Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ

Σεπ 10, 2017 Κινηματογράφος 0


Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ

TWO WOMEN

Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ | του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 7/9/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.

ΣΥΝΟΨΗ

Μία μητέρα, χήρα, με τη δεκατριάχρονη κόρη της, θα φύγουν εσπευσμένα από τη Ρώμη για να βρουν καταφύγιο στο χωρίο της, στην ορεινή Νότιο Ιταλία. Όμως και εκεί ο πόλεμος τις κυνηγά, θα αποφασίσουν τελικά να επιστρέψουν στη Ρώμη.




 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Μία ζοφερή αλλά πολύ δυνατή αντιπολεμική ταινία, ένα τραγικό έργο που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από το Vittorio de Sica, γνωστό από τον «Κλέφτη ποδηλάτου», βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Alberto Moravia, του οποίου τη διασκευή ανέλαβε ο Cessare Zavattini, ο οποίος είχε σκηνοθετήσει μόνο τρεις ταινίες, ενώ είχε γράψει τα σενάρια για 116 ταινίες, χρόνια συνεργάτης του de Sica. «Η ατιμασμένη» (1960) είναι η ταινία που χάρισε Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου στη Sophia Loren, για πρώτη φορά στην ιστορία αυτού του θεσμού για μία ηθοποιό που παίζει σε ταινία που δεν ομιλείται η αγγλική γλώσσα. Η Loren είχε συνεργαστεί τουλάχιστον εννέα φορές με τον de Sica στις ταινίες του.

Η ΠΛΟΚΗ

Η πλοκή εξελίσσεται στην Ιταλία, στην τελευταία φάση του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά από το βομβαρδισμό της Ρώμης από τους συμμάχους, η τριαντάρα χήρα Σεζίρα, μία καλλονή και δυναμική γυναίκα, αφήνει όλες τις δουλειές της στα χέρια του Τζιοβάνι και, με τη Ροζέτα, την κόρη της, θα πάρουν το τρένο για να πάνε στο γενέθλιο τόπο της, στο ορεινό χωρίο Αγία Ευφημία, στο νότο της Ιταλίας, ελπίζοντας ότι αυτή και η 13χρονη κόρη της θα είναι εκεί ασφαλής. Πριν να φύγει αφήνει το Τζιοβάνι, έναν επιθετικό άντρα, παντρεμένο με δύο παιδιά, να κάνει έρωτα μαζί της.

Στο χωριό της η Σεζίρα καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να αποφύγει τον πόλεμο, οι σύμμαχοι βομβαρδίζουν το χωριό, το φαγητό είναι λιγοστό, οι Γερμανοί στρατιώτες που έχουν στρατοπεδεύσει εκεί είναι τέρατα, σε σύγκριση με τους ντόπιους που βρίσκονται σε ηθική πτώση. Συναντά έναν όμορφο και έξυπνο άντρα, το Μικέλε, της αρέσει, αλλά πιστεύει ότι είναι πολύ νέος για αυτήν, είναι 25 ετών, φοιτητής, αντιφασίστας, την έχει συντρίψει, αλλά είναι πολύ ντροπαλός και ηθικός για να κάνει το πρώτο βήμα.

two women foto2

Οι ντόπιοι έχουν αναστατωθεί επειδή έχουν μάθει ότι ο Μουσολίνι έχει φυλακισθεί και ότι οι Γερμανοί υποχωρούν. Πριν όμως να φύγουν θα πάρουν το Μικέλε, με τη βία, ως οδηγό τους, για να περάσουν το βουνό, να τους οδηγήσει μέσα από τα μονοπάτια. Η Σεζίρα θα πάρει την ασύνετη απόφαση να επιστρέψει στη Ρώμη με τη Ροζέτα, πριν να φτάσουν οι Αμερικάνοι και να «καθαρίσουν» το δρόμο, θα πληρώσει ακριβά αυτή την κακή απόφασή της, με την κακοποίηση της και με τον κίνδυνο της ζωής της, στην εκκλησία που καταφεύγει, η οποία βομβαρδίζεται.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Αυτή η κατάσταση ταρακουνά τις δύο γυναίκες, η Ροζέτα παραμένει σε κατάσταση σοκ. Η Σεζιρα γίνεται, περιστασιακά, πόρνη για να μπορέσει να επιστρέψει στη Ρώμη με μία κάποια αξιοπρέπεια. Όταν μαθαίνουν ότι οι Γερμανοί σκότωσαν το Μικέλε, τότε βρίσκουν την ανάγκη να είναι μαζί, ενωμένες, για να επιζήσουν τις τελευταίες μέρες του πολέμου και να ξανακερδίσουν την ανθρώπινη υπόστασή τους.

Ο de Sica και σε αυτή την ταινία αναλύει βαθιά τους χαρακτήρες του, ηθογραφεί, με αδρές πινελιές, περιγράφει τις καταστάσεις και τον ψυχικό κόσμο των χαρακτήρων του, δείχνει το ψυχολογικό σοκ που περνούν, υπενθυμίζει ότι όλες αυτές οι καταστάσεις είναι απόρροια του πολέμου, που σαν τέρας μοχθηρό τους καταδιώκει παντού. Ο θεατής μπαίνει μέσα στον ψυχισμό των ανθρώπων και ταυτίζεται. Ζει τον πόλεμο σα να ήταν εκεί και δε μένει πλέον παρά να εκφράσει την έντονη αγανάκτησή του. Αυτός είναι ο στόχος της ταινίας. Ένα ακόμη αριστούργημα του de Sica, λαμπρό δείγμα του νεορεαλισμού που επηρέασε τον παγκόσμιο κινηματογράφο, τις αφηγηματικές δομές του, και αν είμαστε λίγο παρατηρητικοί μπορούμε να τις δούμε ακόμα και σε σύγχρονες ταινίες.

two women foto3

ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κριτική Γιάγκος Αντίοχος (Αθηνόραμα)

Η χήρα και η κόρη της στέκονται όρθιες στις κακουχίες χωρίς να βασίζονται σε αρσενικούς προστάτες, διατηρώντας παράλληλα την ακαταμάχητη γοητεία τους. Η ταινία του Ντε Σίκα, πάντως, μοιάζει φεμινιστικά ξεπερασμένη (μια αρσενική λάγνα ματιά ), ενώ το άστοχο φινάλε θα μπορούσε σήμερα να χαρακτηριστεί έως και οριακά… ρατσιστικό… Περισσότερα

Κριτική Τάσος Μελεμενίδης (Lifo)

Πέρα από την ερμηνεία της, ο έμπειρος Ντε Σίκα πήρε το ζουμί του μυθιστορήματος, που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δείχνοντας με τις εικόνες του πως η σκληρότητα του πολέμου δεν έχει χώρο για σωτήρες (αυτοί αυτοανακηρύσσονται συνήθως μετά το τέλος του, αναλόγως της έκβασης) ακόμη και σε ιστορίες απελευθέρωσης, πίσω από τις οποίες κρύβονται φρικτές στιγμές ανθρώπινης εκμετάλλευσης… Περισσότερα

Κριτική Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ (blog.athensweekly.gr)

Η σπουδαία ταινία του ντε Σίκα είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια με τον τίτλο «La Ciociara»(Η Τσοτσιάρα), υποδηλώνοντας την γυναίκα από την συγκεκριμένη περιοχή της Ιταλίας. Στο πηδάλιο της παραγωγής βρίσκεται ο δημιουργός του «Δόκτορος Ζιβάγκο», του «Blow Up» και «La Starda» Κάρλο Πόντι, τον οποίο η Λόρεν παντρεύτηκε το 1966. .. Περισσότερα

Κριτική Άγγελος Πολύδωρος (aggelospolidoros.blogspot.gr)

Πιστός στο δόγμα του νεορεαλισμού, o Ντε Σίκα εκτός από την αποτύπωση των χαρακτήρων των απλών ανθρώπων και τις δυσκολίες τους στην συγκεκριμένη περίοδο, μέσα από την ταινία περνάει και μηνύματα για την αυστηρή καθολική κοινωνία, το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, αλλά και τον προβληματισμό για την μεταπολεμική κατάσταση στην Ιταλία που αποτυπώνεται μέσα από τα λόγια του Μπελμοντό… Περισσότερα

two women foto4

Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ

(TWO WOMEN)

(LA CIOCIARA)

Σκηνοθεσία: Vittorio De Sica

Σενάριο: Vittorio De Sica, Cesare Zavattini, Alberto Moravia (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Gábor Pogány

Μοντάζ: Adriana Novelli

Μουσική: Armando Trovajoli

Παραγωγοί: Carlo Ponti

Παίζουν: Sophia Loren (Σεζίρα), Jean-Paul Belmondo (Μικέλε), Eleonora Brown (Ροζέτα), Carlo Ninchi (Φίλιππο, πατέρας του Μικέλε), Andrea Checchi (φασίστας), Emma Baron (Μαρία), Antonella Della Porta (μητέρα), Franco Balducci

Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία

Έτος παραγωγής: 1960

Γλώσσα: ιταλικά, γερμανικά

Διάρκεια: 100΄

Είδος: τραγωδία, πολεμική

Ημερομηνία εξόδου: 7/9/2017

Εταιρεία διανομής: New Star (επανέκδοση).

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz