Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ
  • ΜΕΔΟΥΣΑ
  • ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
  • ΑΝ ΕΙΧΑ ΠΟΔΙΑ ΘΑ ΣΕ ΚΛΩΤΣΟΥΣΑ
  • Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ

Δεκ 16, 2025 Θέατρο 0


ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Οικογενειακές υστερίες: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η Βούλα Μπιτσάκου, ιδιοκτήτρια και παραγωγός του καναλιού Top Channel, είναι απελπισµένη, µιας και η τηλεθέαση τον τελευταίο καιρό έχει πέσει στα τάρταρα! Από τη μία, κινδυνεύει να κλείσει το κανάλι και η ίδια να πτωχεύσει εντελώς και από την άλλη, έχει να αντιμετωπίσει την πανούργα Ματούλα Χαρούλα, ιδιοκτήτρια του αντίπαλου On Channel. Ο ιδιόρρυθμος συνεργάτης της, αλλά και «ψωνισμένος» σεναριογράφος-σκηνοθέτης Βανζέλ Συγγραφίδης, της δίνει τη λύση! Να διοργανώσουν οντισιόν για το νέο του έργο µε τίτλο «Οικογενειακές … υστερίες»! Την ηµέρα της ακρόασης καταφθάνουν στον τηλεοπτικό σταθμό γυναίκες, κάθε ηλικίας και προσωπικότητας με όνειρα, φιλοδοξίες και… ιδιοτροπίες! Και έτσι ξετυλίγεται ένα γαϊτανάκι ευτράπελων καταστάσεων, απρόσµενων εξελίξεων, αλλά και συγκινητικών στιγµών!

Οικογενειακές υστερίες: Η παράσταση

Το Casa del Teatro ανέβασε αυτή την παράσταση με τον θίασο που απαρτίζεται από μαθητές που διδάσκονται θέατρο σε αυτή τη σχολή. Είδαμε την παράσταση και στέκεται αξιοπρεπώς και σε επαγγελματικό επίπεδο. Το έργο «πατά» στον χώρο της επιθεώρησης με τις φάρσες να κυριαρχούν. Είναι κωμωδία στην οποία σατιρίζονται τα ήθη της κοινωνίας στην οποία ζούμε.

Οικογενειακές υστερίες

Κάθε χαρακτήρας είναι ο μίτος τον οποίο  μπορεί κάποιος να πιάσει και να φτάσει στην οικογένεια από την οποία ο καθένας κατάγεται. Με αυτή την έννοια, ο κάθε χαρακτήρας είναι μια ψηφίδα που φτιάχνει, αν τις τοποθετήσουμε όλες σε ένα ταμπλό, μια εικόνα της κοινωνίας στην οποία ζούμε. Κατά συνέπεια, οι ομιλίες, οι κινήσεις, οι τόνοι είναι απόρροια του χαρακτήρα και έτσι έχουμε ένα ταμπλό βιβάν μιας κοινωνικής πραγματικότητας της οποίας είμαστε και εμείς μέλη.

Οικογενειακές υστερίες: Οι χαρακτήρες

Οι χαρακτήρες δεν είναι ίδιοι. Ο καθένας έχει τη δική του ιδιοσυγκρασία και τη δείχνει με τον τρόπο που κινείται και μιλά. Ο συνδετικός κρίκος είναι ο σεναριογράφος, αυτός θα προκρίνει αν κάποια ή κάποιος πάρει τον ρόλο. Βλέπουμε όμως ότι και αυτός δεν βρίσκεται πολύ μακριά από το υστερικό πεδίο, σίγουρα, όμως, πιο μακριά από την ιδιοκτήτρια του σταθμού που δείχνει κάθε λεπτό την υστερία της. Είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος αν ένας ηθοποιός μπορεί να πάρει έναν ρόλο αν βυθίζεται ο ίδιος στην υστερία. Η κρίση λοιπόν είναι δύσκολο να επιτευχθεί όταν ο κριτής δεν έχει καθαρό μυαλό.

Όμως βλέπουμε ότι ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος, αφού όλες οι υποψήφιες θέλουν να πάρουν την θέση. Ελπίζουν να γίνουν πλούσιες και διάσημες από τη δουλειά σε ένα κανάλι που είναι έτοιμο να κλείσει! Το όνειρο είναι να πιάσουμε την «καλή». Κάποιες απλώς θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και κάποιες άλλες απλά να βρουν μια εργασία. Όλα βασίζονται σε μια ουτοπία και σε ένα «εγώ» που καταπιέζεται από κάποιους άλλους, ουσιαστικά από κάποια μέλη της οικογένειάς τους.

Οικογενειακές υστερίες

Οικογενειακές υστερίες: Ο ισοκράτης 

Αυτό που θα κρίνει τη στάθμη του πραγματικού και της υπερβολής του είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα που έχει μπει κατά λάθος στο κανάλι, αφού ήθελα να επισκεφθεί ένα ιατρικό κέντρο. Τον ρόλο της ηλικιωμένης γυναίκας θα παίξει ένας άντρας και τον ρόλο του άντρα ηθοποιού μια γυναίκα. Η παράσταση, λοιπόν, βρίσκεται ανάμεσα στο φουτουρισμό και τον σουρεαλισμό, ενώ βλέπει τον ρεαλισμό ως ένα ζητούμενο που δεν μπορεί ποτέ να τον πιάσει. Με όμορφο τρόπο δομείται μια άλλη πραγματικότητα, αυτή της απελπισίας, της παράνοιας, του χαμένου ονείρου.

Η σκηνοθεσία βάζει τους ηθοποιούς να παίζουν όσο πιο φυσικά γίνεται. Οι ηθοποιοί βγάζουν έναν παρανοϊκό εαυτό με απόλυτη φυσικότητα. Οι κινήσεις τους είναι προσεγμένες και η ομιλίας τους όπως αρμόζει σε τέτοιες περιστάσεις. Οι φωτισμοί τονίζουν τις καταστάσεις, δεν απομονώνουν χαρακτήρες, είναι πολύ σωστοί σε μια παράσταση επιθεωρησιακού χαρακτήρα. Το σκηνικό είναι απόλυτα ρεαλιστικό και τα κοστούμια μας φέρνουν στο νου αυτούς τους ανθρώπους στους οποίους αναφέρονται. Πολύ σωστά η σκηνοθεσία τονίζει τον ρόλο της ηλικιωμένης γυναίκας, αφού αυτή θα είναι που θα κρίνει που βρίσκεται το ρεαλιστικό και το υπερρεαλιστικό στην παράσταση.

Οικογενειακές υστερίες

Το γέλιο βγαίνει αυθόρμητα, ο θεατής βλέπει στους χαρακτήρες μέρος του εαυτού του, μπορεί πλέον να κρίνει τις καταστάσεις που μας έχουν οδηγήσει σε αυτές τις καταστάσεις. Η παράσταση, με αυτό τον τρόπο, λειτουργεί ως κριτική μιας πραγματικότητας που δοκιμάζει τις ψυχικές και βιολογικές αντοχές του ανθρώπου. Το τέλος μας κρύβει την ανατροπή, τονίζοντας το παράλογο και το ονειρικό των καταστάσεων.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ… ΥΣΤΕΡΙΕΣ

Κείμενο: Μαρία Κίτρα

Επιμέλεια: Ελένη Κοκόζογλου

Σκηνοθεσία: Ελένη Κοκόζογλου  

Σκηνικά: Casa Del Teatro

Κοστούμια: Casa Del Teatro

Μουσική επιμέλεια: Ελένη Κοκόζογλου

Ήχος, φωτισμοί: Μιχάλης Βιδάλης, Βαγγέλης Ματίκας

Κινησιολογία: Ελένη Κοκόζογλου

Γραφιστικά: Εύη Κουνατίδου, Βαγγέλης Ματίκας

Ηθοποιοί (αλφαβητικά): Άννα-Μαρία Βοζίκη, Γιούλη Θαλασσινού, Ρούλα Καλαθά, Πέλια Κουκούλη, Εύη Κουνατίδου, Μιχάλης Κουτσμανής, Στέλιος Λαγογιάννης, Δέσποινα Μαυρομουστάκη, Φρύνη Μικροπούλου, Λαμπρινή Μιχαλοπούλου

Παραγωγή: Casa Del Teatro

Βοηθοί παραγωγής: Νίκος Βιδάλης, Δημήτρης Ζεϊμπέκης

Θέατρο: Αθήναιον (Θεσσαλονίκη)

Ημερομηνία έναρξης της παράστασης: 14/12/2025.

 

Διαβάστε τις κριτικές για τις θεατρικές παραστάσεις που έχουμε δημοσιεύσει

Μέδουσα

Οιδίπους

Δάφνες και πικροδάφνες


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΜΕΔΟΥΣΑ
    ΜΕΔΟΥΣΑ

    Δεκ 15, 2025 0

  • ΟΙΔΙΠΟΥΣ
    ΟΙΔΙΠΟΥΣ

    Σεπ 05, 2025 0

  • ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ
    ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ...

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ
    ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ

    Σεπ 03, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΧΑΟΣ
    ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΧΑΟΣ

    Νοέ 22, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΣΤΕΡΙΕΣ

    Δεκ 16, 2025 0

  • ΜΕΔΟΥΣΑ
    ΜΕΔΟΥΣΑ

    Δεκ 15, 2025 0

  • ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Δεκ 14, 2025 0

  • ΑΝ ΕΙΧΑ ΠΟΔΙΑ ΘΑ ΣΕ ΚΛΩΤΣΟΥΣΑ
    ΑΝ ΕΙΧΑ ΠΟΔΙΑ ΘΑ ΣΕ ΚΛΩΤΣΟΥΣΑ

    Δεκ 12, 2025 0

  • Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ
    Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ

    Δεκ 09, 2025 0

  • ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ
    ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ

    Δεκ 05, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    10 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    12 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    1 έτος ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    1 έτος ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Νοέ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (364)
  • Κινηματογράφος (1.476)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz