέντρα. Είναι έντονη η νοσταλγική ματιά κάτω από  ένα ατμοσφαιρικό πλαίσιο μυστηρίου.

Το 2022 ανεβαίνει το έργο της «Παντρεύω τον μπαμπά». Μια κωμωδία με κέντρο αφήγησης τις ψυχολογικές συνέπειες της περιόδου της καραντίνας λόγω επιδημίας του ιού covid. Σε μια οικογένεια με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις .

Οι φανερές αντανακλάσεις της βιωματικής επίγνωσης σε όλα τα κείμενα της συγγραφέως λειτουργούν με αμεσότητα κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του θεατή.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Κάπου στο σύγχρονο κόσμο ζει ένας ευκατάστατος νέος άντρας με σύμπλεγμα κατωτερότητας. Πιστεύει ότι είναι άσχημος. Παντρεύεται μια όμορφη, φτωχή μετανάστρια λόγω ψυχαναγκαστικού έρωτα. Η αδερφή του τον πιέζει καταπιεστικά να αποφύγει αυτό τον γάμο.

Τον φέρνει κοντά της απομονώνοντάς τον σ’ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Με εικονική αφορμή ένα ατύχημα του άντρα. Μια ατέλειωτη παρτίδα σκάκι που παίζουν μαζί νοηματοδοτεί την αέναη κι αγωνιώδη μάχη με το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου και την κυρίαρχη αίσθηση της ματαιότητας.

Οι τραγικές εξελίξεις που ακολουθούν τους φέρνουν αντιμέτωπους με την επώδυνη πραγματικότητα. Συνέπεια είναι να  βιώσουν την απόλυτη συντριβή αφού μεσολαβεί ένα  κωμικοτραγικό γεγονός εφήμερης σεξουαλικής συνεύρεσης του θείου τους. 

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ο κεντρικός ήρωας της παράστασης «Ματ στο χρόνο» αντιπροσωπεύει μια ευάλωτη συναισθηματικά αντρική φιγούρα. Παραδομένη στη παθογόνο νοοτροπία του «βολέματος». Βιώνει παθητικά και διαχρονικά τη συντηρητική, μικροαστική κοινωνία .Έτσι εύκολα ευνουχίζεται ψυχικά από την επιβλητική και πανέξυπνη αδερφή του.

Αυτή σφύζει από αυτοπεποίθηση με ένα ισχυρό Εγώ. Την ακολουθεί υπάκουα σ’ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Ζει μαζί της χωρίς τροφή και νερό για μέρες σε μια νιρβάνα όπου χάνει την αίσθηση του χρόνου με σπασμωδικές αντιστάσεις. Θεωρεί τον εαυτό του ανίκανο να σηκώσει το βάρος των υποχρεώσεων του απέναντι στη γυναίκα του και το μωρό του που γεννήθηκε με αφορμή τον τραυματισμό του στο πόδι  από ένα εργατικό ατύχημα.

Παράλληλα η γυναίκα του, θύμα της  αδικίας μιας απάνθρωπης καπιταλιστικής κοινωνίας, παραληρεί ενοχικά  με ύφος τραγωδού αρχαίου δράματος. Έχει πλήρη επίγνωση της ένδειας  που τη συντρίβει

.Η κυρία Ρούλα τέλος σε μια σύντομη  ανολοκλήρωτη ερωτική σκηνή απεικονίζει με έμφαση,  με ανατρεπτική εικόνα μαύρου χιούμορ τη ματαιότητα των σαρκικών απολαύσεων.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΑΣ

Η σκηνοθεσία του έργου υποστηρίζει πειστικά την αφηγηματική δομή του ομώνυμου βιβλίου. Κρατεί τον αναπόσπαστο, με τη ροη της αφήγησης, ρυθμό που μου προκάλεσε αμείωτο το ενδιαφέρον.

Το μινιμαλιστικό και υποβλητικό σκηνικό εντάσσεται χρωματικά στα πρωτοποριακά  κοστούμια των ηρώων της παράστασης. Υπογραμμίζει την αίσθηση ενός σταματημένου χρόνου με τον ανάλογο φωτισμό μιας παρακμιακής ατμόσφαιρας.

Η διαταραγμένη καθημερινότητα της ζωής του ζευγαριού περιγράφεται με φλας μπακ, ανατρέποντας τη χρονική σειρά των γεγονότων. Δημιουργεί έτσι το σασπένς στον θεατή. Βλέπουμε στο πρώτο μέρος της παράστασης μια παροδική ελαφρά υποτονική παρουσία χαμηλών εσωτερικών κραδασμών στο ρόλο του συζύγου πρωταγωνιστή.

Νομίζω, γενικότερα, ότι η αξιοπρόσεκτη  σωματοποίηση όλων των ρόλων της παράστασης αποφεύγει έντεχνα μελό ξεσπάσματα. Εκφράζει ρεαλιστικά και ισορροπημένα τις ψυχικές μεταπτώσεις τους στην αγωνιώδη κι άνιση μάχη με την αόρατη σκηνικά ανήθικη όψη της κοινωνίας. Αυτή είναι αρκούντως απειλητική με μια υπαινικτική διάσταση σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Το μουσικό μοτίβο, τέλος, υποβάλει την ψυχική ανάταση των θεατών στο πέρασμα ενός χρόνου που στοιχειώνει καθηλωτικά τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ματ στο χρόνο

ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Συγγραφέας: Μαρίνα Σωτηροπούλου

Σκηνοθέτης: Νίκος Ξυθάλης

Σκηνικά: Μαρία Δρακοπούλου

Μουσική επιμέλεια: Κώστας Αγουρογιάννης

Κοστούμια: Μαρία Δρακοπούλου

Σχεδιασμός φώτων: Μάκης Κυρλίδης

Τεχνικός ήχου και φώτων: Ζωή Τριανταφυλλίδη

Παίζουν: Ντίνα Βούρτση, Μαρία Δρακοπούλου, Θανάσης Λιούνης, Ιωάννα Προσμίτη

Θέατρο: Στούντιο Κυψέλης (Σπετσοπούλας 9).

 

Διαβάστε τις θεατρικές κριτικές

Δείτε τα βίντεο που δημιουργήσαμε


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΟΥΛΕΣ
    ΔΟΥΛΕΣ

    Νοέ 05, 2023 0

  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΝΤΙΔΗΣ
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΝΤΙΔΗΣ

    Δεκ 10, 2023 0

  • ANIMAL
    ANIMAL

    Νοέ 26, 2023 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ
    ΚΑΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ

    Νοέ 26, 2023 0

  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Νοέ 20, 2023 0

  • ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973
    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973

    Νοέ 10, 2023 0

  • ΔΟΥΛΕΣ
    ΔΟΥΛΕΣ

    Νοέ 05, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    9 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    10 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Δεκέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Νοέ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (297)
  • Κινηματογράφος (1.237)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz