Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ; ΑΑ13 Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Οκτ 28, 2015 Κινηματογράφος 0


ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ; ΑΑ13 Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ;                                                         ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Όλα ξεκινούν, όπως έχουμε πει, από ένα γραπτό κείμενο: το σενάριο. Για να κάνουμε ένα σενάριο θα πρέπει να ξεκινήσουμε είτε από μία ιδέα είτε από ένα λογοτεχνικό κείμενο, μυθιστόρημα ή διήγημα, σπανίως ένα ποίημα, στη συνέχεια θα κάνουμε μία έρευνα η οποία θα απαντά σε κάποια ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τους χαρακτήρες της αφήγησής μας.

Αυτά τα ερωτήματα μπορεί να είναι: Γιατί συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο ο πρωταγωνιστής; Ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των κύριων και δευτερευόντων χαρακτήρων; Ποια θα πρέπει να είναι, σε γενικές γραμμές, η συμπεριφορά των χαρακτήρων, πρωταγωνιστή και άλλων, σύμφωνα με την κοινωνική τους τάξη και την εποχή τους; Πως θα είναι ο κοινωνικός τους περίγυρος, σύμφωνα με τον προσδιορισμό των χαρακτήρων, γεωγραφικό, ταξικό, κοινωνικό και πολιτιστικό; Ποιες θα είναι οι συνήθειές τους; Ποια τα ρούχα τους και ο προσωπικός τους διάκοσμος, κατοικία, διακόσμηση, οικιακός και προσωπικός εξοπλισμός, αυτοκίνητο ή άλλα οχήματα;

Γενικά προσπαθούμε να πλάσουμε το χαρακτήρα μας με τη μεγαλύτερη δυνατή αληθοφάνεια. Στις ταινίες που ασχολούνται περισσότερο με την πραγματικότητα, στις ταινίες τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ), κάνουμε μεγαλύτερη και λεπτομερέστερη έρευνα για να δούμε το πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα, ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές τους, ποιο είναι το κοινωνικό και πολιτικό προσκήνιο.

Αφού έχει τελειώσει αυτή η έρευνα, θα είμαστε ικανοί να φτιάξουμε απλούς, καθημερινούς χαρακτήρες οι οποίοι θα μιλούν όπως μιλούν όλοι οι άνθρωποι, απλά και καθημερινά. Θα αποφεύγουμε τις υπερβολές και τα δάνεια από ξένες κοινωνίες σε σχέση με αυτή των πρωταγωνιστών μας. Άρα οι διάλογοί μας θα είναι απλοί για να είναι οικείοι στους θεατές. Μέσα εκεί μπορούμε να βάλουμε τα δικά μας λόγια φτιάχνοντας το δικό μας μύθο, με αφορμή ένα γεγονός ή μία ιδέα που όμως θα πρέπει να είναι πλήρως ενταγμένοι σε αυτά τα κοινωνικά δεδομένα, όπως τα περιγράψαμε πιο πάνω.

i skinothesia kai to senario foto2

Αφού φτιάξουμε και διορθώσουμε το σενάριο, καταφεύγοντας πιθανόν στη βοήθεια ειδικών, φιλολόγων, ιστορικών, φυσικών, χημικών κ.λπ. για να υπάρχει η σωστή δόση αληθείας, τότε θα έχουμε ένα κείμενο βάσει του οποίου μπορεί να ξεκινήσει να φτιάχνει τις εικόνες ο σκηνοθέτης, ο οποίος μπορεί να είναι και ο σεναριογράφος. Ο σκηνοθέτης θα κάνει ένα είδος μετάφρασης: ο γραπτός-προφορικός λόγος θα μεταφραστεί σε αυτόν της εικόνας. Θα αφήσουμε την εικόνα να μιλά περισσότερο από τους ίδιους τους χαρακτήρες, άρα θα περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τους διαλόγους, χωρίς να φτάνουμε στο άλλο άκρο, να μην έχουμε καθόλου διαλόγους.

Θα πάρουμε μία προς μία τις εννοιολογικές ενότητες του σεναρίου και θα υπολογίσουμε τις εικόνες που θα έχουμε λαμβάνοντας υπόψη μας τους ηθοποιούς, τα σκηνικά, τις κινήσεις των ηθοποιών και της κάμερας, την επιλογή του αστικού ή του φυσικού τοπίου. Μέχρι τώρα όμως δεν έχουμε παρά τις μεγάλες εννοιολογικές ενότητες, μεταφρασμένες σε λόγο της εικόνας. Για να δημιουργήσουμε ένα ρυθμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για να υπάρχει ένα είδος συντακτικού στο λόγο της εικόνας, θα πρέπει να κόψουμε αυτές τις ενότητες σε μικρότερα μέρη, να βρούμε το κατάλληλο σημείο σε αυτές όπου θα κολλήσουμε τα κομμάτια που επιλέξαμε μεταξύ τους, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται χάσματα και ασάφειες, εκτός και αν αυτό προβλέπεται από το σενάριο ή είναι καλλιτεχνική πρόταση του σκηνοθέτη. Αυτή η δουλειά θα γίνει στο μοντάζ, σε συνεργασία με το μοντέρ και το μουσικό, αφού συγχρόνως θα βάλουμε και το μουσικό κομμάτι που ταιριάζει για το κάθε μέρος της ταινίας.

Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αφηγηθούμε μία ιστορία όσο πιο στρωτά γίνεται βάζοντας μέσα το δικό μας στιλ. Επίσης να κρατάμε αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, εδώ ρόλο θα παίξει ο ρυθμός, κατά τη διάρκεια όλης της ταινίας.

Στη συνέχεια θα ψάξουμε να βρούμε τους ηθοποιούς που είναι κατάλληλοι για να ερμηνεύσουν τον κάθε ρόλο. Θα τους δοκιμάσουμε και θα τους διδάξουμε πως θα παίξουν, πως θα μιλήσουν και πως θα κινούνται. Τέλος, θα βρούμε τους κατάλληλους συνεργάτες, σκηνογράφο, ενδυματολόγο, βοηθό σκηνοθέτη, μοντέρ, ηχολήπτη, ηλεκτρολόγο κ.ά., που θα είναι η ομάδα με την οποία θα δουλέψουμε για να ολοκληρώσουμε την ταινία μας.




 

Στην ταινία που αναφερόμαστε λίγο-πολύ τα πράγματα έχουν συμβεί έτσι. Μπορούμε να δούμε το αποτέλεσμα μίας πολύ καλής συνεργασίας του σκηνοθέτη-σεναριογράφου με την υπόλοιπη ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι ο σκηνοθέτης θα πρέπει να ξέρει λίγο-πολύ τη δουλειά όλων, το πώς, δηλαδή, η ιδέα του μπορεί να υλοποιηθεί. Ο ίδιος μπορεί να επεμβαίνει ακόμη και στις ενδυματολογικές προτιμήσεις προκειμένου να φτιάξει το δικό του μύθο, έτσι ακριβώς όπως θέλει. Μπορείτε να δείτε κάποια στερεότυπα, για παράδειγμα το καπέλο, την κλασική ενδυμασία του Σαρλό, που επαναλαμβάνονται. Προσέξτε γιατί γίνονται αυτές οι επαναλήψεις και που αποσκοπούν.

Ποιο μήνυμα θέλει να περάσει ο Τσάρλι Τσάπλιν μέσα από αυτή την ταινία, αυτό είναι το πρώτο ερώτημα στο οποίο θα πρέπει να απαντήσουμε. Το δεύτερο είναι πως περνάει αυτό το μήνυμα. Στα επόμενα κεφάλαια θα προσπαθήσουμε να διαφωτίσουμε κάποιες πτυχές αυτών των δύο ερωτημάτων.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


  • Θεωρία κινηματογράφου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
    ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

    Οκτ 28, 2023 0

  • Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΝ ΕΙΔΙΚΟ ΕΦΕ
    Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΝ...

    Μαρ 29, 2020 0

  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ...

    Ιούλ 30, 2018 0

  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΑ02ΠΡΟΛΟΓΟΣ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ...

    Ιούλ 30, 2018 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz