Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ
  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ

Σεπ 03, 2025 Θέατρο 0


Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Ο Μπατίστα, πατέρας της Κατερίνας και της Μπιάνκα, έρχεται αντιμέτωπος με τις κοινωνικές νόρμες και τις οικογενειακές ισορροπίες. Η Κατερίνα, η μεγαλύτερη, είναι μια δυναμική, πεισματάρα και ανεξάρτητη γυναίκα που αρνείται να υποταχθεί στους κανόνες της εποχής και να δεχθεί τους γάμους που τις προτείνονται. Η ανατροπή έρχεται με την άφιξη του Πετρούκιου, ενός νεαρού αριστοκράτη που αναλαμβάνει να καταφέρει το ακατόρθωτο: να δαμάσει το ανυπότακτο πνεύμα της Κατερίνας. Αυτό που ακολουθεί είναι μια ευφυής και ξεκαρδιστική αναμέτρηση χαρακτήρων και ιδεών, που διατρέχει τα όρια μεταξύ έρωτα, εξουσίας και ελευθερίας, με τελικό αποτέλεσμα μια αληθινή ιστορία αγάπης. Το θεατρικό έργο παρουσιάστηκε στα Μερκούρεια.

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι: Το έργο

Το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ έχει παιχτεί πολλές φορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το Θεσσαλικό Θέατρο έχει αναλάβει να το ανεβάσει ακόμα μια φορά. Η διασκευή του είναι αρκετά εύστοχη γιατί «ανοίγει» το έργο στα σημερινά θέματα που αντιμετωπίζει μια γυναίκα έναντι των αντρών.  Η ενδυματολογία έχει να κάνει με την εποχή μας, άρα ο θεατής προεκτείνει το κείμενο του Σαίξπηρ στις σημερινές καταστάσεις που βιώνουμε: δολοφονίες γυναικών, άντρες που αρέσκονται να δυναστεύουν τις γυναίκες και γυναίκες που, δυστυχώς, υποτάσσονται. Αυτό το «πωλείται» που κολλούν στο στήθος της γυναίκας, της Κατερίνας ή της Μπιάνκα, στην παράσταση, είναι που συνδέει με δυνατό δεσμό το σαιξπηρικό έργο με τις σημερινές καταστάσεις.

Το σκηνικό είναι πολύ απλό, όπως ταιριάζει σε μια μοντέρνα διασκευή του έργου του Σαίξπηρ και παρουσιάστηκε στο θέατρο Μάνος Κατράκης, στα Μερκούρεια. Οι ηθοποιοί εναλλάσσονται στους ρόλους τους με μεγάλη ευκολία και παίρνουν άλλη μορφή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Βλέπουμε το σαιξπηρικό έργο από μια άλλη ματιά, πιο φεμινιστική. Η Βάνα Σλέιμαν, στον ρόλο της Κατερίνας, ήταν πολύ καλή. Στην αρχή ήταν ένα αντιερωτικό πλάσμα για να αλλάξει σε μια γυναίκα που επιζητεί τον έρωτα όπως τον θέλει αυτή και να καταλήξει σε μια υποταγμένη γυναίκα που δέχεται τον άντρα που θα είναι ο αφέντης της. Αυτές οι αλλαγές είχαν γίνει με απλό και φυσικό τρόπο. Ο Δημήτρης Τσικούρας, στον ρόλο του Πετρούκιου, έκανε τον δυναμικό άντρα που παίζει τον μάγκα, χωρίς να είναι, μόνο για να φέρει κοντά του την γυναίκα που αγαπάει.

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι: Η άρθρωση

Ο ρυθμός της παράστασης είναι έντονος, πιο πολύ απ’ότι θα έπρεπε. Πιστεύω ότι θα ήταν πιο εύστοχο να δινόταν χρόνος για να βιώσει ο θεατής τις καταστάσεις που περιγράφονται στη σκηνή. Αυτός που κρατά ένα μέτρο είναι ο πατέρας των κοριτσιών, αφού θα πρέπει να είναι πιο σκεπτικός, να αναλύει τις καταστάσεις για να αποφασίσει που θα δώσει τις κόρες του, χωρίς να κάνει λάθος. Όλοι οι υπόλοιποι ακολουθούν ένα γρήγορο ρυθμό και έτσι δημιουργούν μια σάτιρα στα ήθη και έθιμα εκείνης της εποχής, των οποίων ο πυρήνας ελάχιστα έχει αλλάξει στην εποχή την δική μας.

Η σκηνοθεσία της Ελένης Μποζά καταφέρνει να μεταμορφώσει την Κατερίνα σε ένα βαθιά  ερωτικό πλάσμα που δίνεται εφόσον αυτή έχει επιλέξει τον άντρα που αγαπά. Οι μεταλλάξεις της είναι αυτές που εξελίσσουν τον άντρα, βοηθούμενη από τον Δημήτρη Τσικούρα που, μέχρι ενός βαθμού, κινεί τα νήματα. Η παρέμβαση όμως της Βάνας Σλέιμαν, κάνοντας ένα σχόλιο για την μοίρα της γυναίκας και για την απελευθέρωσή της, στην σημερινή εποχή, δεν χρειαζόταν. Το έργο και η σκηνοθεσία με σαφή τρόπο ανέφεραν αυτό που λέχθηκε και, με αυτό τον πλάγιο τρόπο της παράστασης, το μήνυμα ήταν πιο ηχηρό.

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι: Η μουσική

Η μουσική του Γιώργου Ανδρέου ακολουθούσε τον ρυθμό της παράστασης και τόνιζε το σκηνικό τοπίο, χωρίς να θέλει να επιβληθεί στο παίξιμο των ηθοποιών. Φτιάχνει ένα αφήγημα που συνδέει την εποχή της αριστοκρατικής Ιταλίας με την δική μας, θυμίζει στον θεατή τις κοινωνικές υποστάσεις, εκείνης της εποχής, και δείχνει τις σημερινές καταστάσεις, λειτουργώντας στο πλαίσιο της σάτιρας, προβληματίζοντας το κοινό στα Μερκούρεια.

Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι

Η ΣΤΡΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ

Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Μετάφραση: Κώστας Καρθαίος

Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά

Βοηθός σκηνοθέτης: Μάνος Δαμασκηνός

Διασκευή: Ελένη Μποζά, Ειρήνη Γκότση

Δραματουργική επεξεργασία: Ελένη Μποζά, Ειρήνη Γκότση

Σκηνικά: Ελένη Στρούλια

Κατασκευή σκηνικού: Νίκος Ανδριανόπουλος, Παναγιώτης Καραχάλιος, Ανέστης Συμεωνίδης

Κοστούμια: Ελένη Στρούλια

Κατασκευή κοστουμιών: Νικολέτα Καΐση

Μουσική σύνθεση: Γιώργος Ανδρέου

Σχεδιασμός φωτισμού: Μελίνα Μάσχα

Φώτα: Γιώργος Γκόλαντας – Ρωμανός Αλέμης

Ήχος: Γιώργος Γκόλαντας – Ρωμανός Αλέμης

Ηθοποιοί: Χρήστος Κορδελάς, Αντώνης Κυριακάκης, Ολυμπία Μπουλογεώργου, Δημήτρης Όντος, Βάνα Σλέιμαν, Δημήτρης Τσικούρας, Χάρης Φλέουρας

Διεύθυνση παραγωγής:  Ειρήνη Γκότση

Τεχνικός προϊστάμενος: Νίκος Γεωργάκης

Παραγωγή: Θεσσαλικό Θέατρο

Χώρος: Ανοιχτό Θέατρο Μάνος Κατράκης (Συκιές-Θεσσαλονίκη)

Ημερομηνία παράστασης: 25/8/2025

Για πληροφορίες σχετικά με την παράσταση και την περιοδεία της δείτε εδώ.

Επιστροφή στο άρθρο-ευρετήριο άρθρων για τα Μερκούρεια

 

Διαβάστε τις κριτικές θεατρικών παραστάσεων που έχουμε δημοσιεύσει

Ζ-η-θ, ο Ξένος

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός

Ο επιθεωρητής


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
    Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
    ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο...

    Σεπ 01, 2025 0

  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
    Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

    Αυγ 26, 2025 0

  • ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM
    ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ

    Αυγ 25, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Ιούλ 23, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ
    Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ

    Σεπ 03, 2025 0

  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
    Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
    ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Αυγ 30, 2025 0

  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
    Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

    Αυγ 26, 2025 0

  • ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM
    ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM

    Αυγ 25, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    6 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    8 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    10 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    10 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (357)
  • Κινηματογράφος (1.429)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz