Νοέ 22, 2019 Κινηματογράφος 0
γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Στο αποκορύφωμά των προβολών των ταινιών του 42ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, οι παρουσιάσεις των σκηνοθετών, λύνουν απορίες που έχουν δημιουργηθεί στο κοινό. Ταυτόχρονα όμως μεταφέρουν και την άποψη του ιδίου του σκηνοθέτη για την ταινία του, οδηγώντας ενίοτε τον θεατή σε μία διαφορετική ανάγνωση από την αρχική που έκανε κατά τη διάρκεια της θέασης
«Scenes of a love life» («Σκηνές μιας ερωτικής ζωής»), σκηνοθέτης Miguel Afonso.
Μία συρραφή από σκηνές, δοσμένη έτσι ώστε να παρουσιάζεται η ερωτική ιστορία ενός ζευγαριού, χωρίς όμως χρονολογική σειρά. Μιλώντας για το τι σημαίνει να κάνεις κινηματογράφο στην Πορτογαλία, τη χώρα του, ο σκηνοθέτης Miguel Afonso είπε πως στη χώρα του η κρατική χρηματοδότηση είναι καλή και σχετικά εύκολη για την παραγωγή ταινιών, αν και ο ίδιος δεν χρειάστηκε να ακολουθήσει αυτό το δρόμο.
«Winter solstice» («Χειμερινό ηλιοστάσιο»), σκηνοθέτης Alessandra Pescetta.
Σε μία πλούσια πόλη του ιταλικού Βορρά, η οποία όμως μέσα στην ευημερία της έχει ξεχάσει να φροντίσει το υπόβαθρο της και είναι περιτριγυρισμένη από σκουπίδια, μία πρόσφυγας, ανακαλύπτει πως τα απομεινάρια της καταναλωτικής κοινωνίας μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για την αναγέννηση της ελπίδας. «Δημιουργεί με αυτά έναν τάρανδο ο οποίος συμβολίζει πως ναι, είναι δυνατόν να αλλάξουν οι καταστάσεις», παρατήρησε η Alessandra Pescetta. Αναφορικά με τις δυσκολίες στην υλοποίηση των ταινιών στη χωρά της υπογράμμισε πως πέρα από τον οικονομικό τομέα, σημαντικό θέμα αποτελεί και ο χρόνος υλοποίησης μιας ταινίας, από τη σύλληψη της έως ότου βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες.
«Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου», σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος.
Ο σκηνοθέτης εμπνεύστηκε την ταινία όταν βρισκόταν στη Σύρο, την εβδομάδα των capital controls, και άρχισε να παρατηρεί τις αντιδράσεις του κόσμου. Όπως είπε, θέλησε να δείξει την αντίδραση ζευγαριών διαφορετικών ηλικιών, σε μία υποτιθέμενη καταστροφή του σύγχρονου πολιτισμού. Μέσα σε εφτά μέρες διακοπών, όσες και οι ημέρες της δημιουργίας του κόσμου, κι ενώ ο κόσμος των ηρώων του σιγά σιγά καταρρέει καθώς «πέφτουν» τα συστήματα επικοινωνίας, αναδεικνύονται οικογενειακές δυσλειτουργίες και διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες και νοοτροπίες.
«Η γραμμή», σκηνοθέτης Λουκάς Αγέλαστος.
Όπως εξήγησε ο σκηνοθέτης, η ταινία αποτελεί έναν τρόπο τινά «πιλότο» μιας μεγάλου μήκους ταινίας που έχει στα σκαριά, και θεώρησε ενδιαφέρον να δει κατά πόσον θα μπορούσε να σταθεί από μόνη της ως μία μικρού μήκους. Εστιάζει σε κάτι που βιώνει σχεδόν καθημερινά η πλειονότητα των Ελλήνων: την όχληση από εισπρακτικές εταιρίες για λογαριασμό των τραπεζών. Ηρωίδα του είναι μια εσωστρεφής και ευαίσθητη νηπιαγωγός που λόγω ανεργίας αναγκάζεται να εργαστεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Όμως η πρωταγωνίστρια του, παρά την πίεση του κυνικού προϊσταμένου της, αντιμετωπίζει με ευαισθησία τους «πελάτες» της εισπρακτικής εταιρείας.
«Βασιλικός», σκηνοθέτης Βαγγέλης Σέρφας.
Αναγκασμένος να επιστρέψει στο νησί καταγωγής του, λόγω του θανάτου της μητέρας του, ο πρωταγωνιστής της ταινίας διαπιστώνει πως δεν μπορεί να αποχωριστεί το παρελθόν του το οποίο συμβολίζει μία γλάστρα με βασιλικό που αγαπούσε η μητέρα του. «Διαπιστώνει πως η φροντίδα της γλάστρας που του άφησε η μητέρα του είναι βάρος και προσπαθεί να την ξεφορτωθεί -κάτι όμως που τελικά δεν καταφέρνει», είπε ο παραγωγός της ταινίας Γιώργος Πατεράκης που παρευρέθηκε στην παρουσίαση.
«Land», σκηνοθέτες Θεοδώρα Πασκουνέλι, Αντζέλικα Λένα.
Για την ταινία μίλησε η παραγωγός της Νικόλ Αλεξανδροπούλου. Μία προσφυγοπούλα σώζεται από έναν γέρο μεθυσμένο αρχαιοκάπηλο. Και οι δύο χρησιμοποιούν τη γη για επιβίωση, ο καθένας με το δικό του τρόπο. Η ταινία αντλεί την έμπνευσή της από διαφορετικές μυθολογίες της Μεσογείου.
«Μέσα μου βλέπω μόνο τη θάλασσα», σκηνοθέτες Γιώργος Κυβερνήτης-Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου-Μαρία Σιδηροπούλου-Αλέξης Χατζηγιάννης.
Ένα ντοκιμαντέρ για τις ζωντανές εμφανίσεις του Βαγγέλη Γερμανού, που, 40 χρόνια μετά τα θρυλικά «Μπαράκια» τις δεκαετίας του ΄80, αρχίζει μία σειρά από ζωντανές εμφανίσεις σε μπαράκια των Αθηνών. Οι σκηνοθέτες μίλησαν με θερμά λόγια για την συνεργασία τους και την γνωριμία τους με το Βαγγέλη Γερμανό, υπογραμμίζοντας πως ο Έλληνας συνθέτης-στιχουργός-ηθοποιός είναι καθημερινός κολυμβητής και ένας ιδιαίτερα ζεστός και συνεργάσιμος άνθρωπος.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |