Η μητέρα του σκύλου: γράφει ο Γιάννης Τσιτσίμης
Το ομώνυμο μυθιστόρημα του Πάυλου Μάτεσι είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και σημαντικά βιβλία που γράφτηκαν στην χώρα μας από τη δεκαετία του 1990 και μετά. Διαπραγματεύεται την τραγωδία της Ελλάδας και την έννοια του να είσαι Έλληνας μετά τον εμφύλιο πόλεμο και την Κατοχή. Στην πράξη αφηγείται τη μεγάλη αυταπάτη μέσα στην οποία ζήσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε με γνώση ή και με άγνοιά μας.
Σε ένα σχεδόν γεμάτο θέατρο (που μάλλον κρίνεται ακατάλληλο για τέτοια παράσταση, να πούμε μόνο ότι το χαλίκι εμπόδιζε τις κινήσεις των ηθοποιών) δόθηκε μια παράσταση αντάξια στο κύρος του βιβλίου και του συγγραφέα του.
Ο σκηνοθέτης Κώστας Γάκης έστησε ένα μοντάζ από τις σελίδες του βιβλίου βάζοντας την εκπληκτική περσόνα Ραραού-Ρουμπίνη-Ηρώ Μανέ να περνά από επεισόδια μέσα στον χρόνο και να ζωντανεύει την τραγική της μοίρα μέσα σε ένα γραφείο ψυχιάτρου.
Το μεγάλο τσίρκο που λέγεται Ελλάδα, η πείνα της Κατοχής, τα λάθη της Αριστεράς, οι δοσίλογοι, οι κατακτητές, η τρομακτική φτώχεια, η πορνεία ως μέσο επιβίωσης και το δονούμενο, απίστευτο χιούμορ με το οποίο προσεγγίζεται κάθε σκηνή στην επαρχία του πολέμου και στην μεταπολεμική Αθήνα σε ένα έργο δύο ωρών προσέφεραν σεβαστή ικανοποίηση, γέλιο πικρό και χαρούμενο δάκρυ στο κοινό που τίμησε τη μοναδική παράσταση που δόθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Ελπίζουμε να μην ξαναδοθεί το Θέατρο Γης για θέατρο: αδυναμία προσέγγισης με αυτοκίνητο, ο χώρος ακυρώνει φωτισμούς, κινησιολογία και θεατρικά εφέ, αν δεν κάτσεις στις πρώτες σειρές καλύτερα να έχεις κιάλια, έλλειψη θεατρικότητας σε ένα χώρο που προορίζεται γα συναυλίες!
Η Ηρώ Μανέ έδωσε ένα ερμηνευτικό ρεσιτάλ κρατώντας ισορροπία μεταξύ φαιδρότητας και ιλαροτραγωδίας όπως αποτυπώνεται ο χαρακτήρας της Ραραούς στις σελίδες του Μάτεσι. Ξεπέρασε (ευτυχώς) την τηλεοπτική της εν μέρει καταβολή και πέρασε σε δίωρο σώου ερμηνείας βοηθούμενη απόλυτα από το υπόλοιπο σύνολο άψογων ηθοποιών που κινούνταν γύρω της σαν καλοκουρδισμένο μηχάνημα.
Οι θεατές έδειξαν ακόμη μία φορά την επαρχιακή καταβολή της Θεσσαλονίκης. Κάποιοι έφευγαν την ώρα της παράστασης προφανώς επειδή δεν γνώριζαν το δίωρο του έργου και είχαν να κάνουν σημαντικότερα πράγματα στις 11.00 το βράδυ και μάλιστα αποχωρούσαν μπροστά από τη σκηνή και τους ηθοποιούς!!!
Γενικά το κοινό ήταν διχασμένο και χωρισμένο σε τρία μέρη: Σε αυτό που γνώριζε, διάβασε και αγάπησε το βιβλίο, σε αυτό που απλώς ήρθε στο θέατρο (πιθανότερο για να γελάσει μόνο) και σε αυτό που ήρθε κατά λάθος επειδή βλέπει πολλή τηλεόραση και στο τέλος κουράστηκε κι αποχωρούσε μισή ώρα πριν τελειώσει το έργο….
Η παράσταση προορίζεται και σκηνοθετήθηκε για κλειστό εσωτερικό χώρο. Οι όποιες «αδυναμίες» της που φάνηκαν στο ανοικτό θέατρο καθόλου δε μείωσαν ωστόσο την εξαιρετική δουλειά που έγινε με σεβασμό στο βιβλίο.
Η αυταπάτη σε επίπεδο εθνικό μέσα από την ψυχιατρική παρακολούθηση του μεγάλου ψέματος που λέγεται έθνος ελληνικό…
Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει
Η μητέρα του σκύλου (Γιάννης Φραγκούλης)
Αυγ 03, 2025 0
Ιούλ 29, 2025 0
Ιούλ 22, 2025 0
Αυγ 05, 2025 0
Ιούλ 23, 2025 0
Ιούλ 23, 2025 0
Ιούν 09, 2017 138
Οκτ 12, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Νοέ 13, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Μαρ 08, 2014 2
Αυγ 06, 2025 0
Αυγ 05, 2025 0
Αυγ 05, 2025 0
Αυγ 05, 2025 0
Αυγ 03, 2025 0
Αυγ 03, 2025 0
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη