Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

61ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ

Νοέ 05, 2020 Κινηματογράφος 0


61ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ

61ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

5-15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είναι σαφέστατα δύσκολες οι συνθήκες που οργανώνεται το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Αυτές οι δυσκολίες είναι για πολλούς ανθρώπους οι ίδιες και για όλους είναι πρωτόγνωρες. Είναι όμως μία ευκαιρία να σκεφτούμε τι Φεστιβάλ μπορούμε να κάνουμε, ποιος θα είναι ο χαρακτήρας του, ποιες οι προοπτικές του. Ή, για να το πούμε πιο απλά, αν θέλουμε όντως να κάνουμε ένα Φεστιβάλ, μέσα στην επιδημία του covid19 ή κάτι που να μοιάζει με Φεστιβάλ. Στο τέλος αυτού του κειμένου θα υπάρχουν link που θα παραπέμπουν στα άρθρα που δημοσιεύουμε.

Αν δεχτούμε ότι η προβολή ταινιών όταν οργανώνεται από έναν οργανισμό και γίνεται από αυτόν, απευθυνόμενο σε ένα κοινό, ότι αυτό είναι Φεστιβάλ, τότε μπορούμε να πούμε ότι η 61η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι όντως φεστιβαλική. Αν όμως πούμε ότι ένα Φεστιβάλ είναι πολλά περισσότερα από μία οργανωμένη προβολή, με άλλο λόγια η προώθηση των σκηνοθετών, το άνοιγμα των ταινιών σε έναν ευρύτερο ορίζοντα, τη γνωριμία των κινηματογραφιστών και των δουλειών τους με τους επαγγελματίες του χώρου, τότε, έτσι όπως έχει οργανωθεί, αυτή η διοργάνωση δεν είναι Φεστιβάλ. Θα γίνουμε πιο σαφείς.

Οι ταινίες είναι διαθέσιμες στο κοινό για συγκεκριμένο αριθμό θεάσεων. Όπως και στις κινηματογραφικές αίθουσες. Εκεί τελειώνει η προβολή τους και πλέον δεν έχουν άλλο λόγο ύπαρξης. Δεν υπάρχει αυτό το κομμάτι του Φεστιβάλ, η Αγορά όπου παραγωγοί, διανομείς και δημοσιογράφοι έρχονταν σε επαφή με το φιλμικό προϊόν και άνοιγε ένας δρόμος, ο οποίος βρίσκεται στη μεταθέαση, και δίνει άλλες προοπτικές, στο προϊόν και τους δημιουργούς του, λειτουργώντας ως κινητήριος δύναμη για την ανάπτυξη της κινηματογραφίας, σε εθνικό και σε παγκόσμιο πεδίο.

Αν ένα Φεστιβάλ είναι μία γιορτή, ένα πανήγυρη, δηλαδή ένας χώρος όπου υπάρχει η ζήτηση και η προσφορά ενός προϊόντος, αλλά και η απόλαυση που αυτό δίνει στους συμμετέχοντες, στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει αυτός ο φεστιβαλικός χαρακτήρας, δεν είναι Φεστιβάλ, είναι μία τεράστια Κινηματογραφική Λέσχη. Μόνο! Αν το συγκρίνουμε με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, το οποίο έγινε το Σεπτέμβριο του 2020, τότε μπορούμε να καταλάβουμε τι λείπει σε αυτή τη διοργάνωση για να είναι Φεστιβάλ. Το Φεστιβάλ Δράμας έγινε και αυτό διαδικτυακά, όμως η ταινία μικρού μήκους είχε την προώθησή της, όπως γίνεται σε ένα Φεστιβάλ, αν και ο προϋπολογισμός του Φεστιβάλ Δράμας είναι πολύ μικρότερος από αυτόν της Θεσσαλονίκης.

Μία ταινία που συμμετέχει σε αυτό το Φεστιβάλ, ιδίως οι ελληνικές, ποιο κέρδος έχει από αυτή τη συμμετοχή, εκτός από τη θέαση κάποιου αριθμού θεατών; Ποιο είναι αυτό που αυτό το Φεστιβάλ θα προσφέρει σε αυτή την ταινία; Γιατί θα πρέπει οπωσδήποτε ο δημιουργός της να τη φέρει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης; Ερωτήματα που θα πρέπει να προβληματίσουν την Ελίζα και τον Ορέστη, όπως μας συστήνονται στο σποτ πριν κάθε ταινία. Ακόμη, οι Ενώσεις ή τα Σωματεία που δίνουν κάποιο βραβείο σε αυτό το Φεστιβάλ θα πρέπει να το δώσουν και φέτος για να μην υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο αυτή τη γιορτή του κινηματογράφου, για να βοηθήσουν τις ελληνικές ταινίες.

Με αυτές τις σκέψεις βλέπουμε τις πρώτες ταινίες και θα προσπαθήσουμε, ανεπηρέαστοι, να τις κρίνουμε, ελληνικές και ξένες, με τη σειρά που θα τις δούμε. Καλή θέαση, λοιπόν, σε όσους θα δουν με αυτό τον τρόπο τις ταινίες, ας προσπαθήσουν να εμβαθύνουν στο νόημα του κινηματογραφικού έργου, να συνομιλήσουν μαζί του.

ΠΕΝΤΕ ΤΑΙΝΙΕΣ

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ

ΠΡΩΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ


  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
    ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ...

    Ιαν 24, 2022 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΟΝΤΑΖ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 12, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 11, 2021 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2021-ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 10, 2021 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz