Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

DOGMAN

Νοέ 22, 2018 Κινηματογράφος 0


DOGMAN

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 22/11/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,5/10 στο imdb.com από 5.167 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Ο Μαρτσέλο είναι ένας πληγωμένος άντρας που ζει με την κόρη του, διατηρεί μία επιχείρηση περιποίησης σκύλων και μία άλλη κρυφή και παράνομη. Έχει ανάγκη κάποιον να το βοηθά με βίαιο τρόπο. Αυτός είναι ο Σιμόνε, ένας άνθρωπος που δένεται μαζί του, αλλά είναι αμφιλεγόμενος. Μέσα από όλο αυτό βγαίνει η τρυφερότητα και η βία, συμπεριφορές που βρίσκονται κάτω από το έκδηλο και το προφανές που είναι αυτό που βλέπουμε στην οθόνη.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία του Matteo Garrone, η «Dogman», είναι ένα συναρπαστικό έργο για ένα δολοφόνο, για τη βασανιστική κατάσταση που ζει, βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. Με αυτή την ταινία ο πενηντάρης σκηνοθέτης των δεκαπέντε ταινιών, από το 1996 μέχρι σήμερα, με ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, επιστρέφει μετά από δύο ταινίες μικρού μήκους, το 2016 και το 2017, στη ρεαλιστική αφήγηση, ξαναβρίσκοντας παρόμοια θεματική με την ταινία του «Gomorra»(2008), η οποία είχε προταθεί για Χρυσή Σφαίρα και ήταν βραβευμένη με 34 βραβεία. Αυτή τη φορά πηγαίνει πιο βαθιά, στην εξήγηση των τοξικών συναισθημάτων του γκαγκστερισμού, της ωμότητας, της ψευδοκολακείας, της μικροψυχίας, όπως τα βρίσκουμε σε σοβαρές ψυχικές περιπτώσεις.

Η ταινία κινείται γύρω από ένα χώρο ληστειών και καταστροφών του περιβάλλοντος χώρου, σε εγκαταλελειμμένους χώρους εκτός πόλης. Κατ’ευθείαν μπαίνουμε σε μία διπλή δράση βίας, με συσχετιζόμενα αφηγηματικά στοιχεία. Ο Μαρτσέλο είναι ένας αηδιασμένος νεαρός άντρας που έχει χωρίσει με τη γυναίκα του και φροντίζει τη μικρή κόρη του, τη Σοφία, η οποία το θαυμάζει. Ιδρύει μία επιχείρηση περιποίησης σκύλων, ομορφαίνει τα άγρια σκυλιά που φέρνουν οι πελάτες του που φαίνονται σκληροί άντρες, πλένει και περιποιείται αυτά τα ζώα που, μερικές φορές, είναι πιο σωματώδη από αυτόν. Στον ελεύθερο χρόνο του παίζει ποδόσφαιρο με τους φίλους του και βγαίνει έξω με αυτούς. Είναι δημοφιλής. Υπάρχει όμως κάποιος ειδικός λόγος που ο Μαρτσέλο δεν είναι άγγελος: διακινεί κόκα και με αυτά τα λεφτά μπορεί να πληρώσει τις διακοπές του με τη Σοφία, αφού η επιχείρησή του δεν του δίνει αυτή τη δυνατότητα.

Δημιουργεί, με έμμεσο τρόπο, ένα τέρας, έναν σκληρό άντρα, το μεγαλόσωμο Σιμόνε, ο οποίος θα συνεργαστεί στην παράνομη επιχείρηση του Μαρτσέλο. Ο Σιμόνε μοιάζει με το Jake LaMotta, από το «Raging Bull», και με τον τρομερό τύπο της ταινίας «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» («Rocco and his brothers»). Είναι ο κολλητός του Μαρτσέλο, δεν ξοδεύει λεφτά, βυθίζεται όλο και πιο πολύ στον κόσμο της βίας. Ο επιθετικός και ασταθής Σιμόνε δείχνεται στους άντρες της πόλης, προσκαλεί το Μαρτσέλο να έρθει μαζί του όταν κάνει φασαρίες. Εκείνος δε θέλει να ακολουθήσει τον επιθετικό φίλο του, μεταφέρει με το αυτοκίνητό του τα σκυλιά, θέλει ο Σιμόνε να είναι μόνο το στήριγμά του στην παράνομη δουλειά του, τον έχει «δέσει» πάνω του από τότε που του έσωσε τη ζωή. Συνειδητοποιεί όμως ότι ο φίλος του θέλει να εκτίσει ο Μαρτσέλο την ποινή φυλάκισης αντί για αυτόν.

Ποια είναι η μεταφορά, όσον αφορά στα σκυλιά; Ο Σιμόνε είναι το επιθετικό ζώο που κάποια στιγμή θέλει να πέσει κάτω και να ηρεμήσει. Ο Μαρτσέλο είναι το σκυλί που γαυγίζει και γρήγορα επιστρέφει στο αφεντικό του. Τα σκυλιά, στην ταινία, είναι λαμπερά και γοητευτικά, συσχετίζονται έτσι με τους ανθρώπους, είναι, έτσι, το όχημα της μεταφοράς. Ο Μαρτσέλο είναι ένας γλυκός αθώος άνθρωπος ή ένας που δεν έχει θέληση και είναι ανίκανος να δει την ενοχή του;

Σα να έχει βγει από το ασυνείδητό του, η σκηνή που ο Μαρτσέλο μεταφέρει με το αυτοκίνητό του το Σιμόνε και ένα φίλο του, ακούει πως κακοποίησαν ένα ζώο, επιστρέφει και τελειώνει την εγκληματική πράξη. Μία αισθησιακή σκηνή που μας οδηγεί στο σκοτεινό μέρος της ψυχής του. Ίσως ο μοναδικός άνθρωπος που δε φοβάται το Σιμόνε είναι η μητέρα του, η οποία όμως έχει κουραστεί. Υπάρχουν κάποιες τραγικές και κωμικές σκηνές όπου ο Μαρτσέλο πηγαίνει το Σιμόνε στο σπίτι του και γίνεται μάρτυρας της στοργικής επίθεσης της μάνας του.

Η εικόνα και η αίσθηση που αφήνει η ταινία «Dogman» είναι τρομακτικά όμορφες. Ο Garrone έχει μπρίο και μας δείχνει την ευτυχισμένη πλευρά του Μαρτσέλο, τη συναισθηματική αυτοεκτίμησή του, τον κατήφορο που έχει πάρει η ζωή του, την αντοχή του στον πόνο και τη φυσική τιμωρία. Φτάνουμε στο σημείο σύνδεσης του ανθρώπου με το σκύλο, την ένταση και την επίθεση που, στην ταινία, υπονοούνται και βρίσκονται στο ασυνείδητο. Αυτό μπορούμε εμμέσως να το βιώσουμε μέσα από τη φροντίδα του ανθρώπου που προσφέρει στο ζώο, κάτι που θα βιώσουμε στην επαφή του Μαρτσέλο με το Σιμόνε. Η ταινία έρχεται με βραβεία ενδυματολογίας και μέικαπ από τα Ευρωπαϊκά Βραβεία 2018, με οκτώ βραβεία της Ένωσης Δημοσιογράφων της Ιταλίας, καλύτερης ταινίας, καλύτερης παραγωγής και καλύτερου σκηνοθέτης ανάμεσα τους, και της καλύτερης ξένης ταινίας από το Φεστιβάλ της Ιερουσαλήμ.




DOGMAN

Σκηνοθεσία: Matteo Garrone

Σενάριο: Matteo Garrone,  Ugo Chiti,  Massimo Gaudioso, Marco Perfetti, Damiano D’Innocenzo, Fabio D’Innocenzo,  Giulio Troli

Φωτογραφία: Nicolai Brüel

Μοντάζ: Marco Spoletini

Μουσική: Michele Braga

Παραγωγοί: Paolo Del Brocco, Matteo Garrone,  Jean Labadie,  Jeremy Thomas

Παίζουν: Marcello Fonte (Μαρτσέλο), Edoardo Pesce (Σιμόνε), Nunzia Schiano (μητέρα του Σιμόνε), Adamo Dionisi (Φράνκο), Francesco Acquaroli (ιδιοκτήτης βιντεολοταρίας), Gianluca Gobbi (ιδιοκτήτης εστιατορίου), Alida Baldari Calabria (Αλίντα), Laura Pizzirani (μητέρα της Αλίντα), Giancarlo Porcacchia (Γκασπαρόνε), Aniello Arena (επιθεωρητής αστυνομίας)

Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία

Έτος παραγωγής: 2018

Γλώσσα: ιταλικά

Διάρκεια: 103΄

Είδος: έγκλημα, δράμα, θρίλερ

Ημερομηνία εξόδου: 22/11/2018

Εταιρεία διανομής: Feelgood.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz