Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Φεβ 04, 2017 Θέατρο 0


ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Είδαμε την παράσταση «Η τέλεια γυναίκα», στο θέατρο Αθήναιον, στη Θεσσαλονίκη. Σκηνοθετεί, παίζει και έχει γράψει ο Ιάκωβος Μυλωνάς. Είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα να ανέβει ένας μονόλογος με θέμα αν υπάρχει ή όχι αυτό που λέμε τέλεια γυναίκα, ο Ιάκωβος Μυλωνάς όμως το τόλμησε.

Η παράσταση έρχεται από την Αθήνα, αν και ο Μυλωνάς είναι θεσσαλονικιός και επί σειρά ετών έχει δραστηριοποιηθεί, στο χώρο του θεάτρου και των ΜΜΕ, στη Θεσσαλονίκη. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι το θέμα, αν και είναι τεράστιο, στην παράσταση αντιμετωπίζεται με απλό τρόπο, με το σκηνικό διάκοσμο να είναι τόσο απλός αλλά και τόσο λειτουργικός που μπορεί να μεταμορφώσει σταδιακά τόσο τον ίδιο τον άνθρωπο όσο και την «πραγματικότητα», έτσι όπως την αντιλαμβανόμαστε, μέσα από το θεατρικό κείμενο.

Ο Ιάκωβος Μυλωνάς σκηνοθετεί τον εαυτό του, ξέρει πολύ καλά τη θεατρική τέχνη, την έχει διδάξει σε σεμινάρια και την έχει υπηρετήσει αρκετά χρόνια στις θεατρικές σκηνές. Ήταν έτοιμος να επιχειρήσει το πολύ δύσκολο εγχείρημα να απλοποιήσει ένα θέμα που ίσως ποτέ δε θα λυθεί. Μιλάμε για την απάντηση στην ερώτηση «Ποια είναι η τέλεια γυναίκα;». Το θέμα ακριβώς εστιάζει στην αντίληψη του τέλειου. Αυτό που είναι τέλειο για έναν δεν είναι για έναν άλλο. Επιπροσθέτως, όταν μιλάμε για τον έρωτα τα πράγματα γίνονται πολύ πιο δύσκολα. Θα πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα «Πως κάποιος ερωτεύεται, ποια είναι αυτή η διαδικασία;». Εδώ η ψυχολογία και η φιλοσοφία δεν έχε δώσει σαφείς απαντήσεις. Πολύ περισσότερο η ζωή μας δίνει διαφορετικές απόψεις, τόσες που το θέμα μπερδεύεται ακόμη περισσότερο.

Ο συγγραφέας του θεατρικού έργου δίνει μία πολύ απλή απάντηση: «Η τέλεια γυναίκα βρίσκεται μέσα στην ψυχή μας». Αυτή η απάντηση μπορεί να είναι η αφορμή να ξεκινήσει μία τεράστια κουβέντα που θα μπορούσε να συνοψιστεί στις εξής απόψεις: Ο κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα με το δικό του τρόπο και για αυτό δεν μπορούμε να μιλάμε για την πραγματικότητα αλλά για πολλές «πραγματικότητες». Αυτά τα στοιχεία ενός προσώπου και ενός χαρακτήρα που μας τραβούν και μας ελκύουν τόσο ώστε να «κολλήσουμε» σε ένα πρόσωπο είναι πολύ διαφορετικά στο κάθε άνθρωπο και έχουν να κάνουν τόσο με τον ψυχικό του κόσμο όσο και με αυτά που έχει ζήσει όλα τα χρόνια της ζωής του. Τέλος, ο έρωτας είναι μία τόσο περίπλοκη διαδικασία που η λογοτεχνία την έχει χαρακτηρίσει ανίκητη, η θρησκειολογία τον έχει θεοποιήσει, ο άνθρωπος, κατά συνέπεια, τον αγνοεί σε λεπτομέρειες και τον φοβάται.

 

Το θεατρικό έργο ξεκινά με την περιγραφή ενός ανθρώπου με τέτοιο τρόπο που θα πιστεύαμε ότι είναι αφελής ή χαζός. Είναι ερωτευμένος με μία γυναίκα την οποία δεν τη βλέπουμε, αλλά μιλάει για αυτή. Μέσα από αυτό τον έρωτα μαθαίνουμε για τη ζωή του, τα παιδικά του χρόνια, τον πρώτο έρωτα, την πόρνη που αγάπησε, τον πατέρα του, τις άλλες δύο γυναίκες της ζωής του, τη νοσηλεία του στο ψυχιατρικό ίδρυμα για την απώλεια μνήμης, ή μήπως για άλλο λόγο;

Προοδευτικά βλέπουμε έναν άνθρωπο που αφήνει να φανεί ο νευρωτικός του χαρακτήρας. Η νεύρωση του εστιάζει περισσότερο στον πατέρα και λιγότερο στη μητέρα. Το παιδί προσπαθεί να προσεγγίσει τη μητέρα, αλλά αυτή τον απωθεί με τη σχετική της αδιαφορία και τον ενδεχόμενο αυταρχισμό της. Τότε προσπαθεί να πλησιάσει τον πατέρα για να ολοκληρώσει την ταυτότητά του. Το πρώτο σοκ που παθαίνει είναι όταν ο πατέρας του πηγαίνει -και είναι ερωτευμένος- με την ίδια γυναίκα, την πόρνη, με την οποία είναι και ο ίδιος ερωτευμένος. Τότε η νεύρωση γίνεται ψύχωση.

Ο ψυχωτικός του χαρακτήρας ξεπερνά τα όρια και φτάνει στο φόνο. Οι γυναίκες που ερωτεύεται του θυμίζουν τη μητέρα του. Σκοτώνει για αυτήν. Ψάχνει απεγνωσμένα να βρει αυτό που λέει «τέλεια γυναίκα». Και την έχει βρει. Για αυτή μας μιλάει και σε αυτή θα κάνει πρόταση γάμου. Μέσα από τον καθρέπτη βλέπει. Μέσα από έναν καθρέπτη που δεν έχει σπάσει, όπως στον Μπέργκμαν, άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για τεμαχισμένη προσωπικότητα, αλλά για μία τέτοια που δομείται πάνω σε μία παραβατική κατεύθυνση.

Αυτός ο καθρέπτης μας πηγαίνει στη διπολική του κατάσταση. Αυτή η γυναίκα και αυτός ο άντρας είναι το ίδιο πρόσωπο. Έχει δεχτεί τον έρωτα προς τον εαυτό του, έχει ανακαλύψει τη θηλυκή πλευρά του, τη μητέρα του, είναι το μόνο ον και μη-ον, ταυτόχρονα, που δεν μπορεί να σκοτώσει. Ο έρωτάς του ολοκληρώνεται στην αυτοϊκανοποίησή του.

Δείτε το ρεπορτάζ για την παράσταση εδώ

Αυτή είναι η ουσία του έργου. Το τραγικό γίνεται κωμικό για να εξαγνισθεί το αμάρτημα. Ίσως οι ατάκες να ήθελαν κάποια επεξεργασία και σίγουρα τα τραγούδια να είναι πιο μελαγχολικά, να μιλούν, ως αντίστιξη, για την ψυχή αυτού του ανθρώπου. Οι μεταπτώσεις του ανθρώπου είναι εμφανείς ιδίως προς το τέλος της παράστασης. Εκεί όμως λείπει ο σπαραγμός, αυτός κρύβεται μέσα στην ψυχή του, βαθιά μέσα στην ψύχωσή του. Η χρησιμοποίηση του φωτισμού ήταν πολύ καλή, το σκηνικό μινιμαλιστικό για να αφήσει να φανεί το ψυχικό τοπίο σε όλο του το μεγαλείο.

Γιάννης Φραγκούλης

Η ΤΕΛΕΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ

Συγγραφέας: Ιάκωβος Μυλωνάς

Σκηνοθεσία: Ιάκωβος Μυλωνάς

Σκηνικά-κοστούμια: Φίλιππος Παπαθανασίου

Φωτισμοί: Ηλίας Καρτάκης

Διδασκαλία τραγουδιών: Άννα Χαριστίδου

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Φίλιππος Παπαγεωργίου

Παίζει: Ιάκωβος Μυλωνάς

Βοηθός παραγωγής: Κατερίνα Σουίπα

Γενική επιμέλεια: Μαρία Τσολάνα.

Θέατρο: Αθήναιον

Παραστάσεις: από 3/2 έως 26/2/2017

Διάρκεια: 65΄ (χωρίς διάλειμμα).


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

  • Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ, ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΑΓΟΡΑ
    Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ...

    Σεπ 01, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz