Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

Μαρ 13, 2021 Κινηματογράφος 0


ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

η δημιουργική γραφή της πραγματικότητας

Παρόντες | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Τι σημαίνει, σε πολιτικό επίπεδο, η καραντίνα, τα μέτρα που πάρθηκαν, οι συμπεριφορές πολιτειακών, θρησκευτικών και θεσμικών παραγόντων; Πως ο κόσμος αυτά τα εκλαμβάνει;

Απαντήσεις σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα, τα οποία θα παραχθούν από τις απαντήσεις στα προαναφερθέντα, μπορεί κανείς να βρει στην ταινία του Γιώργου Αυγερόπουλου, «Παρόντες».

Παραγωγή του 2021, με άλλα λόγια το μοντάζ έχει τελειώσει πριν κάποιες εβδομάδες, μιας ομάδας που έχει δώσει πολλά στο ντοκιμαντέρ, τόσο στην αισθητική του όσο και στο μήνυμα που αυτό εκπέμπει στο θεατή του.

ΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ

Έχουμε γνωρίσει το Γιώργο Αυγερόπουλου και την εταιρεία παραγωγής ντοκιμαντέρ που διευθύνει, τη SmallPlanet, από τον «Εξάντα», στην κρατική τηλεόραση. Αυτές οι παραγωγές -ίσως και κάποιες λίγες άλλες- ακολουθούν το δρόμο που άνοιξε το «Παρασκήνιο», των Λάκη Παπαστάθη και Τάκη Χατζόπουλου.

Διαβάστε τη συνέντευξη του Γιώργου Αυγερόπουλου εδώ

Στον «Εξάντα» βλέπαμε το πολιτικό μήνυμα να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την αισθητική φόρμα, το νόημα να βγαίνει από τα στοιχεία που το ντοκιμαντέρ δίνει, Ο θεατής τα συνδυάζει σε δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης.

Είναι ευνόητο γιατί αυτή η σειρά ντοκιμαντέρ κόπηκε από την τηλεόραση: ενοχλούσε η ήρεμη και καλά δομημένη φωνή, συνδημιουργούσε με το θεατή, άρα ήταν  επικίνδυνη.

Ο Γιώργος Αυγερόπουλος δε σταμάτησε. Συνέχισε την αξιόλογη πορεία του και άνοιξε τα φτερά για τον εκτός Ελλάδας χώρο του οπτικοακουστικού τομέα. Η τελευταία παραγωγή του, «Παρόντες», επικεντρώνει στο επίκαιρο και φλέγον θέμα της καραντίνας. Της επιδημίας και της ίωσης του covid-19, ρίχνοντας φως στις πολιτικές προεκτάσεις αυτής της κατάστασης.

Ακολουθεί την ίδια πολιτική δημιουργίας, όπως και τα άλλα ντοκιμαντέρ του. Με άλλα λόγια: αντικειμενικότητα, παράθεση στοιχείων, ουσιαστικός λόγος, σφιχτό μοντάζ, σκηνοθετική ματιά που ξεκάθαρα κρατεί αποστάσεις από την τηλεοπτική φόρμα.

Διαβάστε τη βιογραφία του Γιώργου Αυγερόπουλου εδώ

Ο ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Στην ταινία «Παρόντες» που είδαμε υπήρχαν αυτές οι αξίες. Παράθεση γεγονότων και δηλώσεων. Με τέτοιο τρόπο που, με τη διαλεκτική, μπορούσε κάποιος να βγάλει το δικό του συμπέρασμα. Δεν είχαν αποκλειστεί δηλώσεις από φιλοκυβερνητικούς ή καθαρά κυβερνητικούς παράγοντες. Συνυπήρχαν με αυτές των αντιπολιτευτικών φωνών.

Όμως, ανάμεσα σε αυτή την αντιπαράθεση, εκεί που ο θεατής αρχίζει να μπερδεύεται, μπαίνει μία σφήνα, μία δήλωση ή ένα βίντεο αρχείου, που σε ωθεί να σκεφτείς και να διαμορφώσεις την άποψή σου.

Αν, λοιπόν, κάνουμε την ερώτηση: Ποια είναι η θέση αυτού του ντοκιμαντέρ; Απλά δε θα μπορούμε να απαντήσουμε εύκολα. Και εδώ είναι η δύναμή του. Στους «Παρόντες» δεν υπάρχει θέση δεδηλωμένη, αλλά παράγει την ιδεολογική του άποψη προοδευ

Παρόντες

Σκηνή από τηην ταινία «Παρόντες», του Γιώργου Αυγερόπουλου

τικά, διαλεκτικά, σύμφωνα με την μαρξιστική ή ηρακλείτια θεωρία. Βάζοντας γερά τα θεμέλια του ιδεολογικού εποικοδομήματος, με τη θέση-αντίθεση-σύνθεση, όπως θέλει η θεωρία του Αϊζενστάιν. Σε αυτό το σημείο κερδίζει το χώρο του κινηματογράφου.

Ο ΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Ο θεατής δε βλέπει ένα εύπεπτο τηλεοπτικό κείμενο. Αλλά ένα που μπορεί να φαίνεται εύκολο στην ανάγνωσή του. Όμως, όσο η δόμησή του εξελίσσεται, αναδεικνύει την πολυπλοκότητά του, απαιτεί τη συμμετοχή του θεατή. Η εξέλιξη του αισθητικού και εννοιολογικού κείμενου (χρησιμοποιώντας τον όρο της σημειωτικής, της σειράς των κωδίκων, δηλαδή) είναι ένα τεράστιο ψηφιδωτό.

Η κάθε ψηφίδα είναι μία προσωπική ιστορία. Ο λόγος είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο, σχεδόν από  όλους. Αυτό όμως το «εγώ» μόλις εκφέρει λόγο, εντάσσεται στο κοινωνικό πεδίο και γίνεται «εμείς». Με αυτή τη μορφή μας αφορά.

Τότε αυτό το «εμείς» θα γίνει το «εγώ» του κάθε θεατή. Άρα αυτό το κείμενο θα απλωθεί στο λόγο της κοινωνίας και θα ξαναγίνει «εμείς».

Το κείμενο ελίσσεται και φεύγει από το ατομικό ή το τοπικό, αποκτά πλέον την παγκοσμιότητα. Κατά συνέπεια, το ντοκιμαντέρ «Παρόντες» δε μας μιλά, κατ’ουσίαν, για την επιδημία και τις επιπτώσεις της στην Ελλάδα. θέτει το θέμα σε παγκόσμιο πεδίο. Διευρύνεται και η σημασία και η σπουδαιότητά του είναι μεγάλη.

Να ευχηθούμε στο Γιώργο Αυγερόπουλο και στην ομάδα του να είναι πάντα το ίδιο δημιουργικοί και να μας χαρίζουν τέτοιες στιγμές οπτικοακουστικής δημιουργίας που τις έχουμε πραγματικά ανάγκη.




ΠΑΡΟΝΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος

Σενάριο: Γιώργος Αυγερόπουλος

Φωτογραφία: Γιάννης Αυγερόπουλος, Θεόφιλος Δαδής, Κωστής Νικολόπουλος, Γιώργος Μουτάφης , Γιάννης Χλεμπάκος, Γιάννης Κολεσίδης, Γιώργος Σανταμούρης, Δημήτρης Κώτσου, Σοφία Εξάρχου, Γιώργος Ηλιόπουλος, Αλεξία Τσαγκάρη, Φοίβη Φρονίστα, Φάνης Καραγιώργος, Γιάννης Ντρενογιάννης, Γιώργος Αυγερόπουλος, Νίκος Φώσκολος, Simon Keating

Μοντάζ: Βασίλης Τσουκαλάς, Κώστας Χριστακόπουλος

Μουσική: Γιάννης Παξεβάνης

Έρευνα: Γιώργος Αυγερόπουλος, Φένια Χαλά, Αλεξία Τσαγκάρη, Θοδωρής Χονδρόγιαννος, Φοίβη Φρονίστα, Κώστας Κουκουμάκας, Έλενα Αποστολίδου, Μαριάννα Κακαουνάκη, Χριστίνα Χάσου

Παραγωγοί: Αναστασία Σκουμπρή, Γιώργος Αυγερόπουλος

Για περισσότερες πληροφορίες τεχνικές και συντελεστών δείτε εδώ

Η κριτική της ταινίας μεταδόθηκε στη ραδιοφωνική εκπομπή Cine Fabula, στο ραδιοφωνικό σταθμό Flash 99,4, την Τετάρτη 17/3/2021, μπορείτε να την ακούσετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz