Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Ο ΕΝΟΧΟΣ

Δεκ 30, 2018 Κινηματογράφος 0


Ο ΕΝΟΧΟΣ

THE GUILTY

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 27/12/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,7/10 στο imdb.com από 8.904 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Ένας αστυνομικός που υπηρετεί στις επείγουσες κλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει μία κλήση που μπορεί να είναι κάτι πολύ σοβαρό. Θα βιώσουμε μαζί του την ένταση της εργασίας του, τις έντονες ψυχικές καταστάσεις που το δοκιμάζουν, για να διαβάσουμε την ανθρώπινη ψυχή στις πιο ακραίες της δοκιμασίες. 




Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Στο Φεστιβάλ του  Sundance η ταινία που ταρακούνησε τους θεατές είναι αυτή του Gustav Molllers, «Ο ένοχος» («The guilty»), παραγωγής του 2018, η οποία έχει διανεμηθεί σε περιορισμένο αριθμό αιθουσών, στην Αμερική. Είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος γιατί τόσοι κριτικοί κινηματογράφου και θεατές εστίασαν σε αυτή την ταινία που έχει να κάνει με την έντονη επαγγελματική δραστηριότητα ενός άντρα. Αν δούμε ότι έχουμε να κάνουμε με μία ρεαλιστική αφήγηση, «Ο ένοχός» είναι μια εξέχουσα άσκηση της κινηματογραφικής σπουδής που έχει να κάνει με την ένταση, με την σπουδή του ήχου, με μία ταινία θρίλερ, με περιορισμένες δυνατότητες. Η ταινία πολλαπλασιάζει την ένταση, μας καθοδηγεί να εστιάσουμε σε αυτούς τους ίδιους τους πρωταγωνιστές.

Οι πρώτες στιγμές της ταινίας μας οδηγούν σε μία ρεαλιστική αφήγηση, η  οποία θα μας βάλει στον πυρήνα της αφήγησης. Θα βρούμε τον Άσγκερ Χολμ, ένα Δανό αξιωματικό της αστυνομίας, ο οποίος είναι σε μία ψυχική αναζήτηση  και δουλεύει στην άμεσο δράση, στο τηλεφωνικό κέντρο.  Παρακολουθούμε μέρη από τις τηλεφωνικές συνδιαλλαγές, οι οποίες θα μας οδηγήσουν σε αυτά που θα συμβούν στην επόμενη μέρα, σε αυτά που θα μας μιλήσουν για τις ζωές των άλλων, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι σημαίνοντα της καθημερινής ζωής και για τα οποία δε γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Αυτά τα στοιχεία που δεν ολοκληρώνονται, θα μας δημιουργήσουν την εικόνα της έντασης που βιώνει ο Άσγκερ.

Ο κεντρικός αυτός χαρακτήρας θα μπορούσε να ήταν ένα είδος ανθρώπου περιορισμένης ευθύνης. Όσο ο ρόλος του το επιτρέπει, θα μας δείξει το πώς λειτουργεί στην υπηρεσία του, πως μπορεί να είναι αποτελεσματικός στις νομικές και προσωπικές παρεμβάσεις του. Οι πρώτες κλήσεις δομούν αυτό το χαρακτήρα, αυτές που έχουν να κάνουν με τα ναρκωτικά και με τις πόρνες, σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες τους. Η ιδέα ότι ο Άσγκερ δεν είναι ελεύθερος για να αποφασίζει σχετικά με αυτούς που ζητούν τις υπηρεσίες του, δομεί όσο το δυνατόν πιο καλά το χαρακτήρα του. Ένα τηλεφώνημα θα αλλάξει όλη τη ζωή του, θα του δώσει να καταλάβει ότι δεν είναι τέλειος και ότι έχει φτάσει σε ένα αδιέξοδο.

Το τηλεφώνημα είναι από μία γυναίκα που ο Άσγκερ καταλαβαίνει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο. Ακούγεται ότι έχει προβλήματα, αλλά δεν μπορεί να βγάλει κάποιο νόημα. Θα καταλάβουμε, μαζί με τον Άσγκερ, ότι αυτή δεν μπορεί  να μιλήσει ευθαρσώς για το πρόβλημά της, αλλά καταλαβαίνουμε ότι βρίσκεται σε ένα αδιέξοδο, ζει μία κακή κατάσταση, αυτοί οι κεντρικοί χαρακτήρες «βυθίζονται» μέσα σε αυτό τον εφιάλτη. Η ταινία μας οδηγεί σε αυτές τις καταστάσεις που βρισκόμαστε όταν θα πρέπει να εξετάσουμε τις συμπεριφορές των άλλων ανθρώπων, για τους οποίους διαθέτουμε ελάχιστες πληροφορίες και μπορούμε να καταλάβουμε ότι δε ζουν μία «κανονική» ζωή. Έχοντας ελάχιστα στοιχεία στη διάθεσή του, καταλαβαίνει ότι βυθίζεται μέσα στον πυρήνα της ανθρώπινης ψυχής.

Κατά κάποια έννοια, ο Άσγκερ κάνει τα συνήθη λάθη, σε αυτή την ταινία, χωρίς να φτάνει στην καταστροφή. Ας σκεφτούμε πότε έχουμε εντρυφήσει σε ένα κείμενο που έχουμε διαβάσει, ίσως στα κοινωνικά δίκτυα, πόσο έχουμε μπει μέσα στον ψυχικό κόσμο αυτού του ανθρώπου που το έχει στείλει. Τότε θα καταλάβουμε τα συναισθήματα αυτού του αξιωματικού της αστυνομίας. Περιμένουμε από αυτόν να βγάλει το φίδι από τη τρύπα, όμως, από την ταινία, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα περίπλοκο κόσμο, αυτόν που αυτός ο άνθρωπος βιώνει κάθε μέρα, αυτή η οπτική μας φωτίζει ένα δρόμο εν πολλοίς άγνωστο σε εμάς, αν και είναι οικείος ή καθημερινός μας.

Η ταινία μας οδηγεί στον ψυχικό κόσμο αυτού του ανθρώπου που δέχεται «επιθέσεις» κάθε στιγμή, βρίσκεται σε μία συνεχή αναστάτωση, θα μπορούσε να ήταν το αναφερόμενο, το σημαινόμενο, όλων αυτών των ανθρώπων που καλούνται να διαχειριστούν επείγουσες ανθρώπινες εκκλήσεις, χωρίς πολλές επιλογές, μην έχοντας τη βοήθεια πολλών ατόμων, αυτενεργώντας πολλές φορές. Είναι η ιστορία των ανθρώπων που δεν ξέρουμε, ποτέ δε θα γνωρίσουμε, μία απλή ιστορία όπως η ταινία «Roma», απλή, αλλά με μεγάλο βάθος ανάλυσης, σε δεύτερη ανάγνωση.

Ο ΕΝΟΧΟΣ

(THE GUILTY)

Σκηνοθεσία:  Gustav Möller

Σενάριο: Gustav Möller,  Emil Nygaard Albertsen

Φωτογραφία: Jasper Spanning

Μοντάζ: Carla Luffe Heintzelmann

Μουσική: Carl Coleman,  Caspar Hesselager

Παραγωγοί: Lina Flint

Παίζουν: Jakob Cedergren (Άσγκερ), Jessica Dinnage (Ίμπεν, φωνή), Omar Shargawi (Ρασίντ, φωνή), Johan Olsen (Μίκαελ, φωνή), Jacob Lohmann (Μπο, φωνή), Katinka Evers-Jahnsen (Ματίλντ, φωνή), Simon Bennebjerg (ναρκομανής, φωνή), Laura Bro (δημοσιογράφος, φωνή), Morten Suurballe (άντρας, φωνή), Guuled Abdi Youssef (άντρας, φωνή)

Χώρα παραγωγής: Δανία

Έτος παραγωγής: 2018

Γλώσσα: δανέζικα

Διάρκεια: 85΄

Είδος: έγκλημα, δράμα, θρίλερ

Ημερομηνία εξόδου: 27/12/2018

Εταιρεία διανομής: One From the Heart.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz