Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

Σεπ 16, 2017 Κινηματογράφος 0


ΠΙΚΑΔΕΡΟ

PIKADERO

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 14/9/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.

ΣΥΝΟΨΗ

Ένα νεαρό ζευγάρι, δηλαδή δύο νέοι, αγόρι και κορίτσι,  που δε ζουν μαζί, όμως προσπαθούν να αναπτύξουν τον έρωτά τους, να βρουν μέρος να κάνουν έρωτα, σε ένα χωριό στη χώρα των Βάσκων. Ο σκηνοθέτης με αφορμή αυτή την ερωτική ιστορία προσπαθεί να χαρτογραφήσει αυτό το τοπίο, σκηνοθετεί με απλό τρόπο, λίγο αποσπασματικό, χωρίς το μεσογειακό ταπεραμέντο που θα περιμέναμε.




 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Έχουμε ένα ζευγάρι στο βασκικό τοπίο. Οι δομές της κοινωνίας είναι συντηρητικές, ο τοπικισμός είναι σε έξαρση, η αντιπαλότητα με τους Ισπανούς, σε πρώτη θέση. Σε αυτό το διαλυμένο κοινωνικό τοπίο δύο νέοι προσπαθούν να ανακαλύψουν τον έρωτά τους, να βρουν χώρο για το δομήσουν. Στην ταινία βλέπουμε το αστικό τοπίο να εναλλάσσεται με το εικαστικό. Αφορμή είναι η κοπέλα που σπουδάζει την τέχνη, ενώ το αγόρι είναι ανειδίκευτος εργάτης.

Η επικοινωνία δεν είναι και η καλύτερη. Θέλουν να βρουν κάπου να κάνουν έρωτα, να δοκιμάσουν τη συνύπαρξή τους στη συνουσία. Αυτό όμως είναι δύσκολο στη συντηρητική κοινωνία που ζουν και ανακόπτεται η προσπάθεια να βρουν την απόλαυση, άρα και μία αιτία να είναι μαζί. Ιδού το πρώτο ρήγμα στη σχέση τους, κάτι που δεν είναι στο χέρι τους να το κανονίσουν, άρα ένα σοβαρό κοινωνικό ρήγμα που δοκιμάζει, γενικά, την κοινωνική συνοχή.

Το επόμενο θέμα είναι η οικογένειά τους. Οι δύο νέοι ζουν σε ένα τοπίο που δεν τους αφήνει να αναπτυχθούν. Οι συντηρητικές δομές της κοινωνίας, οι εχθρικές απόψεις που στρέφονται εναντίον αυτών που προσδοκούν την ανάπτυξη, άρα την ειρηνική συνύπαρξη, είναι στείρο έδαφος για κάποιον που θέλει να αναπτύξει τα αισθήματά του, ιδίως τα ερωτικά, όπως τα νεαρά άτομα που πρωταγωνιστούν σε αυτή την ταινία.

pikadero foto2

Το τελευταίο θέμα είναι ο κοινωνικός περίγυρος, οι φίλοι τους, οι οποίοι φεύγουν μετανάστες σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία. Το νέο που πρόκειται να παλέψει με το παλιό φεύγει, δε δίνει τη μάχη, ξέρουν ή υποψιάζονται ότι ήδη την έχουν χάσει. Δείκτης των «επιπτώσεων» είναι ο ανειδίκευτος εργάτης που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα σαν παρατηρητής. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλη η ταινία είναι γυρισμένη μέσα από τα μάτια του. Είναι ο άξονας όπου όλα γυρίζουν γύρω από αυτόν και αναφέρονται σε αυτόν.

Οι διάλογοι είναι αργοί. Αυτό δικαιολογείται γιατί ο σκηνοθέτης θέλει να δομήσει τους χαρακτήρες του, όμως αυτό, αδικαιολόγητα, ισχύει για όλη την υπόλοιπη ταινία, εκεί όπου δεν έχουμε ανάγκη της δόμησης αλλά της ανάπτυξης, άρα ένα πιο γρήγορο ρυθμό για να συνδέσουμε τις επιμέρους ιστορίες μεταξύ τους πιο αποτελεσματικά. Μετά είναι το εικαστικό περιβάλλον. Εδώ ο σκηνοθέτης το παρατραβά. Με πρόσχημα την κοπέλα που σπουδάζει τέχνη, κάνει μεγάλη μνεία σε ζωγράφους, οι οποίοι δεν μπορούν να δέσουν με την αφήγηση της ταινίας.

pikadero foto3

Οι επιρροές του σκηνοθέτη είναι σαφείς. Το free cinema, ο βορειοευρωπαϊκός κινηματογράφος, με τα ψύχραιμα και σταθερά πλάνα του, ο γαλλικός κινηματογράφος, το κομμάτι του που ασχολείται με την αφήγηση της ζωγραφικής. Όμως όλα αυτά δεν αναπτύσσουν την ιστορία όπως θα περιμέναμε. Δε φτάνουν σε βαθιά κοινωνική ανάλυση ούτε προσπαθούν να εδραιώσουν μία mainstream περιγραφή της βάσκικης κοινωνίας. Οι αναφορές στην ψυχολογία -σχετικά με την απόλαυση, τη σεξουαλικότητα και τη δομή της κοινωνίας- απουσιάζουν εντελώς. Μένει να δούμε μία αφήγηση που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της.

ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κριτική Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα)

Ιδεολογικά σαφής και κινηματογραφικά ευρηματικός, ο Σάροκ είναι ένας άξιος συνεχιστής της σχολής Τζάρμους – Καουρισμάκι. Λιτός, τρυφερός και την ίδια στιγμή ξεκαρδιστικός, ισορροπεί γοητευτικά­ ανάμεσα στο ρεαλισμό και στην υπέρβασή του, στο δράμα και στην κωμωδία, στη «μικρή» (προσωπική) και «μεγάλη» (κοινωνική) αλήθεια. Ταυτόχρονα υπογράφει μία από τις χαμηλότονες σινε-εκπλήξεις της χρονιάς, βραβευμένη σε πάμπολλα διεθνή φεστιβάλ (Εδιμβούργο, Ζυρίχη, Βρυξέλλες, Κίεβο)… Περισσότερα

Κριτική Λήδα Γαλανού (flix.gr)

Είναι, όμως, οι δυο πρωταγωνιστές τόσο ζεστοί και οικείοι, η ιστορία τους τόσο πραγματική και ρομαντική ταυτόχρονα, που η γλυκύτητα της ταινίας υπερβαίνει την αισθητική της, καταλήγοντας σ’ ένα φινάλε που απογειώνει τη συμπάθεια και τη ματαιότητα. Ο Γκόρκα και η Ανε είναι το ήσυχο τώρα, ένα δυνάμει ζευγάρι που βλέπει τις επιλογές ζωής του να καθορίζονται από τα χρήματα, συγκεκριμένα από την απουσία τους, στην Ευρώπη της αβεβαιότητας και της δυσκολίας. Κι ας εύχονται τα πράγματα να ήταν τουλάχιστον σαν παγωτό φράουλα: απλά, νόστιμα, αλλά όχι και βανίλια… Περισσότερα

Κριτική Θόδωρος Γιαχουστίδης (moviesltd.gr)

Κάποιες στιγμές το πράγμα κουράζει. Και το φινάλε με την καρτ – ποστάλ είναι περισσότερο μελοδραματικό απ’ όσο επιτρέπει η πορεία της ταινίας ως αυτό. Και είναι και λίγο παράταιρο – θέλω να πω, φαίνεται σαν ο σκηνοθέτης να θέλει να μας κάνει λιανά όσα έως τότε τα περνούσε σχεδόν αθόρυβα. Πάντως, τα λόγια της κοπέλας στο γράμμα από τη Σκοτία είναι πραγματικά υπέροχα. Γλυκιά ταινία, που σε όποιον κάνει κλικ, θα την αγαπήσει βαθύτατα… Περισσότερα

Κριτική Βικτώρια Μιχαήλ (freecinema.gr)

Ο αντικομφορμισμός αυτού του σελιλοζικού ξεπαρθενιάσματος και το… τελείωμά του, δια στόματος Άνε, κάμπτουν τις αντιστάσεις. «Μωρό μου» θα αποκαλέσει τον Γκόρκα, παίρνοντάς τον στην αγκαλιά της πριν κάνει το αποφασιστικό και για τους δύο επόμενο βήμα. Θα ξεκολλήσει θέλοντας και μη απ’ το φουστάνι της – αλλά σ’ εκείνο της μάνας του, στην πατρική κληρονομιά των αλυσίδων του προλετάριου μεροκαματιάρη, στην πάππου προς πάππον στάση (#diplhs) ζωής του τι έχει ν’ αντιτάξει; Μέχρι μουστάκι (του χίψτερ) θα τον βάλουν να… αφήσει. Τι έχει να πει επ’ αυτού η προκήρυξη της ΕΤΑ;.. Περισσότερα

pikadero foto4

Κριτική Τατιάνα Καποδίστρια (tospirto.net)

Πιθανόν, γύρω στα μισά, να σας κουράσει ο ράθυμος αφηγηματικός ρυθμός, τα ατέλειωτα γκροπλάν που ζουμάρουν μέσα απ’ τα πρόσωπα στις ψυχές των δυο ηρώων… Μην παραιτηθείτε. Αυτή η παράδοξα παραβολική μικρή ταινία φωτίζει τόσα πολλά –και ουσιαστικά!– για την χωρίς προοπτικές ζωή στην επαρχία των Βάσκων. Με μια τύπου Μπάστερ Κίτον μελαγχολική κωμικότητα, ο υποσχόμενος Σάροκ φτιάχνει το πορτρέτο ενός τόπου –που κατοικείται από αρχετυπικά πρόσωπα-αερικά… Περισσότερα

Κριτική Αγγελική Στελλάκη (cinepivates.gr)

Ο σκηνοθέτης Μπεν Σάροκ εξερευνά το τι σημαίνει να είσαι νέος στην Ευρώπη του σήμερα και τις ελάχιστες επιλογές που απλώνονται μπροστά σου (ακόμα και όταν αυτές αφορούν απλά ένα μέρος για να απολαύσεις πιο ιδιωτικές στιγμές με τη σύντροφό σου). Η φυγή, η προσπάθεια να βρεις μόνιμη δουλειά, η ανάγκη να ζήσεις μόνος σου, μακριά από τους γονείς σου αποτελούν θεματικές που ο Σάροκ εξερευνά με έναν ανάλαφρο τρόπο. Κρίμα μόνο που μερικές φορές επικρατεί αμηχανία στον τρόπο που η κωμωδία και το δράμα ισορροπούν… Περισσότερα

Κριτική iefimerida.gr

Αν και φαίνεται πως ο σκηνοθέτης έχει επιρροές από τον Τζάρμους και τον Καουρισμάκι, δεν καταφέρνει να μετατρέψει την καθημερινότητα σε ποίηση κι έτσι από ένα σημείο και μετά τα πρόσωπά του χάνονται και ρουφιούνται από μια γενικότερη μελαγχολία που κυριαρχεί σε κάθε πλάνο… Περισσότερα

Κριτική Γιάννης Ζουμπουλάκης (Το Βήμα)

Βλέπουμε, για παράδειγμα, τους δύο νέους να κάθονται και να συζητούν πάνω σε ένα παγκάκι σε σταθμό τρένου. Η κάμερα τους παρακολουθεί με μια χαλαρότητα που σκλαβώνει. Κουβέντες για μετανάστευση στη Γερμανία. Κουβέντες για εικαστικούς και σκηνοθέτες. Ανθρωποι χαμηλών τόνων σε μια ταινία χαμηλών τόνων, που ενδιαφέρεται για τα βλέμματα τα οποία λένε πολύ περισσότερα από ό,τι τα στόματα… Περισσότερα

Κριτική filmboy.gr

Μια ξεχωριστή,  αστεία όσο και ρομαντική κομεντί όχι μόνο των καιρών της κρίσης, αλλά βαθιά διαχρονική για την αιώνια σύγκρουση ανάμεσα στα νεανικά όνειρα και την πεζή, άχρωμη, πραγματικότητα… Περισσότερα

Κριτική Πάρις Μνηματίδης (cinefreaks.gr)

Υπάρχουν πολλά συναισθήματα κάτω από τη φαινομενικά ψυχρή επιφάνεια, τα οποία αν ο θεατής διατίθεται να αφουγκραστεί θα τον αποζημιώσουν και με το παραπάνω. Δεν είναι ένα τέλειο ντεμπούτο μεγάλου μήκους, ούτε καν εντελώς πρωτότυπο στη σύλληψή του, πρόκειται όμως για ένα αξιολάτρευτο δείγμα σινεμά εκτός συνταγών και μια ελπιδοφόρα υπόσχεση για το μέλλον για το δημιουργό του… Περισσότερα

pikadero foto5

Κριτική Νίνος Φένεκ Μικελίδης (enetpress.gr)

Ταινία δοσμένη με ζεστασιά, ανθρωπιά, χιούμορ, ενδιάμεσα με μια πικρή γεύση,  αλλά και κριτική ματιά πάνω στην πρόσφατη οικονομική κρίση που έχει πλήξει ιδιαίτερα τους νέους, αποσπώντας ταυτόχρονα δυο πολύ καλές ερμηνείες από το δίδυμο των ηθοποιών του… Περισσότερα

Κριτική Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ (blog.athensweekly.gr)

Οι δύο νέοι θέλουν ολοένα και περισσότερο να κάνουν έρωτα και αφού δεν έχουν χρήματα για να πάνε σε ένα ξενοδοχείο, είναι αναγκασμένοι να ψάξουν δημοφιλείς δημόσιους χώρους που χρησιμοποιούνται για σεξ, τους οποίους οι ντόπιοι αποκαλούν «πικαδέρος». Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο εύκολα όσο φαίνονται, και η σχέση τους περνάει και αυτή τη δική της κρίση καθώς οι δυο τους προσπαθούν να βρουν τρόπους διαφυγής από τα πολλαπλά «δεσμά» της οικογένειας, μιας ετοιμόρροπης οικονομίας και ενός αβέβαιου μέλλοντος… Περισσότερα

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

(PIKADERO)

Σκηνοθεσία: Ben Sharrock

Σενάριο: Ben Sharrock

Φωτογραφία: Nick Cooke

Μοντάζ: Karel Dolak

Μουσική: Atzi Muramatsu

Παραγωγοί: Irune Gurtubai

Παίζουν: Bárbara Goenaga (Άνε), Zorion Eguileor (Τόμας), Joseba Usabiaga (Γκόρκα), Ylenia Baglietto (κορίτσι στο αυτοκίνητο), Víctor Benjumea (Μάξι), Lander Otaola (Ινάκι), Peio Arnáez (Άιτα), Itziar Lazkano (Άμα), Galder Pérez (αγόρι στο αυτοκίνητο)

Χώρα παραγωγής: Ισπανία, Αγγλία

Έτος παραγωγής: 2015

Γλώσσα: βάσκικα, ισπανικά

Διάρκεια: 98΄

Είδος: κομεντί

Ημερομηνία εξόδου: 14/9/2017

Εταιρεία διανομής: One from the Heart.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz