Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
  • ΤΟ 47
  • 48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ
  • ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΑ
  • ΑΓΓΕΛΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

58ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ

Νοέ 12, 2017 Κινηματογράφος 0


58ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ

συνεχίζουμε με το διαγωνιστικό τμήμα

του Γιάννη Φραγκούλη

Κατά γενική ομολογία το επίπεδο του διαγωνιστικού τμήματος ήταν ανεβασμένο αυτή τη φορά. Οι ταινίες που προβλήθηκαν σε αυτό είχαν να κάνουν με το ρίζωμα, τις ρίζες του ανθρώπου, προβληματική που βασίστηκε στο βιβλίο της Σιμόν Βέιλ (1909-1943), «Το ρίζωμα», μιας από τις πιο ανήσυχες φωνές της διανόηση του 19ου αιώνα. Αυτή η λογική επιλογής μπορεί να περιορίζει αλλά δίνει μία ταυτότητα στο Φεστιβάλ, αφού ο χαρακτήρας του προσδιορίζεται κυρίως από το διαγωνιστικό του τμήμα, θα αναφερθούμε σε όσες ταινίες δε γράψαμε, αυτού του τμήματος, εκτός των ελληνικών που θα τις εξετάσουμε στην αναφορά μας στις ελληνικές ταινίες.

Θα συνεχίσουμε την περιπλάνησή μας στο κινηματογραφικό τοπίο του Φεστιβάλ ακολουθώντας το John Carroll Lynch, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του, με την ταινία «Lucky» (88΄), 2017, παραγωγή των ΗΠΑ. Παρακολουθούμε το Harry Dean, στον τελευταίο μεγάλο ρόλο του, πριν να πεθάνει, να ενσαρκώνει έναν άθρησκο, ο οποίος επιχειρεί ένα ταξίδι αυτογνωσίας, εξερεύνησης της επικοινωνίας με τους άλλους ανθρώπους και αποδοχής της θνησιμότητας. Μέσα από αυτή την «περιπλάνηση» θα δούμε μία άλλη Αμερική, αυτή που κρύβεται πίσω από τις βιτρίνες, όπου ο άνθρωπος δεν είναι στο κέντρο του ενδιαφέροντος, αλλά είναι μία μονάδα, μία ψηφίδα σε ένα παζλ. Η αποξένωση και η αλλοτρίωση φαίνεται μέσα από την παράθεση των ιδεοληψιών και, κυρίως, από την έλλειψη επικοινωνίας. Αυτά τα στοιχεία «κολλάνε» στον πρωταγωνιστή και, με τη σειρά τους, παρασύρουν τα άλλα ανθρώπινα όντα, με αυτό τον τρόπο χτίζεται η εικόνα της αποδόμησης στην σύγχρονή μας Αμερική. Με αυτή την έννοια, το μετακείμενο αυτής της ταινίας έχει πολιτικές προεκτάσεις, μπορεί να μας βοηθήσει στην κριτική αποτίμηση της πολιτικής κατάστασης των ΗΠΑ.

Από τις ΗΠΑ θα πάμε στο Ιράν, η ταινία «Χωρίς όνομα, χωρίς υπογραφή» («No date, no signature»), 104΄, 2017, του Vahid Jalilvand, μας θύμισε τις ιρανικές ταινίες που είχαμε πρωτοδεί, σε αυτό το Φεστιβάλ. Με μία μικρή διαφορά όμως: ο σκηνοθέτης ακολουθεί την αφήγηση του νεορεαλισμού, παρακολουθεί τον ιατροδικαστή στο προσωπικό του δράμα, στο αναπάντητο ερώτημα, μέχρι το τέλος, αν το ατύχημα με το αυτοκίνητο ήταν η αιτία να πεθάνει το μικρό αγόρι. Εδώ ηθογραφεί έντονα. Δείχνει τις αντιθέσεις, τις διαφορετικές συμπεριφορές, μπαίνουμε μαζί του στο αδιέξοδο, στη σύγκριση του πατέρα, ο οποίος έχει φτάσει στο φόνο, αυτού που θεωρεί ότι ήταν υπεύθυνος για το θάνατο του παιδιού του, με τον ίδιο, ο οποίος για μία στιγμή ενήργησε με απερισκεψία. Και αφήνει το τέλος ανοικτό. Για να μπορέσουμε να έχουμε την ελάχιστη ταύτιση.

Το δράμα και το αδιέξοδο του σουηδού αγρότη θα μας δείξει η ταινία «Κοράκια» («Ravens»), 107΄, 2017, του Jens Assur. Ο πατέρας προσπαθεί να σώσει το πατρικό του αγρόκτημα. Από τη μία ο μεγαλύτερος γιος του δεν πολυενδιαφέρεται για την αγροτική ζωή, από την άλλη οι σύμβουλοι μιας μεγάλης εταιρείας επενδύσεων τον πιέζουν να αναπτυχθεί. Φτάνει στο όριό του: αποφασίζει, σε μία στιγμή απελπισίας, να κόψει τον αντίχειρά του. Ζει στον κόσμο των βασάνων και των προσωπικών αδιεξόδων του, παραμελεί τη γυναίκα του που, για μία στιγμή, κάνει έρωτα με έναν άλλο άντρα. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος ηθογραφεί με πολλή προσοχή, δείχνει τις αντιθέσεις, πόλης-επαρχίας, νέου-παλιού, ανάπτυξης-συντήρησης, και περιγράφει έναν πόλεμο που δεν έχει καν κηρυχτεί. Πολύ καλές ερμηνείες, το μοντάζ είναι αργό εκεί που πρέπει να ηθογραφήσει, αλλού είναι πιο γρήγορο, για να δίνει ρυθμό, πολύ καλή φωτογραφία, αποδίδει αυτό το γκρι του χειμώνα.

Σε ένα παρακμιακό τοπίο, στις Φιλιππίνες, στη γειτονιά Μπούργκος, στην πρωτεύουσα, ο Gerardo Calagui θα φέρει την ταινία «Εκείνες οι μακρυμαλλούσες νύχτες» («Those long haired nights»), 72΄, 2017. Εδώ οι διεμφυλικές γυναίκες πρωταγωνιστούν. Τις εκπροσωπούν μία που πουλά ναρκωτικά που τις πλασάρει ένας κορεάτης, μία που θα επισκεφτεί τον τόπο της για μία γιορτή, και αυτή που κάνει και ερωτικό μασάζ. Όλες είναι πόρνες και ρισκάρουν το κεφάλι τους κάθε νύχτα για να κερδίσουν κάποια λεφτά. Περιγράφει τη ζωή τους με τρόπο ρεαλιστικό. Οι μικρές λεπτομέρειες, έτσι όπως έχουν μονταριστεί δείχνουν το συναίσθημα που δεν εκφράζεται, αλλά και τα αδιέξοδα στη ζωή τους, τα οποία φαίνονται. Το σενάριο είναι πολύ απλό, μέσα όμως από την απλότητα περνά τις περίπλοκες σχέσεις σε αυτό τον ιδιαίτερο κόσμο που έχουμε μάθει να σνομπάρουμε.

Θα κλείσουμε το διαγωνιστικό τμήμα με μία ταινία που αναφέρεται σε ένα μικρό χωριό στη Δανία. Η «Winter brothers» (94΄), 2017, του Hlynur Palmason, συμπαραγωγή Δανίας και Ισλανδίας, αναφέρεται σε δύο αδέλφια που ζουν σε ένα μικρό χωριό της Δανίας και δουλεύουν σε ένα εργοστάσιο ασβεστόλιθων, κοντά στο χωριό τους. Ο ένας είναι άσχημος και ο άλλος όμορφος. Ο πρώτος περνά απαρατήρητος και αυτό του δημιουργεί προβλήματα στη συμπεριφορά του, υστερίες, παραβατικές συμπεριφορές, καυγάδες. Χάνει τη δουλειά του όταν πουλά παράνομο ποτό. Η ταινία παρακολουθεί αυτό τον άνθρωπο, πάνω του όμως προβάλλεται η συμπεριφορά των υπολοίπων ανθρώπων, βλέπουμε, με άλλα λόγια, και τη ζωή των άλλων, τους αποκλεισμούς, τα δικά τους ψυχολογικά προβλήματα, αυτά που δημιουργούν στο συνάνθρωπό τους με τη δική τους παραβατική συμπεροφορά.

Επιστροφή στην εισαγωγή-κατάλογο άρθρων


  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΝΟΙΓΜΑ
    ΑΝΟΙΓΜΑ

    Ιαν 25, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Νοέ 03, 2024 0

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Νοέ 01, 2024 0

  • 65ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    65ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Νοέ 01, 2024 1

Στην ίδια κατηγορία
  • ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
    ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ

    Ιούλ 11, 2025 0

  • ΤΟ 47
    ΤΟ 47

    Ιούλ 10, 2025 0

  • 48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ
    48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ

    Ιούλ 09, 2025 0

  • ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΑ
    ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ...

    Ιούλ 07, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
    ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ

    Ιούλ 11, 2025 0

  • ΤΟ 47
    ΤΟ 47

    Ιούλ 10, 2025 0

  • 48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ
    48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ

    Ιούλ 09, 2025 0

  • ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΑ
    ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΑ

    Ιούλ 07, 2025 0

  • ΑΓΓΕΛΑ
    ΑΓΓΕΛΑ

    Ιούλ 06, 2025 0

  • ΤΟ ΨΕΜΑ
    ΤΟ ΨΕΜΑ

    Ιούλ 06, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    5 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    6 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    8 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (337)
  • Κινηματογράφος (1.413)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz