Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • COMPARTMENT No6
  • TΟ ΘΑΥΜΑ
  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

200 ΜΕΤΡΑ

Νοέ 08, 2021 Κινηματογράφος 1


200 ΜΕΤΡΑ

200 METERS

200 μέτρα: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Μία ταινία που βρίσκεται ανάμεσα στο ρεαλισμό και στον ποιητικό ρεαλισμό, αφήνει το συναίσθημα να βγει όπως πρέπει, βιωματικά. Παλαιστινιακή παραγωγή που αιχμαλωτίζει το βλέμμα και σε κρατάει μέχρι το τέλος, όχι με το σασπένς αλλά με τη λαχτάρα να δεις τι έγινε και αν όλα πήγαν καλά. Γιατί το ζητούμενο είναι ο Άνθρωπος σε αυτή την ταινία του Ameen Nayfeh, παραγωγής 2020 που υπάρχει αποκλειστικά στην πλατφόρμα Cinobo.

200 ΜΕΤΡΑ: ΣΥΝΟΨΗ

Ο Μουσταφά και η γυναίκα του, Σαλγουά, ζουν 200 μέτρα μακριά σε χωριά που τα χωρίζει το τείχος στη Λωρίδα της Γάζας. Μία μέρα ο Μουσταφά δέχεται το τηλεφώνημα που τρέμει κάθε γονιός: ο γιος του έχει πάθει ένα ατύχημα. Τρέχει να περάσει από το Ισραηλινό checkpoint, αλλά δεν του επιτρέπεται η είσοδος λόγω μιας ασήμαντης λεπτομέρειας. Η αγάπη του πατέρα όμως, δεν τα βάζει κάτω και ο Μουσταφά θα κάνει τα πάντα για να φτάσει στον γιο του. Μια απόσταση 200 μέτρων γίνεται μία οδύσσεια 200 χιλιομέτρων, καθώς ο Μουσταφά, μην έχοντας καμία επιλογή πια, θα προσπαθήσει να περάσει λαθραία στην άλλη πλευρά του τείχους.

200 ΜΕΤΡΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία «200 μέτρα» αρχίζει την αφήγησή της πολύ γλυκά. Το συναίσθημα κυριαρχεί. Η γυναίκα θέλει να προστατεύσει τον άντρα της, γιατί τον αγαπά. Η οικογένεια είναι δεμένη και ζουν μία ισορροπημένη ζωή. Οι κόντρες όταν υπάρχουν λύνονται με την κατανόηση του προβλήματος. Από τα πρώτα λεπτά έχουμε τη δόμηση των κεντρικών χαρακτήρων της ταινίας. Στον πυρήνα της βρίσκεται ο πατέρας και η μητέρα. Ο πυρήνας ενός κυττάρου που περιστοιχίζεται από τα δευτερεύοντα μέλη, τα παιδιά και την πεθερά της μητέρας. Είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι αυτή η οικογένεια έχει να κάνει με την παλαιστινιακή κοινότητα: είναι το σημαίνον της.

200 μέτρα

Με αυτή την έννοια, μπορούμε να έχουμε μία πλήρη εικόνα της παλαιστινιακής κοινωνίας, βάζοντας τα δικά μας στοιχεία, αυτά που γνωρίζουμε ή έχουμε ζήσει. Έτσι η ταινία δομεί ένα ρεαλιστικό πυρήνα, αυτό το κύτταρο, όπως αναφέραμε πιο πάνω, και αφήνει το θεατή να φτιάξει, με το φαντασιακό του, όλο τον υπόλοιπο οργανισμό. Αυτή πρόσκληση ή η πρόκληση του σκηνοθέτη γίνεται χωρίς να το εκβιάσει, αλλά πηγαίνοντας από το ρεαλιστικό στο φαντασιακό με αργούς ρυθμούς. Τέτοιους που σε προκαλούν να αντιδράσεις ψυχικά, να ανακαλέσεις αυτά τα στοιχεία που γνωρίζεις ή νομίζεις ότι γνωρίζεις, για να φτιάξεις μία άλλη αφήγηση: τη δικιά σου ταινία, με αφορμή αυτό το φιλμικό προϊόν που έχεις δει.

200 ΜΕΤΡΑ: ΟΝΕΙΡΩΣΗ-ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

Στο τέλος τα πράγματα είναι όπως πριν. Η οικογένεια ζει ευτυχισμένη, ενωμένη και χαρούμενη. Σα να υπήρχε μόνο αυτή στον κόσμο. Είναι στον κόσμο της; Όχι. Είναι ένας κόσμος ιδεατός, όπως θα θέλαμε να υπήρχε. Ειρηνικός, αγαπημένος, παραγωγικός. Μία τέλεια κατάσταση. Εδώ ακριβώς, στο τέλος της ταινίας, υπάρχει η αντίθεση: η εξαιρετική, ιδεατή κατάσταση σε αντιπαράθεση με τη σκληρή και απάνθρωπη που η ίδια η ταινία μας έχει περιγράψει με σχεδόν ρεαλιστικό τρόπο.

200 μέτρα

Κατά συνέπεια, ο αναγνώστης του φιλμικού κειμένου καλείται να το διαβάσει με την ανάποδη κατεύθυνση: από το τέλος προς την αρχή. Να συνδημιουργήσει. Εδώ, σε αυτό το σημείο, αρχίζει να παράγεται το συναίσθημα. Το έχει προκαλέσει ο σκηνοθέτης, αλλά δεν το ορίζει. Αφήνει στο θεατή να το προσδιορίσει και να δώσει στο μετακείμενο τη δομή που θέλει. Το κινηματογραφικό κείμενο μεταλλάσσεται. Είναι σα μία ονείρωση. Αυτό που θα πρέπει να είναι ο κινηματογράφος.

200 ΜΕΤΡΑ: Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Η σκηνοθεσία, όπως προαναφέραμε, είναι ακριβής όσον αφορά στη δόμηση  των χαρακτήρων και των ψυχικών καταστάσεων. Ολοκληρώνει με εξαιρετικό τρόπο την αφήγησή της. Η φωτογραφία αποδίδει με ακρίβεια αυτή τη δόμηση, χρησιμοποιώντας πότε το ρεαλιστικό τρόπο φωτογράφησης, όπως βλέπει το μάτι, πότε τον ονειρικό, όπως μας προτείνει να το δούμε εμείς. Τα σκηνικά αποδίδουν το ρεαλισμό με ακρίβεια. Το μοντάζ βοηθά να δομηθούν οι χαρακτήρες χωρίς να χάνει το ρυθμό του. Εκεί που πρέπει είναι περιγραφικό και σε άλλα σημεία είναι γρήγορο, όταν είναι γνωστές καταστάσεις, υπονοεί, και κρατά το βλέμμα του θεατή στη φιλμική αφήγηση.

Έχοντας οργανώσει, πριν αρκετά χρόνια, ένα αφιέρωμα στον παλαιστινιακό κινηματογράφο, γνωρίζοντας τις βασικές δομές και κινητήριες δυνάμεις του, μιλώ εκ του ασφαλούς. Ας είναι αυτή η ταινία ένα εφαλτήριο για το θεατή να γνωρίσει πιο καλά αυτόν το μεγάλο άγνωστο που  λέγεται παλαιστινιακός κινηματογράφος. Έχει πολλά να κερδίσει!




 

200 ΜΕΤΡΑ

(200 METERS)

Σκηνοθεσία: Ameen Nayfeh

Σενάριο: Ameen Nayfeh

Φωτογραφία: Elin Kirschfink

Μοντάζ: Kamal El Mallakh

Μουσική: Faraj Suleiman

Ήχος: Ibrahim Zaher, Francis Gauthier, Sylvain Bellemare

Σκηνικά: Sami Zarour  

Κοστούμια: Fairouze Nastas  

Παραγωγή: May Odeh, Julia Gebauer,  Faycal Hassairi  

Παίζουν: Ali Suliman (Μουσταφά), Anna Unterberger (Άνε), Lana Zreik (Σαλγουά), Gassan Abbas (Αμπού Νιντάλ), Nabil Al Raee (Ναντέρ), Motaz Malhees (Κιφάχ), Mahmoud Abu Eita (Ραμί), Samia Bakri Qazmuz (Ναμπίλα), Rebecca Esmeralda Telhami (στρατιώτης), Ghassan Ashkar (Σαλέχ)

Χώρα παραγωγής: Παλαιστίνη, Ιορδανία, Κατάρ, Ιταλία, Σουηδία

Γλώσσα: αραβικά, εβραϊκά, αγγλικά

Έτος παραγωγής: 2020

Χρώμα: έγχρωμη

Είδος: περιπέτεια, τραγωδία

Διάρκεια: 96΄

Έξοδος: 1/11/2021

Εταιρεία διανομής: Cinobo.

Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά στους συντελεστές και στα τεχνικά χαρακτηριστικά πηγαίνετε εδώ.

Διαβάστε τις άλλες κριτικές ταινιών εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
    ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ

    Μάι 03, 2022 0

  • INTERDEPEDENCE
    INTERDEPEDENCE

    Απρ 12, 2022 0

  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Ιαν 19, 2022 0

  • DIGGER
    DIGGER

    Ιαν 16, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • COMPARTMENT No6
    COMPARTMENT No6

    Μάι 28, 2022 0

  • TΟ ΘΑΥΜΑ
    TΟ ΘΑΥΜΑ

    Μάι 19, 2022 0

  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
    ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ...

    Μάι 15, 2022 0

  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
    ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μάι 01, 2022 0


5 1 ψήφος
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
1 Σχολίασε
Newest
Oldest Most Voted
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Μπάμπης
Μπάμπης
6 months ago

Πολύ καλο άρθρο…!!!

0
Reply

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • COMPARTMENT No6
    COMPARTMENT No6

    Μάι 28, 2022 0

  • TΟ ΘΑΥΜΑ
    TΟ ΘΑΥΜΑ

    Μάι 19, 2022 0

  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
    ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ

    Μάι 15, 2022 0

  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
    ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ

    Μάι 03, 2022 0

  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
    ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ

    Μάι 01, 2022 0

  • ΑΙΑΣ
    ΑΙΑΣ

    Απρ 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (226)
  • Κινηματογράφος (1,116)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz