Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ
  • Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΦΤΕΡΛΩΒ

Μάι 20, 2017 Κινηματογράφος 0


ΑΦΤΕΡΛΩΒ

Στις αίθουσες από 18/5/2017

Ένας νεαρός με την πρώην φίλη του θα συναντηθούν για να περάσουν ένα χρονικό διάστημα σε μία βίλα που τους έχει παραχωρήσει ένας φίλος του. Εκεί θα προσπαθήσουν να λύσουν το πρόβλημα της σχέσης τους, γιατί χώρισαν, το ερώτημα που βασανίζει ειδικά τον άντρα. Ο Στέργιος Πάσχος μετά από επτά ταινίες μικρού μήκους θα κάνει την πρώτη του μεγάλου μήκους που εστιάζει στο θέμα της ερωτικής σχέσης και της συμβίωσης.

Οι πρωταγωνιστές της τελευταίας του ταινίας μικρού μήκους, «Ο Έλβις είναι νεκρός» (2013), πρωταγωνιστούν και σε αυτή την ταινία. Το «Αφτερλώβ» (2016) παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και σε αυτό του Λοκάρνο, αποσπώντας βραβεία και από τα δύο φεστιβάλ. Δεν έχω δει τις ταινίες μικρού μήκους του Στέργιου Πάσχου, το συνάντησα κινηματογραφικά με το «Αφτερλώβ». Η συνάντηση ήταν περίεργη. Τόσο όσο και η ταινία του, τουλάχιστον στη δική μου ματιά.

Συνηθισμένος να βλέπω ταινίες που προτείνουν μία ασυνήθιστη μορφή του λόγου ή της αισθητικής, έδωσα ιδιαίτερη προσοχή στο λόγο αυτής της ταινίας. Η μορφή της, από την πρώτη στιγμή, έγινε κατανοητό ότι ακολουθούσε τον ανεξάρτητο αμερικάνικο κινηματογράφο. Μεσαία πλάνα, γενικά τράβελινγκ, «παράδοξες» λήψεις, χρώματα ασυνήθιστα τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην τηλεόραση. Όσον αφορά την αισθητική της, η ταινία θέλει να κρατήσει μία κριτική, ειρωνική και αποστασιοποιημένη στάση όσον αφορά αυτό το κομμάτι της κοινωνίας που ονομάζουμε υψηλή κοινωνία.

Οι δύο πρωταγωνιστές θέλουν να ζήσουν, έστω για λίγο, την πολύ καλή ζωή, τα λούσα, την άνεση. Θα βγουν έξω από τα συνηθισμένα και αυτό θα τους βγάλει έξω από την ίδια τη ζωή τους. Αυτή θα τη δουν «αντικειμενικά» έτσι ώστε να μπουν στον κόπο να ανακαλύψουν ή να εξερευνήσουν τη σχέση τους. Αν και αυτή η προσέγγιση είχε συμφωνηθεί να μην είναι στην «ατζέντα» της συνάντησής τους, ο άντρας δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε αυτό το θέμα.

afterlov foto2

Αυτό του δημιουργεί έντονες νευρώσεις με αποτέλεσμα να βγάλει τον πιο βίαιο εαυτό του. Αισθάνεται πιο έντονα την απόρριψη, τα θραύσματα της ταυτότητάς του, βλέπει τη γυναίκα σαν εχθρό. Το ψυχολογικό πλαίσιο είναι πολύ καλό, μία στερεή βάση για να δομηθεί το σενάριο της ταινίας. Τι γίνεται όμως παρακάτω; Οι διάλογοι κρατούν αποστάσεις από το πραγματικό χωρίς να προσεγγίζουν το φαντασιακό. Είναι παράξενοι και αλλόκοτοι, χωρίς να υπάρχει μία γραμμή που θα μας πάει στο σημείο που θα δρομολογηθεί η φαντασία του θεατή για να δημιουργήσει το δικό του κείμενο, τη δικιά του ιστορία.

Ο σκηνοθέτης δίνει ιδιαίτερο τόνο σε έναν σχεδόν ειρωνικό τόνο του λόγου, κάτι που ενοχλεί αφού δεν είναι ένα μέρος του λόγου που θα μας οδηγήσει κάπου αλλού, να δούμε με διαφορετικό μάτι την ερωτική σχέση, την κοινωνία, στο πεδίο των νέων ανθρώπων. Κατά συνέπεια, αυτή η τροπή του λόγου είναι αδιέξοδη. Δημιουργεί μία ένταση η οποία δεν εκτονώνεται. Πολύ πιθανόν ο Πάσχος να είχε στο μυαλό του μία δομή ταινίας μικρού μήκους, την οποία τη «γέμισε» όσο το δυνατόν περισσότερο για να κάνει μία ταινία μεγάλου μήκους και να ολοκληρώσει την εργασία του, δημιουργώντας όμως χάσματα και ατέρμονους κύκλους γύρω από το ίδιο σεναριακό σημείο, κάτι που δεν οδηγεί πουθενά.

Η κλειστοφοβική διάθεση που δημιουργεί  θα μπορούσε να ήταν ικανή να μας οδηγήσει στο ψυχολογικό αδιέξοδο αυτού του ανθρώπου, αλλά δεν τα καταφέρνει να μεταφράσει αυτή την ψυχωτική κατάσταση σε λόγο και, μετά, σε εικόνα. Η ένταση υποβόσκει αλλά δεν  οδηγεί σε ένα ή σε άλλα σημεία από όπου θα μπορούσαμε να βγούμε στη δομή της κοινωνικής κριτικής, σε ένα υπερκείμενο, όπως στις ταινίες του Λη και του Λόουτς ή στις δύο πρώτες ταινίες μεγάλου μήκους του Γιάννη Οικονομίδη, ειδικά στο «Σπιρτόκουτο», και την πρώτη μεγάλου μήκους του Αλέξανδρου Βούλγαρη, «Το ροζ». Ο λόγος λοιπόν της ταινίας το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει είναι το ψυχολογικό τοπίο του αδιεξόδου στο θεατή, μέχρι εκεί.

afterlov foto3

AΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κρτική Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος (Lifo)

Στέργιος Πάσχος φέρνει την αισθητική του κουρασμένου πλέον είδους του mumblecore (του σινεμά με τον αυτοσχεδιαστικό νατουραλισμό στον πυρήνα της εξερεύνησης των σχέσεων) στην ελληνική πραγματικότητα, ως προέκταση μιας δικής του μικρού μήκους ταινίας, μετατρέποντάς την σε μια meta εμπειρία με πολλές επαναλήψεις… Περισσότερα

Κριτική Ηλίας Φραγκούλης (freecinema.gr)

Σε γενικές γραμμές, το «Άφτερλωβ» εκπροσωπεί κάτι μικρό αλλά αναζωογονητικό, ένα ενδιαφέρον ξεκίνημα που επιχειρεί να εισαγάγει μια «νέα» γλώσσα στο ελληνικό σινεμά, εκείνη που δεν διστάζει μπροστά στο no budget της ντόπιας παραγωγής… της κρίσης, με αποδέκτη ένα σχετικά νεανικό κοινό, το οποίο μπορεί να «μυριστεί» τι συμβαίνει εδώ ως ένα δείγμα καταστάσεων και ανθρώπινων συμπεριφορών του καιρού μας… Περισσότερα

Κριτική Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα)

Αναμφίβολα ταλαντούχος, ο Πάσχος υιοθετεί μια «πολυπρισματική» σκηνοθετική προσέγγιση, που προσπαθεί να αποδώσει την αντιφατική συναισθηματική κατάσταση των ηρώων. Ο καταιγιστικός λόγος απέναντι στη γλώσσα των σωμάτων, ο εγκλεισμός στην καρδιά μιας μεγαλούπολης, ρεαλισμός και την ίδια στιγμή αποστασιοποίηση, ο Νίκος Νικολαΐδης (στο σπίτι του οποίου έχουν γίνει τα γυρίσματα ) και η νουβέλ βαγκ αγκαλιά. Ήδη από τον τίτλο, το «Άφτερλωβ» φιλοδοξεί να γίνει το μεταμοντέρνο love story-μανιφέστο της γενιάς των ’10s, ανάλαφρα χαριτωμένο και υπόκωφα μελαγχολικό… Περισσότερα

Κριτική Στράτος Κερσανίδης (kersanidis.wordpress.com)

Με τον έρωτα δεν παίζεις γιατί θα καείς. Αλλά αν δεν παίξεις πως θα τον νιώσεις; Κι αν δεν τον νιώσεις πως θα προχωρήσεις στη ζωή; Γιατί όλα, ή σχεδόν όλα, κινούνται γύρω από την ανθρώπινη αυταπάτη που ονομάζουμε έρωτα. Που παίζεις μαζί του, τον νιώθεις, τσουρουφλίζεσαι, σε σημαδεύει και προχωράς. Με κάποιες δυσκολίες στην αρχή, αλλά προχωράς… Περισσότερα

Κριτική Ιωσήφ Πρωιμάκης (popaganda.gr)

Το Afterlov, που αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης μικρού μήκους ταινίας του Πάσχου Ο Έλβις Είναι Νεκρός , παρακολουθεί την ιστορία του Νίκου και της Σοφίας, των οποίων ο πρόσφατος χωρισμός έχει αφήσει τον πρώτο συντετριμμένο. Ένα βράδυ του καυτού αθηναϊκού καλοκαιριού που περνά ο Νίκος προσέχοντας το σπίτι ενός φίλου στα Βόρεια Προάστια, καλεί τη Σοφία στη βίλα και την κλειδώνει στο υπόγειο, απ’ το οποίο δεν σκοπεύει να την αφήσει να βγει, προτού εκείνη του εξηγήσει ακριβώς τους λόγους που χώρισαν… Περισσότερα

Κριτική Λουκάς Κατσίκας (cinemag.gr)

Για να ανταποκριθεί κανείς σε μια τέτοια πρόκληση χρειάζεται να είναι καλός σκηνοθέτης, να δουλεύει αν μη τι άλλο διαισθητικά με ηθοποιούς, να έχει στα χέρια του ένα γερό σενάριο και να εμπιστεύεται πρωτίστως τις δυνατότητές του. Ο Πάσχος απαντά στα παραπάνω αιτήματα με σχετική επιτυχία. Συμπληρώνει την όποια απουσία δράσης και τους περιορισμούς του ντεκόρ με παιγνιώδη σκηνοθετική διάθεση, μοιράζεται με τους πρωταγωνιστές επάξια τις εκκεντρικότητές του και ακολουθεί τις κατευθύνσεις ενός λαλίστατου σεναρίου το οποίο πότε υπονομεύει και πότε γαργαλά τρυφερά τις συμβάσεις ενός τυπικού love story. Έχει επιπλέον το προνόμιο να δουλεύει με τον Χάρη Φραγκούλη, έναν ηθοποιό ηλεκτρικού ταμπεραμέντου ο οποίος, με το απολαυστικό one man show του, κυβερνά εξ ολοκλήρου το φιλμ… Περισσότερα

Κριτική Αγγελική Στελλάκη (cinepivates.gr)

Ενδιαφέρουσα η ιδέα του Στέργιου Πάσχου, με πολλή δουλειά στους διαλόγους και στις ατάκες (ο σκηνοθέτης εργάστηκε με τους δύο ηθοποιούς με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που έκανε ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ στο σενάριο του Before Midnight με τους Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί). Υπάρχουν αρκετές αναφορές στην τριλογία Before: οι κεντρικοί χαρακτήρες μπορεί να μην έχουν πάρει τους δρόμους, αλλά υπάρχουν σκηνές σκληρής διαμάχης που θα θυμίσουν σε όλους μας τη σκηνή στο ξενοδοχείο από το Before Midnight… Περισσότερα

Κριτική Άκης Καπράνος (Τα Νέα)

Στήνει όμως μια ταινία που «παγιδεύει» τον θεατή της, τόσο σεναριακά (ο εναρκτήριος εύθυμος τόνος δίνει τη θέση του σε ένα πιο «βαρύ» και στιβαρό δεύτερο μέρος) όσο και στυλιστικά (τα έντονα χρώματα και οι «ανοιχτές» συνθέσεις ακολουθούν ανάλογη, «σκοτεινή» πορεία). Αυτό το τελευταίο ίσως και να κλονίσει την εμπιστοσύνη σας, ενώ κάποιοι αυτοσχεδιασμοί του πρωταγωνιστικού ζεύγους (Χάρης Φραγκούλης και Ηρώ Μπέζου – παραπάνω από αξιόλογοι) παραπέμπουν περισσότερο σε παιχνίδια ηθοποιών παρά σε συγκρούσεις χαρακτήρων, στον πυρήνα του όμως το «Αφτερλωβ» είναι μια ταινία που, όπως οι ήρωές της (αλλά και η γενιά που μοιάζει να αφουγκράζεται), αναζητά και η ίδια μια γλώσσα… Περισσότερα

Κριτική Αιμίλιος Χαρμπής

Ο Χάρης Φραγκούλης και η Ηρώ Μπέζου, απόλυτοι πρωταγωνιστές στους ρόλους των δύο νέων, κουβεντιάζουν, καβγαδίζουν, κάνουν έρωτα –στην πιο μακρόσυρτη και συνάμα αστεία σκηνή σεξ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια–, βρίζονται, φιλιώνουν και πάλι από την αρχή, μέσα σε έναν διαλογικό καταιγισμό που σίγουρα φέρει έντονα και το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού… Περισσότερα

 

ΑΦΤΕΡΛΩΒ

Σκηνοθεσία: Στέργιος Πάσχος

Σενάριο: Στέργιος Πάσχος, Χάρις Φραγκούλης, Ηρώ Μπέζου

Φωτογραφία: Χρήστος Καπάτος

Μοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος

Μουσική: Μελεντίνη

Παραγωγοί: Στέργιος Πάσχος, Φαίδρα Βοκάλη

Παίζουν: Ηρώ Μπέζουν, Χάρις Φραγκούλης

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα

Έτος παραγωγής: 2016

Γλώσσα: ελληνικά

Διάρκεια: 94΄

Είδος: κομεντί, δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 18/5/2017

Εταιρεία διανομής: StraDa Films.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ
    ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ...

    Αυγ 07, 2022 0

  • ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΚΗΣ ΟΔΟΥ
    ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ...

    Αυγ 05, 2022 0

  • Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ
    Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ

    Ιούλ 10, 2022 0

  • 18
    18

    Ιούλ 09, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
    ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ...

    Αυγ 09, 2022 0

  • ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
    ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ...

    Αυγ 02, 2022 0

  • PARK YOUR CINEMA
    PARK YOUR CINEMA

    Αυγ 01, 2022 0

  • ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕ
    ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ...

    Ιούλ 31, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ
    Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ

    Αυγ 15, 2022 0

  • Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ
    Ο ΓΑΡΓΑΛΗΣΤΗΣ

    Αυγ 13, 2022 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2022

    Αυγ 11, 2022 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 11, 2022 0

  • ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
    ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ

    Αυγ 09, 2022 0

  • ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ
    ΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΚΑΡΑΣ

    Αυγ 07, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    9 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Ιούλ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (234)
  • Κινηματογράφος (1,142)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz