Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

THE WHALER BOY

Ιαν 18, 2021 Κινηματογράφος 0


THE WHALER BOY

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

ΣΥΝΟΨΗ

Βερίγγειος Πορθμός, εκεί όπου η Ρωσία συναντά την Αλάσκα, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων, όπου οι άνδρες καταφεύγουν στο on line chat με κάμερα. Το παράδειγμά τους ακολουθεί ο Λέσκα, ένας άβγαλτος δεκαπεντάχρονος, που ερωτεύεται ένα κορίτσι από το Ντιτρόιτ. Όταν βρίσκει την «αγαπημένη» του να συνομιλεί με κάποιον άλλο, θολωμένος από τη ζήλεια, ο Λέσκα ξεκινά μια αδιανόητη οδύσσεια. Στο συμβολικό σημείο όπου σμίγουν παρελθόν και μέλλον, αυτή η τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης απηχεί την ταραχή της νιότης και τον παλμό της πρώτης αγάπης.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία του Philipp Yuryev, σε σενάριο του ίδιου, συμπαραγωγή της Ρωσίας, του Βελγίου και της Πολωνίας, μας δείχνει ότι ο δρόμος που άνοιξαν οι θεωρητικοί του κινηματογράφου, στη Σοβιετική Ένωση, δεν έχει ακόμα κλείσει και αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο γεγονός για τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί ρεαλιστικά τη ζωή ενός εφήβου που ζει στην Αλάσκα. Η μοναξιά του είναι εύκολο να κατανοηθεί τόσο από το σενάριο όσο και από τον τρόπο που κινηματογραφείται ο πρωταγωνιστής. Ο Λέσκα προσπαθεί να βρει τον έρωτα της ζωής του στην απέναντι πλευρά της ωκεανού, στην Αμερική.

Μία κοπέλα λέει ότι τον θέλει. Αυτός την πιστεύει. Δεν μπορεί ή δε θέλει να καταλάβει ότι πρόκειται για μία γυναίκα που παίζει αυτό το ρόλο, δεν εννοεί τα λόγια της, το παίζει ότι θέλει να κάνει μία σχέση. Το μυαλό του θολώνει όταν νομίζει ότι ο καλύτερος φίλος του έχει σχέση με την ίδια γυναίκα. Τότε γίνεται το μοιραίο. Αποφασίζει, τελικά, να πάει στο Ντιτρόιτ να τη βρει. Ξέρει ότι αυτό το ταξίδι είναι επικίνδυνο, μπορεί και να πεθάνει, από την κακουχία ή από κάποιο άλλο λόγο. Αλλά το επιχειρεί.

Ο σκηνοθέτης κάνει ουσιαστικά ένα ημερολόγιο. Η αφήγηση είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο, η κάμερα πολλές φορές είναι υποκειμενική, σα να είναι τα μάτια του πρωταγωνιστή. Η αφήγηση είναι ελλειπτική, αφήνει πολλά κενά που ο θεατής καλείται να τα συμπληρώσει, για να γίνει αναγνώστης του φιλμικού κειμένου. Με αυτό τον τρόπο ο θεατής ταυτίζεται με το πρόσωπο που είναι στον πυρήνα της αφήγησης. Τι θα έκανα στη θέση του; Πως θα αντιδρούσα; Ερωτήματα που θέτει αυθόρμητα κάποιος στον εαυτό του. Η μοναξιά, η αλλοτρίωση και η παράνοια είναι τα κυριότερα συναισθήματα που αποτυπώνονται στην ταινία.

Το ταξίδι του εφήβου είναι μία διέξοδος.  Το τέλος αυτού του ταξιδιού, που δε θα αποκαλύψουμε, είναι συμβολικό. Το ανείπωτο είναι πιο δυνατό από το ρηθέν. Η κόλαση είναι στη μεταθανάτια ζωή ή αυτό που ζουν τώρα αυτοί οι κάτοικοι; Η απάντηση είναι στο θυμικό, στο συμβολικό, στο τέλος της ταινίας, όπου η παρούσα ζωή και η μεταθανάτια «μπερδεύοντα». Ο σκηνοθέτης δίνει λύση σε αυτή την τραγωδία, ακολουθώντας την αριστοτέλεια θεωρία. Μόνο που αυτή η λύση δεν αφορά μόνο τα πρόσωπα που αναφέρονται σε αυτή την αφήγηση, αλλά τον οποιοδήποτε άνθρωπο.

Με αυτό τον τρόπο η αφήγηση εκτείνεται στο παγκόσμιο. Καταλαβαίνουμε ότι η Αλάσκα είναι το σημαίνον, όπως και οι χαρακτήρες της ταινίας. Με άλλα λόγια, η Αλάσκα και αυτά τα πρόσωπα θα μπορούσε να ήταν ένα άλλο, οποιοδήποτε, μέρος, κάποια άλλα πρόσωπα, οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτό μας οδηγεί να δομήσουμε το δικό μας σημαινόμενο, την έννοια που θα δημιουργηθεί από το ασυνείδητό μας στο συνειδητό, σύμφωνα με αυτά που έχουμε βιώσει. Η ταινία αποκτά πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις, οι οποίες διαφοροποιούνται από τις ποικίλες ψυχικές καταστάσεις του κάθε ανθρώπου, άρα μπορεί κάποιος να τη δει και να την ξαναδεί με το ίδιο ενδιαφέρον.

Εξαιρετικές οι ερμηνείες, η φωτογραφία αποδίδει την ανάπτυξη των χαρακτήρων με πλαστικό τρόπο. Η ενδυματολογία ακολουθεί τη σεναριακή γραμμή, δεν υπερβάλλει. Η σκηνοθεσία απογειώνει την απλή, φαινομενικά, αφήγηση και την τοποθετεί στο κέντρο του παγκόσμιου αφηγηματικού κόσμου. Με βραβεία από τα φεστιβάλ του Πινγκιάο, του Σόχι και της Βενετίας, αυτή η ταινία εντυπωσίασε στην έναρξη του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το 2020, προβάλλεται με διαδικτυακό τρόπο στη χώρα μας.

Για να δείτε το τρέιλερ πηγαίνετε εδώ

THE WHALER BOY

(Kitoboy)

(ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ)

Σκηνοθεσία: Philipp Yuryev

Σενάριο: Philipp Yuryev

Φωτογραφία: Mikhail Khursevich, Yakov Mironichev

Μοντάζ: Alexandr Krylov, Karolina Maciejewska,  Philipp Yuryev

Μουσική: Krzysztof Janczak

Ήχος: Mathieu Cox, David Vranken

Παραγωγοί: Radoslawa Bardes, Marion Hänsel,  Jacek Kulczycki,  Kira Saksaganskaya,  Aleksey Uchitel, Magdalena Zimecka

Παίζουν: Vladimir Onokhov  (Λέσκα), Kristina Asmus (κορίτσι από την Αμερική), Vladimir Lyubimtsev (Κόλιαν), Nikolay Tatato (παππούς), Arieh Worthalter (συνοριοφύλακας), Maria Chuprinskaia (ξανθή κοπέλα)

Χώρα παραγωγής: Ρωσία, Βέλγιο, Πολωνία

Γλώσσα: ρώσικα, αγγλικά

Είδος: τραγωδία

Έτος παραγωγής: 2020

Διάρκεια: 93΄

Ημερομηνία πρώτης προβολής: 21/1/2021

Εταιρεία διανομής: Strada Films.

Περισσότερα στοιχεία για συντελεστές και τεχνικές λεπτομέρειες πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz