Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΩΣ ΒΙΩΣΗ

Οκτ 25, 2015 Θέατρο 1


Ο ΕΡΩΤΑΣ ΩΣ ΒΙΩΣΗ

ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ALMAKALMA

Το απλό περικλείει μέσα του το πολύπλοκο. Αυτό το κοινά αποδεκτό γίνεται ακόμα μία φορά αντιληπτό στην παράσταση που οργάνωσε η Almakalma RLPA στο καφέ Χώρος, δίπλα απ’το Τελόγλειο, το Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015, τα μεσάνυχτα, «Άλλεν Γκίνσμπεργκ και μπλουζ».

Η παράσταση απαρτιζόταν από τρία μέρη, τα οποία, όπως γίνεται πάντα στον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο, ενώθηκαν σε ένα ενιαίο οργανικό σύνολο, στο τέλος. Είχαμε, λοιπόν, τις προβολές διαφανειών, το χαρτί που ήταν σα χαλί με γραμμένο κείμενο πάνω του από διάφορους επισκέπτες στο εργαστήριο του φωτογράφου Βασίλη Καρκατσέλη, και την τραγουδίστρια Χριστίνα Συριοπούλου η οποία έπαιζε με τον περφορμέρ Σεμπάστιαν Τσίφης και συνοδευόταν απ’το Ευάγγελο Βραχνό, ο οποίος έπαιζε κοντραμπάσο και τρομπέτα. Το μέρος που ήταν ξεχωριστό και μετά ενώθηκε με τα υπόλοιπα ήταν το κοινό. Η σκηνοθετική επιμέλεια και η θεώρηση για τις αλληλοδράσεις αυτών των μερών ήταν του Γιάννη Μήτρου.

alamakalma-ginsbourg-foto2

Όταν στρώθηκε το χαρτί-χαλί ήταν κάτι ξένο για το κοινό που στην αρχή δίσταζε να πατήσει πάνω του, είτε για να μην το λερώσει είτε για να μην το σκίσει. Μετά την πρώτη, αναγκαστική, επαφή για να περάσει κάποιος ή για να περάσει η σερβιτόρα, τότε η χάρτινη λωρίδα έπαψε να ήταν ανοίκεια, άρα μπορούσε να γίνει αντιληπτή. Το κείμενο, απ’την πρώτη ματιά, ήταν κομμάτια ατάκτως τοποθετημένα, σε μία χαοτική τάξη. Αρχίζει να υπάρχει μία σειρά όταν τα δρώντα πρόσωπα μπήκαν στο χώρο όπου θα εξελισσόταν η παράσταση.

Το σώμα του ανθρώπου είναι αυτό που θα συμπαρασύρει τα κομμάτια του κειμένου για να τα τοποθετήσει σε μία διαφορετική λογική σειρά απ’αυτή που είχε μέχρι τότε, με τη διαφορά ότι αυτή η λογική σειρά καθορίζεται απ’το θεατή που γίνεται συμμέτοχος σε αυτή την παραστατική αλληλουχία. Τα κομμάτια του κειμένου που είναι κάτω εμφανίζονται φωτογραφημένα στην οθόνη, σε μία τυχαία σειρά, ακόμη μία φορά.

Αυτά τα αφηγηματικά μέρη έρχονται σε αντιπαράθεση με το κείμενο του Άλλεν Γκίνσμπεργκ. Η μουσική τζαζ, λίγο μελαγχολική, αρκετά ερωτική, συνδέει τα κείμενα, τις κινήσεις των σωμάτων, των δύο δρώντων προσώπων, δομώντας ένα σύνολο στο οποίο λείπει ένα κομμάτι για να γίνει κάτι συγκεκριμένο, μόνο που αυτή τη φορά ο θεατής θα καλεστεί να το τοποθετήσει σε αυτό το αφηγηματικό παζλ, για να γίνει συνδημιουργός του κειμένου αυτής της παράστασης.

alamakalma-ginsbourg-foto3

Όπως έχουμε ξαναγράψει, έχουμε τόσα κείμενα όσοι είναι οι θεατές και όσες είναι οι διαφορετικές ψυχικές διαθέσεις του καθενός θεατή-συνδημιουργού. Με άλλα λόγια, στον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο έχουμε ένα αφηγηματικό σύμπαν που χαρακτηρίζεται απ’την πολυποικιλότητα των κειμένων και την αυθόρμητη αλλά και στιγμιαία δημιουργία τους. Ο θεατής δεν μπορεί να καταλάβει αυτή τη γέννηση, τη βιώνει όμως, όπως ζει την ίδια τη ζωή του.

Σε αυτή την παράσταση έγινε μία παρόμοια διαδικασία δημιουργίας. Ένας άντρας και μία γυναίκα παλεύουν με τις εμμονές τους. Τα άγχη τους εμποδίζουν να βρουν ο ένας τον άλλο. Η επικοινωνία γίνεται πάλη για κυριαρχία. Η άμυνα του άντρα ξυπνά τις ανασφάλειές του, όπως και τις επιθέσεις που έχει δεχτεί από εξωγενείς παράγοντες σε πολλές στιγμές της ζωής του. Παίρνει δύναμη, βρίσκει διέξοδο για να βγει απ’αυτή τη νευρωτική διαδικασία, θα ανοίξει ένα παράθυρο απ’όπου θα δει αυτό που υπάρχει: τη Γυναίκα. Θα την αγκαλιάσει δειλά-δειλά, δοκιμαστικά στην αρχή για να καταλήξει στη συνύπαρξη τελικά. Το χαρτί-χαλί θα κομματιαστεί στο τέλος όπως έχει καταστραφεί η προηγούμενη ψυχική κατάσταση των δύο ανθρώπων για να φτιάξουν μία άλλη, αυτά τα σκισμένα χαρτιά είναι η εικόνα του χάους που είχαμε βιώσει πιο πριν και που τώρα πλέον δεν υπάρχει.

alamakalma-ginsbourg-foto4

Μία ερωτική ιστορία; Ένα παιχνίδι ρόλων; Μία αφήγηση που έχει να κάνει με τη ζωή μας στην κοινωνία που ζούμε; Μήπως είναι αυτά που κουβαλάμε απ’το παρελθόν σα μνήμη και έρχονται στο παρόν για να δομήσουν την «πραγματικότητά» μας; Ο θεατής δεν απαντά σε αυτές ή σε άλλες ερωτήσεις αλλά τοποθετείται. Οι κινήσεις του σώματός του προδίδουν τη δική του στάση. Το κάλεσμα έχει πετύχει και τα στοιχεία απ’το ασυνείδητο έχουν βγει στο συνειδητό για να εγγραφούν πλέον στο κοινωνικό πεδίο. Προτείνουν έναν τρόπο ζωής, μία ιδεολογική στάση, η οποία μπορεί να αμφισβητεί τα κακώς κείμενα στην κοινωνία -ως μία σχετικά θεραπευμένη νευρωτική διαδικασία-, να προτείνουν μία άλλη ιδεολογική στάση που θα έχει να κάνει με τις κοινωνικές διεργασίες έτσι όπως γίνονται τώρα. Μπορούμε να δούμε λοιπόν εδώ μία επαναστατική διαδικασία.

Κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες θα αναφέρουμε, όπως ένα καλύτερος φωτισμός, ο οποίος να μην είναι θεατρικός για να είναι οικείος με την καθημερινή ζωή του θεατή, να είναι πιο πολύ μέσα στον κόσμο τα δρώντα πρόσωπα, άρα να τηρηθεί η συμφωνία που έχει γίνει με το χώρο, όσον αφορά τη διάταξή του, είναι προτάσεις για να έχουμε μία καλύτερη παράσταση. Η λειτουργία όμως της τελετουργίας λειτούργησε έτσι ώστε να δείξει την απλότητά της, να μην ξενίσει το θεατή και να τον καλέσει να συμμετέχει, άρα να μεταμορφωθεί σε μία περίπλοκη διαδικασία, απόλυτα κατανοητή και βιωματική για τον καθένα. Θα πρέπει να παρατηρήσουμε επίσης ότι η λειτουργία του τραγουδιού στον παριστάμενο λόγο είναι μία θεώρηση της Almakalma που έχει ξεκινήσει απ’τις εργασίες της στον Οιδίποδα και συνεχίζει μέχρι σήμερα, ακολουθώντας με συνέπεια τη θεωρητική αναζήτηση του Γιάννη Μήτρου και πάνω σε αυτό το θέμα. Για να γίνει η τέχνη ένα βίωμα.

Γιάννης Φραγκούλης

(Οι φωτογραφίες είναι δικές μας)


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ΗΛΙΟΣ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ
    ΗΛΙΟΣ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ

    Απρ 02, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0

  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΙΔΗΣ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ...

    Απρ 30, 2025 0

  • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ...

    Μαρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
1 Σχολίασε
Newest
Oldest Most Voted
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz