Δεκ 25, 2014 Κινηματογράφος 1
Ισπανία. Η κοινωνία βράζει και κινείται προς πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις. Οι πολίτες ψάχνουν και ψάχνονται. Οι πολιτικές αλλαγές που θέλουν δε λένε να έρθουν. Αυτή η κοινωνική αναταραχή έχει το αντίκτυπό της και στον ψυχικό κόσμο των πολιτών. Τα ψυχικά τοπία είναι τόσο διαφορετικά που δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τον πολιτισμό της σημερινής Ισπανίας. Στην ταινία «Magical girl» αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.
Ένας πατέρας, που το παιδί του σιγοσβήνει απ’τη λευχαιμία, θέλει να εκπληρώσει κάθε επιθυμία του. Είναι άνεργος και δεν έχει τη δυνατότητα να του πάρει το ακριβό φόρεμα που του έχει ζητήσει. Αναγκάζεται να καταφύγει σε παράνομες και ανήθικες πράξεις -για την κατεστημένη τάξη- που, αργότερα, θα το στιγματίσουν. Εκβιάζει μία γυναίκα που ανήκει στην ανώτερη τάξη. Πετυχαίνει έτσι το στόχο του.
Ένας μεγαλοαστός θέλει να εκπληρώσει τις ερωτικές επιθυμίες του και αυτή η ίδια γυναίκα είναι το όχημα που ο κρυφός ερωτισμός του θα διεγερθεί. Το έχουν δεχτεί και οι δύο, θα είναι μία πράξη που θα πονέσει. Ο πόνος όμως εδώ λειτουργεί σαν διεγερτικό στην ερωτική επιθυμία, τόσο στον ένα όσο και στον άλλο. Όλα γίνονται σε ένα δωμάτιο, η πόρτα του οποίου δε θα ανοίξει ποτέ για εμάς. Ο αυταρχισμός όμως του ανάπηρου άντρα εκεί θα ξεσπάσει. Η πόρτα θα παραμείνει λίγο ανοιχτή, τόσο όσο για να μας υποσχεθεί.
Ένας φυλακισμένος θα βγει απ’τη φυλακή και θα ξεκινήσει μία νέα ζωή. Παραμονεύει όμως το παρελθόν του για να τον τραβήξει πάλι πίσω. Σε αυτόν θα βρούμε τα χνάρια όλων των άλλων πράξεων, αυτών που η ταινία μας έχει δείξει και αυτών που δεν έχει αναφέρει και υπονοεί. Οι πράξεις λες ότι βγαίνουν απ’το ασυνείδητο και, σαν ένστικτα, μπαίνουν στη σφαίρα του συνειδητού για να εγγράψουν μία πραγματικότητα γεμάτη από νευρωσικές και ψυχωτικές καταστάσεις.
Ιδού λοιπόν που διαμορφώνεται η πραγματικότητα. Γεγονότα που έχουν γίνει, ψυχικές καταστάσεις που καλούν ή ανακαλούν ανθρώπινες πράξεις, συμπεριφορές. Η κοινωνία πλέον αρχίζει και διαμορφώνεται έτσι όπως είναι στα μάτια μας και σε αυτά των άλλων, κατά προσέγγιση, φυσικά. Το φιλμικό κείμενο μας μιλά για μία Ισπανία που έχει περισσότερες από μία εκδοχές. Μπορεί να μας ξενίζει αλλά βρίσκεται ανάμεσα στο όνειρο ή την ονείρωση και την πραγματικότητα, αν μπορούμε να μιλάμε για αυτή με ένα συγκεκριμένο τρόπο.
Ο σκηνοθέτης ακουμπά γερά στην παράδοση του ισπανικού κινηματογράφου που θέλει να ερευνά το ονειρικό και το θυμικό, αλλά και σε αυτή που επιθυμεί να κάνει μία διαφορετική προσέγγιση του «πραγματικού», υπερβάλλοντας πολλές φορές, εκθέτοντας πάντως μία εξεζητημένη μορφή της αφήγησης. Απ’τον Μπουνιουέλ στον Αλμοδόβαρ υπάρχουν οι καταπιεσμένες ορμές κατόπιν της χούντας του Φράνκο και του καταναγκασμού της καθολικής θρησκείας.
Βλέπουμε όμως ότι εδώ ο δημιουργός έχει αφομοιώσει όλες αυτές τις αφηγηματικές προτάσεις και τις έχει επεξεργαστεί για να διαμορφώσει τη δική του άποψη, τη φόρμα που προτείνει στο θεατή, αυτή που είναι νέα αλλά και παλιά, πάντα φρέσκια, όμορφη, έχοντας μέσα της την ασχήμια του κακού, καλή εφόσον εξυπηρετεί τον άνθρωπο και το σέβεται. Μία πολύ όμορφη ταινία που μας έκανε εντύπωση στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και που θα μας δώσει και άλλα στοιχεία, όταν την ξαναδούμε.
Γιάννης Φραγκούλης
Σκηνοθεσία: Carlos Vermut
Σενάριο: Carlos Vermut
Φωτογραφία: Santiago Racaj
Μοντάζ: Emma Tusell
Μουσική: Alessio Nanni
Ήχος: Daniel de Zayas
Σχεδιασμός ήχου: Ana Belen Martin
Μοντάζ ήχου: Eduardo Castro
Κοστούμια: Iratxe Sanz
Οπτικά εφέ: Rodrigo Lago, Cayetano Martin
Μέικαπ: Inaki Maestre
Κομμώσεις: Betty Rodriguez
Κάστινγκ: Sara Bilbatua
Παίζουν: Julio Arrojo (οδηγός), Luis Barmejo (Λουίς), Javier Botet (Πέπο), Alberto Chaves (Τεντέρο), Israel Elejalde (Αλφρέντο), Elisabet Gelabert (Άντα), Julian Genisson (κοσμηματοπώλης), Lorena Iglesias (ψυχολόγος), Miguel Insua (Όλιβερ), Barbara Lennie (Μπάρμπαρα), Eva Llorach (Λάουρα), Maria Martin Cuevas (Μπεμπέ), Marisol Membrillo (Μαρισόλ), David Pareja (Χαβιέ), Lucia Pollan (Αλίσια), Jose Sacristan (Νταμιάν), Teresa Soria Ruano (Αντέλα)
Σχεδιασμός παραγωγής: Montse Lacruz Andreu
Διεύθυνση παραγωγής: Amadeo Hernandez Bueno, Alvaro Portanet Hernandez
Εταιρείες παραγωγής: Films Distribution, Sabre Producciones, Canal+ Espagna, Television Espanola (TVE), Aqui y Alli Films
Χώρες παραγωγής: Ισπανία, Γαλλία
Γλώσσα: ισπανικά
Τόποι κινηματογράφησης: Μαδρίτη (Ισπανία)
Χρώμα: έγχρωμη
Είδος: δράμα, θρίλερ
Διάρκεια: 127΄
Εταιρεία διανομής: Weird Wave
Έξοδος στις αίθουσες: 18/12/2014.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |