Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ
  • ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
  • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ
  • Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ

Αυγ 05, 2025 Κινηματογράφος 0


ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

CASABLANCA

Καζαμπλάνκα: γράφει η Καλλίτσα Βλάχου

Μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες της δεκαετίας του1940, η ταινία «Καζαμπλάνκα» αναδεικνύει με εξαιρετικό τρόπο μια μελοδραματική ιστορία που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μέσα από αλληλένδετα, φαινομενικά ασύνδετα θραύσματα έξυπνων και ενίοτε κυνικών διαλόγων, θεμελιώνεται η δράση σε έναν συγκεκριμένο τόπο και χρόνο: το κλαμπ του Ρικ (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ), στην Καζαμπλάνκα (παραθαλάσσια πόλη του Μαρόκου).

Καζαμπλάνκα: Η ταινία

Ο πόλεμος μαίνεται στην Ευρώπη, προκαλώντας σημαντικές αναταραχές και αναγκάζοντας πολλούς ανθρώπους να καταφύγουν στην Αμερική, ενώ άλλοι περιμένουν, με αγωνία, τα πολυπόθητα ταξιδιωτικά έγγραφα στην Καζαμπλάνκα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην Αμερική. Η δράση των πρωταγωνιστών, ωστόσο, εκτυλίσσεται κυρίως γύρω από το κλαμπ του Ρικ, όπου συναντάμε μια ποικιλία χαρακτήρων που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές πλευρές της ανθρώπινης φύσης.

Ορισμένοι είναι έτοιμοι να πουλήσουν τα πάντα για να αποκτήσουν τα πολύτιμα ταξιδιωτικά έγγραφα, ενώ άλλοι εκμεταλλεύονται την ανάγκη των άλλων στο έπακρο. Το κλαμπ του Ρικ γίνεται έτσι ένας μικρόκοσμος, γεμάτος ανθρώπους και καταστάσεις που ζουν κάτω από τον φόβο και τον πανικό που προκαλεί ο πόλεμος. Οι θαμώνες του κλαμπ κινούνται μεταξύ των ορίων των προσωπικών συμφερόντων και των ηθικών τους αξιών, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γεμάτη εντάσεις και συγκρούσεις.

Καζαμπλάνκα: Οι χαρακτήρες

Το κλαμπ, με τους αυθαίρετους κανόνες που θέτουν οι ίδιοι οι θαμώνες του, λειτουργεί ως ένας καθρέφτης του πραγματικού κόσμου της εποχής. Αντιπροσωπεύει τη θολή γραμμή μεταξύ του εσωτερικού κόσμου των χαρακτήρων και του εξωτερικού, βίαιου κόσμου που επιβάλλει ο πόλεμος, δείχνοντας τον τρόπο που οι άνθρωποι επιλέγουν να αντεπεξέλθουν στη νέα, αβέβαιη πραγματικότητα.

Καζαμπλάνκα

Ρικ (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ), Ίλσα (Ίνγκριντ Μπέργκμαν) και Βικτώρ Λάζλο (Πολ Χένριντ), ένα ερωτικό τρίγωνο που όμως, αν και βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας, δεν αποτελεί το κύριο θέμα αυτής, αλλά λειτουργεί ως μέσο για να αναδειχθούν οι αντιφάσεις των χαρακτήρων. Σε ένα σκηνικό όπου η βία και η ανατροπή της καθημερινότητας είναι πανταχού παρούσες, οι άνθρωποι καλούνται να πάρουν αποφάσεις που δεν σχετίζονται μόνο με την αγάπη, αλλά και με την επιβίωση και την ηθική τους στάση. Έτσι, ο μεγάλος και έντονος έρωτας μοιάζει μικρός και ασήμαντος όταν επανέρχεται στην επιφάνεια ως ανάμνηση σε μια στιγμή που όλα γύρω τους καταρρέουν.

Καζαμπλάνκα: Ο έρωτας

Η ταινία, γεμάτη με στοιχεία φιλμ νουάρ, δείχνει πώς η μοίρα και το πεπρωμένο καθορίζουν τις πράξεις των ανθρώπων -«από όλα τα καταγώγια σε όλες τις πόλεις του κόσμου, αυτή μπήκε στο δικό μου» λέει ο Ρικ σε εκείνη την ανεπανάληπτη σκηνή όπου λατρέψαμε τον Μπόγκαρτ. Ο Ρικ, μεθυσμένος και συγκινημένος από τις αναμνήσεις του έρωτα που είχε με την Ίλσα στο Παρίσι, λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, προσπαθεί να καταπνίξει τα συναισθήματά του.

Παρόλο που προσπαθεί να κρύψει την ευαισθησία του πίσω από μια σκληρή και κυνική μάσκα, ωστόσο δεν τα καταφέρνει, και σταδιακά μας αποκαλύπτει την ανθρωπιά του που δεν άφησε, παρά τις αντίξοες συνθήκες στις οποίες βρέθηκε, να χαθεί. Ο πόλεμος δεν επιτρέπει την πολυτέλεια της ευαισθησίας. Απαιτεί σιδερένιες άμυνες, και ο Ρικ φαίνεται να το έχει κατανοήσει απόλυτα. Στην ταινία, οι χαρακτήρες δεν χωρίζονται απλώς σε καλούς και κακούς, αλλά η κινηματογραφική γλώσσα του Κέρτιζ, με τις προσεκτικά επιλεγμένες κινήσεις της κάμερας και το στιλιζαρισμένο σκηνοθετικό του ύφος, αποτυπώνει τις εσωτερικές τους συγκρούσεις. Ειδικότερα, η φωτογραφία έχει έντονη καλλιτεχνική διάσταση, με ιδιαίτερη έμφαση στο εικαστικό κομμάτι, αναδεικνύοντας τη συναισθηματική ένταση και τις αντιφάσεις που αντιμετωπίζουν οι ήρωες σε έναν κόσμο όπου η ηθική και το προσωπικό συμφέρον συχνά συγκρούονται.

Καζαμπλάνκα

Καζαμπλάνκα: Το αφήγημα

Η ταινία του Κέρτιζ ακολουθεί το κλασικό χολιγουντιανό αφήγημα, όπου η αλυσίδα των γεγονότων απορρέει κυρίως από ψυχολογικά αίτια, και έτσι πολλά από τα αφηγηματικά γεγονότα αιτιολογούνται μέσα από τις εσωτερικές συγκρούσεις των χαρακτήρων. Η πλοκή παραλείπει σημαντικά χρονικά διαστήματα για να αναδείξει γεγονότα που είναι καίρια για την αιτιολογία της ιστορίας, επιτρέποντας αναδρομές που φωτίζουν τα κίνητρα των χαρακτήρων και εξηγούν τη συμπεριφορά τους.

Η «Καζαμπλάνκα» είναι μια ταινία που δύσκολα ξεχνάμε. Δεν είναι τόσο για το αχτύπητο δίδυμο Μπόγκαρτ-Μπέργκμαν, ούτε για τις έντονες σκηνές στο αεροδρόμιο, όταν το ζευγάρι Ίλσα-Βικτώρ χάνεται στην ομίχλη και ο Ρικ συνειδητοποιεί ότι δεν θα ξανασυναντήσει ποτέ την αγαπημένη του. Ούτε για το πρόσωπο της Ίλσα που η ομορφιά του αιχμαλωτίζει τον Ρικ μεταφέροντάς τον σε άλλους κόσμους, μακριά από τη φρίκη του πολέμου και την παράνοια που τον περιβάλλει. Ούτε για τη θλίψη που μας προκαλεί το τραγούδι «As Time Goes By», με τη διττή του σημασία: καθώς περνά ο καιρός, ξεχνάμε έναν μεγάλο έρωτα ή παραμένει ανοιχτό το ανεκπλήρωτο, μια διαρκής απώλεια που κανένα υποκατάστατο δεν μπορεί να καλύψει;

Καζαμπλάνκα: Ο αποχαιρετισμός

Αυτό που πιο πολύ απ’όλα θα θυμόμαστε από την «Καζαμπλάνκα» είναι εκείνα τα αποχαιρετιστήρια λόγια του Ρικ καθώς απευθύνεται στην Ίλσα: «Πάντα θα έχουμε το Παρίσι μαζί μας. Μπορεί να το χάσαμε, αλλά εδώ, στην Καζαμπλάνκα, το ξαναβρήκαμε…»

Γιατί έτσι είναι. Τα ωραία που ζήσαμε, θα τα κουβαλάμε μαζί μας, ακόμα και στα πιο δύσκολά μας. Δεν χάνονται ποτέ, ακόμη κι αν στο διάβα του χρόνου νομίζουμε πως έχουν χαθεί. Έρχονται εκείνες οι στιγμές -ίσως οι πιο δύσκολες της ζωής μας- που τα ξαναβρίσκουμε…

«Καζαμπλάνκα». Ιδανική για θερινό κινηματογράφο. Επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια.




ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ

(CASABLANCA)

Σκηνοθεσία: Michael Curtiz

Σενάριο: Philip G. Epstein, Howard Koch, Murray Burnett, Joan Alison, Casey Robinson

Φωτογραφία: Arthur Edeson

Μοντάζ: Owen Marks

Μουσική: Max Steiner

Ήχος: Francis J. Scheid, Edward Ullman

Σκηνικά: George James Hopkins

Κοστούμια: Orry-Kelly

Παραγωγοί: Hal B. Wallis

Ηθοποιοί: Humphrey Bogart (Ρικ), Ingrid Bergman (Ίλσα), Paul Henreid (Βίκτορ), Claude Rains (Λουί Ρενό), Conrad Veidt (Χένριχ Στράσε), Sydney Greenstreet (Φεράρι), Peter Lorre (Ουγκάρτε), S.Z. Sakall (Καρλ)

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ

Έτος παραγωγής: 1942

Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ρώσικα

Χρώμα: ασπρόμαυρη

Είδος: τραγωδία, ρομαντική, πολεμική

Διάρκεια: 102΄

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους συντελεστές και τα τεχνικά θέματ δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Οι άγριες μέρες μας

Αυτοί που έμειναν ζωντανοί

Νύχτα δολοφόνων


  • Αποθήκη ταινιών, Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
    ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ
    ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ

    Αυγ 03, 2025 0

  • ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
    ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ...

    Αυγ 01, 2025 0

  • ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ
    ΝΥΧΤΑ ΔΟΛΟΦΩΝΩΝ

    Ιούλ 29, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ

    Ιούλ 27, 2025 0

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ...

    Ιούλ 24, 2025 0

  • ΜΑΖΙ
    ΜΑΖΙ

    Ιούλ 20, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ
    ΚΑΖΑΜΠΛΑΝΚΑ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
    ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ
    ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ

    Αυγ 03, 2025 0

  • Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ

    Αυγ 03, 2025 0

  • ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
    ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ

    Αυγ 01, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    5 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    7 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    9 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    9 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Αύγουστος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούλ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (347)
  • Κινηματογράφος (1.424)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz