Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Μαρ 13, 2014 Κινηματογράφος 0


ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

είναι το ζητούμενο

Πριν από 16 χρόνια ξεκίνησε δειλά-δειλά το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Από την αρχή κιόλας το ζήτημα ήταν αν αυτό το Φεστιβάλ θα κερδίσει το κοινό του, αυτό το οντολογικό ζήτημα που ταλανίζει όλους όσους οργανώνουν μια φεστιβαλική εκδήλωση, πόσο μάλλον ένα φεστιβάλ. Από τις πρώτες μέρες κιόλας αυτό το ερώτημα είχα απαντηθεί: το κοινό άρχισε να γεμίζει τις αίθουσες, φάνηκε ότι το ντοκιμαντέρ, τουλάχιστον σε μια φεστιβαλική ατμόσφαιρα, έχει το κοινό του, ένα κοινό που δεν έχει να κάνει με την τηλεοπτική θέαση.

Ξέραμε, παρόλα αυτά, ότι εγγύηση για την επιτυχία αυτού του Φεστιβάλ ήταν ο διευθυντής του. Ο Δημήτρης Εϊπίδης άφησε μια πετυχημένη διοργάνωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τους Νέους Ορίζοντες, όλοι ξέραμε ότι θέλει να κάνει κάτι αντίστοιχο σε αυτό το νέο Φεστιβάλ, στην ίδια πόλη, με ένα διαφορετικό θέμα και με μια περιορισμένη θεματική. Βέβαια, όλοι όσοι ερευνούμε το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ ξέρουμε ότι το αφηγηματικό του πεδίο είναι τεράστιο. Γνωρίζαμε, λοιπόν, ότι άνοιγε ένα παράθυρο για να δούμε αυτό το πεδίο που έχει να κάνει με το ντοκουμέντο και που, σε πολλές περιπτώσεις, μπαίνει, λίγο ή περισσότερο, στο χώρο της μυθοπλασίας. Εν δυνάμει, μια διοργάνωση που μας ενδιέφερε πολύ.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συμπλήρωνε το πεδίο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και η υπογραφή ενός ανθρώπου που τότε ξεκινούσε από την αθώα αγάπη του για τον κινηματογράφο ήταν ένα μεγάλο ζητούμενο. Όσοι ασχολιόμαστε με το ντοκιμαντέρ είχαμε επισκεφθεί και άλλα φεστιβάλ στην Ελλάδα, το Μεσογειακό Φεστιβάλ στη Σάμο, το Κινηματογράφος και Πραγματικότητα, στην Αθήνα, όπου είχαμε την ευκαιρία να σπουδάσουμε το ντοκιμαντέρ, άρα τα στάνταρ που είχαμε βάλει ήταν υψηλά.

festival ntokimanter thessalonikis eisagogi foto2

Από την πρώτη διοργάνωση η ευχαρίστηση ήταν ένα γεγονός. Ίσως μας θύμιζε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: πολλές ταινίες, αρκετές αίθουσες, διαφορετικά ενδιαφέροντα, η αέναη βόλτα από την πλατεία Αριστοτέλους στο λιμάνι και το αντίστροφο. Αυτό που είχε σημασία, από την αρχή, ήταν ότι η όλη διοργάνωση είχε χωριστεί σε διαφορετικές θεματικές, έτσι ώστε ήταν αδύνατον να μη βρει κάποιος κάτι που να τον ενδιαφέρει. Το δεύτερο θέμα ήταν ότι σε αυτό το Φεστιβάλ συνυπήρχαν ταινίες maninstream και πειραματικές, κλασικά ντοκιμαντέρ και δραματοποιημένα, πολλές ματιές που φτιάχνουν αυτό το παζλ που συνθέτει την εικόνα του ντοκιμαντέρ, παγκοσμίως.

Αυτό που δεν υπήρχε και δεν υπάρχει σε αυτό το Φεστιβάλ είναι η εκπαιδευτική δραστηριότητα. Το κοινό δεν εκπαιδεύεται σε μια νέα ματιά, απλά προτείνεται σε αυτό κάτι το καινούργιο, το οποίο όμως δεν ερευνάται έτσι όπως θα έπρεπε. Είναι η ευκαιρία ένα μεγάλο φεστιβάλ στην Ελλάδα να εκπαιδεύσει το κοινό του, να μάθει να δέχεται και να ερευνά μια νέα φόρμα, να διαμορφώνει μια άποψη και, τελικά, να θέλει να δει μια «φεστιβαλική» ταινία μετά τη λήξη του Φεστιβάλ, σε μια «εμπορική» αίθουσα. Κάτι που είναι το ζητούμενο και για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ακόμη σε αυτό το Φεστιβάλ υπάρχει ένα μείγμα από τηλεοπτικές και κινηματογραφικές δουλειές που, αφού δεν διακρίνονται μεταξύ τους, δεν τονίζονται οι διαφορές τους, μπερδεύουν το θεατή.




 

Το 2014 είναι η χρονιά που το 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Ποιος θα είναι ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης; Ποια θα είναι η πολιτική και ο χαρακτήρας αυτού του Φεστιβάλ; Πως θα συνεχιστεί η διαδρομή αυτού του θεσμού και πως θα βρει ξανά την ανοδική του πορεία; Πολλά ερωτήματα για ένα θεσμό που τον έχουν κάνει να γεράσει, στην πρόωρη γήρανση που έχουν συμβάλλει όλοι οι διευθυντές του λίγο ή πολύ.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz