Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΑΜΛΕΤ
  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ
  • ΚΡΑΥΓΕΣ
  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ
  • ΜΕΔΟΥΣΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΜΛΕΤ

Δεκ 24, 2025 Θέατρο 0


ΑΜΛΕΤ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ

Άμλετ: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Πρόκειται για μεταγραφή του κλασικού αριστουργήματος του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Άμλετ», από τον Ανδρέα Φλουράκη. Η δράση μεταφέρεται από τα ανάκτορα της Δανίας στα γραφεία και στα υπόγεια μιας σύγχρονης πολυεθνικής εταιρείας, διατηρώντας τη βασική πλοκή και τα πρόσωπα της ιστορίας. Στον κόσμο αυτό, οι μηχανορραφίες, οι συμμαχίες και οι προδοσίες δε διαδραματίζονται πια σε θρόνους και παλάτια, αλλά σε διοικητικά συμβούλια και σε υπουργεία ξένων χωρών. Ο Άμλετ καλείται να αντιμετωπίσει όχι μόνο τον θάνατο του πατέρα του και τον γάμο της μητέρας του με τον Κλαύδιο, αλλά και την αποκάλυψη πως ο ίδιος ο πατέρας του δολοφονήθηκε για να καλυφθούν πιθανά εγκλήματα στα οποία ήταν μπλεγμένη η κατασκευαστική τους εταιρεία.

Άμλετ: Το σύγχρονο πεδίο

Πόσο μπορεί ένας Άμλετ να αλλάξει αυτά που έχουν γίνει; Στο βασίλειο της Δανίας μπορεί να ήταν δυνατό αυτό να γίνει. Στη σύγχρονή μας εποχή είναι δύσκολο να αλλαχθεί κάτι στην εξουσία αν δε γίνει μια γενικευμένη επανάσταση, στρατηγικά προσεγμένη και βασισμένη στο γεωπολιτικό πεδίο που υπάρχει και συντηρεί αυτή την πραγματικότητα που θέλουμε να ανατρέψουμε. Σε αυτή την παράσταση έχουμε μια εταιρεία που κατασκευάζει γέφυρες. Είναι πολυεθνική και εμπλέκεται σε κακές κατασκευές που στοίχισαν τη ζωή σε αρκετούς ανθρώπους. Αυτή η εταιρεία βάλλεται από μια άλλη που έχει την έδρα της στη Σκανδιναβική χερσόνησο.

Οι αντίπαλες δυνάμεις έχουν μεταφερθεί από το βασίλειο της Δανίας στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χώρο και, πιο ειδικά, σε αυτόν των πολυεθνικών εταιρειών. Οι σχέσεις διαπλοκής δεν είναι πολύ διαφορετικές από αυτές ενός βασιλείου. Επίσης υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τις αντίπαλες δυνάμεις στην εξουσία μιας μεγάλης εταιρείας.

Άμλετ

Άμλετ: Το πολιτικό πεδίο

Το πρώτο που βλέπουμε είναι ότι τα «πλοκάμια» των τάσεων εξουσίας σε αυτές τις εταιρείες απλώνονται σε αρκετές χώρες και ο άνθρωπος δεν είναι παρά ένα πιόνι σε μια σκακιέρα που τα νήματα κινούνται από αόρατα χέρια. Σε αυτό το παράξενο σκάκι τα πιόνια αλλάζουν πολύ γρήγορα και εύκολα στρατόπεδο, πότε πολεμούν με τον εχθρό πότε με το δικό τους στρατό. Ακόμα ο βασιλιάς και η βασίλισσα δεν είναι πάντα σύμμαχοι. Όλα, λοιπόν, είναι μια επίφαση. Η πολυπλοκότητα των σχέσεων βασανίζει τον άνθρωπο που πιστεύει στον Άνθρωπο και στην απόδοση της δικαιοσύνης. Όλο αυτό το βάρος καταπιέζει τον Άμλετ, στη σύγχρονή του μορφή.

Γερμανία, Δανία, Σκανδιναβία, Ρωσία και Βαλκάνια είναι οι χώροι όπου αυτή η τραγωδία εξελίσσεται. Ο Άμλετ είναι αδύναμος να δράσει και σχετικά αναποφάσιστος, όπως στο σαιξπηρικό έργο. Όμως αναλαμβάνει δράση και, με πλάγιο τρόπο, κινεί τα νήματα για να αποδοθεί δικαιοσύνη. Καλείται να δει το φάντασμα του πεθαμένου πατέρα του. Το αμφισβητεί, αλλά αυτό μιλά μόνο σε αυτόν και τον καλεί να πάρει εκδίκηση για τον θάνατό του. Ο Άμλετ υποψιάζεται ποιος είναι ο δολοφόνος και επιβεβαιώνει αυτή τη σκέψη όταν κάνει ένα διαφημιστικό. Είναι μόνος σε αυτή τη μάχη και η έκβασή της θα είναι αμφίβολη.

Άμλετ: Οι αναφορές

Στο πεδίο μπαίνει μια μητέρα που έχει χάσει τα παιδιά της στο τραγικό δυστύχημα στη γέφυρα. Άμεση παραπομπή στο δυστύχημα των Τεμπών και στη μητρική φιγούρα που κυριαρχεί. Από την άλλη, αυτή η γυναίκα, η ξένη, έρχεται σε αντιπαράθεση με τη μητέρα του Άμλετ που γρήγορα παντρεύτηκε τον δολοφόνο του άντρα της. Το μητρικό ένστικτο είναι δυνατό για να ξυπνήσει αντιδράσεις που θα δυναμιτίσουν τα θεμέλια της εταιρείας. Όμως, σε αυτή την εκδοχή, αυτές οι δυνάμεις δεν είναι αρκετές να φέρουν την κάθαρση και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Απλώς τα πράγματα αλλάζουν τόσο όσο χρειάζεται για να μην καταρρεύσει το παγκόσμιο, πλέον, σύστημα.

Άμλετ

Ο Άμλετ δεν παριστάνει τον τρελό. Στο τέλος τρελαίνεται. Είναι δύσκολο να τα βάλεις με το σύστημα, στο τέλος θα χάσεις, μας λέει η παράσταση. Επιπλέον, θα γίνουν κάποιες αλλαγές στις επιμέρους δομές, η ουσία και ο πυρήνας θα μείνει ο ίδιος. Θα φανεί ότι έφταιγε και ο σκοτωμένος βασιλιάς, ο επόμενος και η βασίλισσα. Το πιο απλό είναι να γίνει αλλαγή στα πρόσωπα και  όχι στους θεσμούς. Απλά πράγματα! Καθημερινά, ωστόσο,  που δεν μπορεί κάποιος να τα αμφισβητήσει εύκολα αν βλέπει τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις με καθαρό μάτι.

Άμλετ: Η παράσταση

Η σκηνοθεσία τοποθετεί τους ηθοποιούς σε δύο χώρους, στο παρασκήνιο και στον κυρίως σκηνικό χώρο. Βιντεοπροβολές μας μεταφέρουν σε άλλα τοπία και μεταμορφώνουν τον χώρο. Ο κυρίως σκηνικός χώρος εύκολα μετασχηματίζεται και αλλάζει εντελώς: Τα γραφεία της διοίκησης και το υπόγειο είναι οι χώροι δράσης που εναλλάσσονται. Οι ηθοποιοί κινούνται με άνεση στους χώρους, εκφέρουν σωστά τον λόγο τους και ενσαρκώνουν με πιστότητα τους χαρακτήρες. Τα σκηνικά μας δίνουν την εικόνα μια σύγχρονης επιχείρησης. Όλα αυτά τα πραγματολογικά είναι η βάση από όπου θα αναπτυχθεί η αφήγηση του θεατή, στο ψυχικό του πεδίο πλέον. Η παράσταση μας δίνει τα σημεία για να προβληματιστούμε και να δομήσουμε τη δική μας άποψη για αυτά που γίνονται στην πολιτική και οικονομική σκηνή στη χώρα μας και στο διεθνές πεδίο.




ΑΜΛΕΤ

Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Ελεύθερη διασκευή: Ανδρέας Φλουράκης

Σκηνοθέτιδα: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη

Σκηνικά: Έλλη Εμπεδοκλή

Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος

Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή

Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Νταϊόγλου

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθός σκηνοθέτης: Ανδρομάχη Κωστογιαννοπούλου

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μαΐδης (φώτο promo), Αλέξανδρος Βρεττάκος (φωτό παράστασης)

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Συμπαραγωγή: Δη.Πε.Θε. Κοζάνης και Δη.Πε.Θε. Σερρών, σε συνεργασία με την AnimaTheater

Ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Κάππας, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Χρήστος Διαμαντούδης, Κωνσταντίνα Λάλλου, Σίμος Κωστάκογλου, Δημήτρης Κουστολίδης, Χαράλαμπος Παυλίδης, Αντωνία Γκούβη

Διάρκεια:  105΄ χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 17 ευρώ, μειωμένο 14€, ομαδικό 12€, ατέλειες: 8€

Προπώληση εισιτηρίων: www.more.com/gr-el/tickets/theater/amlet-tou-andrea-flouraki

Θέατρο: Θέατρο Ελέρ Ελένη Ερήμου (Φρυνίχου 10, Αθήνα, τηλέφωνο 21 1735 3928).

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει

Το βιβλίο της ανησυχίας-το ημερολόγιο αποχαιρετισμού

Οικογενειακές… υστερίες

Μέδουσα


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ
    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ...

    Δεκ 23, 2025 0

  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ...

    Δεκ 16, 2025 0

  • ΜΕΔΟΥΣΑ
    ΜΕΔΟΥΣΑ

    Δεκ 15, 2025 0

  • ΟΙΔΙΠΟΥΣ
    ΟΙΔΙΠΟΥΣ

    Σεπ 05, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΧΑΟΣ
    ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΧΑΟΣ

    Νοέ 22, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΑΜΛΕΤ
    ΑΜΛΕΤ

    Δεκ 24, 2025 0

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ
    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ

    Δεκ 23, 2025 0

  • ΚΡΑΥΓΕΣ
    ΚΡΑΥΓΕΣ

    Δεκ 17, 2025 0

  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ

    Δεκ 16, 2025 0

  • ΜΕΔΟΥΣΑ
    ΜΕΔΟΥΣΑ

    Δεκ 15, 2025 0

  • ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Δεκ 14, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    10 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    12 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    1 έτος ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    1 έτος ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Νοέ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (366)
  • Κινηματογράφος (1.477)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz