Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ-ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Νοέ 24, 2019 Κινηματογράφος 0


42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ-ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Το μεσημέρι του Σαββάτου η ιστορικός και θεωρητικός κινηματογράφου Ιωάννα Αθανασάτου και η Ρουμάνα ιστορικός κινηματογράφου, καθηγήτρια και συγγραφέας Μανουέλα Τσερνάτ έκαναν την καθιερωμένη αποτίμηση του ελληνικού και του διεθνούς διαγωνιστικού προγράμματος του Φεστιβάλ Δράμας.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Συνοψίζοντας τις φετινές τάσεις, η Ιωάννα Αθανασάτου παρατήρησε πως «η θεματική της κρίσης μοιάζει να απομακρύνεται από το κάδρο. Κυριαρχεί η διαχρονική κρίση της αναζήτησης ταυτότητας και η αποξένωση, μέσα και από την αμφισβήτηση της κλασικής κινηματογραφικής αφήγησης».

Ευδιάκριτη ήταν επίσης η τάση των κινηματογραφιστών «για καταφυγή στο όνειρο, ακροβατώντας μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας μέσα από έναν ποιητικό λόγο, συχνά με voice over, και μέσα από κάδρα με εικαστική δύναμη».

Η θάλασσα υπήρξε φέτος εμβληματικός χώρος στο φεστιβάλ μέσα από πολλές ταινίες, ενώ η οικογένεια («επίκληση του οικογενειακού αρχείου») αναδείχθηκε ως καθοριστική παιδική μνήμη που σφραγίζει την πορεία ζωής των ηρώων.

Ευδιάκριτη ήταν επίσης η φυλετική ανατροπή μέσα από «τη διερεύνηση έμφυλων ταυτοτήτων, την ελεύθερη επιλογή σεξουαλικού προσανατολισμού, την αμφισβήτηση φυλετικών στερεοτύπων όπως η τοξική αρρενωπότητα».

Ως προς την απεικόνιση του έρωτα μάλιστα, μία από τις ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις της ομιλήτριας ήταν πως ο έρωτας, στην ρομαντική του μορφή, ήταν περισσότερο εμφανής μεταξύ ανδρών σε σχέση με «τις αγχωμένες ερωτικές επαφές και την διάχυτη αμηχανία στην ετεροφυλόφιλη επαφή».

Το προσφυγικό ήταν παρόν και στη φετινή θεματολογία, όπως ο αυταρχισμός της εξουσίας και η επιστροφή στην ιστορία (κυρίως «ως βιωμένη μνήμη και ως τραύμα»).

«Η μελαγχολία της νέας γενιάς μοιάζει να έχει περάσει σε πρώτο πλάνο», μέσα από θέματα όπως η αναγκαστική μετανάστευση στο εξωτερικό, οι συμμορίες, η νεανική παραβατικότητα, αλλά και ο τρόπος που νέοι άνθρωποι εισπράττουν την ασθένεια των γονιών τους, η οποία συχνά σημαδεύει ανεξίτηλα το μέλλον και τις ζωές τους.

Η κυρία Αθανασάτου επεσήμανε το υψηλό επίπεδο φωτογραφίας, την εικαστική δύναμη πολλών ταινιών και την αντισυμβατικότητα που επιδεικνύουν πολλά νέα παιδιά, όμως στα αρνητικά σημείωσε το φτωχό λεξιλόγιο πολλών μικρομηκάδων και το προβληματικό σενάριο: «Παραμένει ζητούμενο μία καλύτερη σεναριακή επεξεργασία με οικονομία στην αφήγηση και μία μεγαλύτερη εμβάθυνση στην ανάπτυξη των ιδεών» κατέληξε.

Αναφερόμενη σε αυτό το «μαιευτήριο του κινηματογράφου», όπως χαρακτήρισε ο πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής Δημήτρης Χαρίτος το Φεστιβάλ Δράμας, η κυρία Αθανασάτου μίλησε για τη μεγάλη συνεισφορά του καλλιτεχνικού διευθυντή Αντώνη Παπαδόπουλου  και «το μάθημα ζωής που μας έδωσε με την παρουσία του στην τελετή έναρξης».

«Ως διευθυντής έδωσε υπόσταση και πνοή στα όνειρα των μικρομηκάδων, βάζοντας το Φεστιβάλ Δράμας στον διεθνή κινηματογραφικό χάρτη», υπογράμμισε, θυμίζοντας στο κοινό «την επεισοδιακή παρουσία του Τέρι Γκίλιαμ στην διοργάνωση του 2011».

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η Μανουέλα Τσερνάτ, κάνοντας τη δική της, ενδελεχή αποτίμηση του διεθνούς προγράμματος, χαρακτήρισε το Φεστιβάλ  ως «ένα θεόσταλτο δώρο στην πόλη της Δράμας», ενώ έκανε και αυτή τη δική της μνεία στον καλλιτεχνικό διευθυντή Αντώνη Παπαδόπουλο «χάρη στον οποίο το διεθνές πρόγραμμα μετρά ήδη 25 χρόνια, ενώ ακόμα και σήμερα, που δοκιμάζεται η υγεία του, παλεύει με χαμόγελο και πείσμα για να χαρίσει στην Δράμα μία σχολή κινηματογράφου».

Συνοψίζοντας τις φετινές τάσεις, η κυρία Τσερνάτ μίλησε για ταινίες οι οποίες μιλούν για τις ταραχώδεις συνέπειες των διεθνών πολιτικών αλλαγών, αλλά και για ένα μωσαϊκό ταινιών που ανοίγουν ένα παράθυρο στις μακρινότερες χώρες του κόσμου: από την Κίνα μέχρι το Περού και από την Ισλανδία μέχρι την Κούβα.

Πολλές ταινίες, είπε, καταπιάνονται με πολέμους, παλιούς και τωρινούς, ενώ δείχνουν λουτρά αίματος που αποτελούν απόρροια  συρράξεων, δράσης συμμοριών, διεφθαρμένων κυβερνήσεων και κατάρρευσης των κρατικών δομών.

Οι φετινές θεματικές, ανέφερε, περιλαμβάνουν το γυναικείο ζήτημα, τις ανισότητες, τα γηρατειά και την κλιματική αλλαγή, όμως η Μανουέλα Τσερνάτ μίλησε και για την Ευρώπη των δύο ταχυτήτων που μοιάζει να απασχολεί πολλούς μικρομηκάδες: από την μια, η Ευρώπη της ευημερίας που προσφέρει κάθε ευκολία του πολιτισμού στους πολίτες της, και από την άλλη, η υπανάπτυκτη Ευρώπη, που καταδικάζει κάποιους άλλους πολίτες στην απόλυτη φτώχεια.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ


  • Φεστιβάλ Δράμας
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΒΡΑΒΕΙΑ

    Σεπ 14, 2024 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ

    Σεπ 14, 2024 0

  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
    ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

    Σεπ 08, 2024 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2024
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2024

    Σεπ 07, 2024 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz