Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
  • ΜΗΔΕΙΑ
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
  • ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΑΠΡΙΛ

Φεβ 17, 2018 Κινηματογράφος 0


Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΑΠΡΙΛ

APRIL’S DAUGHTER

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 15/2/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 6,7/10 στο imdb.com από 676 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Η Βαλέρια γίνεται μητέρα. Φέρνει στον κόσμο το παιδί του Ματέο. Είναι και οι δύο έφηβοι. Αγαπιούνται, αλλά υπάρχουν και οι συνήθεις τριβές. Η Απρίλ, η μητέρα της Βαλέρια, έρχεται να βοηθήσει για να μπορέσει αυτή η οικογένεια να τα βγάλει πέρα. Η κόντρα της με τον πατέρα του Ματέο και η θέλησή της να τα ελέγχει όλα, είναι αυτά που πυροδοτούν υπόγεια τις καταστάσεις που θα μπορούσαν να ήταν εκρηκτικές.




Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Κανένας κινηματογραφόφιλος δε χάνει μία ταινία του Μεξικάνου σκηνοθέτη Michel Franco, από τις κομεντί μέχρι αυτή τη τελευταία ταινία του, την κατσούφικη και στοχευόμενη, την «Κόρη της Απρίλ» («April’s daughter»). Ο σκηνοθέτης της έγινε διάσημος όταν το 2012 κέρδισε το βραβείο στις Κάννες, για το πρόγραμμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, με την ταινία «After Lucia», σχετικά με τις παρενοχλήσεις των  εφήβων στο Μεξικό, και, το 2015, με το «Chronic», όπου έπαιζε ο Tim Roth, ο οποίος ενσάρκωνε έναν άντρα που δούλευε ως παρηγορητής σε ψυχαναγκαστικούς ανθρώπους. Ο Franco επαναλαμβάνει την ίδια θεματική, τα κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα που βασανίζουν τους ανθρώπους.

Σε αυτή την ταινία όμως, στην οποία ο Roth είναι εκτελεστής παραγωγός, εξερευνεί την πολύ περίπλοκη κατάσταση της μητρότητας και της προσέγγισης του παιδιού, κάτι που σχετίζεται με την δραματική ταινία του 2013, «Through the eyes», των Derron Miller και Brandon Meagher, όπου βλέπουμε η μητρική ευλάβεια να ακολουθεί λάθος δρόμο. Στην ταινία του Franco έχουμε μία εξαιρετικά ακριβολογία στην αφήγηση, αρκετούς χαρακτήρες, κάτι που δε δημιουργεί πολυπλοκότητα στους χαρακτήρες, αλλά μία ευχάριστη δραματουργία.

Όταν η δεκαεπτάχρονη Βαλέρια εμφανίζεται για πρώτη φορά γυμνή, με αθώα φάτσα, έγκυος, καταλαβαίνουμε ότι είναι η Εύα. Ο Αδάμ της είναι ο Ματέο, ένας σκοτεινός, σγουρομάλλης έφηβος, που μοιάζει με ένα αξιαγάπητο νεαρό παιδί. Οι δύο τους είναι ερωτευμένοι, είναι βουτηγμένοι στη λαγνεία, δεν αργεί όμως να έρθει η γκρίνια, από πολύ νωρίς, κάτι που βλέπουμε όταν η μεγαλύτερη αδελφή της Βαλέρια, η Κλάρα, ετοιμάζει μία ομελέτα, ακούμε τους ήχους που έρχονται από το δωμάτιο που μας λένε ότι κάτι δεν πάει καλά. Ζουν σε ένα όμορφο σπίτι στο Πουέρτο Βαλάρτα, το οποίο ανήκει στην Απρίλ, τη μητέρα τους. Η Βαλέρια επιμένει η Κλάρα να μη πει τίποτε στη μητέρα τους για την κατάσταση στην οποία ζουν. Η Κλάρα όμως δεν κρατά την υπόσχεσή της και η Απρίλ θα έρθει για να δει πως ζουν οι κόρες της.

Όπως και στις προηγούμενες ταινίες του, ο Franco δομεί μία λιτή αφήγηση, η οποία δε φτάνει στο μελοδραματισμό, βοηθούμενη από τη φωτογραφία του Yves Cape. Υπάρχει μία σκηνή που η Απρίλ ζητά από τη Βαλέρια να ετοιμάσει το φαγητό, ρωτά την κόρη της αν είναι ευτυχισμένη που αυτή έχει επιστρέψει, αυτή, μετά από ένα μικρό δισταγμό, απαντά θετικά. Η εικόνα όμως μας διηγείται μία διαφορετική ιστορία. Αφού έχει τοποθετήσει την κάμερά του κάθετα στον άξονα του πάγκου της κουζίνας και του καθιστικού της, ο Cape δημιουργεί ένα ευρύ ορίζοντα, όλες οι γραμμές καταλήγουν στο κέντρο, όπου η Απρίλ και η Βαλέρια μαγειρεύουν. Η προοπτική μας προτείνει μία άποψη για το πώς η Βαλέρια αισθάνεται: αυτό που βλέπουμε στο πρόσωπό της είναι εντελώς αντίθετο με αυτό που λέει στη μητέρα της.

Με παρόμοιο τρόπο διηγείται στο κοινό του οτιδήποτε αυτό χρειάζεται για τη σχέση του Ματέο με τον πατέρα του, ο οποίος αρνείται να μπει στο δωμάτιο του νοσοκομείου, όπου είναι η Βαλέρια με το μωρό της, ενώ ζητά από το γιο του να βγει από αυτό. Η κάμερα μένει μέσα, με το Ματέο να φαίνεται υποδεέστερος του πιο ψηλού και σωματώδη πατέρα του, αλλά περιβάλλεται και προστατεύεται από το κούφωμα της πόρτας. Ο πατέρας θέλει να κυριαρχήσει στο γιο, αυτός όμως ζει στον κόσμο του και είναι ανάμεσα σε αυτόν της οικογενειακής του ζωής και σε αυτόν του παιδιού του.

Υπάρχουν κάποιες μικρές, αλλά πολύ σημαντικές λεπτομέρειες, η προετοιμασία του φαγητού, η συγκίνηση της Βαλέρια και του Ματέο, η αναφορά ότι δεν υπάρχουν πολλές τριβές σχετικά με αυτά που έχουν γίνει και αυτά που πρόκειται να συμβούν. Όλα αυτά είναι πολύ δύσκολο να συμπυκνωθούν σε ένα πλάνο. Συνήθως στις ταινίες του Franco υπάρχουν ένας ή δύο χαρακτήρες, εδώ όμως έχουμε περισσότερους, με αποτέλεσμα ο αφηγηματικός ιστός να πηγαίνει πότε στη Βαλέρια, την Απρίλ και το Ματέο, μετά να κατευθύνεται στην Κλάρα, η οποία εδώ είναι ένας άλλος διαφορετικός άξονας, βοηθητικός που δεν μπορεί να οριστεί με ακρίβεια στη χαρακτηροδομή της ταινίας. Θα μπορούσε να ήταν μία σπουδή χαρακτήρων, ομαδικά ή ατομικά, αλλά, επειδή η αφήγηση της ταινίας πηγαίνει πότε εδώ και πότε εκεί, περιοριζόμαστε στην ανάλυση του κάθε χαρακτήρα, με αποτέλεσμα να έχουμε την ατομική ψυχολογία, έτσι οι αλλαγές είναι μικρές αλλά σημαντικές.

Αυτό γίνεται κάπως προβληματικό, μετά τη μέση χρονική απόσταση της αφήγησης της ταινίας, όταν η Απρίλ, μετά από κάποιες ισορροπίες της εξουσίας της, ανασχηματίζει το αφηγηματικό τοπίο. Μετά από αυτό, κατόπιν κάποιων ριζοσπαστικών αποφάσεων, είναι δύσκολο να ακολουθήσουμε την ανάπτυξη του κάθε χαρακτήρα. Η Suarez θα είναι η μητέρα που είναι δραστήρια και έχει τον έλεγχο μιας κατάστασης που θα είναι σχετικά άρρωστη, θα έχει την εγγονή της να προσέχει, κάτι που θα φέρει στο μυαλό της το χρόνο που η ίδια ήταν μητέρα, αυτή η κατάσταση θα την ανανεώσει.

Η Απρίλ είναι ένας περίπλοκος χαρακτήρας. Η Suarez την ενσαρκώνει πολύ καλά, τον περισσότερο χρόνο, ακόμα και στις απελπιστικές της στιγμές. Ο Ματέο είναι ένας χαρακτήρας δύο διαφορετικών διαστάσεων: ένας έφηβος που είναι όμορφος όσο κινείται στον προσωπικό του χώρο, ο οποίος του δίνει την αύρα του. Η Becerril, ως Βαλέρια, είναι άνετη στο ρόλο της, ακολουθεί το δρόμο που φαίνεται να έχει κληρονομήσει από τη μητέρα της. Βλέπουμε την αντιπαλότητα της πατρικής εξουσίας, του πατέρα του Ματέο, με τη μητρική, της μητέρας της Απρίλ, που φέρνει την εσωτερική σύγκρουση που κάνει αυτή την αφήγηση να είναι σαν ένα κοιμώμενο ηφαίστειο, αλλά πάντα έτοιμο να εκραγεί. Μία μικρή αναπαράσταση της κοινωνίας μας.

Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΑΠΡΙΛ

(APRIL’S DAUGHTER)

(LAS HIJAS DE ABRIL)

Σκηνοθεσία: Michel Franco

Σενάριο: Michel Franco

Φωτογραφία: Yves Cape

Μοντάζ: Michel Franco, Jorge Weisz

Παραγωγοί: Michel Franco, Gregoire Lasalle, Juliette Sol, Lorenzo Vigas, Moisés Zonana

Παίζουν: Emma Suárez (Απρίλ), Ana Valeria Becerril (Βαλέρια), Enrique Arrizon (Ματέο), Joanna Larequi (Κλάρα), Hernán Mendoza (Γκρεγκόριο), Ivan Cortes (Χόρχε), Mario Escalante (ταξιτζής)

Χώρα παραγωγής: Μεξικό

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: ισπανικά

Διάρκεια: 103΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 15/2/2018

Εταιρεία διανομής: Weird Wave.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ
    ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ...

    Ιούν 18, 2025 0

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
    ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

    Ιούλ 05, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ...

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΡΙΒΙΕΡΑ
    ΡΙΒΙΕΡΑ

    Ιούν 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
    ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

    Ιούλ 05, 2025 0

  • ΜΗΔΕΙΑ
    ΜΗΔΕΙΑ

    Ιούλ 04, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ
    ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ

    Ιούν 30, 2025 0

  • ΡΙΒΙΕΡΑ
    ΡΙΒΙΕΡΑ

    Ιούν 29, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    6 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    8 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (335)
  • Κινηματογράφος (1.409)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz