Σεπ 04, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 24/8/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.
Ο Seretse Khama, βασιλιάς της Μποτσουάνα, συναντά την Αγγλίδα Ruth Williams και η έλξη μεταξύ τους είναι μοιραία. Εκείνη μαγεύτηκε από το όραμα του για έναν καλύτερο κόσμο, εκείνος από τη θέληση της να εμπλακεί με αυτό. Ήταν ιδανικοί ο ένας για τον άλλο, η σχέση τους όμως προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, οικογενειακές, αλλά και πολιτικές.
Το τοπίο είναι στη Νότιο Αφρική. Η Αγγλία έχει επιβάλλει ένα ρατσιστικό καθεστώς και θέλει να εκμεταλλευτεί και τις γύρω περιοχές. Ο φύλαρχος της Μποτσουάνα θα γνωρίσει τον έρωτα στα μάτια της Ρουθ Ουίλιαμς, της ταπεινής δακτυλογράφου, η οποία μαγεύεται από την προσωπικότητά του. Στόχος του είναι να υπηρετήσει το λαό του και να κάνει ότι καλύτερο για αυτόν. Στο Σερέτσε Χάμα η Ρουθ θα δει ένα ιδανικό: του ηγέτη που θέλει το καλό του λαού του, του οραματιστή, του παθιασμένου ανθρώπου για το καλό της κοινωνίας, του άντρα που έχει, κατά συνέπεια, να της προσφέρει.
Όμως αυτός ο γάμος δεν μπορεί να ιδωθεί με καλό μάτι ούτε από τις υπηρεσίες εξωτερικής πολιτικής της Αγγλίας, που ήθελαν ένα λαό υποταγμένο και να μην υπάρχουν γέφυρες συμφιλίωσης, ούτε από τον ηγετικό κύκλο της Μποτσουάνα, που δεν ήθελαν να χαλάσει η ροή του βασιλικού γένους.
Ένας Ρωμαίος και μία Ιουλιέτα, αυτή τη φορά στην αφρικάνικη ήπειρο, με διαφορετικό περιεχόμενο. Η Amma Asante, νοτιοαφρικανικής καταγωγής, γεννημένη και μεγαλωμένη στην Αγγλία, βλέπει αυτό το κομμάτι της ιστορίας σαν ένα ρομάντσο. Καλά κάνει. Έχει σίγουρα και αυτή την πλευρά, αλλά δεν είναι η δεσπόζουσα. Η αγάπη και ο έρωτας είναι μία παράμετρος που τονίζει τις άλλες, δεν τονίζεται όμως από αυτές. Με άλλα λόγια, ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας, όσον αφορά στη δύναμή και τους στόχους του, μπορεί να παίρνει δύναμη από τον έρωτα, αλλά δεν μπορεί ο δεύτερος να υπερτερεί σε σπουδαιότητα. Αυτό είναι το λάθος της Asante.
Βλέπουμε την ιστορία όπως την ξέρουμε, σα μία μικρή λεπτομέρεια, ενώ η ερωτική σχέση αυτών των δύο ανθρώπων κυριαρχεί και τονίζονται μόνο οι αντιδραστικές δυνάμεις, από τη μία και από την άλλη πλευρά, που ενισχύουν το ρατσισμό. Ενδιαφέρον έχει η θεώρησή της ότι ο ρατσισμός έχει δύο πλευρές, μία άσπρη και μία μαύρη, σε αυτή την περίπτωση. Μόνο που στη μαύρη υπάρχει το ελαφρυντικό της αντίδρασης σε έναν εξευτελισμό της ανθρώπινης υπόστασης. Υπάρχει όμως και ελάχιστα έχει μελετηθεί.
Η ταινία βλέπει την ιστορία με ρομαντική ματιά, ιδεαλιστικά. Ο επιστημονικός υλισμός που προτάσσει τη μελέτη όλων των πλευρών και των παραμέτρων, μέσα από τη διαλεκτική, δεν υπάρχει για τη σκηνοθέτιδα, με αποτέλεσμα να κάνει μία αφελή ταινία που έχει λόγο ύπαρξης μόνο για προβληματισμό που θα μελετήσει και αυτή τη παράμετρο του ρατσισμού, αλλά και για να διαβάσει για την ιστορία αυτής της άγνωστης χώρας ή για να την επισκεφτεί για να τη γνωρίσει καλύτερα.
Όσο, μάλιστα, το αντιρατσιστικό ρομάντζο της Άμα Ασάντε βυθίζεται στα αναφιλητά τόσο τα προβλήματα της παραγωγής γίνονται και πιο εμφανή, αφού οι μαζικές συγκεντρώσεις των Μπουτσουανών μοιάζουν με… παρεάκια, οι αγγλικές δυνάμεις κατοχής μετριούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών και το Λονδίνο είναι –για ανεξήγητους λόγους– αραιοκατοικημένο. Αλλά τι τα θέλεις όλα αυτά, όταν έχεις τον έρωτα;.. Περισσότερα
Ο Ντέιβιντ Ογιέλο και η Ρόζαμουντ Πάικ κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να αποδώσουν τη δύναμη της σχέσης του ζευγαριού, καταλήγουν όμως και αυτοί όμηροι μιας ενοχλητικά δακρύβρεχτης και επαναλαμβανόμενης από ένα σημείο και έπειτα ταινίας, αλλά και μιας παραγωγής με εμφανείς αδυναμίες που δυσκολεύεται να αναπαραστήσει μεγάλες σκηνές με ιστορικό υπόβαθρο έξω από τα στενά όρια του απαγορευμένου αυτού έρωτα… Περισσότερα
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Ασάντε έχει καλές προθέσεις. Ομως το τελικό αποτέλεσμα περισσότερο λειτουργεί ως μια δυνατή ερωτική ιστορία κόντρα στις αντιξοότητες, παρά ως ένα χρήσιμο (και κρίσιμο) ιστορικό μάθημα. Το θέμα είναι τι από τα δύο τελικά επιθυμεί να δει ο θεατής αυτού του «Ενωμένου Βασιλείου»… Περισσότερα
Έρωτας, ρατσισμός και πολιτική σε μία αληθινή ιστορία για τον Seretse Khama από την Botswana, ένα Βρετανικό προτεκτοράτο με το κεντρικό ζευγάρι του καστ να είναι οι David Oyelowo (Selma) και Rosamund Pike (Gone Girl). Οι φήμες για Οσκαρ λόγω και της μη εκπροσώπησης μαύρων ηθοποιών για δύο σερί χρόνια στα βραβεία, είναι παραπάνω από έντονες… Περισσότερα
Παρόλο που η ταινία δεν έχει πολλά να προσφέρει καλλιτεχνικά ή συναισθηματικά και επομένως δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχει πραγματική κινηματογραφική αξία, η θέασή της δεν είναι χάσιμο χρόνου καθώς μας παρουσιάζει μια πραγματικά δυνατή ιστορία γεμάτη από την έμπνευση ενός ανθρώπου που προσπάθησε να κάνει τον κόσμο καλύτερο με όποιο κόστος κι αν είχε αυτό για τον ίδιο μέχρι να τα καταφέρει. Φυσικά, όλα αυτά μπορείτε να τα διαβάσετε και σε κάποιο βιβλίο ή ακόμα και στη Wikipedia όπως προανέφερα, χωρίς να κερδίσετε κάτι λιγότερο από αυτά που έχει να σας προσφέρει η ταινία… Περισσότερα
Ο Βρετανός επιτετραμμένος να προσπαθεί κάθε φορά να μειώσει τον Σερέτσε, να τα καταφέρνει και τελικά να ηττάται! Πώς γκένεν αυτό, χαμπάρι δεν πήρα. Η πολιτική διπλωματία με όρους… Τάκη Τσουκαλά: «άντε γεια ρε, άντε γεια»! Ακόμα και σε επίπεδο κάστινγκ έχει σημασία που στο ρόλο του «κακού» βλέπουμε τον Tom Felton, τον Ντράκο Μάλφοϊ από τη σειρά ταινιών του Χάρι Πότερ! Να είναι άμεσα αναγνωρίσιμος βρε παιδί μου ο κακός, να μην του δώσουμε βάθος ή να αναπτύξουμε τον χαρακτήρα του. Γενικά, ανάπτυξη χαρακτήρα σε βάθος δεν βλέπουμε για κανέναν από τους ήρωες της ταινίας. Και συγνώμη κιόλας, αλλά ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι δεν υπάρχει καμία φλόγα. Απόλυτα πετυχημένη δεν λες ούτε μια άλλη ταινία που ασχολήθηκε με μια διαφυλετική σχέση σε εποχές παράξενες και δύσκολες για κάτι τέτοιο, όπως ήταν το Loving του Jeff Nichols, αλλά μπροστά σε τούτο το φιλμ μοιάζει με αριστούργημα… Περισσότερα
Και κάθεσαι και ταξιδεύεις στις κοκκινωπές αχανείς εκτάσεις της μποτσουανικής γης, αλλά και στα παρασκήνια της νεότερης διεθνούς γεωπολιτικής, μέσα από μια ιστορία αγάπης, που πραγματικά δύσκολα βρίσκεις παρόμοια. Οι δε ασπρόμαυρες φωτογραφίες του αληθινού Χάμα και της αληθινής Ουίλιαμς, που συνοδεύουν τους τίτλους τέλους, δίνουν –όπως συνήθως με τις αληθινές ιστορίες– μια πολύ δυνατή νέα προοπτική στην ιστορία… Περισσότερα
Αυτή η διαρκής εναλλαγή σκηνών ανάμεσα στα δυο πρόσωπα αποδυναμώνει αισθητά την – αναμφίβολα – ηχηρή αντικομφορμιστική σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο δράση των Σερέτσε και Γουίλιαμς, με το «Ένα Ενωμένο Βασίλειο» να αποτελεί ουσιαστικά μια καλή αν και υπέρ του δέοντος «γλυκερή» απόδοση της ιστορίας του βασιλιά Σερέτσε, του πρώτου δημοκρατικά εκλεγμένου άρχοντα της Mποτσουάνας…Περισσότερα
Το «Ένα Ενωμένο Βασίλειο» είναι μία ταινία προορισμένη να αρέσει σε όλους και πέρα από τις ερμηνείες, εντυπωσιάζει με την ποιότητα της παραγωγής: σκηνικά, κοστούμια, ενώ ο τρόπος που η Ασάντε συνδυάζει την προσωπική ιστορία με το πολιτικό σχόλιο, είναι αυτός που κάνει τόσο ενδιαφέρον το τελικό αποτέλεσμα… Περισσότερα
Η σκηνοθέτιδα παραμένει κυρίως στη σχέση των δύο πρωταγωνιστών και η ταινία αντί μιας πολιτικής βιογραφίας, γίνεται περισσότερο μια αισθηματική ρομαντική βιογραφία. Όχι πως κάτι τέτοιο είναι κατ’ ανάγκην κακό αλλά νομίζω πως ένας παραπάνω βάσανος της σκηνοθέτιδας αναφορικά με το πολιτικό μέρος και τους χαρακτήρες θα βοηθούσε την ταινία να απογειωθεί… Περισσότερα
Έχουμε λοιπόν μια ταινία -με τη καλή έννοια- διπρόσωπη.
Από τη μία ένα love story που αποτελεί βάση για τα μετέπειτα γεγονότα αλλά το ίδιο δεν αναπτύσσεται, και από την άλλη ένα ιστορικό πολιτικό δράμα, με πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με ίντριγκες, προδοσίες και μεγάλα συμφέροντα, πλεγμένα άριστα από τη σκηνοθέτιδα Amma Asante που φαίνεται ότι ξέρει πολύ καλά τι κάνει, παρά τις κάποιες παραλείψεις της πλοκής… Περισσότερα
Απλή, άμεση, δοσμένη με λεπτότητα, σκηνοθεσία, με ευαίσθητες ερμηνείες, με ξεχωριστή εκείνη του Ντέιβιντ Ογέλοου… Περισσότερα
Η πιστή απόδοση της εποχής από άποψη ντεκόρ και κοστουμιών και η εξαιρετική φωτογραφία, συμβάλλουν στην άνετη παρακολούθηση του φιλμ, το οποίο δεν αφήνει απέξω και τα πολιτικά και διπλωματικά παρασκήνια, όπου επικρατούσε το δόγμα της εξυπηρέτησης των συμφερόντων της Κοινοπολιτείας με κάθε τρόπο,,, Περισσότερα
ΕΝΑ ΕΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
Σκηνοθεσία: Amma Asante
Σενάριο: Guy Hibbert, Susan Williams (μυθιστόρημα)
Φωτογραφία: Sam McCurdy
Μοντάζ: Jonathan Amos, Jon Gregory
Μουσική: Patrick Doyle
Παραγωγοί: Brunson Green, Peter Heslop, Charlie Mason, Rick McCallum, Justin Moore-Lewy, David Oyelowo
Παίζουν: David Oyelowo (Σερέτσε Χάμα), Rosamund Pike (Ρουθ Ουίλιαμς), Tom Felton (Ρούφους Λανκάστερ), Jack Davenport (Σερ Άλιστερ Κάνινγκ), Laura Carmichael (Μίριελ Ουίλιαμς), Terry Pheto (Ναλέντι Χάμα), Jessica Oyelowo (Λαίδη Λίλι Κάνινγκ), Vusi Kunene (Τσεκέντι Χάμα), Nicholas Lyndhurst (Τζορτζ Ουίλιαμς), Arnold Oceng (Σαρλ)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Αγγλία, Τσεχία
Έτος παραγωγής: 2016
Γλώσσα: αγγλικά
Διάρκεια: 111΄
Είδος: βιογραφία, δράμα, ρομαντική
Ημερομηνία εξόδου: 31/8/2017
Εταιρεία διανομής: Feelgood.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |