Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΚΥΡΙΑ ΧΑΪΝΤ

Απρ 10, 2018 Κινηματογράφος 0


ΚΥΡΙΑ ΧΑΪΝΤ

MRS. HYDE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 12/4/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 5,6 στο imdb.com από 258 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Μία καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δείχνει στην τάξη της το στριφνό πρόσωπό της. Στην πραγματικότητα είναι διαφορετική. Τα δύο διαφορετικά πρόσωπά της είναι το κακό και το καλό, οι δύο όψεις του νομίσματος, της εκπαίδευσης, της ίδιας της κοινωνίας. Μία κριτική του απολυταρχισμού που υπάρχει στη γαλλική -και όχι μόνο- κοινωνία.




 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η Isabelle Hyppert αλλάζει ρότα και παίζει μία εγωίστρια και σκληρή γυναίκα, μπορεί όμως να διαχειριστεί αυτή την υπόθεση και να γίνει πιο ευαίσθητη, είναι θέμα χρόνου να μπει στη μία ή στην άλλη πλευρά του ρόλου. Στην παράξενη κωμωδία του Serge Bozon, «Κυρίας Χάιντ» («Mrs. Hyde»), μία μπερδεμένη καθηγήτρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτίθεται όταν έχει τα νεύρα της, έχει δύναμη και μπορεί να φέρνει με ένα χτύπημά τις τρικυμίες στο βάλτο της κοινωνίας.

Είναι ένας όμορφος ρόλος σε μία ασυνήθιστη ταινία, η οποία έχει γοητευτικά χαρακτηριστικά, αινιγματική ανάπτυξη, διότι η Huppert δεν έχει ριζική μετατροπή. Έχει όμως ένα ρόλο που μόνο αυτή θα μπορούσε να αναλάβει. Στην ουσία όμως βρίσκει τον εαυτό της να πολεμά την εσωτερική της πίστη και είναι δύσκολο να πεις ποια πλευρά έχει το πάνω χέρι.

Αυτή η ταινία είναι μία παράξενη μεταφορά του μυθιστορήματος του Robert Louis Stevenson, «Dr. Jekyll and Mr. Hyde», και είναι η πιο δελεαστική ερμηνεία από αυτές που έχουν γίνει το 2017. Στην ταινία «The mummy», ο Russell Crowe κάνει έναν μανιακό που είναι διπολικός επιστήμονας, σε εξιτάρει, αλλά δεν είναι τόσο όμορφη η υποκριτική, μέσα στην ηρεμία, όπως αυτή της Huppert. Ο Bozon έρχεται με την πέμπτη του ταινία, δεν έχει το σενάριό του μία εκτεταμένη αναφορά σε αυτό το σύγχρονο μύθο. Ο τίτλος είναι συμβολικός και αναφέρεται στην κοινωνία που πιέζει τους διανοούμενους στην αυτοκαταστροφή και, με αυτή την έννοια, η ταινία είναι πολύ ακριβής στην τοποθέτησή της.

Πολλά από τα θέματα αυτής της ταινίας έχουν να κάνουν με το μύθο μιας καθηγήτριας που έχει «πέσει» σε ανυπάκουους μαθητές και, γενικώς, μας μεταδίδει τη συμπάθεια σε ένα χαμηλών τόνων εκπαιδευτικό που αγωνίζεται να βοηθήσει κάποιους άτακτους έφηβους να απορροφήσουν κάποια μαθήματα ζωής. Ο Bozon εγχέει το δικό του, τον ειδικό, τόνο στο υλικό του, αυτό που κάνει αυτή την ταινία διαφορετική.

Ο σκηνοθέτης προσπαθεί να βάλει αυτό το χρώμα που ομορφαίνει και κάνει πιο ελκυστικές κάποιες αναπάντεχες στιγμές. Οι ιστορίες του χτίζονται γύρω από ένα σημείο, λίγο σκοτεινό, που θα μας θυμίσει τη θεματολογία του Jim Jarmousch και του Aki Kaurismaki, όπου ο υπερτόνος, η υπερβολή και ο υπερθεματισμός στο κινηματογραφικό κείμενο, είναι ένα στοιχείο της αφήγησης που κυριαρχεί. Θα θυμηθούμε ότι και σε προηγούμενες ταινίες του το κωμικό στοιχείο συνυπάρχει με το μυστήριο, το έγκλημα, τα ρατσιστικά στοιχεία, στη σύγχρονή μας Γαλλία. Σε αυτή την ταινία θα βρούμε μία καθηγήτρια που έχει δύο διαφορετικές όψεις στον ψυχισμό της, διαμετρικά αντίθετες η μία με την άλλη. Θα βρούμε και εδώ την πολυεθνικότητα, η οποία έρχεται σε αντίθεση με το σύστημα που καταπιέζει, έτσι ώστε να αποκτήσει αυτή μία ενότητα και όχι να αποτελείται από διάσπαρτα στοιχεία μέσα στην κοινωνία.

Στο σχολείο αυτή η καθηγήτρια δεν μπορεί να κάνει ένα διάλειμμα. Ακόμα όταν οι καθηγητές την προειδοποιούν για τις μεθόδους διδασκαλίας που ακολουθεί,  όπως κάνει και το συμβούλιο των μαθητών. Μόνο στο σπίτι της μπορεί να χαλαρώσει, κάτι που πετυχαίνει ο σύζυγος της που παίζει πιάνο, αυτό αρκεί για να την αποσυμφορήσει από τη βία που βιώνει στο σχολείο. Προσπαθεί να κάμψει την αντίσταση των μαθητών της, ενδιαφέρεται περισσότερο για το μαθητή της που έχει μία κάποια αναπηρία.

Η επιστήμη που διδάσκει δεν μπορεί να την ενδυναμώσει. Προσπαθεί να βρει κάτι άλλο. Το περπάτημα τη χαλαρώνει, η νύχτα βοηθά να βρει κάπως τον εαυτό της. Πολύ σωστά, η ταινία δεν πάει προς μία θεματολογία ταινίας δρόμου ή τρόμου, αλλά βουτά στο ονειρικό στοιχείο, εκεί ο θυμός της μπορεί να εκτονωθεί.

Τα μυστικά στοιχεία δεν κολλούν σε μία αληθοφανή ιδέα, είναι όμως μία γοητευτική αφηγηματική μορφή που δίνει μία σουρεαλιστική ροπή στην ταινία. Τελικά, αυτή η αφήγηση λειτουργεί σα μία κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μία στιγμή πένθους θα είναι μία ευκαιρία για να φανερωθεί, στο σχολείο, η άλλη πλευρά αυτής της εκπαιδευτικού. Το μελαγχολικό της πρόσωπο είναι πίσω από το αυστηρό, δείχνει τη νευρωσική της κατάσταση που έχει επιβάλλει το σύστημα εκπαίδευσης που κρύβει μέσα του τον αυταρχισμό, την αποξένωση και την αλλοτρίωση, στοιχεία που επιστρέφουν σε αυτόν που τα εξασκούν, σαν ένα μπούμερανγκ.

Με αυτή την έννοια θα πρέπει να δούμε αυτή την ταινία σα μία προσπάθεια κριτικής πρώτα στο εκπαιδευτικό σύστημα, μετά σε όλη την κοινωνία, αφού βάζει βόμβα στο μηχανισμό της ιδεολογικής αναπαραγωγής της. Όμως τα όπλα της δεν είναι τόσο δυνατά ώστε να σπάσουν τις ρίζες αυτού που δημιουργεί την αποσάθρωση. Αμφισβητεί αλλά δεν έχει μία πρόταση να αντιπαραβάλλει, ο λόγος της είναι κριτικός και όχι δομικός.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΪΝΤ

(MRS. HYDE)

(MADAME HYDE)

Σκηνοθεσία: Serge Bozon

Σενάριο: Serge Bozon

Φωτογραφία: Céline Bozon

Μουσική: Benjamin Esdraffo

Παραγωγοί: Olivier Père, Jean-Yves Roubin, David Thion,  Cassandre Warnauts

Παίζουν: Isabelle Huppert (Μαρί Γκεκίλ/κυρία Χάιντ), Romain Duris (γυμνασιάρχης), José Garcia (Πιέρ Γκεκίλ), Adda Senani (Μαλίκ), Guillaume Verdier (μαθητευόμενος), Patricia Barzyk (γειτόνισσα), Pierre Léon (επιθεωρητής), Roxane Arnal (επιμελήτρια) Angèle Metzger (επιμελήτρια), Jamel Barbouche (πατέρας του Μαλίκ)

Χώρα παραγωγής: Γαλλία, Βέλγιο

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: γαλλικά

Διάρκεια: 95΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 12/4/2018

Εταιρεία διανομής: Σπέντζος Film.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz