Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΚΙΝΗΜΑΤΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΟ CORPUS ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ

Μάι 01, 2019 Κινηματογράφος 0


ΚΙΝΗΜΑΤΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΟ CORPUS ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ

ΤΟ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΟ CORPUS

ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

ΠΡΩΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

«Το συμβόλαιο του σχεδιαστή»

Η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris συνεχίζει τις προβολές της το Μάιο του 2019 στον Πολυχώρο Άρδην, Δαναϊδών 7, στον 1ο όροφο, στις αρχές της Εγνατίας, πίσω από το άγαλμα του βασ. Κωνσταντίνου, δίπλα από την οδό Κωστή Μοσκώφ. Η τέταρτη προβολή θα γίνει την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, στις 9.00 μμ. Θα συνεχίσουμε και θα τελειώσουμε αυτό το νέο κύκλο με τον οποίο  ερευνήσαμε το αρχικό σημείο της αφήγησης, ως γενική εικόνα, το σύμβολο, έτσι ώστε να καταλάβουμε σε όλο το εύρος της, στον επόμενο κύκλο, την αφήγηση, την παραγωγή και την αναπαραγωγή του λόγου. Η ταινία που θα προβληθεί είναι «Το συμβόλαιο του σχεδιαστή», του Πήτερ Γκρηναγουέι. Μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση επικεντρωμένη στα θέματα που θέτει η ταινία και αφορούν στο συμβολισμό, μέσα από την ψυχαναλυτική ματιά. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Εισηγητής και συντονιστής της συζήτησης θα είναι ο Γιάννης Φραγκούλης, θεωρητικός των παραστατικών τεχνών, σκηνοθέτης-ψυχαναλυτής.

Η ψυχαναλυτική διαδικασία είναι η πλέον βασική για την παραγωγή της κινηματογραφικής αφήγησης. Η ανάλυση των χαρακτήρων είναι αυτό το εργαλείο που θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε την αφήγηση στον κινηματογράφο, είναι αυτή που διαμορφώνει τις συνδέσεις μεταξύ των σημείων της αφήγησης, των διάφορων χαρακτήρων που απαρτίζουν τον αφηγηματικό κόσμο. Το πιο βασικό σημείο σε αυτή τη διαδικασία, στο πρώτο στάδιο, είναι το σύμβολο, αυτό που συνδέεται με τα διάφορα αφηγηματικά στοιχεία, αυτά που θα δομήσουν αυτή την αφήγηση που θα είναι ο πυρήνας της ταινίας, την οποία θέλουμε να φτιάξουμε. Θα μείνουμε, σε αυτό το στάδιο, αποκλειστικά και μόνο στο σύμβολο για να το μελετήσουμε.

Σε αυτό θα μας βοηθήσει και η ψυχαναλυτική διαδικασία, έτσι όπως προσδιορίζει την έννοια του συμβόλου, μέσα στην αφηγηματική διαδικασία, όπως αυτή ορίζεται μέσα από την συνδιαλλαγή της ταυτότητας με το Άλλο και από τη διαδρομή από το ασυνείδητο στο συνειδητό. Έννοιες που θα αναλυθούν τόσο που θα μπορούμε πλέον να καταλάβουμε που είμαστε εμείς οι ίδιοι μέσα σε αυτή τη διαδικασία, βλέποντάς την ως τέτοια και όχι σα μία απλή διαδικαστική προσέγγιση. Δηλαδή θα τη δούμε σα μία βιωματική διαδικασία και όχι σα μία αυτόματη λειτουργία που πρέπει να γίνει έτσι, γιατί αυτή η λογική απλά δεν υπάρχει.

Μία Αγγλίδα ευγενής προσλαμβάνει έναν αλαζόνα, φιλόδοξο νεαρό καλλιτέχνη για να σχεδιάσει μία σειρά πορτρέτων του νεκρού συζύγου της, με αντάλλαγμα το σεξ. Αλλά ποιος εκμεταλλεύεται ποιόν; Με επιδέξιους ελιγμούς και έναν κομψό εκβιασμό, που μετατρέπει την ίδια του την καιροσκοπία σε απλή αφέλεια, ο καλλιτέχνης θα βρεθεί σύντομα βαθιά χωμένος σε οικογενειακές ίντριγκες που θα τον καταστήσουν ύποπτο, όχι μόνο για μοιχεία αλλά και για πολύ σοβαρότερες κατηγορίες.

«Παρ’ όλο που ακούγεται απλό, με ό,τι κι αν κάνω βασικά προσπαθώ να γιορτάσω τον υλικό κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε. Ακόμη κι όταν κάνω μια ταινία η οποία είναι προφανές ότι περιέχει στοιχεία ανηθικότητας ­ όπως «Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της» ­, η ταινία αυτή είναι γεμάτη πράγματα, αντικείμενα, συμπεριφορές, γεγονότα, διαλόγους, μουσικές… άλλως ειπείν είναι γεμάτη ζωή. Σφύζει, πάλλεται, δονείται από τους ρυθμούς ενός πανηγυριού που στήνεται για να γιορτάσουν οι συμμετέχοντες τη ζωή και την ύλη. Η ηθική πρόθεση της ταινίας είναι να μπορέσει, κρατώντας μια απόσταση, να πει: «Ιδού πώς έχουν τα πράγματα, κάπως έτσι λειτουργεί το κακό, μ’ αυτόν τον τρόπο εκδηλώνεται…». Υπάρχει όμως και ένα δεύτερο επίπεδο. Αν δηλαδή το πρωταρχικό ενδιαφέρον της ταινίας είναι να γιορτάσει τη ζωή και τον υλικό κόσμο, το δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό, είναι να εξετάσω μέσα από αυτήν τα συστήματα και τις συμβάσεις που κυριαρχούν στη ζωή μας. Πώς για παράδειγμα επινοούμε πολιτικά και θρησκευτικά συστήματα, με ποιον τρόπο καταρτίζουμε πνευματικά προγράμματα έτσι ώστε να μπορέσουμε να αγκαλιάσουμε, να κατανοήσουμε και να διατηρήσουμε το χάος το οποίο μας περιβάλλει. Όλα αυτά όμως προσπαθώ να τα προσεγγίσω με μία κριτική ματιά. Παρ’όλο που ασπάζομαι τη θεωρία του Δαρβίνου, έχω πει σε μία από τις πρώτες ταινίες μου ότι «Ποιος ξέρει… ίσως σε χίλια χρόνια να αντιμετωπίζουμε τον Δαρβίνο με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουμε σήμερα τον Αδάμ και την Εύα…». Τελικώς είμαι ένας κολυμβητής στη θάλασσα των αβεβαιοτήτων», θα πει ο σκηνοθέτης σε μία συνέντευξή του.

Η ταινία αυτή είναι παραγωγή του 1982, είναι η 29η ταινία αυτού του πολύ σημαντικού δημιουργού που ξεκίνησε τη σκηνοθετική του καριέρα το 1962, με ταινίες μικρού μήκους, το 1985 έκανε την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, «Ζοο». Από αυτή την ταινία και έπειτα ξεφεύγει από τα στενά όρια του κινηματογράφου, παραβιάζει το παραπέτασμα και προβάλει την κινηματογραφική ματιά στον καλλιτεχνικό χώρο που θέλει να βλέπει την τέχνη σαν ένα ενιαίο χώρο στον οποίο προσομοιάζεται η ζωή του ανθρώπου, μία πρακτική-θεώρηση που είχε ξεκινήσει στα μέσα της δεκαετίας του 1950, εξελίχθηκε από το Γιέρζι Γκροτόφσκι σε ένα κίνημα τέχνης, την Perfomance, τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο που ερευνούν στην Ελλάδα η Almakalma και ο εισηγητής αυτής της εκδήλωσης, σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο συγχρόνως. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί, όπως είναι φυσικό, στον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο, με τη βοήθεια των ψυχαναλυτικών θεωριών.

Μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό, την οποία θα συντονίσει ο Γιάννης Φραγκούλης, κριτικός κινηματογράφου, θεωρητικός των παραστατικών τεχνών, ψυχαναλυτής.

INFO

Κινηματογραφική Λέσχη Solaris

Δαναϊδών 7, 1ος όροφος

Πέμπτη 21/3/2019, 9.00 μμ

Είσοδος ελεύθερη

Προβολή της ταινίας «Το συμβόλαιο του σχεδιαστή», του Πήτερ Γκρηναγουέι.


  • Κινηματογραφικές λέσχες
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΜΕΤΕΩΡΟ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
    ΜΕΤΕΩΡΟ ΚΑΙ ΣΚΙΑ

    Μάι 12, 2024 0

  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Νοέ 20, 2023 0

  • ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973
    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973

    Νοέ 10, 2023 0

  • INTERDEPENDENCE
    INTERDEPENDENCE

    Απρ 06, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz