Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μαρ 06, 2017 Κινηματογράφος 0


19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3-12 Μαρτίου 2017

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

«ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ, MADE IN EUROPE.

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ»

Σκίτσα που γέννησε η προσφυγική κρίση, η ξενοφοβική Ευρώπη, οι κοινωνίες των κλειστών συνόρων και των συρματοπλεγμάτων, παρουσιάζονται στην έκθεση του περιοδικού δρόμου «Σχεδία», με τίτλο «Μιχάλης Κουντούρης, Made in Europe. Μιλώντας για το προσφυγικό χωρίς λόγια». Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, στο MOB Café, όπου φιλοξενείται η έκθεση, στο πλαίσιο του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η έκθεση αποτελεί διοργάνωση της «Σχεδίας» και του MOB Café, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στα εγκαίνια μίλησαν ο δημοσιογράφος Απόστολος Λυκεσάς, ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού δρόμου «σχεδία» Χρήστος Αλεφάντης, και ο ίδιος ο Μιχάλης Κουντούρης.

Πρώτος πήρε το λόγο ο Απόστολος Λυκεσάς, παρατηρώντας χαρακτηριστικά ότι ο Μιχάλης Κουντούρης είναι «ένας άνθρωπος που έχει κάνει πράξη τη ρήση ότι η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης συνίσταται στο να αφήνεις να ρέει μελάνι αντί για αίμα». Και πρόσθεσε: «Η δουλειά του κοσμεί σελίδες εφημερίδων, αλλά κυρίως αρμολογεί το δημοσιογραφικό χάος των λέξεων. Ο ίδιος λειτουργεί ως κωδωνοκρούστης για την Ευρώπη. Γι’ αυτό που νομίζει η Ευρώπη ότι είναι, γι’ αυτό που νομίζουμε εμείς ότι είναι και γι’ αυτό που μπορεί η Ευρώπη να γίνει, δυστυχώς εκτρέφοντας για άλλη μια φορά το ναζιστικό εφιάλτη, τον εκφυλιστικό ρατσισμό, την παγερή αδιαφορία για την ανθρώπινη υπόσταση πίσω από τον μηδενιστικό εθνικισμό».

festival ntokimanter thessalonikis 2017 ekthesi kountouri foto3

Ο κ. Λυκεσάς τόνισε επίσης: «Η γελοιότητα της δήθεν σοβαρότητας παίρνει διαστάσεις αληθινής τραγωδίας στα σκίτσα του Μιχάλη, μια τραγωδία που ήδη συντελείται ή και αποκρύπτεται. Αυτό που βλέπουμε είναι συρματοπλέγματα made in Europe πάνω στα απομεινάρια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, πάνω στα οποία στήνονται τώρα συρματοπλέγματα από τη Γευγελή μέχρι το Βερολίνο. Έχουμε ακόμα συρματόπλεγμα ως κορδέλα για φιογκάκι για τη Μάγκνα Κάρτα, ως τσαντόρ και μπούργκα, ως ετικέτα στο χαλί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σκοινί ρημαγμένου χαρταετού. Συρματοπλέγματα ως μυαλό, καρδιά και λέξεις του μαυροφορεμένου φασίστα, συρματοπλέγματα που ρίχνονται με μορφή σωσίβιου στους θαλασσοπνιγμένους. Ο Κουντούρης δε μασάει τα λόγια του, χωρίς να γράφει τίποτα. Ο κόσμος μας, χωρίς λούσα, είναι σωροί σωσιβίων, μπόγοι φτωχών ανθρώπων που δεν πήραν τους δρόμους από πλήξη ή ενδιαφέρον για την περιπέτεια, αλλά είναι σκέτοι μια περιπέτεια επιβίωσης».

Στη συνέχεια, πήρε το λόγο ο Χρήστος Αλεφάντης εκ μέρους της «Σχεδίας», σημειώνοντας ότι το νέο τεύχος του περιοδικού έχει εξώφυλλο ένα σκίτσο του Μιχάλη Κουντούρη, το οποίο εμπνεύστηκε από τον ερχομό της άνοιξης, αλλά και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ο κ. Αλεφαντής μίλησε για τις συζητήσεις για το έργο του καλλιτέχνη με αφορμή παλιότερες δουλειές του στο περιοδικό «Γαλέρα», τονίζοντας επίσης ότι τα έργα του είναι φτιαγμένα για να παίρνουν βραβεία στο εξωτερικό.

«Θα ήθελα να αναφερθώ στο πώς έχω ζήσει τον Μιχάλη. Γνωριστήκαμε πριν από 12 χρόνια στη «Γαλέρα» και η συνεργασία μας συνεχίζεται με τη «Σχεδία», αφού είναι από τους πιο τακτικούς συνεργάτες του περιοδικού και σε κάθε τεύχος φιλοξενείται κι ένα σκίτσο του» υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «σε όλα αυτά τα χρόνια ο Μιχάλης Κουντούρης προσφέρει αδιάκοπα και χωρίς αμοιβή». Ο κ. Αλεφαντής επισήμανε: «Κάθε μήνα, όταν λαμβάνουμε το σκίτσο του Μιχάλη για το νέο τεύχος, διαδραματίζεται περίπου το ίδιο σκηνικό: ένα ομαδικό επιφώνημα θαυμασμού και έπειτα μια παύση. Τη σιωπή σπάει το ερώτημα «φανταστικό, αλλά τι θέλει να πει;» και ακολουθεί μία συζήτηση προσπαθώντας να τον ερμηνεύσουμε. Αυτό επαναλαμβάνεται και κάθε φορά που ξεφυλλίζουμε το νέο τεύχος και με τους πωλητές της Σχεδίας. Κάθε φορά εκείνοι ρωτάνε τι σημαίνει το έργο και έτσι ανοίγει μία συζήτηση απ’ όπου προκύπτουν πολλά συμπεράσματα -αυτή είναι μια πτυχή της προσφοράς του καλλιτέχνη στον δημιουργικό αγώνα της Σχεδίας».

festival ntokimanter thessalonikis 2017 ekthesi kountouri foto2

Τέλος, πήρε το λόγο ο ίδιος ο Μιχάλης Κουντούρης, που αναφέρθηκε στα έντυπα που φιλοξένησαν πρώτα τα σκίτσα του, την «Εφημερίδα των Συντακτών» και τη «Σχεδία», δύο έντυπα που είναι δημιουργήματα της κρίσης. Ο ίδιος μίλησε και για το ταξίδι της έκθεσης, η οποία φιλοξενήθηκε στο Ντίσελντορφ, όπου και θα επιστρέψει στα τέλη Μαρτίου, ενώ πριν τη Θεσσαλονίκη είχε παρουσιαστεί και στο Ηράκλειο. Ο καλλιτέχνης μίλησε για την ξεχωριστή εμπειρία της ξενάγησης στην έκθεση, παιδιών που έφτασαν ως ασυνόδευτοι πρόσφυγες. Έντονη ήταν η εμπειρία της επαφής με τα παιδιά και στην έκθεση που έλαβε χώρα στο Ηράκλειο, μια εμπειρία που σε κάνει να νιώθεις «περήφανος και χρήσιμος», αφού όπως είπε ο ίδιος «δεν έχει καμία σχέση ένα βραβείο σε διαγωνισμό, όσο μεγάλο και να είναι, με το σχόλιο ενός παιδιού για το σκίτσο με τα συρματοπλέγματα. Κάθε γελοιογραφία στήνεται και διαβάζεται όπως ένα κείμενο. Αν δώσεις στα παιδιά τον κώδικα, καταλαβαίνουν ακριβώς τι θέλει να πει».

Ο Μιχάλης Κουντούρης θυμήθηκε και το ξεκίνημα της συνεργασίας του με τη «Σχεδία», καθώς και την εμπειρία της ενημέρωσης των πωλητών για το περιεχόμενο του τεύχους, με έναν ηλικιωμένο πωλητή να του λέει: «Δεν καταλαβαίνω τα σκίτσα σας, αλλά ευχαριστώ που είστε μαζί μας». Ο κ. Κουντούρης κατέληξε λέγοντας ότι αισθάνεται ωραία που το ταξίδι αυτής της έκθεσης γίνεται με τη «Σχεδία», γιατί όπως είπε «σε κάθε τοίχο που κρεμιούνται τα έργα, φεύγουμε με περισσότερους φίλους».

Πληροφορίες

Χώρος: MOB Café

(Ίωνος Δραγούμη & Παπαδοπούλου 2, Θεσσαλονίκη)

Διάρκεια: 4 -19 Μαρτίου 2017

Ωράριο λειτουργίας: 10:00 – 02:00 (Κυριακή 11:00-02:00)

Επιμέλεια: Περιοδικό δρόμου «Σχεδία»

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz