Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

THE IMAGE

Αυγ 02, 2017 Κινηματογράφος 0


THE IMAGE

του Γιάννη Φραγκούλη

Από την κάβα μας.

Παρουσιάζουμε ταινίες που έχουμε δει ή που έχουμε στο αρχείο μας και πιστεύουμε ότι έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Η ταινία του Radley Metzger, «The image» (1975), βρίσκεται στο χώρο του ορίου των ερωτικών ή αισθησιακών ταινιών. Υπάρχουν και άλλες ταινίες, στο παγκόσμιο κινηματογράφο, που προκαλούν για να αναδείξουν μία πτυχή των ανθρώπινων συμπεριφορών που είναι μεταξύ του ονείρου και της πραγματικότητας.

Εδώ έχουμε έναν άντρα που θέλει να φλερτάρει με μία νεαρή γυναίκα. Από την αρχή μαθαίνουμε ότι αυτή ανήκει σε μία άλλη γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας. Προσπαθεί και τα καταφέρνει να συνδεθεί μαζί τους, να ικανοποιήσει κάποια ερωτικά ένστικτά του, να δοκιμάσει να υποτάξει αυτή τη νεαρή γυναίκα, αλλά σε μία παρόξυνση της ερωτικής του συμπεριφοράς βλέπει αυτή που κυριαρχεί στη νεαρή να εκτρέπεται, στο τέλος να διαλύεται αυτό το «τρίο», να εξαφανίζεται η νεαρή και να προσφέρεται η ώριμη γυναίκα να υποταχθεί ερωτικά σε αυτόν.

 

Ο Radley Metzger προσέχει πολύ τα πλάνα του. Χωρίζει όλη την ταινία σε κεφάλαια. Κάνει πρώτα-πρώτα την εισαγωγή και θέτει το θέμα. Στη συνέχεια θα μας δείξει πως αυτός ο άνθρωπος προσπαθεί να συνδεθεί κυρίως με τη νέα γυναίκα που είναι μοντέλο και υπάκουει, όσον αφορά τις εντολές της ώριμης φίλης της. Τα καταφέρνει. Το σενάριο μας αφηγείται τμηματικά πως αυτός γίνεται μέλος αυτής της συντροφιάς, ποια είναι η τελετή της μύησής του, ποιες είναι οι συμπεριφορές του.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η συμπεριφορά του άντρα κλιμακώνεται και, προοδευτικά, γίνεται πιο κυριαρχικός, όχι όμως επιθετικός, δέχεται τους κανόνες και λειτουργεί με τη συναίνεση των δύο γυναικών. Η κάμερα μπαίνει μέσα στα απόκρυφα του σπιτιού που κατοικούν οι δύο γυναίκες, παρατηρεί συμπεριφορές, μας δείχνει την υποταγή, αλλά και τη δυναμική που αυτή η υποταγή συνεπάγεται. Ας θυμηθούμε την «Ωραία της ημέρας», του Luis Bunuel, στην οποία θα αναφερθούμε και αργότερα, και να δούμε αυτό το παιχνίδι μεταξύ του πραγματικού και του φανταστικού.

Σε αυτή την ταινία οι σκηνές είναι πιο ωμές απ’ότι στην ταινία του Bunuel, διατηρούν όμως τη γλαφυρότητά τους, αποδίδουν την ατμόσφαιρα που πρέπει, μιλούν για το σεβασμό του ατόμου, ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις, όταν όλα γίνονται με την συναίνεσή του. Ο φωτισμός είναι υπέροχος, αποδίδει την ερωτική ατμόσφαιρα ή το μυστήριο, τα κοντινά πλάνα γράφουν τις εκφράσεις και τις κορυφώσεις τους, καταλαβαίνουμε το τι γίνεται χωρίς αυτό να είναι χυδαίο.

Η κορύφωση της ταινίας είναι στο τέλος. Σε όλη την ταινία, εκτός της τελευταίας σκηνής, έχουν εγγραφθεί οι συμπεριφορές των ατόμων, έχουν αναφερθεί οι κανόνες που διέπουν αυτή την ομάδα, έχει γίνει κατανοητή η ηδονή και η απόλαυση που εισπράττουν και οι τρεις τους. Στο τέλος όμως ο άντρας απλά φιλά τη νεαρή γυναίκα και εκδηλώνει ότι θέλει να κάνει έρωτα μαζί της. Ήταν αυτό που εξόργισε την ώριμη φίλη της και επιτέθηκε στον επίδοξο εραστή; Αυτή είναι η συμπεριφορά που ξένισε τη νεαρή φίλη της που ζήτησε να φύγει από το σπίτι, άρα και από την κυριαρχία της, και εξαφανίστηκε.

the image foto2

Αν δούμε λίγο πιο προσεχτικά αυτή τη σκηνή και την τελευταία που ο άντρας και η ώριμη γυναίκα συναντιούνται στο σπίτι του πρώτου, αυτή προσφέρεται να γίνει ερωτική σκλάβα του, στο τέλος καταλήγουν να κάνουν απλά έρωτα, αλλά παθιασμένα, τότε θα θυμηθούμε το τέλος της «Ωραίας της ημέρας», όπου υπάρχει το «παράλογο», άρα η ανατροπή της κλασικής αφήγησης και το ερώτημα αν πρόκειται για ένα όνειρο ή όχι.

Έτσι και σε αυτή την περίπτωση. Μήπως αυτή η γυναίκα ποθούσε αυτό τον άντρα, ήθελε να γίνει ερωμένη του με οποιοδήποτε κόστος; Η διαφορά είναι ότι στην ταινία του Bunuel είναι ο άντρας που μεταφέρει το ποιητικό αίτιο, ενώ εδώ είναι η γυναίκα. Η επιθυμία για απόλαυση -και στις δύο περιπτώσεις- είναι τόσο μεγάλη που ο υστερικός λόγος πλάθει τη δική του πραγματικότητα, τελικά διεκδικεί και καταφέρνει, σε  αυτή την ταινία, να έχει δράση, άρα μιλάμε για δρώντα πρόσωπα σε ένα κοινωνικό δρώμενο που είναι, από την αρχή μέχρι το τέλος, μία τελετουργία. Το όνειρο ή η ονείρωση εμφανίζεται στο τέλος σα μία νύξη για την αμαρτία της απόλαυσης, ένα θέμα που μπορεί να διαβαστεί και ανάποδα, για την απόλαυση της αμαρτίας. Ο σκηνοθέτης μας μισοκλείνει το μάτι και μας καλεί να τοποθετηθούμε.

THE IMAGE

Σκηνοθεσία: Radley Metzger

Σενάριο: Radley Metzger, Catherine Robbe-Grillet (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Robert Lefebvre

Παραγωγοί: Gill Champion, Max Pécas, Marty Richards

Παίζουν: Mary Mendum (Αν), Carl Parker (Ζαν), Marilyn Roberts (Κλέρ), Valerie Marron (πωλήτρια), Michelle Vence, Estelle McNalley, Nicole Rochambeau

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ

Έτος παραγωγής: 1975

Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά

Διάρκεια: 91΄

Είδος: δράμα

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz