Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Νοέ 28, 2021 Θέατρο 0


Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε το θεατρικό έργο του Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ. «Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα» ανέβηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου. Ένα κλασικό έργο που διατηρεί όμως τα στοιχεία της πρωτοπορίας.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: ΣΥΝΟΨΗ

Μία απαρηγόρητη Μαρκησία, που έχασε τον άντρα της έναν μήνα μόλις μετά τον γάμο τους. Η Λιζέτ, η πονηρή της υπηρέτρια. Ο εγκαταλελειμμένος από την ερωμένη του Ιππότης. Ο Λουμπέν, ο αφελής υπηρέτης του. Ένας ερωτευμένος Κόμης που διεκδικεί την Μαρκησία ενώσω ο λογοτεχνικός της σύμβουλος, σταχυολογεί ψυχαγωγικά αναγνώσματα για να απαλύνουν τη μοναξιά της. Η επιμονή της Λιζέτ να φέρει κοντά την κυρία με τον Ιππότη προκειμένου να μην χάσει η ίδια τον Λουμπέν που αγαπά, θέτει σε κίνηση έναν ολόκληρο μηχανισμό από δηλώσεις, υπεκφυγές, ανατροπές, παρεξηγήσεις, αποπλανήσεις… και τελικά οδηγεί στην έκπληξη του έρωτα.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Μπορεί ο Μαριβώ να μας πει κάτι για τον έρωτα στην εποχή μας; Μία ερώτηση που μπορεί να έχει μία αυτονόητη απάντηση. Ένα «όχι». Όμως στην πραγματικότητα  τα θέμα είναι εντελώς διαφορετικό. Αυτό το έργο γράφτηκε το 1727. Από τότε έχει παρουσιαστεί πολλές φορές στη θεατρική σκηνή παγκοσμίως. Μία ακόμα φορά νομίζω ότι είναι αναγκαία για να τεθεί ξανά το θέμα του έρωτα.

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα

Όντως, αυτό τίθεται όπως το βάζει ο συγγραφέας του έργου. Αφήνει όμως στοιχεία για να βάλουμε τη δική μας προέκταση. Αυτή που θα βρει τα ίδια περίπου θέματα στην εποχή μας. Ο έρωτας έχει λογική; Η καρδιά μιας γυναίκας ανήκει σε αυτήν; Μπορεί να κάνει ότι η ερωτική επιθυμία της προστάζει; Ερωτήματα που ο Μαριβώ με έμμεσο τρόπο απαντάει. Ο θεατής θα βρει τις απαντήσεις διάσπαρτες μέσα στο έργο. Θα πρέπει να φτιάξει τη δική του θεώρηση. Να απαντήσει στο ερώτημα -τι σημαίνει έρωτας;- που βασανίζει και τον ίδιο. Γιατί ο έρωτας είναι βασανιστικός, αυθάδης και περιπαικτικός.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: ΟΙ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Ως Αλφείος, Πάνας, Άδωνις, έχει διαφορετικά πρόσωπα. Όλα αυτά αποτυπώνονται στα ανθρώπινα καλλιτεχνικά δημιουργήματα. Στους μύθους, στα λογοτεχνικά έργα, σε όλες τις αφηγήσεις θα δούμε τα διαφορετικά πρόσωπά του. Ο Μαριβώ προτιμά την κωμική πλευρά του. Μόνο που αυτό το κωμικό πολλές φορές αλλάζει όψη μέσα στην παράσταση. Ο Ιππότης πότε παρακαλά, πότε διεκδικεί και πότε θέλει να εκδικηθεί. Μέσα στο κωμικό θα βρούμε το τραγικό και το αντίστροφο. Με άλλα λόγια ο συγγραφέας του έργου υιοθετεί τις μορφές του έρωτα. Όπως αναφέραμε πιο πάνω. Έτσι όπως αποτυπώνονται στην ελληνική μυθολογία.

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου έχει διατελέσει καλλιτεχνικό διευθυντής στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο παρελθόν. Τώρα έρχεται ως σκηνοθέτης. Με ένα έργο που έχει αγαπήσει. «Η ρητορική του αισθήματος υποκαθιστά το αίσθημα. Στο φινάλε του έργου οι δύο ήρωες απομένουν σαν άδεια σακιά. Στήλες άλατος, μέσα σε ένα μπουρίνι. Κυοφορείτο σε όλη τη διάρκεια του έργου. Τώρα ξεσπά -ω της ειρωνείας!- τη στιγμή που επισφραγίζεται η ένωσή τους.», αναφέρει ο σκηνοθέτης και μεταφραστής του έργου.

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Γιατί όμως ξεσπά η καταιγίδα; Αυτό είναι ένα σημείο. Η νέα ζωή τους ξεκινά μόλις τώρα. Θα είναι ένας δρόμος στρωμένος με λουλούδια; Όχι σίγουρα μας λέει το έργο. Έχει δίκιο. Οι δύο ψυχικοί κόσμοι θα πρέπει να χαράξουν μία κοινή πορεία. Άρα θα πρέπει να βρουν αυτά τα κοινά στοιχεία του βίου τους. Πράγμα που σημαίνει μία πάλη με τον εαυτό τους. Ένας πόλεμος που κάποιες αναλαμπές του θα είναι ορατές στον άλλον. Η πρώτη αμφισβήτηση μιας ιδεατής πορείας υπάρχει από την  αρχή του έργου. Η Μαρκησία είναι χήρα από έναν άντρα που δεν αγαπούσε. Ο Ιππότης έχει χάσει την ερωμένη του. Το τι θα γίνει με αυτούς μας αφήνει ο συγγραφέας να το φανταστούμε από την αρχή του έργου.

Η Ζωή Μυλωνά, ως Λιζέτ, έπαιξε πολύ καλά. Ο Γιώργος Κολοβός, ως Λιουμπέν, αποδίδει με πιστότητα τον αφελή και χαρωπό υπηρέτη. Η Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, ως Μαρκησία, και ο Γιώργος Καύκας, ως Ιππότης, είναι η ραχοκοκαλιά της αφήγησης. Οι τρόποι τους δεν θα πρέπει να έχουν την ελάχιστη υπερβολή. Απέδωσαν σωστά το ρόλο τους. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες υποστήριξαν την πλοκή του έργου. Το σκηνικό απέδωσαν τη σκληρότητα, κρατώντας όμως μία ουδετερότητα. Οι φωτισμοί μας έβαλαν στο πραγματολογικό με ακρίβεια. Η σύγχρονη απόδοση του έργου ίσως θα ήθελε κάποιες ανατροπές. Αυτές που θα μας έφερναν πιο κοντά στη σημερινή μας εποχή.




Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Συγγραφέας: Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Μετάφραση: Βασίλης Παπαβασιλείου

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Νικολέτα Φιλόσογλου

Δραματουργία-μουσική επιμέλεια: Νικολέτα Φιλόσογλου

Σκηνικά-κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Βοηθός σκηνογραφίας-ενδυματολογίας: Έλλη Ναλμπάντη

Επιμέλεια κίνησης: Δημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Βοηθός φωτιστή: Αθηνά Μπανάβα

Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου

Σχεδιασμός δημιουργικού: Σιμώνη Γρηγορούδη

Ηθοποιοί: Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Μαρκησία), Γιώργος Καύκας (Ιππότης), Θέμης Πάνου (Ορτένσιος), Ταξιάρχης Χάνος (Κόμης), Ζωή Μυλωνά (Λιζέτ), Γιώργος Κολοβός (Λουμπέν)

Θέατρο: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Βασιλικό Θέατρο)

Πρεμιέρα: 26/11/2021

Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη,Παρασκευή, Σάββατο, στις 21:00 & Κυριακή στις 19:00

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (τηλ. 2315200200).

 

Διαβάστε τις κριτικές για τα θεατρικά έργα

Δείτε τα βίντεο για τις θεατρικές πρεμιέρες


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

  • Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ, ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΑΓΟΡΑ
    Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ...

    Σεπ 01, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz