Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Ο ΜΥΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΑ002 Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ιούν 06, 2016 Θέατρο 0


Ο ΜΥΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΑ002 Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Στην παρούσα έρευνα θα παρακολουθήσουμε το μυθικό στοιχείο σε μία διαδρομή μέσα από τις διαφορετικές τέχνες, άρα μέσα από διαφορετικά κείμενα1, όπως αυτά ορίζονται από τη δομική ανάλυση, κάνοντας με αυτό τον τρόπο ένα διακειμενικό ταξίδι. Το μυθικό στοιχείο θα είναι ένα κομμάτι ενός μύθου, για αυτό είναι αναγκαίο να ορίσουμε, πριν ακόμη ξεκινήσουμε την έρευνά μας, τι είναι ακριβώς ο μύθος -κάτι που δεν είναι εντελώς προφανές- διευκρινίζοντας ότι δε μιλάμε μόνο για τη μυθολογία, αλλά για ό,τι έχει να κάνει με την αφήγηση, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

Μας ενδιαφέρει το αφηγηματικό φορτίο στο μυθικό στοιχείο και, πιο συγκεκριμένα, πως αυτό μεταβάλλεται ερχόμενο σε επαφή με διάφορα αφηγηματικά περιβάλλοντα, μέσα από διάφορες Τέχνες. Είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η επαφή με περιβάλλοντα που δεν είναι καθαρά αφηγηματικά, όπως είναι η ιστορία, η λαογραφία και οι διάφορες επιστήμες. Με αυτό τον τρόπο αυτή η αφηγηματική διακειμενικότητα, την οποία θέλουμε να ορίσουμε, μπαίνει στο πεδίο της Παράστασης (Performance), όπως ορίζεται από το Grotowski και άλλους διανοητές, δημιουργεί ένα νέο κόσμο, ξεπερνώντας τα στενά όρια της αναπαράστασης.

0002oriothetisi tis erevnas foto2

Θα επικεντρώσω όλη αυτή την έρευνα στη δημιουργική εργασία του σχεδιαστή, θεωρώντας ότι σχεδιαστής είναι αυτός που σχεδιάζει μία δημιουργική διαδικασία μέσα στο χώρο της αφήγησης. Θεωρώντας ότι η δουλειά του είναι καθαρά αφηγηματική, θα ερευνήσω αν και πως αυτός επηρεάζεται από την αφηγηματική διακειμενικότητα, όπως αυτή την έχω, αρχικά και σε ένα πρώτο στάδιο, ορίσει πιο πάνω. Ακόμη περισσότερο, θα ερευνήσω αν ο σχεδιαστής επηρεάζεται από τις επιστήμες που δεν είναι καθαρά αφηγηματικές, άρα αν αυτός λειτουργεί σαν ένα δρων πρόσωπο2, μέσα στο πλαίσιο μιας Παράστασης, η οποία αρχίζει και τελειώνει στην έρευνά του και προεκτείνεται μέχρι το τελικό δημιούργημά του.

Συγχρόνως θα ερευνηθεί ποια είναι η συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία του αγοραστικού κοινού. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να προτείνουμε μία μεθοδολογία για το σχεδιαστή, θεωρώντας ότι η δημιουργική του εργασία προτείνει ένα στιλ, μία πρόταση για τη ζωή του ατόμου3, άρα η έρευνα για το σχεδιασμό είναι κεφαλαιώδους σημασίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  1. Ο όρος «κείμενο» αποδίδεται εδώ σύμφωνα με τη σημειωτική. Ο αναγνώστης μπορεί να βρει στο γλωσσάρι, σε αυτή εδώ την έκδοση, την ακριβή ερμηνεία των όρων που του είναι είτε άγνωστοι είτε νομίζει ότι έχουν διφορούμενη έννοια. Αν επιθυμεί περεταίρω διευκρινήσεις, τότε μπορεί να βρει, από τη βιβλιογραφία που παρατίθεται, πλούσιο υλικό για την αποσαφήνιση των όρων αυτών και τις διάφορες παραμέτρους και τις συνισταμένες τους.
  2. Στον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance) έχουμε τον Performer, τον οποίο στα ελληνικά θα ονομάζαμε δρων πρόσωπο, θεωρώντας ότι δρα, στο πλαίσιο μιας Παράστασης, δεν ερμηνεύει απλά, κυρίως δρα. Περισσότερα μπορεί να διαβάσει ο αναγνώστης στο σχετικό κεφάλαιο.
  3. Όπως θα δούμε αργότερα, το μυθικό στοιχείο, μέσα από μία σημειωτική διαδικασία και με τη συνεύρεση με άλλα στοιχεία (σημεία, κώδικες, σημειακές συναρτήσεις κ.λπ.), καταλήγει να διαμορφώνει ένα ιδεολόγημα, τελικά μία ιδεολογία και, ουσιαστικά, ένα νέο τρόπο ζωής, μία επαναστατική διαδικασία, σύμφωνα με την Kristeva.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


  • Performance Art
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • PERFOMANCE ART ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ, ΣΩΜΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΗ ΠΡΑΞΗ
    PERFOMANCE ART ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ,...

    Μαρ 21, 2021 0

  • ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ
    ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΣ...

    Σεπ 11, 2019 0

  • ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ;
    ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ...

    Ιούν 10, 2019 0

  • Ο ΜΥΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΑ006 Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΟ ΦΙΛΜΙΚΟ ΕΡΓΟ
    Ο ΜΥΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ...

    Ιούν 12, 2016 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz