Ιαν 09, 2014 Κινηματογράφος 0
Πενήντα χρόνια μετά την αριστουργηματική ταινία της Disney, Mary Poppins που, εκτός από τη λατρεία του κοινού, απέσπασε 5 Όσκαρ και συνολικά 13 υποψηφιότητες, οι σπουδαίοι Tom Hanks (στο ρόλο του Walt Disney) και Emma Thompson (στο ρόλο της συγγραφέως των βιβλίων της Mary Poppins), πρωταγωνιστούν σε μια συγκινητική βιογραφία που μας ξεναγεί στις συνθήκες δημιουργίας του διάσημου αυτού φιλμ. Το «Saving Mr.Banks» είναι μια συναρπαστική ταινία μέσα στην ταινία, σε σενάριο της πολλά υποσχόμενης Kelly Marcel (Terra Nova TV Series) και σκηνοθεσία του John Lee Hancock (σενάριο και σκηνοθεσία για το «Blind side», σενάριο για το «Snow white and the Huntsman»), έχει όλες τις προδιαγραφές για να διαγωνιστεί στις σημαντικότερες κατηγορίες της επόμενης οσκαρικής κούρσας.
Η πλοκή επικεντρώνεται στη ζωή της συγγραφέως P. L.Travers και μοιράζεται ανάμεσα στην παιδική της ηλικία στην Αυστραλία το 1907, τη συγγραφική διαδικασία της σειράς βιβλίων Mary Poppins τη δεκαετία του ‘30 και τη μεταφορά τους στη μεγάλη οθόνη από το Walt Disney, τη δεκαετία του ‘60. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Χόλιγουντ, η Travers συλλογίζεται τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στην Αυστραλία και θυμάται τον πατέρα της που ήταν πηγή έμπνευσης για τον περίφημο χαρακτήρα του Mr. Banks, την πατρική φιγούρα στη διάσημη ιστορία.
Βλέπουμε σε παράλληλο μοντάζ τη ζωή της Travers, στο Λονδίνο και στο Λος Άντζελες, στο Χόλιγουντ, από τη μία, και τη ζωή της στην Αυστραλία, από την άλλη. Οι δύο αφηγήσεις μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη, χωρίς κάποιο ειδικό εφέ, απλά με σύνδεση, ρακόρ, σε ένα αντικείμενο ή σε ένα πρόσωπο. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να διακρίνουμε τα συναισθήματα που εγγράφονται στον κόσμο της συγγραφέως, της Travers, και τα κομβικά σημεία που της δημιουργούν αυτές τις εξάρσεις και τις υστερίες, που την κάνουν αντιπαθητική στους συνεργάτες της.
Με πολύ όμορφο τρόπο μας δείχνεται η παραπομπή στην παιδική της ηλικία, σε αυτά που ήθελε να χαρεί και δεν τα είχε, όταν την προσκαλούν να πάει στη Disneyland, εκεί όπου αισθάνεται σα μικρό παιδί. Χαίρεται, ανοίγει η καρδιά της, αποθωρακίζεται και φτάνει στο σημείο να χορέψει. Αρκεί όμως μια εμμονή της με τα κόμικ, τα οποία θέλει η παραγωγή να μπουν στην ταινία, ενώ αυτή τα απεχθάνεται, για να τα σπάσει όλα και να σηκωθεί να φύγει απ’την Αμερική, για να επιστρέψει στο Λονδίνο.
Παρόλα αυτά η ταινία συνεχίζεται, όταν ο ίδιος ο Disney θα πάει να τη βρει στο Λονδίνο για να τη μεταπείσει. Η ταινία δε μας εξηγεί πως αυτή πείστηκε να δώσει τη συγκατάθεσή της να γυριστεί η ταινία, αλλά μας πάει σε σκηνές από τα γυρίσματα και τελικά στην παγκόσμια πρώτη, όπου η συγγραφέας ξεσπάει σε λυγμούς, όταν βλέπει τη ζωή της στην οθόνη. Οι δύο αφηγήσεις δένουν λίγο πριν το τέλος, με το θάνατο του πατέρα της. Εκεί η ταινία κερδίζει στο συναίσθημα και τελικά έρχεται η συγκίνηση.
Δεν είδαμε όμως τις αλλαγές του ψυχικού κόσμου της συγγραφέως, ενώ βλέπαμε, μέχρι ένα σημείο, αυτές τις αλλαγές στο μικρό κορίτσι, τη παιδική της ηλικία, όπου ήταν εστιασμένη όλη η αφήγηση. Γι’αυτό το λόγο δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα στον ψυχικό κόσμο της μικρής κοπέλας και της ενήλικης λογοτέχνιδας, να είναι, τελικά η ζωή της μια αναφορά στην ιστορία της Αυστραλίας και του δυτικού-αγγλικανικού κόσμου. Εκεί η ταινία χάνει σε δύναμη και σε αντοχή.
Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές, η φωτογραφία αποδίδει τα χρώματα με πολύ όμορφο τρόπο, το μοντάζ δημιουργεί ρυθμό, βάσει του οποίου το ενδιαφέρον του θεατή ποτέ δε χάνεται. Η μουσική μας φέρνει στη ρομαντική εποχή, το ίδιο τα σκηνικά και τα κοστούμια. Όλα μαζί μας βάζουν μέσα στον κόσμο του Χόλιγουντ και, μέχρι ενός βαθμού, κάνουν μια νύξη για την ψευτιά που κυκλοφορεί σε αυτόν. Με αυτή την έννοια, η ταινία δεν αφήνει αδιάφορο το θεατή ούτε τους κριτές για τα βραβεία, αλλά δεν μπορεί να αντέξει στη μεγάλη κούρσα του χρόνου.
Σκηνοθεσία: John Lee Hancock
Σενάριο: Kelly Marcel, Sue Smith
Φωτογραφία: John Schwartzman
Μοντάζ: Mark Livolsi
Μουσική: Thomas Newman
Ήχος: David Roberts
Σχεδιασμός ήχου: Yann Delpuech, John Pritchett
Μοντάζ ήχου: Jon Johnson, Miguel Rivera, Brad Sokol
Σκηνικά: Susan Benjamin
Κοστούμια: Daniel Orlandi
Μέικαπ: Jenni Brown, Don Rutherford
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Will Field, Samantha Avila, Lauren E. Polizzi
Ανιμέισιον: Trevor Tamboline
Οπτικά εφέ: Joseph Bell, Alexandre Cancado, Vincent Cirelli, Mark A. Davis, Seth Martin, Stephen T. Spurlock, Alicia Suggs, James Waterson, Derek Weil
Ειδικά εφέ: Sam Dean, J. D. Schwalm
Παίζουν: Emma Thompson (P. L. Travers), Tom Hanks (Walt Disney), Annie Rose Buckley (Γκίντι), Colin Farrell (Τράβερς Γκοφ), Ruth Wilson (Μάργκαρετ Γκοφ), Paul Giamatti (Ραλφ), Bradley Whintford (Ντον ΝταΓκράντι), B. J. Novak (Ρόμπερτ Σέρμαν), Jason Schwartzman (Ρίτσαρντ Σέρμαν), Lily Bigham (Μπίντλι), Kathy Baker (Τόμι), Melanie Paxson (Ντόλι), Andy McPhee (κ. Μπελχατσέτ), Rachel Griffiths (θεία Έλι), Ronan Vibert (Ντιαρμούιτ Ράσελ)
Παραγωγή: Ian Collie, Alison Owen, Philip Stever
Σχεδιασμός παραγωγής: Michael Corenblith
Κάστινγκ: Ronna Kress
Εταιρείες παραγωγής: Walt Disney Pictures, Ruby Films, Essential Media and Entertainment, BBC Films, Hopscotch Features
Έτος παραγωγής: 2013
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία
Χρώμα: έγχρωμη
Ήχος: Dolby digital
Aspect ratio: 2.35:1
Διάρκεια: 125΄
Είδος: βιογραφία, κομεντί, δράμα
Εταιρεία διανομής: Feelgood
Ημερομηνία εξόδου: 16/1/2014
Γιάννης Φραγκούλης
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |