Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

THE IMITATION GAME

Ιαν 11, 2015 Κινηματογράφος 0


THE IMITATION GAME

O Νορβηγός σκηνοθέτης Morten Tyldum, γνωστός από το υποβλητικό θρίλερ «Headhunters», παρουσιάζει το πορτραίτο ζωής ενός αφανή ήρωα, σπουδαίου και περίπλοκου ανθρώπου, στον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι οφείλουν τη ζωή τους. Ο Alan Turing, Βρετανός καθηγητής, μαθηματικός και κρυπτογράφος ήταν ο άνθρωπος που κατάφερε να σπάσει τους πολύπλοκους κώδικες των Γερμανών (τον κώδικα του Enigma) στο αποκορύφωμα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Καινοτόμησε στη μελέτη και εφαρμογή των πρώτων υπολογιστών μετά από μόχθο και πείσμα, σε διαρκή μάχη με τους επιστήμονες συνεργάτες του και τους στρατιωτικούς στους οποίους δεν ήταν ιδιαίτερα αρεστός.

Η ταινία είναι βασισμένη στο βιβλίο του Άλαν Χότζες «Άλαν Τούρινγκ, το αίνιγμα». Αποτελεί μια καλοστημένη και καλογραμμένη μεταφορά. Ξεκινάει λοιπόν την αφήγησή της από ένα αστυνομικό τμήμα του Μάντσεστερ το 1952, όπου ο Turing προσάγεται για ανάκριση λόγω… της σεξουαλικότητάς του. Κατά την ανάκριση, o Turing θα αφηγηθεί -και ο θεατής θα παρακολουθήσει σε flashback κάτι που επεκτείνει το ενδιαφέρον- πως στρατολογήθηκε από τις μυστικές υπηρεσίες της Μ. Βρετανίας, για να αποκωδικοποιήσει τη συσκευή Enigma που είχαν κατασκευάσει οι Γερμανοί. Μέσα στην αφήγηση περιλαμβάνονται σημαντικά κομμάτια της ζωής του, όπως το 1939 στο πάρκο Μπλέτσλι του Μπάκιγχαμ όπου ο νεαρός μαθηματικός περνάει από συνέντευξη για μια άκρως απαιτητική δουλειά της αντικατασκοπίας.

the imitation game foto1

Δίνεται μεγάλη βάση στην εμβάθυνση των ξεχωριστών προσωπικοτήτων των χαρακτήρων, έτσι τα άτομα που συναναστρέφεται ο Alan μας γίνονται συμπαθείς και μη. Σκηνοθεσία και σενάριο επικεντρώνονται εκτός από τα κατορθώματα του και στο πόσο αινιγματική και αμφιλεγόμενη ήταν η προσωπικότητά του, για αυτό και παρακολουθούμε έναν άψογο Benedict Cumberbatch να μεταμορφώνεται σε μια εκκεντρική ιδιοφυία και να δίνει μια νηφάλια και ρεαλιστικότατη ερμηνεία χρησιμοποιώντας σε βαθύ επίπεδο τη γλώσσα του σώματος. Καταφέρνει να συγκινήσει και να προβληματίσει με την ερμηνευτική του παρουσία. Δίπλα του στέκονται επάξια οι Matthew Goode, Mark Strong και Keira Knightley, έχοντας υιοθετήσει την απαιτούμενη σοβαρότητα των ρόλων αλλά και την χιουμοριστική χροιά που εμφανίζεται ανά τακτά διαστήματα.

Αξίζει να κάνουμε μια αναφορά και στο κομμάτι της σκηνογραφίας και ενδυματολογίας που εξυπηρετούν με πιστότητα την τότε εποχή.

Τον Alan Turing οφείλουμε να το θαυμάζουμε. Θεωρείται «πατέρας της επιστήμης υπολογιστών», χάρη στη συνεισφορά του στο γνωστικό πεδίο της θεωρίας υπολογισμού, αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης, χάρη στη λεγόμενη δοκιμή Turing την οποία πρότεινε το 1950, ώστε να διαπιστώνεται πειραματικά αν μια μηχανή έχει αυθεντικές γνωστικές ικανότητες και μπορεί να σκεφτεί. Η ανθρώπινη κοινωνία τον καταδίκασε σε κάτι απάνθρωπο παρά το γεγονός ότι υπήρξε ήρωας για τη χώρα του και όχι μόνο. Η ταινία από την πλευρά της φαίνεται να παίρνει αρνητική στάση απέναντι σε μια νομοθεσία και μια ντροπιαστική «νοοτροπία» που καταδικάζει την ομοφυλοφιλία και μαζί όλους εκείνους που συνυπάρχουν μαζί της, από τον πιο απλό πολίτη μέχρι και τον πιο σπουδαίο επιστήμονα.

Το «Παιχνίδι» είναι συγκινητικό, είναι ανθρώπινο και πάνω από όλα βασίζεται σε μια συγκλονιστική αληθινή ιστορία.

Y.Γ. «Sometimes, it is the people no one imagines anything of who do the things that no one imagines.»

Παρασκευή Γιουβανάκη
(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)

email: ofellia91@gmail.com




 

Διάβασε το ρεπορτάζ που αφορά σε αυτή την ταινία εδώ

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ

(THE IMITATION GAME)

Σκηνοθεσία: Morten Tyldum

Σενάριο: Graham Moore, Andrew Hodges (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Oscar Faura

Μοντάζ: William Goldenberg

Μουσική: Alexandre Desplat

Ήχος: Howard Bevan, Justine Baker

Σχεδιασμός ήχου: Andy Kennedy

Μοντάζ ήχου: Joe Beal, Philip Clements, Dan Green, Lee Walpole

Μίξη ήχου: Mark DeSimone, Stuart Hilliker, James Hyde, Martin Jensen, John Middley, Forbes Nooman, Martin Seeley

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Nick Dent, Rebecca Milton, Marco Anton Restivo

Σκηνικά: Tatiana Macdonald

Κοστούμια: Sammy Sheldon

Ειδικά εφέ: Howard Moore, Jason Troughton

Οπτικά εφέ: Eran Barnea, Angela Barson, Stuart Bullen, Jean-Michel Boublil, Jan Guilfoyle

Μέικαπ: Jennifer Harty, Roo Maurice, Amy Riley

Κομμώσεις: Ivana Primorac, Adam James Philips, Mary Cooke

Κάστινγκ: Nina Gold

Παίζουν: Benedict Cumberbatch (Άλαν Τούρινγκ), Keira Knightley (Τζόαν Κλαρκ), Matthew Goode (Χιουγκ Αλεξάντερ), Rory Kinnear (ντετέκτιβ Ρόμπερτ Νοκ), Allen Leech (Τζον Καίρνκρος), Matthew Beard (Πίτερ Χίλτον), Charles Dance (διοικητής Ντένιστον), Mark Strong (Στιούαρτ Μένζις), James Northcote (Τζακ Γκουντ),Tom Goodman-Hill (λοχαγός Σταλ), Steven Waddington (Σμιθ), Ilan Goodman (Κιθ Φέρμαν), Jack Tarlton (Σαρλ Ρίτσαρντς), Alex Lawther (νεαρός Άλαν Τούρινγκ), Tuppence Middleton (Έλεν)

Σχεδιασμός παραγωγής: Maria Djurkovic

Διεύθυνση παραγωγής: Nora Grossman, Peter Heslop, Ido Ostrowsky, Teddy Schwarzman

Εταιρείες παραγωγής: Black Bear Pictures, Bristol Automotive

Χώρες παραγωγής: Αγγλία, ΗΠΑ

Προϋπολογισμός: 33.216.439 δολάρια

Άνοιγμα εσόδων (ΗΠΑ): 479.352 δολάρια

Γλώσσα: αγγλικά

Τόποι κινηματογράφησης: Λονδίνο (Αγγλία)

Χρώμα: έγχρωμη, ασπρόμαυρη

Ήχος: dolby digital

Aspest ratio: 2.35:1

Κάμερα: Arricam LT, Arricam ST, Zeiss Master Prime (φακοί)

Εργαστήριο: Company 3, i-Daillies

Αρνητικό φορμά: 35mm Kodak Vision 3 250D 5207, Vision 3 500T5219

Τυπωμένο φορμά: D-Cinema

Κινηματογράφηση: Digital Intermediate (2K), μάστερ,  Super 35 (3-perf), φορμά πηγής

Είδος: βιογραφία, δράμα, θρίλερ

Έτος παραγωγής: 2014

Διάρκεια: 114΄

Εταιρεία διανομής: Σπέντζος Film, Seven Films

Έξοδος στις αίθουσες: 8/1/2015.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    2 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz