Στην παρούσα έρευνα θα παρακολουθήσουμε το μυθικό στοιχείο σε μία διαδρομή μέσα από τις διαφορετικές τέχνες, άρα μέσα από διαφορετικά κείμενα1, όπως αυτά ορίζονται από τη δομική ανάλυση, κάνοντας με αυτό τον τρόπο ένα διακειμενικό ταξίδι. Το μυθικό στοιχείο θα είναι ένα κομμάτι ενός μύθου, για αυτό είναι αναγκαίο να ορίσουμε, πριν ακόμη ξεκινήσουμε την έρευνά μας, τι είναι ακριβώς ο μύθος -κάτι που δεν είναι εντελώς προφανές- διευκρινίζοντας ότι δε μιλάμε μόνο για τη μυθολογία, αλλά για ό,τι έχει να κάνει με την αφήγηση, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.
Μας ενδιαφέρει το αφηγηματικό φορτίο στο μυθικό στοιχείο και, πιο συγκεκριμένα, πως αυτό μεταβάλλεται ερχόμενο σε επαφή με διάφορα αφηγηματικά περιβάλλοντα, μέσα από διάφορες Τέχνες. Είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η επαφή με περιβάλλοντα που δεν είναι καθαρά αφηγηματικά, όπως είναι η ιστορία, η λαογραφία και οι διάφορες επιστήμες. Με αυτό τον τρόπο αυτή η αφηγηματική διακειμενικότητα, την οποία θέλουμε να ορίσουμε, μπαίνει στο πεδίο της Παράστασης (Performance), όπως ορίζεται από το Grotowski και άλλους διανοητές, δημιουργεί ένα νέο κόσμο, ξεπερνώντας τα στενά όρια της αναπαράστασης.
Θα επικεντρώσω όλη αυτή την έρευνα στη δημιουργική εργασία του σχεδιαστή, θεωρώντας ότι σχεδιαστής είναι αυτός που σχεδιάζει μία δημιουργική διαδικασία μέσα στο χώρο της αφήγησης. Θεωρώντας ότι η δουλειά του είναι καθαρά αφηγηματική, θα ερευνήσω αν και πως αυτός επηρεάζεται από την αφηγηματική διακειμενικότητα, όπως αυτή την έχω, αρχικά και σε ένα πρώτο στάδιο, ορίσει πιο πάνω. Ακόμη περισσότερο, θα ερευνήσω αν ο σχεδιαστής επηρεάζεται από τις επιστήμες που δεν είναι καθαρά αφηγηματικές, άρα αν αυτός λειτουργεί σαν ένα δρων πρόσωπο2, μέσα στο πλαίσιο μιας Παράστασης, η οποία αρχίζει και τελειώνει στην έρευνά του και προεκτείνεται μέχρι το τελικό δημιούργημά του.
Συγχρόνως θα ερευνηθεί ποια είναι η συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία του αγοραστικού κοινού. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να προτείνουμε μία μεθοδολογία για το σχεδιαστή, θεωρώντας ότι η δημιουργική του εργασία προτείνει ένα στιλ, μία πρόταση για τη ζωή του ατόμου3, άρα η έρευνα για το σχεδιασμό είναι κεφαλαιώδους σημασίας.
Μαρ 21, 2021 0
Σεπ 11, 2019 0
Ιούν 10, 2019 0
Ιούν 12, 2016 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 05, 2024 0
Σεπ 04, 2024 0
Σεπ 03, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |