Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΕΛΕΝΗ Η ΔΙΚΗ ΜΙΑΣ ΠΟΡΝΗΣ
  • ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ
  • Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ
  • ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Ιούλ 24, 2025 Κινηματογράφος 0


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Λάβαμε αυτό το Δελτίο Τύπου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου που δημοσιεύουμε αυτούσιο.

Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε την θεσμοθέτηση νέας διαδικασίας επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπεί την χώρα μας στα βραβεία Όσκαρ, μέσω εντεκαμελούς επιτροπής η οποία θα απαρτίζεται από ισάριθμους εκπροσώπους φορέων και συνδικαλιστικών σωματείων. Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου είναι ένας από τους 11 φορείς.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Η αλλαγή

Η όποια αλλαγή στον τρόπο επιλογής της ταινίας που εκπροσωπεί την χώρα οφείλει να αποσκοπεί στη θωράκιση της διαδικασίας από μελλοντικές κρίσεις αξιοπιστίας όπως αυτή που βιώσαμε πέρσι, όταν οι αλλεπάλληλες παλινωδίες του Υπ.Πο. στη σύσταση της επιτροπής αμαύρωσαν την αξιοπιστία της διαδικασίας, προκάλεσαν επώδυνους τριγμούς στην κινηματογραφική κοινότητα και εξέθεσαν τη χώρα διεθνώς.

Η περσινή κρίση είχε σταθεί αφορμή για συνάντηση του Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Ε.Α.Κ.) με τον υφυπουργό πολιτισμού Κ. Φωτήλα. Στη συνάντηση αυτή δόθηκαν ρητές -πλην προφορικές- διαβεβαιώσεις πως σύντομα θα άλλαζε η διαδικασία επιλογής προκειμένου στον πυρήνα της να έχει εκπροσώπους της Ε.Α.Κ., αναγνωρίζοντας την ως τον εφάμιλλο εθνικό φορέα της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και, ως εκ τούτου, τον πλέον κατάλληλο να αναλάβει τη διαδικασία, πρακτική άλλωστε που ακολουθείται από πλήθος χωρών.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Νέα διαδικασία

Σε συνέχεια της συνάντησης, καταθέσαμε στις 16 Απριλίου 2025, εμπεριστατωμένη πρόταση για την θεσμοθέτηση νέας διαδικασίας ανάδειξης της υποψηφιότητας, μέσω επιτροπής στην οποία θα εκπροσωπείται τόσο η Ε.Α.Κ. όσο και άλλοι φορείς του κινηματογράφου. Συγκεκριμένα προτάθηκε η σύσταση εννεαμελούς επιτροπής η οποία θα απαρτίζεται από πέντε μέλη της Ε.Α.Κ., διαφορετικών ειδικοτήτων, καθώς και εκπρόσωπο του Υπ.Πο., του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, του ΕΚΚΟΜΕΔ και του Τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ.

Το σκεπτικό πίσω από την πρόταση ήταν πως η εκπροσώπηση διαφορετικών φορέων και ειδικοτήτων του κινηματογράφου στην επιτροπή θα αποτελέσει εγγύηση πολυφωνίας αλλά και αμεροληψίας. Παρά τις επανειλημμένες κρούσεις στον υφυπουργό, δεν λάβαμε ποτέ επίσημη απάντηση, θετική ή αρνητική. Αντ’αυτού, βρεθήκαμε προ τετελεσμένου, διαβάζοντας την ανακοίνωση της νέας διαδικασίας μέσα από τον τύπο.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Η πρόταση

Εκ πρώτης, η πρόταση του Υπ.Πο. διαπνέεται από την ίδια φιλοσοφία της πολυφωνίας ως εγγύηση αξιοκρατίας που βρίσκεται στον πυρήνα της πρότασης της Ε.Α.Κ. Όμως, υπάρχει μια καταλυτικής σημασίας διαφορά: Η επιτροπή που προτείνεται από το Υπ.Πο. έχει ως κορμό εκπροσώπους συνδικαλιστικών σωματείων της χώρας.

Η επιλογή των σωματείων αποτελεί από μόνη της μια πολιτική πράξη κάθε άλλο παρά ουδέτερη. Στον κινηματογραφικό κλάδο δραστηριοποιούνται πολλά σωματεία, συχνά εκπροσωπώντας τον ίδιο κλάδο, το καθένα με την δική του συνδικαλιστική διαδρομή και το δικό του ιστορικό στη σχέση του με το κράτος αλλά και την κινηματογραφική κοινότητα. Με ποια κριτήρια το Υπ.Πο. επέλεξε τα συγκεκριμένα σωματεία έναντι άλλων;

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Τα κριτήρια

Γιατί, για παράδειγμα, να απουσιάζει από την επιτροπή εκπρόσωπος της Ένωσης Ντοκιμαντέρ; Γιατί να απουσιάζει εκπρόσωπος του Σωματείου Ελλήνων Μοντέρ Blink, μέλος του οποίου είναι ο μοντέρ Γιώργος Μαυροψαρίδης, δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ μοντάζ;

Τα κριτήρια επιλογής των σωματείων που εκπροσωπούνται στην νέα επιτροπή αποτελούν τη μία όψη του προβλήματος. Η άλλη αφορά την ουσία του ρόλου τους. Τα σωματεία ως στόχο έχουν να υπηρετούν τις διεκδικήσεις επιχειρηματιών, εταιρειών παραγωγής ή εργαζομένων συγκεκριμένων κλάδων. Για τον λόγο αυτό, βρίσκονται εξ ορισμού σε διαρκή συναλλαγή με το κράτος ενώ τα συμφέροντά τους είναι πολύ συχνά αλληλοσυγκρουόμενα. Ταυτόχρονα, η ανάδειξη του ελληνικού σινεμά ως σύνολο, ως αφήγημα, διαχρονικά και οικουμενικά, δεν είναι στον πυρήνα των καταστατικών τους στόχων.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Η λειτουργία της

Αντίθετα, αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: η προάσπιση, προώθηση και ανάδειξη του Ελληνικού Κινηματογράφου. Γι’αυτό στα μέλη της συνυπάρχουν όλοι οι εργασιακοί κλάδοι του κινηματογράφου – ηθοποιοί, σκηνοθέτες, παραγωγοί, καλλιτεχνικοί συντελεστές, θεωρητικοί, κριτικοί – με κριτήρια ένταξης πολύ πιο αυστηρά από αυτά που θέτουν στα υποψήφια μέλη τους τα σωματεία.

Αυτή είναι η ουσία της Ακαδημίας: Να λειτουργεί σαν μια ομπρέλα πάνω από τους ενεργούς επαγγελματίες ενός ολόκληρου κλάδου, όχι για να προασπίσει τα επιμέρους εργασιακά τους συμφέροντα αλλά το κοινό αγαθό που αυτοί αποδεδειγμένα, μέσα από το έργο τους, υπηρετούν, το οποίο δεν είναι άλλο από τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Οι εκπρόσωποι

Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν καλά πως η παρουσία εκπροσώπων συνδικαλιστικών φορέων σε επιτροπές γνωμοδότησης είναι φαινόμενο κάθε άλλο παρά καινοφανές στα ελληνικά κινηματογραφικά πρακτικά. Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου γεννήθηκε μέσα από το όραμα των κινηματογραφιστών της χώρας για μια εθνική κινηματογραφία απαλλαγμένη από πρακτικές συναλλαγής μεταξύ των σωματείων του κλάδου και του ελληνικού κράτους.

Πρακτικές που επί χρόνια παρεμπόδισαν την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου. Η θωράκιση των γνωμοδοτικών επιτροπών από την παρουσία συνδικαλιστικών φορέων είχε και έχει ως στόχο την θωράκιση των διαδικασιών από τυχόν πολιτικές παρεμβάσεις. Αυτή είναι η ουσία του ζητήματος με την νέα επιτροπή που φέρνει το Υπ.Πο. Αυτός είναι ο λόγος που ως Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου έχουμε σοβαρότατους λόγους να ανησυχούμε με αυτή την παλινδρόμηση.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Η καθυστέρηση

Η σύσταση της νέας επιτροπής θα όφειλε να είναι μείζον ζήτημα για την κινηματογραφική κοινότητα, πολλώ μάλλον όταν, για μια ακόμη χρονιά, αυτή γίνεται με μεγάλη ημερολογιακή καθυστέρηση, καθιστώντας ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια για οποιαδήποτε ουσιαστική καμπάνια προώθησης της ταινίας που θα επιλεγεί.

Δυστυχώς όμως, στην παρούσα συγκυρία, το ζήτημα επισκιάζεται από την ευρύτερη και πολύ πιο βαρύνουσα κρίση στη σχέση της κινηματογραφικής κοινότητας με την ελληνική πολιτεία την οποία έχει προκαλέσει η συγχώνευση Ε.Κ.Κ. και ΕΚΟΜΕ. Όσο παραμένουν άλυτα τα μείζονα προβλήματα που έφερε η σύσταση του ΕΚΚΟΜΕΔ το μέλλον των ελλήνων κινηματογραφιστών είναι κάθε άλλο παρά ευοίωνο.

Η Ε.Α.Κ. θα δώσει το παρών στην νέα επιτροπή προκειμένου να συμβάλει στην ομαλή επιλογή της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στα φετινά βραβεία Όσκαρ. Αναγνωρίζουμε την παρούσα σύσταση μόνο ως μια έκτακτη, μεταβατική λύση προς μια επόμενη νομοθετική ρύθμιση που θα θωρακίσει ουσιαστικά την επιτροπή από παρεμβάσεις κάθε τύπου και θα διαφυλάξει τις αρχές της πολυφωνίας και της αμεροληψίας.

Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στην ταινία που θα προκριθεί από την διαδικασία.

 

Διαβάστε τα νέα του κινηματογράφου

Μαζί

Μπεργκμαν

Ριβιέρα

Κινηματογραφικές αίθουσες στην Θεσσαλονίκη


  • Κινηματογραφικά νέα
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΜΑΖΙ
    ΜΑΖΙ

    Ιούλ 20, 2025 0

  • ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
    ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

    Ιούλ 05, 2025 0

  • ΡΙΒΙΕΡΑ
    ΡΙΒΙΕΡΑ

    Ιούν 29, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ
    ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ

    Ιούλ 29, 2025 0

  • ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΚΟΝΤΙΝΟ ΠΛΑΝΟ
    ΚΟΝΤΙΝΟ ΠΛΑΝΟ

    Ιούλ 21, 2025 0

  • ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
    ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

    Ιούλ 18, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΕΛΕΝΗ Η ΔΙΚΗ ΜΙΑΣ ΠΟΡΝΗΣ
    ΕΛΕΝΗ Η ΔΙΚΗ ΜΙΑΣ ΠΟΡΝΗΣ

    Ιούλ 29, 2025 0

  • ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ
    ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ

    Ιούλ 29, 2025 0

  • Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Ιούλ 25, 2025 0

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Ιούλ 24, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    5 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    7 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    9 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    9 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (345)
  • Κινηματογράφος (1.420)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz