Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2014

Μάι 24, 2014 Νέα 0


ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2014

ΚΟΜΒΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ

ο εκλογικός προβληματισμός

μέσα από τον κινηματογράφο

Πολλές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου έχουν ασχοληθεί με τις εκλογές, τα κόμματα και τους πολιτευτές. Το θέμα αυτό έχει καταντήσει μια κοινοτυπία και κάτι σαν εθιμικό, δηλαδή να ασχολούνται τα ΜΜΕ και κάποιοι ιστοτόποι με αυτό το θέμα. Εδώ θα ασχοληθούμε με ένα άλλο θέμα που έχει να κάνει με τη ζωή του Έλληνα, με αυτό της μετανάστευσης. Εξ’άλλου, αυτό το θέμα είναι μια απόρροια των πολιτικών που εξασκούν κάθε φορά οι εκάστοτε κυβερνήσεις.

Θα ξεκινήσουμε με μία ταινία, «Καλή πατρίδα σύντροφε», του Λευτέρη Ξανθόπουλου. Ο σκηνοθέτης της έχει κάνει πιο μπροστά την «Ελληνική Κοινότητα της Χαϊδελβέργης», η οποία αναφέρεται στους Έλληνες μετανάστες που ζουν σε αυτή την πόλη της Δυτικής (τότε) Γερμανίας, όπως και στις πολιτικές που δημιούργησαν αυτό το μεταναστευτικό κύμα, πολιτικές ολοκληρωτικές, δικτατορία, άνιση κατανομή του πλούτου. Στην «Καλή πατρίδα σύντροφε» αναφέρεται στο μεταναστευτικό κύμα που δημιούργησε ο εμφύλιος πόλεμος. Οι σκηνές που φέρνουν στην Ελλάδα, προσομοιάζουν την Ουγγαρία με την Ελλάδα, εικονοποιούν το νόστο, το αίσθημα προσέγγισης της πατρίδας, είναι η μεγάλη δύναμη της ταινίας. Θα αναφερθούμε σε αυτή την ταινία εκτενέστερα σε άλλο σημείωμά μας. Χρησιμοποιούμε εδώ την αναφορά σε αυτή για να κάνουμε μια γέφυρα με μια άλλη ταινία που θα αναφερθεί στους μετανάστες της μεταπολεμικής Ελλάδας, αυτό το θέμα που είναι η αναφορά μας σε αυτό το κείμενο.

SAMSUNG

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η ταινία στην οποία αναφερόμαστε είναι το «Γράμμα απ’το Σαρλερουά» (1965), του Λάμπρου Λιαρόπουλου. Όμως θα την ξαναβρούμε σε μια άλλη ταινία του, στην οποία έχουν συμπληρωθεί άλλα πλάνα και αυτά της «Αθήνα πόλη χαμόγελο» (1967), όλα έχουν γίνει ένα οργανικό σύνολο στην ταινία το «Άλλο γράμμα» (1977). Στην ταινία υποτίθεται ότι ένας μετανάστης στο Βέλγιο γράφει ένα γράμμα στη μάνα του στην Ελλάδα, κάπου στη Βόρειο Ελλάδα. Γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι αυτό το γράμμα απευθύνεται σε εμάς. Εμείς είμαστε οι αποδέκτες των νοημάτων του.

Σε αυτό το γράμμα ξεδιπλώνεται ο πόνος του μετανάστη, η πληγή που άνοιξε με την αιμορραγία του ανθρώπινου δυναμικού, η θέληση για επιστροφή, το ρίζωμα στην ξένη πατρίδα, όπου έχει κάνει οικογένεια, η αγάπη για τη μάνα του, οι πολιτικές που τον τράβηξαν να βρει αλλού μια καλή τύχη, τελικά η βίωση μιας ακόμη απελπιστικής κατάστασης, στα ορυχεία του Βελγίου. Στο φιλοσοφικό-δοκίμιο-ντοκιμαντέρ του Λάμπρου Λιαρόπουλου ξεδιπλώνονται αυτές οι έννοιες και αφήνουν υπονοούμενα, σημεία απ’όπου μπορούμε να πιαστούμε για να κάνουμε τους δικούς μας συνειρμούς ή φιλοσοφικές προεκτάσεις, ο καθένας αφού την έχει δει.

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ

Ο μετανάστης που γράφει είναι ανώνυμος, για να δείχνει ότι είναι το αναφερόμενο του Έλληνα μετανάστη. Αυτό που τον έδιωξε από την πατρίδα του είναι οι πολιτικές της Ελλάδας. Μπορούμε να σκεφτούμε.

Η απουσία παραγωγικής πολιτικής που να εξασφαλίζει δουλειά, παραγωγικό πλούτο, σε αντίθεση με την επιμονή η Ελλάδα να είναι σφιχτά δεμένη στο άρμα άλλων δυνάμεων, Αμερική ή Αγγλία, λειτουργώντας σα μεταπράτης και όχι σα μια αυτόνομη παραγωγική δύναμη. Οι δουλειές είναι λίγες και ο καθένας θα πάει για να βρει ένα καλύτερο αύριο σε άλλες χώρες, στην Αμερική, στη Γερμανία, στην Αγγλία, στην στη Γαλλία, στην Αυστραλία… Φτιάχνει την οικονομία άλλων χωρών, όχι όμως της πατρίδας του. Ένας από αυτούς είναι και το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας.

Η πολιτική απαγορεύσεων, ολοκληρωτισμού και φασισμού, απαγορεύει στον καθένα να ζήσει τη ζωή του όπως αυτός θέλει. Προσπαθεί να βρει αυτή την ελευθερία σε άλλες χώρες. Τελικά θα ζήσει μια ακόμη ουτοπία.

Πολιτικές που δεν εμπιστεύονται τους νέους. Βλέπουν την οπισθοδρόμηση της παράδοσης, τη συντήρηση των παλιών αξιών και όχι την εξέλιξή τους. Οι νέοι δεν έχουν χώρο να εκφρασθούν, να παράξουν, δεν ελπίζουν πια σε τίποτε. Έχουν τη φλόγα να δημιουργήσουν αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτε, αυτό το Κράτος τους βάζει όλο και περισσότερα εμπόδια.




 

Μπορούμε να καταλήξουμε ότι έχουμε να κάνουμε με κυβερνήσεις προδοτών, όσον αφορά τόσο στο εθνικό όσο και στο προσωπικό αίσθημα του Έλληνα. Κυβερνήσεις που έχουν μάθει μόνο να ξεπουλούν παρά να δημιουργούν. Πολιτικοί που θα έπρεπε τουλάχιστον να μην εμφανιστούν ξανά στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, αν δεν στηθεί για αυτούς πάλι το Γουδί. Η ιστορία όμως, σα μια φάρσα, τους ξαναφέρνει στο προσκήνιο και μάλιστα σε ηγετικές θέσεις, όπως τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Αβέρωφ, το Ράλλη, τον Παπανδρέου, τις καρικατούρες της Αριστεράς, το Φλωράκη, τον Κύρκο, το Φαράκο, αλλά και τη θλιβερή συνέχειά τους, τον Καραμανλή το νεώτερο, το Γεώργιο Παπανδρέου, υιό, τον Αντώνη Σαμαρά, τον Κουβέλη, το Μιχαλολιάκο, το Μητσοτάκη, την Μπακογιάννη…

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Το 2014 τι έχει αλλάξει; Απολύτως τίποτε. Στήνονται οι κάλπες και βγάζουν πάντα τους συνδυασμούς της προδοσίας, της ντροπής και της απελπισίας. Αυτό θα πρέπει κάποτε να αλλάξει. Να βιώσουμε πρώτα τη συλλογικότητα και μέσα από αυτή την προσωπική μας αξία, απαλλαγμένοι από άγχοι, προκαταλήψεις και νευρώσεις, να δούμε ένα μέλλον που να αρμόζει στην Ελλάδα. Οι ευρωεκολογές είναι ένα στοίχημα, να γυρίσουμε την πλάτη σε αυτές τις πολιτικές, στα πολιτικά μορφώματα της συντήρησης, ΠΑΣΟΚ, Ελιά, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ, τα νέα μορφώματα που παραπέμπουν σε αυτά, Ποτάμι, ή σε αυτά που μας γυρίζουν πίσω στο παρελθόν, Χρυσή Αυγή, εθνικιστικές παρατάξεις. Οι επιλογές είναι συγκεκριμένες.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Επικαιρότητα
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
    ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

    Δεκ 03, 2022 0

  • ΜΑΕΣΤΡΟ
    ΜΑΕΣΤΡΟ

    Οκτ 16, 2022 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ...

    Δεκ 16, 2020 0

  • ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%
    ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%

    Δεκ 12, 2020 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΟΥΣΟΥΡΑΔΑ
    ΣΟΥΣΟΥΡΑΔΑ

    Μάι 20, 2025 0

  • ΟΙ ΝΥΦΕΣ
    ΟΙ ΝΥΦΕΣ

    Οκτ 01, 2022 0

  • ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
    ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ...

    Απρ 19, 2020 0

  • ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ BOLLYWOOD
    ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ

    Φεβ 20, 2015 1


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz