Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΟΙ ΝΥΦΕΣ

Οκτ 01, 2022 Κινηματογράφος, Νέα 0


ΟΙ ΝΥΦΕΣ

ΤΑΙΝΙΕΣ

ΟΙ ΝΥΦΕΣ ΤΟΥ ΜΑΛΤΕΠΕ

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ  ΛΕΣΧΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Οι νύφες: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης προβάλλει την πειραματική σειρά επιτελεστικών ντοκιμαντέρ, της Εύας Γιαννακοπούλου και της Περσεφόνης Μύρτσου. «Οι νύφες του Μαλτέπε»: η είσοδος είναι ελεύθερη.

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει στην 1η ανοιχτή προβολή της για την περίοδο 2022-2023 τις «Νύφες του Μάλτεπε», 68΄, 2015-2021. Είναι η πειραματική σειρά ντοκιμαντέρ που υπογράφουν η Εύα Γιαννακοπούλου και η Περσεφόνη Μύρτσου. Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο To Pikap kato, τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 8.00 μμ. Στην Ολύμπου 57, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Θα προηγηθεί εισήγηση από τις πρωταγωνίστριες-σκηνοθέτριες. Μετά την προβολή της ταινίας «Οι νύφες του Μαλτέπε» ακολουθεί συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με τις δημιουργούς. Ανάμεσα στα άλλα θα συζητηθούν τα θέματα του εθνικισμού, της σεξουαλικότητας, του φεμινισμού και της γυναικείας βιογραφίας μέσα στον θεσμό της οικογένειας.

Το έργο τους διερευνά διαφορετικές εκφάνσεις και μεταγραφές σχέσεων και εξομολογήσεων. Μεταξύ τεσσάρων οικογενειών που ζουν στην Ελλάδα, την Τουρκία και τη Γερμανία.

ΟΙ ΝΥΦΕΣ: Η ΤΑΙΝΙΑ

Η Εύα Γιαννακοπούλου και η Περσεφόνη Μύρτσου ζουν μεταξύ τριών χωρών. Ως παρατηρήτριες και πρωταγωνίστριες, επιχειρούν μια ενδοσκοπική εξέταση στερεοτυπικών και κυριαρχικών δομών. Διεθνικών ερώτων και ανορθόδοξων μορφών συντροφικότητας. Οι δυο γυναίκες βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία καταγραφής της προσωπικής τους ζωής. Μαζί με αυτές των συντρόφων, των παιδιών και των οικογενειών τους.

Υιοθετώντας φόρμες επηρεασμένες από τουρκικές σαπουνόπερες, εκθέτουν με σαρκαστική διάθεση τις θέσεις τους αναφορικά με τον εθνικισμό, τη σεξουαλικότητα, τον φεμινισμό και τις συμβατικές νοηματοδοτήσεις της βιογραφίας.

Η Περσεφόνη και η Εύα, έχουν από καιρό εγκαταλείψει τα παιδικά καρότσια με τα οποία κυκλοφορούσαν στα εκάστοτε ερευνητικά τους πεδία. Οι γιοί τους έχουν μεγαλώσει και δεν τα χρειάζονται πλέον. Συνεχίζουν όμως, μέσω της έκθεσης των προσωπικών τους αρχείων. Με αμείωτο ενδιαφέρον, την προσπάθειά τους για τη συγκρότηση ενός μωβ Αιγαίου. Αυτό που θα αποτελέσει πυρήνα πιο «γόνιμων» και «υγρών» διμερών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Οι νύφες

ΟΙ ΝΥΦΕΣ: ΕΥΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Η Εύα Γιαννακοπούλου μεγάλωσε στην Ιθάκη. Αυτό το διάστημα ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στο παρελθόν έχει ζήσει στη Νάπολη, τη Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και το Βερολίνο.

Έχει παρουσιάσει περφόρμανς σε διάφορες πλαζ, πλατείες, ποτάμια, πάρκα και αυτοσχέδιες σκηνές στον δημόσιο χώρο. Τα έργα της έχουν εκτεθεί σε μουσεία, ιδρύματα, γκαλερί και φεστιβάλ:

Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση («Kin Baby», Future N.O.W, 2021 και Kivotos Channel, 2021). Μουσείο Μπενάκη («The same river twice», 2019, «The equilibrists», 2016. Επιμέλεια και διοργάνωση Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και New York Museum, Νέα Υόρκη). Goethe Institut Athen («Weasel dance», 2019). Μπιενάλε Αθήνας 2018: «ANTI». Μπιενάλε Αθήνας 2015-2017: «Oμόνοια» (2016). «Material art fair» (Πόλη του Μεξικού, 2017). Ίδρυμα Rosa Luxemburg (Βερολίνο, «Autonomy help me!», ατομική έκθεση, 2015). «MPA-B» (Βερολίνο, 2014 και 2015), «Action Field KODRA» (Θεσσαλονίκη, 2012), 3rd Art Biennale MIET (Θεσσαλονίκη, 2011).

Έχει συνεπιμεληθεί και συνδιοργανώσει καλλιτεχνικά πρότζεκτ και επιτελεστικές εκδηλώσεις. Το 2013-14 ήταν συνεργάτρια του MPA-B (Month of Performance Art, Βερολίνο). Το 2019 συνιδρύει τους Most Mechanics Are Crooks, μία καλλιτεχνική και επιμελητική μπάντα που χρησιμοποιεί την ανειλικρίνεια ως μέσον  προοδευτικού διαλόγου.

Είναι υποψήφια διδάκτορας της ΑΣΚΤ (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών) από το 2021. Περισσότερα για την Εύα Γιαννακοπούλου

Οι νύφες

ΟΙ ΝΥΦΕΣ: ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΜΥΡΤΣΟΥ

Η Περσεφόνη Μύρτσου είναι φεμινίστρια, μητέρα, εικαστική καλλιτέχνης, περφόρμερ, και ανθρωπολόγος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του εικαστικού τμήματος της Glasgow School of Art και του μεταπτυχιακού τμήματος Art in Context του Πανεπιστημίου Τεχνών του Βερολίνου.

Έχει εκθέσει και επιτελέσει τη δουλειά της σε διάφορες συνθήκες και μέρη, μεταξύ άλλων: XIV Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου στα Σκόπια (2009), Baumwollspinnerei Λειψία (2010). Museum der Dinge Βερολίνο (2011). «Excentricités 6» Performance Festival Μπεζανσόν (2015). «Τζαμί Şehitlik» Βερολίνο (Ατομική έκθεση 2015). Μουσείο Μπενάκη Αθήνα («Equilibrists» 2016), Μπιενάλε Αθήνας «Ομόνοια» (GOMENES 2016). Εβραϊκό Μουσείο Βερολίνου («Blue Room» 2018), MOMus (Thessaloniki Queer Arts Festival, 2019). Performistanbul Κωνσταντινούπολη «Tanja ostojić’s mis(s)placed women», 2021.

Στην πρακτική της ασχολείται με την από-εθνικοποίηση κυρίαρχων αφηγήσεων σε σχέση με το δίπολο έθνους-κράτους-μετανάστευσης. Mέσω πρακτικών υπονόμευσης, την πολιτισμική ιδιοποίηση και το χιούμορ, αλλά και μέσω νομαδικής σκέψης, διεργασίας μνήμης. Ακόμη μέσω της κατασκευής κοινοτήτων, και της χρήσης του θηλυκού-κουήρ σώματος ως μέσο αναταραχής. Συχνά επιτελεί τα καλλιτεχνικά και ερευνητικά της ευρήματα μέσω του alter ego της, της Τουρκάλας Ayşenur.

Αυτό το διάστημα είναι υποψήφια διδακτόρισσα στο τμήμα Ευρωπαϊκής Εθνολογίας του πανεπιστημίου Humboldt του Βερολίνου. Στη διατριβή της ερευνά την καλλιτεχνική μετανάστευση μέσω της οπτικής και των καθημερινών πρακτικών καλλιτεχνιών στην Κωνσταντινούπολη, την Αθήνα και το Βερολίνο. Αλλά και μέσα από τη δική της εθνογραφική εμπειρία. Τα τελευταία δύο χρόνια, ασχολείται με τον ακτιβισμό ειρήνης και φροντίδας στο πλαίσιο Ελλάδας-Τουρκίας. Περνάει τον περισσότερο χρόνο της στην Κωνσταντινούπολη με τον σύντροφο και τον γιο της. Περισσότερα για την Περσεφόνη Μύρτσου

 

Διαβάστε τα νέα του κινηματογράφου

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


  • Αναφορές, Κινηματογραφικά νέα
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0

  • EΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ
    EΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ...

    Ιούν 04, 2025 0

  • KILLERWOOD
    KILLERWOOD

    Μάι 27, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz