Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
  • ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ
  • ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ
  • Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ
  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

Σεπ 04, 2025 Θέατρο 0


ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Μερκούρεια 2025: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε όλες τις παραστάσεις στα Μερκούρεια που διεξήχθησαν από 20 έως 29 Αυγούστου 2025, στο Ανοικτό Θέατρο Μάνος Κατράκης, στην οδό Καρόλου Κουν, στις Συκιές, στην Θεσσαλονίκη. Μια διοργάνωση που ήταν επιτυχημένη, υπήρχαν διαφορετικά είδη θεάτρου και ικανοποίησε τους θεατές.

Μερκούρεια 2025: Ο θεσμός

Αισθάνομαι τυχερός που μένω κοντά στην περιοχή όπου διεξάγονται τα Μερκούρεια. Θεωρώ ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς στην Ελλάδα, όσον αφορά στην θεατρική σκηνή. Θα εξηγήσω ποιοι είναι οι λόγοι, κατά την άποψή μου.

Ο πρώτος είναι ότι παρουσιάζονται στις Συκιές, στην Θεσσαλονίκη, οι δουλειές των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων από όλη, σχεδόν την Ελλάδα. Σε αυτό το «σχεδόν» θα επανέλθουμε.

Ο δεύτερος είναι ότι γνωρίζουμε τι γίνεται στην επαρχία, ποια είναι η θεατρική παραγωγή σε πόλεις που είναι μικρές σε πληθυσμό και έχουν μικρό προϋπολογισμό. Σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται η Θεσσαλονίκη, βάσει νόμου.

Ο τρίτος είναι ότι βλέπουμε σκηνοθέτες που δημιουργούν, συχνά με αντίξοες συνθήκες, και ηθοποιούς που αργότερα μπορεί να έχουν σημαντική πορεία αφού έχουν δείξει πόσο ποιοτική είναι η δουλειά τους. Παρακολουθούν in vivo την αναγέννηση του θεάτρου.

Μερκούρεια 2025: Τα εργαστήρια

Στα Μερκούρεια ανεβαίνει και η  δουλειά των δύο θεατρικών εργαστηρίων του Δήμου Νεάπολης-Συκεών. Το Θεατρικό Εργαστήρι «Θέσπις», με συντονιστή τον Γιώργο Κιουρτσίδη, και η Κεντρική Σκηνή «Μελίνα Μερκούρη», με συντονιστή τον Σταμάτη Στάμογλου είναι ότι έχει να δείξει ο Δήμος Νεάπολης-Συκεών, όσον αφορά στο θέατρο.

Μερκούρεια 2025

Φέτος οι δουλειές τους, «Ποιος σκότωσε τον William» και «Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός», αντίστοιχα, ήταν αρκετά καλές. Να πούμε ότι όσοι έπαιξαν ήταν μαθητές αυτών των εργαστηρίων, άρα ερασιτέχνες ηθοποιοί, όμως οι ερμηνείες ήταν αξιομνημόνευτες και προσέγγιζαν την επαγγελματική απόδοση.

Το ύφος των δύο εργαστηρίων είναι διαφορετικό: Το πρώτο προσεγγίζει το πρωτοποριακό θέατρο και το δεύτερο το πιο κλασικό. Οι δύο συντονιστές σκηνοθέτησαν τις παραστάσεις και μας έδωσαν δύο καλά έργα, όπως αναφέρω στις κριτικές μου.

Μερκούρεια 2025: Η ποσότητα

Φέτος είχαμε οκτώ παραστάσεις, λιγότερες από ότι την περασμένη χρονιά. Αυτό δεν είναι πρόβλημα του Δήμου αφού το κάθε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. αναλαμβάνει τα έξοδα μεταφοράς προσωπικού, μηχανημάτων, σκηνικών και κοστουμιών, όπως και τα έξοδα συντήρησης αυτών των ανθρώπων για όσες μέρες χρειάζεται.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι τα χρήματα για τον σύγχρονο πολιτισμό είναι λίγα και λιγοστεύουν κάθε χρόνο. Ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. είναι αδύνατο να έρθει στα Μερκούρεια και να παρουσιάσει την δουλειά του, τόσο στους συναδέλφους τους όσο και στο κοινό που έρχεται από όλη την Θεσσαλονίκη και τα γύρω μέρη. Που οφείλεται αυτό;

Μερκούρεια 2025: Το υπουργείο

Απ’όσα ειπώθηκαν γίνεται κατανοητό ότι τα Μερκούρεια είναι ένας θεσμός απαραίτητος για την διατήρηση και την εξέλιξη του θεάτρου στην Περιφέρεια. Οι θίασοι βλέπουν την δουλειά των άλλων, υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και ανταγωνισμός. Ο καθένας πλέον μπορεί να εξελίξει την δουλειά που κάνει.

Αυτό ήταν το όραμα της Μελίνας Μερκούρη που δεν πρόλαβε να το δει. Αυτό δεν έχει γίνει αντιληπτό από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Τόσο η κ. Μενδώνη όσο και ο κ. Φωτήλας φαίνεται να αγνοούν αυτό που γίνεται εδώ, στα Μερκούρεια.

Αν συνέβαινε το αντίθετο θα επιχορηγούσαν τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για να έρθουν κάθε χρόνο σε αυτό το ανοιχτό φεστιβάλ θεάτρου που είναι μοναδικό στην Ελλάδα. Αυτό που ενδιαφέρει την εν λόγω ηγεσία είναι τα μεγάλα φεστιβάλ όπου θα λάμψουν μέσα από το φως της showbiz, δηλαδή το φαίνεσθε. Δυστυχώς μετά την Μελίνα Μερκούρη και τον Θάνο Μικρούτσικο δεν υπήρξε υπουργός που αγάπησε τον σύγχρονο πολιτισμό όπως του αξίζει.

Μερκούρεια 2025

Μερκούρεια 2025: Οι παραστάσεις

Αναφερθήκαμε στις παραστάσεις των δύο εργαστηρίων του Δήμου Νεάπολης-Συκεών που μας ξάφνιασαν ευχάριστα, στα Μερκούρεια. Αν εξαιρέσουμε την «Μήδεια», του Μποστ, παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που ήδη ανέβηκε σε πολλούς χώρους και ικανοποίησε το κοινό, υπήρχαν και άλλες παραστάσεις που αξίζει να αναφερθούμε.

«Ο επιθεωρητής», του Νικολάι Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης ήταν αξιόλογη παράσταση. Μια δουλειά που προσέγγισε τις σύγχρονες δομές του θεάτρου και άφησε χώρο για προβληματισμό του κοινού.

«Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι», του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Κώστα Καρθαίου, από το Θεσσαλικό Θέατρο, από την Λάρισα, ήταν μια δουλειά που την είδαμε ευχάριστα και μίλησε για την καταπίεση που η γυναίκα ζούσε και εξακολουθεί να ζει στην εποχή μας.

Η παράσταση που μας καθήλωσε ήταν «Δάφνες και πικροδάφνες», των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη, από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας. Σύγχρονη γραφή, τολμηρή σκηνοθεσία, επαγγελματική δουλειά, βλέπει με αξιώσεις τις παραστάσεις ακόμα και των μεγάλων σκηνών. Εξαιρετικές ερμηνείες και προβληματισμός που είναι επίκαιρος και θα είναι έτσι για πολλά χρόνια.

Μερκούρεια 2025: Επίλογος

Τα 31α Μερκούρεια έχουν τελειώσει. Το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχουμε την επόμενη διοργάνωση. Ελπίζουμε αυτή να έχει περισσότερες συμμετοχές, να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των σχημάτων. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα Θεατρικά Εργαστήρια του Δήμου Νεάπολης-Συκεών θα ετοιμάσουν καλές παραστάσεις.

Ευελπιστούμε το υπουργείο Πολιτισμού να πράξει τα δέοντα για να είναι τα Μερκούρεια μια γιορτή του θεάτρου όπου θα συναγωνίζονται όλα τα ενεργά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., όπως το είχε οραματιστεί η Μελίνα Μερκούρη.

Τις δικές μας κριτικές μπορείτε να τις διαβάσετε στο εισαγωγικό σημείωμα, στο οποίο παραπέμπει αυτό το άρθρο.

 

Εισαγωγικό σημείωμα-ευρετήριο άρθρων για τα 31α Μερκούρεια

Αντιγόνη

Μερκούρεια 2024

Το θέατρο στην Θεσσαλονίκη


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Ιούλ 20, 2025 0

  • ΑΓΓΕΛΑ
    ΑΓΓΕΛΑ

    Ιούλ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ
    ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ...

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ
    ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ

    Σεπ 03, 2025 0

  • Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ
    Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ...

    Σεπ 03, 2025 0

  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
    Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ
    ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ

    Σεπ 04, 2025 0

  • ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ
    ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ

    Σεπ 03, 2025 0

  • Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ
    Η ΣΤΡΙΓΓΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ

    Σεπ 03, 2025 0

  • Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ
    Ζ Η Θ Ο ΞΕΝΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

  • ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ
    ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ

    Σεπ 01, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    6 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    8 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    10 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    10 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (360)
  • Κινηματογράφος (1.429)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz