Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

Απρ 23, 2015 Κινηματογράφος 1


ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

Για να γράψει κάποιος για μία ταινία, για να την κρίνει, θα πρέπει να υπάρχει μία σχετική δομή στο σενάριό της. Η ταινία του Νίκου Ασλανίδη, «Παράδοξη πατρίδα», κρατάει το πρώτο συνθετικό του τίτλου της: όντως είναι μία παράξενη κατασκευή. Το θέμα της πολύ δυνατό, προσπαθεί και τα καταφέρνει να το σκοτώσει.

Η σφαγή των Γερμανών, στην περιοχή γύρω απ’τη Θεσσαλονίκη, ο διωγμός και η συνέχεια αυτών των βάνδαλων πράξεων, μετά την Κατοχή και μετά τον εμφύλιο πόλεμο είναι ένα θέμα που θα προβληματίζει τον Έλληνα για δεκαετίες ακόμα. Εστιάζει σε έναν μετανάστη πλέον στη Γερμανία, όπου έχει σπουδάσει, είναι με την οικογένειά του και έχει κάνει το όνειρό του, να φτιάξει την οικογένειά του, δύο κόρες και τρεις γιους, όπως και ο πατέρας του που χάθηκε στον εμφύλιο σπαραγμό.

Μα πως του πήγε η καρδιά να πάει να σπουδάσει στη Γερμανία, στη δεκαετία του 1950; Αυτή είναι η μοναδική ερώτηση στην οποία η ταινία θα απαντήσει. Δε θα πούμε την απάντηση για να υπάρχει κάποιο σασπένς σε όσους αποφασίσουν να πάνε να τη δουν. Κατά τα άλλα, ένα σωρό ερωτήσεις μένουν χωρίς απάντηση: Γιατί αυτή η σφαγή, ποια ήταν τα βαθύτερα αίτια; Ποιες ήταν αντιμαχόμενες πλευρές; Τι είχε συμβεί στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της Κατοχής και του εμφυλίου πολέμου; Τι σήμαινε για αυτό τον άνθρωπο η φυγή του απ’την Ελλάδα; Γιατρεύτηκε το ψυχολογικό του τραύμα, όσον αφορά στο μίσος τους για τους Γερμανούς; Αν γιατρεύτηκε, ποια ήταν η διαδικασία; Τελικά, ποιος είναι ο παραλληλισμός εκείνης της κατάστασης με τη σημερινή; Ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις…

paraxeni-patrida-foto3

Ερωτήσεις που θα έπρεπε να θέσει ο σκηνοθέτης για να μπορέσει να κάνει το σενάριό του. Είχε πιστέψει βέβαια ότι το ντοκιμαντέρ είναι ένα κινηματογραφικό είδος στο οποίο το σενάριο δεν είναι και τόσο απαραίτητο.  Θα μπορούσε να ανατρέξει σε βασικά εγχειρίδια της κινηματογραφικής εκπαίδευσης για να αλλάξει γνώμη. Δεν το έκανε. Έπιασε ένα πιασάρικο και επίκαιρο θέμα, κατάφερε να το αποδομήσει τόσο που διέλυσε το συναίσθημα και τη μαγεία. Ο Νίκος Ασλανίδης δηλώνει σκηνοθέτης, με εμπειρία από ανάλογες δουλειές του στην ΕΤ-3! Δεν έχει καταλάβει ότι αυτές οι δουλειές που έχει δείξει δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ούτε ως καλοστημένα ρεπορτάζ, αν και έχουν μία ελάχιστη δομή απ’αυτά, γιατί δεν έχουν μία ουσιαστική δημοσιογραφική έρευνα.

Παρόλα αυτά, ο πρωταγωνιστής κρατά όλο το βάρος της αφήγησης. Μερικές φορές δείχνει τον εαυτό του και το συναίσθημα αρχίζει να φαίνεται. Όμως τα μικρά και σχετικά ασύνδετα κομμάτια δεν μας αφήνουν να ταυτιστούμε. Ακόμη, δεν μπορούμε να κάνουμε τη διαδρομή από το πραγματολογικό στο φαντασιακό και απ’αυτό να μπορέσει να σχηματίσει μία απόδοση του πραγματικού γεγονότος, με το δικό του προσωπικό τρόπο. Αυτό είναι ο κινηματογράφος. Στην περίπτωση αυτής της ταινίας έχουμε να κάνουμε με ένα ρεπορτάζ που δεν εμβαθύνει, ούτε καν όπως μία ικανοποιητική τηλεοπτική ταινία.

Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι ακούμπησε το αίσθημα του κοινού για να πάρει το βραβείο του κοινού, στην κατηγορία της, στο τελευταίο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, εκτός βέβαια από το ενδιαφέρον που το ίδιο θέμα εκπέμπει. Εκπομπές της τηλεόρασης έχουν πιο κινηματογραφικό ύφος και δε διεκδικούν κινηματογραφικές δάφνες…

Γιάννης Φραγκούλης




 

ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

Σκηνοθεσία: Νίκος Ασλανίδης

Σενάριο: Νίκος Ασλανίδης

Φωτογραφία: Γιώργος Ασλανίδης

Μοντάζ: Πάνος Σούρτης

Μουσική: Αλέξης Μπιτλής

Ήχος: Γιάννης Φλούλης

Παραγωγός: Νίκος Ασλανίδης

Παραγωγή: Videograph, Γιάννης Κουτζόγλου

Φορμά: Beta SP

Χρώμα: έγχρωμη

Διάρκεια: 56΄

Έτος παραγωγής: 2015


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
1 Σχολίασε
Newest
Oldest Most Voted
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz