Ιούν 17, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 15/6/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Είναι η πρώτη μας γνωριμία με τον Carlos Therón και, αν θα είναι έτσι τα πράγματα στις μελλοντικές δουλειές του, δε θα συνεχίσουμε με την παρέα του, γιατί η ταινία που μας προτείνει να δούμε μας θυμίζει έντονα αυτές τις ελληνικές δουλειές που έχουμε δει, που έχουν κάνει εμπορική επιτυχία, αλλά δεν έχουν τίποτε να μας δώσουν όσον αφορά στην κινηματογραφική αφήγηση, μας θυμίζουν μόνο τηλεοπτική δουλειά.
Πράγματι ο σκηνοθέτης έχει ξεκινήσει την καριέρα του με ταινίες μικρού μήκους, από το 2000 έως το 2007, και συνέχισε με τηλεοπτικές σειρές μέχρι το 2016. Αυτή είναι η πρώτη του δουλειά στο κινηματογραφικό χώρο της ταινίας μεγάλου μήκους. Δεν μπορούμε να έχουμε άποψη για την προϋπηρεσία του, θα πρέπει να τον κρίνουμε με αυτό που βλέπουμε.
Η ιστορία ξεκινά με καλά δομημένο χιούμορ. Στον πυρήνα της είναι τα ερωτικά καμώματα τριών κοριτσιών και οι ανασφάλειες των πατεράδων τους, οι οποίοι είναι μπατζανάκηδες. Τα καταφέρνει καλά στο να σατιρίσει αυτές τις ανασφάλειες, να βγάλει γέλιο από τις φάρσες, αλλά δεν έχει κάτι άλλο στην αποθήκη του. Γρήγορα το ενδιαφέρον τελειώνει, το σενάριο έχει χάσματα, η ταινία βαλτώνει.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λαϊκός κινηματογράφος, αλλά, αν θυμηθούμε τέτοιες παλιές ταινίες, ελληνικές, γαλλικές και ιταλικές, λείπει αυτό το «σπίρτο» που είχαν οι σεναριογράφοι όταν μπορούσαν να πιάσουν τον παλμό του κοινού, είτε αφού είχαν δοκιμαστεί στο θέατρο είτε η ταινία ήταν προϊόν θεατρικής παράστασης που είχε διαμορφωθεί από θεατρική περιοδεία. Καταλαβαίνουμε ότι έχει δουλέψει με τηλεοπτικούς ηθοποιούς, τουλάχιστον στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αναγνωρίσιμους στο ισπανικό κοινό, εξ΄ου και η εμπορική επιτυχία, αλλά στο ελληνικό δε μας λένε τίποτε, όπως και η ταινία άλλωστε.
Φλερτάροντας με τη φάρσα, αλλά αποφεύγοντας τις περισσότερες ευκολίες της, η κωμωδία του Κάρλος Θερόν σατιρίζει εύστοχα την πατρική ανασφάλεια κι εξουσία, με οδηγό ένα πρωταγωνιστικό τρίο που ευθυγραμμίζεται αβίαστα στον ίδιο ερμηνευτικό τόνο. Αυτό που δεν έχει όμως είναι τρόπο να τακτοποιήσει τις χαριτωμένες περιπλοκές ενός στόρι το οποίο στην τρίτη, αποφασιστική πράξη του προσγειώνεται σε εντελώς αναχρονιστικές, αμήχανες κι ελάχιστα αστείες λύσεις. Εγκληματικά φτηνές και απροκάλυπτα εμπορικές για τον πρότερο «έντιμο» σεναριακό βίο της ταινίας… Περισσότερα
Τρεις μπαμπάδες, τρεις κόρες και τρεις γαμπροί είναι το σκηνικό αυτής της ισπανικής κωμωδίας που μοιάζει τόσο πολύ με τις πρόσφατες ελληνικές, οι οποίες μοιάζουν επίσης με τις παλιές ελληνικές και είμαι σίγουρος πως, ελέω μεσογειακής συγγένειας, μοιάζουν με τη σειρά τους με τις παλιές ισπανικές, με τα σόγια, τα λατίνικα αίματα που βράζουν, τις παρεκτροπές και τις παρεξηγήσεις. Μερικές αστείες σκηνές (αλίμονο) μες στον γενικό χαμό… Περισσότερα
Αυτά τα μεσογειακά ένστικτα, τα πασίγνωστα φαρσικά κλισέ που θέλουν Ισπανούς, Ιταλούς, Ελληνες πατριάρχες να σφάζουν στο γόνατο οποιονδήποτε τολμήσει να αγγίξει τις κόρες τους, αποτέλεσαν την κεντρική ιδέα και τον άξονα του σεναρίου των Γιόζεπ Γκάτελ και Μανουέλ Μπούρκουε. Πρώτα υλικά για αναγνωρίσιμα πειράγματα που μεταφέρονται πολιτισμικά από γενιά σε γενιά και θέλουν τους μπαμπάδες μοναδικούς στη ζωή των αγνών κοριτσιών τους – τόσο χειλιοειπωμένα, τόσο κουρασμένα, τόσο (από ό,τι φαίνεται) αληθινά που ακόμα πατούν την ευαίσθητη χορδή της μάζας και προκαλούν άκρατο γέλιο… Περισσότερα
Υπάρχουν στιγμές στις οποίες θα γελάσεις και εδώ υπάρχει κι ένα ensemble αρκούντως ταλαντούχο, με μπροστάρηδες τους «τρεις σωματοφύλακες» πατεράδες, όμως ειλικρινά το «Είναι για το Καλό σου» δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο πέρα από ένα αναμάσημα χλιαρών φαρσικών συμβάντων που δεν διαθέτουν καν τη στοιχειώδη ενέργεια μιας καλογραμμένης κωμωδίας… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Carlos Therón
Σενάριο: Manuel Burque, Josep Gatell
Φωτογραφία: Miguel P. Gilaberte
Μοντάζ: Alberto de Toro
Μουσική: Javier Rodero
Παραγωγοί: Ghislain Barrois
Παίζουν: Javier Cámara (Τσουζ), José Coronado (Αρτούρο), Roberto Álamo (Πόλι), Pilar Castro (Ισαμπέλ), María Pujalte (Όλγκα), Carmen Ruiz (Αλίσια), Silvia Alonso (Βαλεντίνα), Georgina Amorós (Μάρτα), Andrea Ros (Σαράι), Miki Esparbé (Άλεξ), Luis Mottola (Ερνέστο), Miguel Bernardeau (Ντάνι)
Χώρα παραγωγής: Ισπανία
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: ισπανικά
Διάρκεια: 93΄
Είδος: κωμωδία
Ημερομηνία εξόδου: 15/6/2017
Εταιρεία διανομής: Weird Wave.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |