Νοέ 29, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 29/11/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,2/10 στο imdb.com από 1.336 χρήστες.
Η Μαρλίνα ζει ήσυχα στη Σούμπα μέχρι που μία μέρα ένας άνδρας, ο Μάρκους και η συμμορία του προσπαθούν να ληστέψουν το σπίτι της και εκείνη το σκοτώνει. Όμως στοιχειώνεται από το Μάρκους και η ζωή της αλλάζει δραματικά. Επίσημη πρόταση της Ινδονησίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2019.
Μία απρόσμενη σιγανή φωτιά, «Η δολοφόνος σε τέσσερις πράξεις» πηγαίνει κατευθείαν στο θέμα της, ακολουθώντας μία πορεία, όπως έχει ορισθεί από την αρχή. Η Μαρλίνα είναι χήρα και ζει στην Ινδονησία σε μία παρακμιακή κοινότητα. Το αίμα ζητά εκδίκηση σε τέσσερις πράξεις. Κάθε μία από αυτές τις πράξεις είναι σαν ένα μικρό τηλεγραφικό κείμενο. «Η ληστεία», «Η γέννα»… Το νόημά τους είναι ξεκάθαρο και δημιουργείται, από την εκφώνηση της αφήγησης, μία δύναμη αντίθετη με αυτό που το ίδιο το αφηγηματικό κείμενο ορίζει, ακόμα και από τον τίτλο του. Όπως σε πολλές από τις καλλιτεχνικές ταινίες, δημιουργείται μία ιστορία που κινείται έτσι ώστε να δημιουργεί ρωγμές, να δείχνει το πραγματικό τοπίο, την αίσθηση της βίας, αυτά που δεν μπορούν να λεχθούν, τα ανείπωτα που είναι το ουσιαστικό τμήμα του καλλιτεχνήματος.
Στην πρώτη πράξη μπαίνουμε στο απομονωμένο σπίτι της Μαρλίνας, η οποία ζει συντροφιά με ένα σκυλί και το ταριχευμένο σώμα του άντρα της. Τα ζώα είναι έξω από το σπίτι ενώ το σώμα του άντρα της είναι εντός, στον τοίχο, σε θέση που νομίζει κανείς ότι εγγυάται προστασία. Ένας τάφος, έξω από το σπίτι μας παραπέμπει σε έναν άλλο θάνατο -ίσως του Μάρκους;-. Η ζωή της είναι απλή και έχει να κάνει με τα ζώα της, γουρούνια, κατσίκες και κότες, δε βλέπουμε για πολύ την καθημερινή της ζωή. Αυτό που μας ενδιαφέρει -και εκεί που επικεντρώνει η ταινία- είναι η βία, αυτά που θα συμβούν και θα έχουν σχέση με αυτή, σχεδιασμένα με χωροταξική ακρίβεια.
Η εισαγωγή στη βία γίνεται με έναν ξένο, ένα ληστή που ονομάζεται Μάρκους. Μπαίνει απρόσκλητος στο σπίτι της Μαρλίνας. Κάνει σα να είναι το δικό του σπίτι, ζητά φαγητό και ανακοινώνει ότι αυτός και οι σύντροφοί του θα τη βιάσουν. Μία μικρή ομάδα αντρών φτάνει αργότερα. Συμπεριφέρονται όπως ο Μάρκους. Αυτή η εισαγωγή είναι σύντομη και μας δίνει την έντονη εντύπωση του φόβου, ο οποίος υπονοείται, είναι το αποτέλεσμα μιας εισβολής, δημιουργεί την αίσθηση της παγίδευσης. Δεν υπάρχει χώρος για τη Μαρλίνα να κρυφτεί, κάπου να τρέξει για να σωθεί. Τελειώνει αυτή η εισαγωγή με το θεατρικό παίξιμο που αφήνει στον κάθε χαρακτήρα χώρο για να συστηθεί και να ορίσει το στίγμα του.
Η Μαρλίνα είναι το θύμα, όμως οι περισσότεροι από τους επιτιθέμενους είναι νεκροί, στο τέλος της πρώτης πράξης. Μετά τη δεύτερη πράξη αρχίζει το «Ταξίδι», όπου το κεφάλι του Μάρκους εκτίθεται ως ένα τρόπαιο. Μετά από μία συζήτηση με μία έγκυο γειτόνισσα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα με το περιβάλλον της, η Μαρλίνα ξεκινά το ταξίδι της και η ιστορία μεταμορφώνεται σε μία ταινία δρόμου, με στοιχεία ουέστερν. Με τα πόδια, με το λεωφορείο, διαβαίνει μία ερημωμένη χώρα, αναζητώντας δικαιοσύνη. Η βία εγγράφεται σε ένα κατώτερο αφηγηματικό πεδίο, η έντασή της υποβόσκει, όπως συμβαίνει σε κλασικές ταινίες ουέστερν.
Η φωτογραφία καθηλώνει το θεατή και δεν τον αφήνει να αποσπαστεί η προσοχή του. Το οπτικό μέρος και οι χώροι παίζουν σημαντικό ρόλο ως μία αντίστιξη στο βίαιο και αποκρουστικό ανθρώπινο τοπίο. Ο σκηνοθέτης τα βάζει όλα αυτά στη θέση τους και αφήνει όσο αφηγηματικό χώρο χρειάζονται για να αναπτυχθούν οι χαρακτήρες, να αποτυπωθούν οι συμπεριφορές τους και να αναδειχθούν μέσα από την αντίθεση φύσης και ανθρώπινων συμπεριφορών. Αφήνει χώρο στο θεατή να δει, μέσα από την περιέργειά του και την δυναμική της υποκριτικής, μία στρατηγική που τελικά γίνεται μία μανιέρα.
Σκηνοθεσία: Mouly Surya
Σενάριο: Mouly Surya, Rama Adi, Garin Nugroho
Φωτογραφία: Yunus Pasolang
Μοντάζ: Kelvin Nugroho
Μουσική: Yudhi Arfani, Zeke Khaseli
Παραγωγοί: Rama Adi, Isabelle Glachant, Fauzan Zidni
Παίζουν: Marsha Timothy (Μαρλίνα), Egy Fedly (Μάρκους), Tumpal Tampubolon (σύζυγος Μαρλίνας), Yoga Pratama (Φράντς), Haydar Salishz (Νίκο), Yayu A.W. Unru (Ράγια), Norman R. Akyuwen (Μπινγκ), Ruly Lubis (Ντον), Satrya Ghozali (Ρόμπερτ), Dea Panendra (Νόβι)
Χώρα παραγωγής: Ινδονησία, Γαλλία, Μαλαισία, Ταϊλάνδη
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: ινδονησιακά
Διάρκεια: 93΄
Είδος: δράμα, θρίλερ
Ημερομηνία εξόδου: 29/11/2018
Εταιρεία διανομής: Weird Wave.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |