Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

AMERICAN SNIPER

Ιαν 26, 2015 Κινηματογράφος 0


AMERICAN SNIPER

ΣΤΑ ΛΑΣΠΟΝΕΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Ο Chris Kyle ήταν ο πιο επικίνδυνος ελεύθερος σκοπευτής στην ιστορία του αμερικάνικου στρατού, υπεύθυνος για 160 πιστοποιημένους θανάτους σε τέσσερις περιόδους στρατιωτικού χρέους. Οι αντάρτες στο Ιράκ τον αποκαλούσαν ο Δαίμονας του Ραμαντί, ένα τέρας που ζούσε στη σκιά, ήταν μισητό και προκαλούσε φόβο. Οι σύντροφοί του και αυτοί που τον υποστήριζαν τον έβλεπαν σαν τον Αμερικάνο Ηρακλή, μία παρουσία που δημιουργούσε την αίσθηση της προστασίας στον τρόμο του πολέμου. Είναι ο «American sniper».

Ο Clint Eastwood φαίνεται ότι βρίσκεται στο δεύτερο πεδίο. Η πιασάρικη και αδιάφορη ταινία του δίνει την εντύπωση ότι δεν έχει σκηνοθετήσει σύμφωνα με αυτά που μας έχει συνηθίσει. Βάζει τόσο χαμηλά το πολεμικό θέαμα που τελικά μπορεί να κατηγορηθεί για θολή ματιά. Είναι δυνατόν να απολαύσεις ένα δράμα αλλά να μισείς τον τρόπο με τον οποίο αυτό έχει αφηγηθεί; Το «American sniper», μεταφορά της αυτοβιογραφίας του Kyle, προσφέρει ένα εγκάρδιο χαιρετισμό στους αμερικάνικους μυς, όπως εμφανίστηκαν στον πόλεμο του Ιράκ, δονεί ένα πατριωτικό αίσθημα και ένα βάρβαρο ανδρισμό. Βαράει στο ψαχνό, είναι σκληρό και καλά τοποθετημένο στο μέρος όπου βρίσκονται αυτοί που ερημώνουν το δρόμο και σηκώνουν τη σκόνη του θανάτου. Παρόλα αυτά, μας αφήνει κάποια σημεία που θα μας διευκόλυναν να το τοποθετήσουμε, έστω και λίγο, στην αντίθετη πλευρά.

Ο Bradley Cooper ενσαρκώνει τον Kyle, ένα διαμορφωμένο κακοποιό, υστερικό σε σχέση με την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, αποφασισμένο να υπερασπίσει «τη μεγαλύτερη χώρα της γης». Φτάνει σαν ένας καουμπόης, ένας αετός και ξεκληριστής ψυχών. Σκορπάει το θάνατο από μακριά και εξασφαλίζει το χώρο για τους άντρες του. Κατόπιν, ο Kyle επανέρχεται και τα βάζει με ένα Σύριο πολεμιστή ο οποίος θα μπορούσε να είναι ισάξιός του. Επιστρέφει στο σπίτι με την πίεσή του ανεβασμένη. Η γυναίκα του δεν τον αντέχει, παραπονείται και φτάνει μέχρι το διαζύγιο. Κάθεται στον κήπο του και νιώθει χιλιάδες βλέμματα πάνω του. Ψήνει και βλέπει το Ιράκ. Τα πρώτα ψυχολογικά προβλήματα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται.

american sniper foto2

Δεν μπορεί να πάει πιο κάτω. Είναι κατανοητό ότι έχει περιορισμένη οπτική, δεν ανοίγει το οπτικό του πεδίο, νομίζει ότι αυτός ο πόλεμος είναι μία ευγενής υπόθεση. Στο ενδιάμεσο, οι Ιρακινοί έχουν καταντήσει μια πολεμική σκιά που δεν μπορεί να προστατεύσει τα μικρά παιδιά απ’τις πολεμικές επιθέσεις που φαίνονται σαν την επέλαση του Σατανά. Χωρίς αμφιβολία αυτή είναι η ευγενής αποστολή του Kyle, όπως φαίνεται απ’την εμπειρία του. Δεν μπορούμε όμως να πούμε ότι η ταινία αποφεύγει να ρίξει αυτό το δόλωμα στον Άνθρωπο. Δεν μπορεί να διαχειριστεί την ακατέργαστη πληροφορία που βγαίνει απ΄το βιβλίο του Kyle, απλά περιγράφει, χωρίς να υμνεί, αυτή την προσωπικότητα. Δεν έχουμε κάτι αντίστοιχο με τις «Σημαίες των προγόνων μας».

Σε μία σκηνή, αρκετά νωρίς στην ταινία, ο πατέρας του Kyle εμφανίζεται να του λέει ότι ο κόσμος είναι χωρισμένος σε τρεις τύπους: στα πρόβατα, στους λύκους και στα λυκόσκυλα. Ο Kyle φαντάζεται ότι είναι λυκόσκυλο, ένας ευγενής προστάτης των αδυνάτων και των αθώων, είναι καθαρό ότι ο Eastwood το επικροτεί. Αλλά το θέμα είναι τόσο απλό; Μία διαφορετική -αλλά καλύτερη- ταινία θα έπρεπε να θέσει κάποια ζητήματα. Για παράδειγμα, ποια είναι η γνώμη των λύκων ή γιατί τα πρόβατα συμπεριφέρονται έτσι; Με άλλα λόγια, ποια είναι η εικόνα στην κοινωνία που τη σηματοδοτούμε έτσι στην ταινία; Ποιο είναι το αναφερόμενό της;

Ο «American sniper» δεν ενδιαφέρεται για αυτά. Η μόνη του έγνοια είναι να γνωρίζει ότι το σκυλί μερικές φορές τραυματίζεται στις ηρωικές δραστηριότητές του, για να αποκρούσει τους λύκους. Αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρεται για ένα πακέτο θεμάτων, κάτι σαν ένα αργυρό μετάλλιο, ένα άγαλμα που θα τον ηρωοποιεί. Έστω χωρίς άγαλμα, προσπαθεί να κάνει τη (βρώμικη) δουλειά του όσο καλά μπορεί.

Γιάννης Φραγκούλης




 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ

(AMERICAN SNIPER)

Σκηνοθεσία: Clint Eastwood

Σενάριο: Jason Hall, συγγραφείς του βιβλίου: Chris Kyle, Scott McEwen, James Defelice

Φωτογραφία: Tom Stern

Μοντάζ: Joel Cox, Gary Roach

Ήχος: Hunter Berk, Gail Carroll-Coe, Randall Johnson, John Reitz, Gregg Rudloff

Σχεδιασμός ήχου: Tom Ozanich

Μοντάζ ήχου: Bub Asman, David Butler, Michael Dressel, Christopher Flick, Jason King, Alan Robert, Roland Thai, Katy Wood

Μίξη ήχου: Blake Collins, John Guentner, Bill Higley, Walt Martin, Thomas O’Connell, Jason Oliver

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Harry Otto, Dean Wolcott

Σκηνικά: Gary Fettis

Κοστούμια: Corey Bronso

Ειδικά εφέ: Brendon O’Dell, Steve Riley

Οπτικά εφέ: Jamie Baxter, Mark Breakspear, Greg Butler, Phillip Feiner, Jamie Harllett, Marvin Kim, Michael Owens, Matt Seckman, Elbert Yen

Μέικαπ: Luisa Abel, Elena Arroy, Maggie Elliott, Janeen Schreyer

Κομμώσεις: Terry Baliel, Carol Pershing

Κάστινγκ: Geoffrey Miclat

Παίζουν: Bradley Cooper (Κρις Κάιλ), Kyle Gallner (Γκόουτ Ουίνστον), Cole Konis (νεαρός Κρις Κάιλ), Ben Reed (Ουάιν Κάιλ), Elise Robertson (Ντέμπι Κάιλ), Luke Sunshine (νεαρός Τζεφ Κάιλ), Troy Vincent (παπάς), Brandon Salgado Telis (Μπούλι), Keir O’Donnell (Τζεφ Κάιλ), Marnette Patterson (Σάρα), Jason Hall (καουμπόι), Billy Miller (ναυτικός), Leonard Roberts (καθοδηγητής), Jason Walsh (καθοδηγητής), Reynaldo Gallegos (Τόνι), Kelvin Lacz (Ντόμπερ), Jake McDorman (Μπίγκλες), Sienna Miller (Τάγια)

Σχεδιασμός παραγωγής: Charisse Cardenas, James Muakami

Διεύθυνση παραγωγής: Bradley Cooper, Clint Eastwood, Andrew Lazar, Robert Lorenz, Peter Morgan

Εταιρείες παραγωγής: Warner Bros, Village Roadshow Pictures, Mad Chance Productions, 22 & Indiana Pictures, Malpaso Productions, RatPac-Dune Entertainment

Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ

Προϋπολογισμός: 58 εκατ. δολάρια

Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 676.909 δολάρια

Γλώσσα: αγγλικά

Τόποι κινηματογράφησης: Morocco

Χρώμα: έγχρωμη

Ήχος: dolby atmos, datasat, Auro 11.1

Aspest ratio: 2.35:1

Κάμερα: Arri Alexa XT, Panavision Primo, C-, E-, G- series (φακοί)

Εργαστήριο: Technicolor (Hollywood)

Αρνητικό φορμά: Codex ArriRaw (2.8K)

Τυπωμένο φορμά: D-Cinema

Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ, Panavision (anamorphic), φορμά πηγής

Είδος: δράση, βιογραφία, δράμα

Έτος παραγωγής: 2014

Διάρκεια: 132΄

Εταιρεία διανομής: Village

Έξοδος στις αίθουσες: 19/2/2015.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz