Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

THE FATHER

Μάι 12, 2021 Κινηματογράφος 0


THE FATHER

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

Ο ΠΑΤΕΡΑΣ

The father | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

ΣΥΝΟΨΗ

Ένας ηλικιωμένος άντρας αρνείται πεισματικά να δεχτεί βοήθεια. Πάσχει από άνοια. Είναι επικίνδυνο να ζει μόνος του. Ζει μαζί με την κόρη του. Αυτή δεν μπορεί να το βοηθήσει άλλο επειδή θα μείνει στο Παρίσι.

Έτσι αυτός θα είναι μόνος του στην Αγγλία. Απορρίπτει όλες τις γυναίκες που έρχονται σαν οικιακοί βοηθοί. Εξαίρεση είναι μία κοπέλα που του θυμίζει την κόρη του. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;

THE FATHER: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Ο Florian Zeller είναι Γάλλος συγγραφέας και σκηνοθέτης, Σύμφωνα με του Times, είναι ο πιο συναρπαστικός συγγραφέας της εποχής μας. Έχει ζήσει για πολλά χρόνια εκτός Γαλλίας. Η μαύρη κωμωδία του «The father» είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των τελευταίων ετών.

Με αυτή την ταινία έχει κερδίσει αρκετά βραβεία, όπως και τα Όσκαρ το 2021 από την Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ. Είναι η πρώτη του ταινία, ως σκηνοθέτης.

Μας διηγείται μία ιστορία που έχει να κάνει με την άνοια. Για να μας βάλει σε αυτό το κλίμα μπερδεύει το χρόνο και το χώρο. Ακριβώς όπως θα έκανε ένας ανοιακός. Όμως το κάνει με πολύ όμορφο τρόπο.

Ο Anthony Hopkins έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε ηλικία 84 ετών κάνει την εκατοστή τριακοστή έκτη ταινία του, πρωταγωνιστώντας σε αυτή. Είναι σε στάδιο παραγωγής δύο ταινίες και έχει τελειώσει άλλες 3 ταινίες μετά από αυτή, παραγωγής 2020 και 2021!

Παίζει με απόλυτη φυσικότητα τον ηλικιωμένο άντρα που δεν καταλαβαίνει ότι έχει χάσει αυτό που θα λέγαμε λογική.

The father

Ο Anthony Hopkins στην ταινία “The father”.

THE FATHER: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ

Η ταινία μας δείχνει ότι δεν υπάρχει μόνο μία μορφή λογικής ή, για να το πούμε καλύτερα, ο καθένας έχει τη δική του. Όπως ακριβώς δεν υπάρχει μία πραγματικότητα για ένα γεγονός. Υπάρχουν τόσες όσες αναφέρονται από αυτούς που μιλούν για αυτό. Έτσι και στη λογική, ο λογικός κόσμος έχει μία ποικιλότητα.

Ο σκηνοθέτης και συνσεναριογράφος αυτής της ταινίας ακολουθεί πιστά αυτή την θεωρητική αναζήτηση.

Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο του ίδιου, εδώ, σε αυτή την κινηματογραφική απόδοση, συμμετέχει και ο Christopher Hampton. Η ιδέα είναι να μας βάλει στον κόσμο των πασχόντων από άνοια, χωρίς να τον περιγράψει με ωραιοποιημένο τρόπο.

Υπάρχει η λογική του πατέρα και αυτή της κόρης. Ο πατέρας δε θέλει να χωριστεί από την κόρη του. Αυτή θέλει να φτιάξει τη ζωή της, μετά από έναν αποτυχημένο γάμο. Να ζήσει πλέον στο Παρίσι. Οι δύο λογικές συγκρούονται.

Ο πατέρας είναι κάθετος. Η κόρη του στην αρχή έμπαινε σε αυτή τη συζήτηση. Μετά ήταν και αυτή απόλυτη στην απόφασή της.

Δεν έχουμε στοιχεία για το λόγο που ο πατέρας της έχει πάθει άνοια. Το μόνο που μαθαίνουμε, στο μέσο της ιστορίας, είναι ότι αυτός έχει χάσει την άλλη κόρη του, η οποία ήταν πετυχημένη ζωγράφος.

The father

Σκηνή από την ταινία “The father”

THE FATHER: ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΣΤΟΝ ΨΥΧΙΣΜΟ ΤΟΥ

Φαίνεται ότι στον ψυχικό του κόσμο υπάρχει ένα αδιέξοδο: θέλει να βρει ξανά την κόρη του. Δεν καταλαβαίνει ότι έχει πεθάνει. Κολλάει σε αυτή με την οποία ζει, την αγαπάει και θέλει να την εξουσιάζει.

Στην ιστορία αυτή βλέπουμε ότι υπάρχει μία υστερία στον πατέρα και αφήνονται υπόνοιες ότι αυτή έχει τις ρίζες της στο παρελθόν. Στο παρόν είναι πιο έντονη, εκφέρει τον απολυταρχικό της λόγο.

Η ανάπτυξη της αφήγησης συμφωνεί με τη θεωρία του Ζακ Λακάν, περί των νευρώσεων. Βλέπουμε ότι η ανάπτυξη του Άλλου, του εαυτού του που έχει φτιάξει αυτός ο ίδιος, δημιουργεί ένα ιδεατό κόσμο για αυτόν. Ένα κουκούλι στο οποίο αισθάνεται άνετα και δε θέλει να βγει από αυτό.

Αυτό που επιδιώκει είναι να βάλει μέσα σε αυτό και την κόρη του. Δεν τα καταφέρνει. Νομίζει όμως ότι όλα είναι όπως αυτός θέλει.

Η πραγματικότητα θα μας δοθεί στην τελευταία σκηνή, όπου όλα γίνονται ξεκάθαρα. Ο θεατής θα πρέπει να διαβάσει την ιστορία από την αρχή, συναρμολογώντας τα αφηγηματικά κομμάτια. Έτσι ώστε να βρει τι έχει συμβεί ακριβώς στην πραγματικότητα.

Αν θυμηθούμε όμως αυτό που αναφέραμε στην αρχή, ότι δεν υπάρχει μόνο μία έκφανση της πραγματικότητας, τότε καταλαβαίνουμε ότι ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας μας δίνει ένα παζλ και μας καλεί να φτιάξουμε τη δική μας ιστορία. Αυτή που μας ταιριάζει.

Ο ρυθμός της ταινίας είναι εξαιρετικός. Ο λόγος της αρθρώνεται με τέτοιο τρόπο που η προσοχή του θεατή δεν ξεφεύγει ποτέ.

Περιμένουμε την εξέλιξη για να δομήσουμε το χαρακτήρα του πατέρα και προσέχουμε τι θα γίνει. Η περσόνα του πατέρα «σέρνει» όλη την ιστορία. Βοηθά η κόρη του η Άννα, για να μπορούμε να βρούμε τα χνάρια της αφήγησης.




THE FATHER: ΜΙΑ ΑΨΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑ

Η σκηνοθεσία είναι τόσο ακριβής που δεν μπορείς κάτι να αφαιρέσεις. Τα πλάνα τόσο σωστά βαλμένα που δίνουν τις αντιθέσεις χώρου και χρόνου με απόλυτη ακρίβεια.

Η φωτογραφία αποδίδει το πραγματολογικό ακριβέστατα, λειτουργεί σαν ένας δείκτης του ρεαλισμού για να έχουμε τη δυνατότητα να καταλάβουμε τι έχει γίνει ή τι περίπου έχει γίνει.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λειτουργεί και η ενδυματολογία όπως και η σκηνογραφία. Έχουμε και εδώ ένα απόλυτα ρεαλιστικό σκηνικό, όμορφο και απόλυτα ισορροπημένο.

Οι υπόλοιποι ρόλοι βοηθούν τους δύο κεντρικούς χωρίς καμία υπερβολή, αποδίδοντας το ρεαλιστικό μέσα στο φουτουριστικό αφηγηματικό πεδίο που μας προσφέρεται.

Ο θεατής καλείται να διαβάσει τη δική του ιστορία και έτσι να ταυτιστεί, να μπει μέσα στην αφήγηση. Εκεί η ταινία κερδίζει το στόχο της και αποκτά δύναμη.

THE FATHER

(Ο ΠΑΤΕΡΑΣ)

Σκηνοθεσία: Florian Zeller

Σενάριο: Florian Zeller, Christopher Hampton

Φωτογραφία: Ben Smithard

Μοντάζ: Γιώργος Λαμπρινός

Μουσική: Ludovico Einaudi

Ήχος: Tony Crowe

Παραγωγοί: Philippe Carcassonne, Alice Dawson,  Simon Friend,  Jean-Louis Livi,  David Parfitt,  Christophe Spadone

Παίζουν: Olivia Colman (Άννα), Anthony Hopkins (Άντονι), Mark Gatiss (άντρας), Olivia Williams (γυναίκα), Imogen Poots (Λόρα), Rufus Sewell (Πολ), Ayesha Dharker (Δρ. Σαράι), Roman Zeller (αγόρι)

Χώρα παραγωγής: Αγγλία, Γαλλία

Γλώσσα: αγγλικά

Είδος: τραγωδία, κομεντί

Διάρκεια: 97΄

Έτος παραγωγής: 2020.

Για να δείτε περισσότερα για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά πηγαίνετε εδώ


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz