Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
  • ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM
  • Ο ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ

Σεπ 01, 2025 Θέατρο 0


ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Στην Θεσσαλονίκη, στα χρόνια της κατοχής, τότε που η αγωνία για την εξασφάλιση της επιβίωσης υπήρξε μόνιμη συντροφιά των κατοίκων της, εκτυλίχθηκε μια ιστορία δικαίωσης του ανθρωπισμού και της πίστης. Η ψυχή και το πνεύμα των κατατρεγμένων, σαν μια φωτεινή σκιά, διαπέρασε τα λαμπερά σκοτάδια, που οι δυνάστες τους δημιούργησαν και κατέκτησαν την ελπίδα στο μέλλον, στα παιδιά όλου του κόσμου. Στα 31α Μερκούρεια, Η Κεντρική Σκηνή, των Θεατρικών Εργαστηρίων «Μελίνα Μερκούρη», του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, ανέβασε αυτή την παράσταση, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Στάμογλου.

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός: Το κείμενο

Το κείμενο είναι του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου. Την διασκευή έχει κάνει Σταμάτης Στάμογλου. Αυτή η ιστορία είναι δυστυχώς ακόμα επίκαιρη. Μπορεί στην Ελλάδα να μην υπάρχει κατοχή από ξένες δυνάμεις, υπάρχει όμως σε άλλες χώρες, επίσης, στην χώρα μας, ζούμε μια ιδιότυπη μορφή ολοκληρωτισμού, υπό τον μανδύα της δημοκρατικής διακυβέρνησης.

Το σκηνικό ήταν αρκετά απλό, όπως πλέον υπάρχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Ένα δωμάτιο όπου όλα συνέβαιναν εκεί. Ο θεατής θα έπρεπε να φανταστεί όλα όσα γίνονταν και η εξέλιξή τους μεταφερόταν στην σκηνή. Η μουσική έκανε πολύ διακριτικά την παρουσία της. Υπήρχε μόνο όπου ήταν ανάγκη. Σε αυτή την παράσταση έχουμε μια ρεαλιστική αφήγηση με πολλές προεκτάσεις.

Ο Σταμάτης Στάμογλου δίδαξε στα θεατρικά εργαστήρια αυτό το κείμενο. Οι μαθητές του το παρουσίασαν στα 31α Μερκούρεια. Η είσοδος ήταν ελεύθερη για το κοινό, το θέατρο ήταν γεμάτο από ανθρώπους που δεν βλέπουν συχνά θέατρο. Με άλλα λόγια, ήταν ένας όμορφος τρόπος να κερδίσει κοινό το θέατρο. Τα Μερκούρεια είναι το βήμα παρουσίασης και των δύο θεατρικών εργαστηρίων του Δήμου Νεάπολης-Συκεών.

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός: Κλασική αφήγηση

Στο κείμενο και στην διασκευή του υπάρχουν κάποια σημεία που είναι τραβηγμένα. Ο Εβραίος που έχει δραπετεύσει από κάποιος στρατόπεδο συγκέντρωσης και έχει έρθει στην Θεσσαλονίκη για να πει τι γίνεται εκεί, είναι απίθανο να έχει συμβεί. Ο στείρος άντρας που κάνει παιδί με την οικογενειακή φίλη τους, όπως θα δούμε, είναι επίσης μια εξαίρεση στον κανόνα. Αυτά είναι εξωπραγματικά, όμως δεν καταστρέφουν τον ρεαλισμό της αφήγησης και το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει.

Σε γενικές γραμμές έχουμε κλασική αφήγηση για ένα θέμα που δίνει αφορμές να δημιουργήσουμε διαφορετικά στιλ αφήγησης. Εφόσον έχει επιλεχθεί ο ρεαλιστικός τρόπος αφήγησης, τότε θα πρέπει να υπηρετηθεί με συνέπεια. Ο Σταμάτης Στάμογλου το κάνει με πολύ σωστό τρόπο. Σκηνοθετεί τους ηθοποιούς με όμορφο τρόπο, αναπτύσσει τους χαρακτήρες, οι ομιλίες και οι χειρονομίες τους δεν είναι βιασμένες, είναι δύσκολο να διακρίνεις αν έχουμε ερασιτέχνες ηθοποιούς ή επαγγελματίες. Ξέρουν που θα σταθούν, πως θα κινηθούν, πως θα μιλήσουν, με ποιο τρόπο θα εκφέρουν τον λόγο τους. Κυρίως, για ποιο λόγο να τα κάνουν αυτά έτσι.

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός: Οι ρόλοι

Καταλαβαίνουμε ότι έχει γίνει πολλή δουλειά στην θεατρική διδασκαλία. Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί έχουν δουλέψει πολύ καλά το κείμενο και έχουν μπει μέσα στον ρόλο τους. Ουσιαστικά είναι ο ρόλος τους. Τα κοστούμια είναι τέτοια που μας μεταφέρουν σε αυτή την εποχή. Οι ομιλίες τους έχουν να κάνουν με την κοινωνική τάξη στην οποία ανήκουν και με την καταγωγή τους. Ο καθένας μεταφέρει, με το σώμα του, θραύσματα αυτής της εποχής, με την μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα. Όλα αυτά δένουν και γίνονται μια όμορφη εικόνα με μεγάλη συνοχή.

Όλοι λειτούργησαν ως ένα ενιαίο σύνολο, κανείς δεν ήθελε ή προσπάθησε να ξεχωρίσει από τους άλλους. Η διαμόρφωσή τους μας κάνει να πιστεύουμε ότι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν την θεατρική τους καριέρα. Η κοινωνική συνοχή επισφραγίζεται με την ερωτική πράξη των δύο φίλων μόνο για να κάνει η γυναίκα παιδί. Η γυναίκα του άντρα είχε κάνει, κατόπιν κοινής απόφασης, παιδί με την βοήθεια του Εβραίου που έκρυβαν. Να πούμε, τέλος, ότι ήταν υπερτονισμένος ο αυταρχικός τρόπος των ανταρτών του ΕΑΜ που απελευθέρωσαν την Θεσσαλονίκη.

Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός: Το μήνυμα

Τα μηνύματα που έδωσε η παράσταση έχουν να κάνουν με τον σεβασμό στον άνθρωπο, την επιβίωση με ίσους όρους, την επικράτηση της πραγματικής  δημοκρατίας. Είναι μια αφορμή να κάνουμε μια κριτική στην σύγχρονή μας πραγματικότητα. Η παράσταση, που παρουσιάστηκε στα Μερκούρεια, στις προεκτάσεις της, διαμορφώνει διαφορετικά κείμενα, σε κάθε θεατή, άρα λειτουργεί όπως το ορίζει η θεωρία του θεάτρου.

 ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙΟ ΠΕΛΑΡΓΟΣ

Συγγραφείς: Μιχάλης Ρέππας, Θανάσης Παπαθανασίου

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Στάμογλου

Διασκευή: Σταμάτης Στάμογλου

Επιμέλεια μουσικής: Μιχάλης Δαυΐδης

Σκηνικά: Μαγδαληνή Σίγα

Κοστούμια: Μαγδαληνή Σίγα

Ηθοποιοί: Φωτεινή Νέτσικα (Χριστίνα), Κωνσταντίνος Τουρατζίδης (Μίμης), Γεωργία Αγγελίδου (Λέλα), Μιλτιάδης Παπαδόπουλος (Βαγγέλης), Ελένη Σεραφειμίδου (Βικτωρία), Γιώτα Παπαδοπούλου (Παρέσσα), Ιωάννης Δημητριάδης (Ιακώβ), Παύλος Παυλίδης (αντάρτης), Καίτη Λάζου (αντάρτης), Σοφία Τέντζου (Νίκη), Άννα Αραμπατζή (γειτόνισσα)

Παραγωγή: Θεατρικά Εργαστήρια «Μελίνα Μερκούρη», Κεντρική Σκηνή, Δήμος Νεάπολης-Συκεων

Χώρος: Ανοικτό Θέατρο Μάνος Κατράκης

Ημερομηνία: 24/8/2025

Επιστροφή στο άρθρο-ευρετήριο των κριτικών.

 

Διαβάστε τις κριτικές θεατρικών παραστάσεων που έχουμε δημοσιεύσει

Ο επιθεωρητής

Ποιος σκότωσε τον William

Ο Κουτσογιάννης στα Γιάννινα

Μερκούρεια


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
    Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

    Αυγ 26, 2025 0

  • ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM
    ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ

    Αυγ 25, 2025 0

  • Ο ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
    Ο ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ...

    Αυγ 25, 2025 0

  • ΟΡΕΣΤΕΙΑ
    ΟΡΕΣΤΕΙΑ

    Αυγ 17, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Ιούλ 23, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
    ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Αυγ 30, 2025 0

  • Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
    Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ

    Αυγ 26, 2025 0

  • ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM
    ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ WILLIAM

    Αυγ 25, 2025 0

  • Ο ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
    Ο ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

    Αυγ 25, 2025 0

  • Ο ΛΟΓΟΣ
    Ο ΛΟΓΟΣ

    Αυγ 18, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    6 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    8 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    10 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    10 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (355)
  • Κινηματογράφος (1.429)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz