Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

BACK TO ATHENS 9

Ιούλ 26, 2022 Θέατρο 0


BACK TO ATHENS 9

ΜACBETH & CO

Back to Athens 9: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Συμμετέχουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Γιάννης Μήτρου, Fernando Castro Flórez, Σεμπαστιάν Τσίφης, ένα τύμπανο! Ένα τύμπανο! «Ο Μάκβεθ έρχεται». Έτσι λένε οι παράξενες κόρες του Σαίξπηρ σε μια αλλόκοτη προφητεία. Αν ο Μάκβεθ συνεχίζει να μας απασχολεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μοιάζει ταυτόχρονα σύγχρονος και διαχρονικός.

BACK TO ATHENS 9: ΔΙΑΒΡΩΤΙΚΗ ΤΡΕΛΑ

Σήμερα βλέπουμε παντού γύρω μας τη διαβρωτική τρέλα της υπέρμετρης φιλοδοξίας και την ανασφάλεια που γεννά την τυραννία. Η ίδια που δημιουργεί το Brexit. Όμως ο Μάκβεθ δεν μπορεί ποτέ να περιοριστεί σε μια σειρά ηθικιστικών κοινοτοπιών. «Το έγκλημα δεν πληρώνει», όπως ούτε ο Boris Johnson απολογείται. Στις βίντεο προβολές αντιμετωπίζουμε τον Μάκβεθ μέσα από τον Άμλετ και τον Ριχάρδο τον 3ο.  

Από τον Χαινερ Μύλλερ τον Έλλιοτ και τον Μάρκ Τουέιν μέχρι την τελική προφητεία «to reduce to nothingness». Και στον «σκονισμένο»/dusty death, «θάνατο». Είναι, πέραν όλων των άλλων, ένα κορυφαίο θεατρικό ποίημα που έχει μια γλώσσα που τρώει την ψυχή.

Ξεκινώντας από τον Μάκβεθ ως πρώτη ύλη, μπαίνουμε σε ένα δάσος όπου συναντάμε τον Μπέκετ και τον Γκόγια. Τίποτα δεν θα είναι όπως φαίνεται, ούτε καν το κείμενο του έργου του Σαίξπηρ. Οι Macbeth and Co. είναι ο Φίλιππος Τσιτσόπουλος και ο Γιάννης Μήτρου. Με τη βοήθεια του Σεμπαστιαν Τσίφη προτείνουν μια μάχη κειμένων μέσα στην τρέλα της μηδενιστικής ζοφερότητάς και την επιτελεστικότητα. Συγχωνεύοντας επιφάνειες που αναδύονται από τον κορεσμό ποιητικών σωμάτων με την υποστήριξη της φωνής, των χειρονομιών, την στιγμή που αλλοιώνονται και ρευστοποιούνται.

BACK TO ATHENS 9: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΡΗΣΙΑ

Η γλώσσα στο Μάκμπεθ, ακριβώς μόλις ακουστεί. Στοιχειώνει τη μνήμη για πάντα το ίδιο και στον Μπεκετ. Ο William Empson στο «Seven types of ambiguity», ξεδιαλύνει τους στίχους στο Μάκμπεθ. «Το φως πυκνώνει / Και το κοράκι κάνει φτερά για το δάσος των κορακιών».

Back to Athens 9

Ο Έμπσον επισημαίνει την υπόνοια του ζωμού των μαγισσών ή του πηγμένου αίματος στο «thickens». Στο κακάρισμα των ήχων με «κ» που υπονοεί ένα απότομο τρίξιμο των ξύλων. Στον τρόπο με τον οποίο τα φωνήεντα στο τέλος υποδηλώνουν αυξανόμενο σκοτάδι καθώς το κοράκι πετάει.

«Light thickens / And the crow makes wing to the rooky wood.»

Ο Φιλιππος Τσιτσοπουλος διεκδικώντας το δικαίωμα στην παρρησία. Προσπαθώντας να λύσει το αίνιγμα του έργου στις καθημερινές περφόρμανς του στο χώρο. Συναντά το καυστικό χιούμορ του Γκόγια, στην τελευταία περφόρμανς. Θα εκδίδεται καθημερινό πρόγραμμα menu δράσεων. Μέσα από τη συνεργασία του με τον αγαπημένο Ισπανό φιλοσοφο και θεωρητικό της τέχνης Fernando Castro Flórez.

BACK TO ATHENS 9: ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ

Σε αυτή τη δράση, μεταφρασμένη στα ελληνικά από τα ισπανικά, ο Φιλιππος χρησιμοποιεί ενα μονόλογο του Φερνάντο Κάστρο Φλόρεθ (Fernando Castro Flores). Στο κανάλι του στο youtube πριν μια εβδομάδα, με καθαρές αναφορές. Καυστική κριτική στη σημερινή Ισπανία. Τόσο κοντά στα χαρακτικά «Caprichos» του Francisco de Goya. Κοινωνική ακτινογραφία μιας χώρας, παράδειγμα ενός κόσμου σε κρίση.

Εννοιολογικά, αποκαλύπτονται με χιούμορ οι ρωγμές μιας κοινωνικοπολιτικής δομής. Αυτής που βασίζεται σε μια στάσιμη διαστρωμάτωση και σε ένα σύστημα αξιών. Τρέφεται από την ακινησία των εθίμων και της καταπίεσης των συνειδήσεων. Αναμειγνύεται με τον παραλογισμό. Μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο Γκóγια ήταν ζωντανός πριν 10 μέρες. Είχε smart phone και περπατούσε όπως ο σουρεαλιστής Ισπανός σκηνοθέτης Luis García Berlanga. Παρατηρώντας και σχολιάζοντας τη Μαδρίτη μέσα απ τη ματιά του Fernando Castro.

Η περφόρμανς αυτή έχει τον τίτλο «No tienen problema». O William Shakespeare απαιτεί τη λύση του γρίφου στο δράμα του. Στο «Back to Athens» η απάντηση στον Μάκμπεθ είναι ο Francisco de Goya!

«Διαφήμιση για την πώληση του έργου 80 χαρακτικών της σειράς «Los Caprichos». του Francisco de Goya».

Back to Athens 9

BACK TO ATHENS 9: ΚΑΥΤΗΡΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ  

Εφημερίδα «Μαδρίτη». Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 1799! «Συλλογή χαρακτικών με ιδιότροπα θέματα, επινοημένα και χαραγμένα από τον D. Francisco de Goya.» «Πεπεισμένος ότι η καυτηρίαση των ανθρώπινων σφαλμάτων και κακώς κειμένων. Αν και φαίνεται να είναι ιδιότυπη για την ευγλωττία και την ποίηση. Μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ζωγραφικής. Ο συγγραφέας -Francisco de Goya, επέλεξε ως κατάλληλα θέματα για το έργο του: Ανάμεσα στο πλήθος των υπερβολών, και μέσα απ’ τις αμέτρητες γκάφες που είναι κοινές σε κάθε κοινωνία πολιτών. Σε χυδαίες ανησυχίες και σε φάρσες, που επιτρέπονται από το έθιμα, την άγνοια ή το συμφέρον. Εκείνα που θεώρησε ότι είναι πιο κατάλληλα να προσφέρουν υλικό προς γελοιοποίηση και ταυτόχρονα να διεγείρουν τη φαντασία.»

Καθώς το μεγαλύτερο μέρος των αντικειμένων που παρουσιάζονται σε αυτό το έργο ανήκουν σ’ένα φαντασιακό κόσμο. Δεν θα ήταν απερίσκεπτο να πιστέψουμε ότι τα ελαττώματα τους ίσως βρουν πολλές δικαιολογίες μεταξύ των ευφυών. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο συγγραφέας δεν ακολούθησε τα παραδείγματα κάποιου άλλου. Ούτε μπόρεσε να αντιγράψει από τη φύση. Γιατί η μίμηση της φύσης είναι τόσο δύσκολη όσο και αξιοθαύμαστη όταν επιτυγχάνεται. Δεν θα παραλείψει να χαίρει κάποιας εκτίμησης.

BACK TO ATHENS 9: ΕΚΘΕΤΕΙ ΜΟΡΦΕΣ

Το γεγονός ότι, απομακρυνόμενος εντελώς από αυτήν, αναγκάστηκε να εκθέσει στα μάτια μας μορφές και στάσεις που υπήρχαν μέχρι τώρα. Μόνο στο ανθρώπινο μυαλό, θολωμένο και συγκεχυμένο από την έλλειψη διαφωτισμού ή θερμαινόμενο και εν τρικυμία από τα αχαλίνωτα πάθη.

Θα ήταν υπερβολική υπόθεση για τις καλές τέχνες αν προειδοποιούσαμε το κοινό: Σε καμία από τις συνθέσεις που αποτελούν αυτή τη συλλογή ο συγγραφέας δεν είχε σκοπό να διακωμωδήσει τα ιδιαίτερα ελαττώματα του ενός ή του άλλου ατόμου. Ότι θα ήταν πράγματι υπερβολικά στενά τα όρια του ταλέντου και θα ήταν λάθος τα μέσα με τα οποία οι μιμητικές τέχνες θα χρησιμοποιούσαν τον εαυτό τους για να παράγουν «τέλεια έργα».

Η ζωγραφική (όπως και η ποίηση) επιλέγει από το καθολικό. Αυτό που κρίνει ως το καταλληλότερο για τους σκοπούς της. Συγκεντρώνει σε έναν ενιαίο φανταστικό χαρακτήρα. Περιστάσεις και χαρακτήρες που η φύση αναπαριστά διάσπαρτα σε πολλούς. Από αυτόν τον συνδυασμό, ευφυώς διατεταγμένο, προκύπτει εκείνη η ευτυχής μίμηση με την οποία ένας καλός καλλιτέχνης αποκτά τον τίτλο του εφευρέτη και όχι του δουλικού αντιγραφέα.

Πωλούνται στην Calle del desengaño, no. 1, Μαδρίτη. Σε ένα κατάστημα αρωμάτων και ποτών, πληρώνοντας 320 reales, de vellón για κάθε συλλογή 80 εκτυπώσεων.

Στην Αθήνα θα γίνει: Μέγαρο Ησαΐα, 3ος όροφος, Πατησίων 65 & Ιουλιανού, Αθήνα, 10433.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Έναρξη: Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 16:00 – 22:00

Διάρκεια: 29 Ιουνίου-3 Ιουλίου, 2022

Ώρες: Τετάρτη-Παρασκευή 16:00 – 22:00, Σάββατο-Κυριακή 12:00-22:00.

 

Διαβάστε για τις παραστάσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 04, 2023 0

  • I AM LEAVING
    I AM LEAVING

    Ιαν 15, 2023 0

  • Η ΠΑΝΟΥΚΛΑ
    Η ΠΑΝΟΥΚΛΑ

    Οκτ 09, 2022 0

  • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ
    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ

    Σεπ 29, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 15, 2023 0

  • ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ
    ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ

    Φεβ 03, 2023 0

  • ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
    ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

    Ιαν 24, 2023 0

  • Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ
    Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

    Δεκ 03, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    3 έτη ago

  • 1. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έμεινα στο σπίτι και δραστηριοποιήθηκα κυρίως μέσω των μέσων κοι...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz