Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
  • ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ
  • ΡΙΒΙΕΡΑ
  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ

Ιαν 25, 2017 Κινηματογράφος 0


ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ

Σε σκηνοθεσία και σενάριο του Sean Ellis, το «Anthropoid» μοιάζει να ακολουθεί το δρόμο του «Predator», δηλαδή κάπου ανάμεσα στην ταινία επιστημονικής φαντασίας και το θρίλερ, αντίθετα εδώ έχουμε μία ιστορική ταινία που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα. Αν πιστέψουμε το τρέιλερ έχουμε να κάνουμε με μία ανείπωτη ιστορία, όμως αυτό το θέμα απασχόλησε τουλάχιστον έξι ταινίες και πολλά βιβλία, σε όλες τις περιπτώσεις το θέμα έχει εξηγηθεί με απίθανες λεπτομέρειες. Δύο άλλες ταινίες, «The assassination» (1965) και «Operation: daybreak» (1975), έχουν να κάνουν με αυτό το θέμα, ακριβώς και στις τρεις περιπτώσεις η κινηματογράφηση έγινε στην Πράγα και όχι στα μέρη που αναφέρονται σε αυτή την ιστορία.

Η ιστορία διαδραματίστηκε στην Τσεχοσλοβακία, η οποία ήταν υπό γερμανική κατοχή το 1940. Αυτή η χώρα ήταν ένας στόχος για τη Γερμανία και καταλήφθηκε από τους ναζί το 1939, διευκολύνοντας το Χίτλερ να δώσει μία άλλη τροπή στον πόλεμο, να ανοίξει νέες διόδους, να έχει πρόσβαση στην Πολωνία και να εντείνει τις πολεμικές συρράξεις κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι ναζί ήταν πολύ αποτελεσματικοί στο να καταδιώξουν και να κατατροπώσουν τις αντιστασιακές δυνάμεις της Τσεχοσλοβακίας, ενώ η κυβέρνηση αυτής της χώρας ήταν απούσα και διέφυγε το 1941, αεροπορικώς, από αυτή τη χώρα.

Η ταινία ξεκινά ακολουθώντας δύο αλεξιπτωτιστές, το Γιαν (Jamie Dorman) και το Γιόσεφ (Cillian Murphy). Ο Γιόσεφ σπάει άσχημα το πόδι του πέφτοντας και χρειάζεται να θεραπευθεί. Οι σύγχρονες ταινίες αρέσκονται στο να δείχνουν γραφικές σκηνές και ανθρώπινες πληγές, προκειμένου να αποδείξουν την αυθεντικότητα και την άρτια ολοκλήρωσή τους, αυτή η ταινία δεν αποτελεί εξαίρεση. Η κακή τύχη και των δύο συνεχίζεται, αφού θα ανακαλυφθούν από ένα ζευγάρι αγροτών. Θα πάνε στην Πράγα και εκεί θα κάνουν τις επαφές τους με ότι έχει απομείνει από την τσεχοσλοβάκικη αντίσταση, κάτι που ήταν, σε γενικές γραμμές, μέρος της αποστολής τους. Ο σκοπός τους είναι η δολοφονία του Ράινχαρντ Χάιντριχ, μηχανικού της Final Solution, και ενός σκληρού άντρα, επιφορτισμένου να σπάσει την αντίσταση, ο οποίος άκουγε στο όνομα Ο Χασάπης της Πράγας.

anthropoid foto2

Ο αρχηγός της τοπικής αντίστασης, ο Λάντισλαβ (Marcin Dorocinski) παρεμποδίζει, ενώ ο καλόκαρδος συνεργάτης του ο «θείος» Χάισκι (Toby Jones) το συμβουλεύει να συνεργαστεί. Ο Γιαν και o Γιόζεφ μένουν σε ένα παράπηγμα με γυναίκες και ξεκινούν να προετοιμάσουν τη στρατιωτική επιχείρησή τους.

Φτάνουμε στο κρίσιμο θέμα: θα ξεφορτωθούμε αυτούς τους ήρωες; Η απάντηση βρίσκεται φυσικά στα ιστορικά γεγονότα. Κάποιοι επιθυμούν να μπουν μέσα στην ταινία, χωρίς προαπαιτούμενα, ενώ άλλοι με κάποιες προϋποθέσεις. Πιστεύω ότι ήταν μία απογοητευτική εμπειρία. Οι ηθοποιοί είναι Βρετανοί, κάτι που ίσως είναι καλό, αλλά δεν ακολουθείτε ο δρόμος της συμπεριφοράς των ντόπιων και της τοπικής ομιλίας, έτσι ώστε να υπάρχει μία κάποια αληθοφάνεια, άρα οι ήρωες χάνονται ουσιαστικά. Στην ταινία οι ηθοποιοί μιλούν αγγλικά, με τσέχικη προφορά. Δεν υπάρχει αυτός ο τόνος που θα έδινε μία προσέγγιση περισσότερο ακριβή, όπως θα έκανε ένας καλός επαγγελματίας.

Σε κάθε περίπτωση, αυτού του είδους η στρατηγική  μας βάζει περισσότερο στο θέμα και δίνει μία στιβαρότητα στην ταινία. Το στιλ της ταινίας απωθεί, αφού έχουμε ένα φορμά widescreen και οι λήψεις είναι στο χέρι. Στον περισσότερο χρόνο, αυτό που εισπράττει κάποιος από την ταινία είναι ένα ταλαντευόμενο ορθογώνιο. Αυτό όμως το στιλ δεν προσδίδει κάτι στην ταινία, μία τόσο αισθητική όσο και σεναριακή άποψη που θα δώσει έναν άλλο χαρακτήρα στην πλοκή. Καταλήγουμε, τελικά, ότι στο σενάριο υπάρχουν πολλά κλισέ, ενώ έχουν υπερεκτιμηθεί οι μεταφορές. Τελικά, αυτό που λείπει είναι η βαθύτερη αναζήτηση στα αίτια αυτών των πράξεων, των δράσεων και των αντιδράσεων, όπως και στο τι σημαίνουν αυτές οι ενέργειες χαρακτήρων για το ρου της ιστορίας. Με αυτό τον τρόπο η ταινία θα είχε μία και ιδεολογική άποψη.

Τελειώνοντας, μπορούμε να πούμε ότι η ταινία «Anthropoid» έχει να κάνει με μία «παλιοϊστορία», μας θυμίζει ακόμη μία φορά την ανθρώπινη αγριότητα, κάτι που ο άνθρωπος δεν το έχει ανάγκη, ενώ υπάρχει στην ανθρώπινη φύση κάτι που μας εμποδίζει να ασχολούμαστε με αυτό. Η τελική σκηνή όπου ένας μικρός αριθμός αντιστασιακών έχουν καταφύγει σε μία εκκλησία, περικυκλωμένοι από Γερμανούς στρατιώτες, είναι δυνατή, αδυσώπητη και ζωντανή. Είναι κινηματογραφημένη όπως το «Kanal», του Wajda, χωρίς να έχει τις ίδιες αισθητικές αξίες, αλλά είναι μία κινηματογράφηση αρκετά ικανοποιητική.

Γιάννης Φραγκούλης

 

THE ANTHROPOID

Σκηνοθεσία: Sean Ellis

Σενάριο: Sean Ellis, Anthony Frewin

Φωτογραφία: Sean Ellis

Μοντάζ: Richard Mettler

Ήχος: Robert Gumala, James Mather, Kallis Shamaris

Μουσική: Robin Foster

Παίζουν: Jamie Dorman (Γιαν), Cillian Murphy (Γιόζεφ), Brian Caspe (Άντονιν), Karel Hermanek jr. (Ιγκνάς), Sara Arnsteinova (γυναίκα 44 ετών), Hana Frejkova (κυρία Λουκέσοβα), Marcin Dorocinski (Λάντισλαβ Βάνεκ), Toby Jones (Χάισκι)

Γλώσσα: τσέχικα, αγγλικά, γερμανικά

Χώρα: Τσεχία, Αγγλία, Γαλλία

Έτος παραγωγής: 2016

Διάρκεια: 120΄

Είδος: ιστορική

Εταιρεία διανομής: Spentzos

Περισσότερα για τους συντελεστές και τα τεχνικά θέματα εδώ


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ
    ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ...

    Ιούν 18, 2025 0

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ...

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΡΙΒΙΕΡΑ
    ΡΙΒΙΕΡΑ

    Ιούν 29, 2025 0

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ

    Ιούν 26, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ

    Ιούλ 01, 2025 0

  • ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ
    ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΤΙΔΟΥ

    Ιούν 30, 2025 0

  • ΡΙΒΙΕΡΑ
    ΡΙΒΙΕΡΑ

    Ιούν 29, 2025 0

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ

    Ιούν 26, 2025 0

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ
    ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ

    Ιούν 21, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    6 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    8 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (334)
  • Κινηματογράφος (1.408)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz