Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ
  • Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

INTERDEPEDENCE

Απρ 12, 2022 Κινηματογράφος 0


INTERDEPEDENCE

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ

Interdepedence: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Μία ταινία που μιλά για την εξάρτηση του ανθρώπου από το περιβάλλον και το αντίστροφο. Βλέπει αυτή τη σχέση ως αμφίδρομη και έτσι είναι. Αυτός ο προσδιορισμός έχει αποδείξει η ιστορία της ανθρωπότητας ότι δεν είναι προφανής. Ακριβώς το αντίθετο. Η καταστροφή του περιβάλλοντος μας δείχνει τον επιθετικό χαρακτήρα του ανθρώπου σε σχέση με το περιβάλλον. Κατά συνέπεια αυτή η αμφίδρομη σχέση δεν έχει γίνει κατανοητή.

INTERDEPEDENCE: ΣΥΝΟΨΗ

Έντεκα σκηνοθέτες έκαναν ταινίες. Ο καθένας από μία με κεντρικό θέμα αυτή την αλληλεπίδραση ανθρώπου και περιβάλλοντος. Τα τρία στοιχεία που κυριαρχούν είναι η γη, ο αέρας και το νερό. Οι θεωρήσεις, όσον αφορά σε αυτά τα τρία στοιχεία, είναι πολλές και διαφορετικές. Όλοι βλέπουν την έννοια του περιβάλλοντος όπως τη θεωρεί η σύγχρονη περιβαλλοντολογική θεωρία. Περιβάλλον είναι η φύση, αυτά που ο άνθρωπος έχει κατασκευάσει, ο ίδιος ο άνθρωπος και οι ιδεολογικές θέσεις που κανονίζουν τη σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος.

INTERDEPEDENCE: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η διακοπή της αρμονικής σχέσης ανθρώπου και περιβάλλοντος είναι απόρροια των ιδεολογιών που καθορίζουν τις πολιτικές σχετικά με το περιβάλλον. Τελικά, με αυτό το σκεπτικό, καταλήγουμε ότι αυτές οι ιδεολογικές θέσεις καθορίζουν το πόσο καταστροφικά λειτουργούμε στο περιβάλλον, σε κρατικό και διακρατικό επίπεδο. Η κριτική μας, λοιπόν, δεν μπορεί παρά να επικεντρωθεί στο ιδεολογικό πεδίο όταν μιλάμε για την καταστροφή του περιβάλλοντος.

Αυτό ακριβώς κάνουν οι σκηνοθέτες αυτών των ταινιών. Απαραίτητο είναι βέβαια να γνωρίζουμε την ιστορία: τι έχει γίνει στο παρελθόν. Η σύγκριση παρελθόντος και παρόντος θα μας δώσει κάποια σημαντικά στοιχεία. Αυτά που θα μας πουν αν αυτές οι πράξεις που σχεδιάζουμε είναι σωστές ή όχι. Αυτό κάνουν οι σκηνοθέτες. Στο λόγο τους υπάρχει η ιστορία, το παρελθόν, και η σύγχρονη αντίληψη. Η πρώτη κιόλας ταινία μας βάζει μέσα σε αυτή τη λογική. Αυθόρμητα έρχεται το ερώτημα: Τι πρέπει να κάνουμε, να επιστρέψουμε πίσω στο παρελθόν ή να κάνουμε αλλαγές και ποιες; 

Interdepedence

INTERDEPEDENCE: Ο ΡΥΘΜΟΣ

Μέσα στο λόγο των ταινιών υπάρχουν οι απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα. Είναι αυτονόητο να πούμε ότι η απάντηση δεν είναι εύκολη. Αν ήταν δε θα είχαμε αυτή την καταστροφή που μας αναγκάζει να πάρουμε κάποια επείγοντα μέτρα.  Οι σκηνοθέτες μας δίνουν αυτά τα ερεθίσματα για να σχηματίσουμε τη δική μας άποψη. Η παγίδα είναι ο διδακτισμός. Με άλλα λόγια, να «κουνά το δάχτυλο» ο σκηνοθέτης και να προσπαθεί να μας επιβάλλει την άποψή του. Ευτυχώς αυτό δε γίνεται σε αυτές τις ταινίες. Ο λόγος είναι γλαφυρός και διασκεδαστικός χωρίς να χάνει την πολιτική ακρίβειά του.

Για να φτάσουμε όμως στο σημείο της κατανόησης θα πρέπει η πρόληψη του λόγου να διευκολύνεται. Δηλαδή, να υπάρχει αυτός ο ρυθμός που θα αρθρώσει το λόγο. Σε όλες τις ταινίες ο ρυθμός είναι έντονος χωρίς να κουράζει το θεατή με περιττά εφέ. Οι σκηνοθέτες καταφέρνουν να μας δείξουν το σύνολο του θέματος χωρίς να κουράσουν. Μόνο η ταινία που αναφέρεται στο διαζύγιο που έχει στον πυρήνα του τη μόλυνση του αέρα, εκεί υπάρχει έντονο διδακτικό ύφος.

INTERDEPEDENCE: Η ΕΠΙΡΡΟΗ

Που βρίσκεται όμως η αντίληψη του θεατή; Σε γενικές γραμμές αφήνεται ο θεατής να αποκρυσταλλώσει τη δική του άποψη. Αυτή θα είναι μία σύνθεση όλων των στοιχείων που οι ταινίες προσφέρουν. Έτσι υπάρχει η σύνθεση σε δεύτερο επίπεδο, όταν η ταινία θα έχει τελειώσει και θα μπορούμε να κάνουμε μία άλλη ανάγνωση. Το τέλος της ταινίας είναι η αρχή μιας διαδικασίας διαμόρφωσης μιας σκέψης, άρα μία συζήτηση μέσα στην κοινωνία. Εδώ θα δούμε τη δύναμη της ταινίας. Ο θεατής αναλαμβάνει το ρόλο του αναμεταδότη του μηνύματος της ταινίας.

Μία πολύ δυνατή ταινία. Μία συλλογική εργασία που ήδη έχει κάνει ένα κύκλο μέσα στην παγκόσμια κοινωνία. Το μήνυμά της ήδη λειτουργεί στη διαμόρφωση της αντίληψης του κόσμου για το πως θα αντιμετωπίζουμε πλέον το περιβάλλον. Μένει πλέον το ερώτημα: Αυτές οι κοινωνικές διεργασίες, κατόπιν της προβολής της ταινίας, θα επηρεάσουν την πολιτική των κυβερνήσεων; Αυτό το ερώτημα θα μείνει δυστυχώς αναπάντητο.




INTERDEPEDENCE

(ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ)

Σκηνοθέτης: Faouzi Bensaïdi, Mahamat-Saleh Haroun,  Ása Helga Hjörleifsdóttir, Salomé Lamas, Bettina Oberli,  Nila Madhab Panda,  Shahrbanoo Sadat,  Silvio Soldini,  Daniela Thomas,  Karin Williams, Jiuliang Wang

Σενάριο: Faouzi Bensaïdi, Mahamat-Saleh Haroun,  Ása Helga Hjörleifsdóttir, Salomé Lamas, Bettina Oberli,  Nila Madhab Panda,  Shahrbanoo Sadat,  Silvio Soldini,  Daniela Thomas,  Karin Williams, Jiuliang Wang  

Φωτογραφία: Rami Aloui, Leo Bittencourt,  Nagaraj Diwakar, Mathieu Giombini

Μοντάζ: Tiago Marinho,  Archit D Rastogi, Daniela Thomas

Ήχος: Juliano Zoppi, Kunal Lolsure   

Οπτικά εφέ: Amir Akbarshahi   

Παραγωγή: Martin Joss, Bettina Oberli, Daniel van Hoogstraten,  Adelina von Fürstenberg   

Ηθοποιοί: Claudio Abbiati (Όλμο), Emily Beecham,  Hera Hilmar,  Faremá Kalapalo,  Thor Kristjansson,  Kanho Matipu  

Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά

Χώρα παραγωγής: Ελβετία

Έτος παραγωγής: 2019

Διάρκεια: 99΄

Είδος: ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία, δράμα 

Διανομή στην Ελλάδα: Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας.

Περισσότερες τεχνικές πληροφορίες στο imdb.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει

Διαβάστε το ρεπορτάζ για την ταινία

 


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ
    ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ...

    Αυγ 07, 2022 0

  • ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΚΗΣ ΟΔΟΥ
    ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ...

    Αυγ 05, 2022 0

  • Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ
    Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ

    Ιούλ 10, 2022 0

  • 18
    18

    Ιούλ 09, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
    ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ...

    Αυγ 09, 2022 0

  • ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
    ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ...

    Αυγ 02, 2022 0

  • PARK YOUR CINEMA
    PARK YOUR CINEMA

    Αυγ 01, 2022 0

  • ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕ
    ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ...

    Ιούλ 31, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ
    Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ

    Αυγ 15, 2022 0

  • Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ
    Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ

    Αυγ 13, 2022 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022

    Αυγ 11, 2022 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 11, 2022 0

  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
    ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ

    Αυγ 09, 2022 0

  • ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ
    ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ

    Αυγ 07, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    9 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Ιούλ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (234)
  • Κινηματογράφος (1,142)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz