Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ
  • ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ
  • ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΟΙ ΦΩΤΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ
  • ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ
  • ΣΠΑΣΜΕΝΗ ΦΛΕΒΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ

Δεκ 09, 2025 Κινηματογράφος 0


Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

THE VOICE OF HIND RAJAB

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η πιο σημαντική ταινία της χρονιάς παρουσιάζει τον πολυετή και αιματηρό πόλεμο στη Γάζα μέσα από την απεγνωσμένη προσπάθεια διάσωσης ενός 6χρονου κοριτσιού, εγκλωβισμένου στο αυτοκίνητο της οικογένειας του θείου της. Ένα συνταρακτικό θρίλερ «δωματίου», που χρησιμοποιεί τα αληθινά ηχητικά της μικρής Χιντ, όπως καταγράφηκαν στο τηλεφωνικό κέντρο της Παλαιστινιακής Ερυθράς Ημισελήνου, με παραγωγούς τους Χοακίν Φίνιξ, Τζόναθαν Γκλέιζερ και Μπραντ Πιτ.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: Η ταινία

Τον Ιανουάριο του 2024, μια ομάδα υπαλλήλων της Ερυθράς Ημισελήνου στη Ραμάλα λαμβάνουν μια τηλεφωνική κλήση από ένα τρομαγμένο εξάχρονο κορίτσι. Με τα πολλά καταλαβαίνουν πως βρίσκεται μέσα σε ένα ακινητοποιημένο αυτοκίνητο στη Γάζα, 80 χιλιόμετρα μακριά. Όσοι Παλαιστίνιοι συγγενείς του βρίσκονται μαζί του είναι είτε βαριά τραυματισμένοι είτε νεκροί, ενώ γύρω από το όχημα ακούγεται ένας διαρκής καταιγισμός πυρών. Κι ενώ η τηλεφωνική γραμμή διακόπτεται κάθε τόσο και η μικρή Χιντ δυσκολεύεται να μιλήσει καθαρά, μια επιχείρηση επείγουσας διάσωσης ξεκινάει.

Μια ημέρα ρουτίνας, θα λέγαμε, στα γραφεία της Παλαιστινιακής Ερυθράς Ημισελήνου. Και όμως ένα τηλεφώνημα από την Γερμανία αλλάζει τη ροή της καθημερινότητας και ανεβάζει στα ύψη την αδρεναλίνη των υπαλλήλων αυτού του υγειονομικού στρατηγείου. Από την αρχή στην ταινία γίνεται ξεκάθαρο: δεν είναι αυτά τα πρόσωπα, που βλέπουμε, που έδρασαν την συγκεκριμένη μέρα, ούτε τα γραφεία είναι αυτά του πραγματικού οργανισμού. Σε αυτό το σημείο έχουμε μια μυθοπλασία. Αυτά που είναι πραγματικά είναι τα ηχητικά αποσπάσματα, οι φωνές που ακούγονται στις τηλεφωνικές κλήσεις: εκεί δεν έχουμε μυθοπλασία.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: Η απόσταση

Ας κάνουμε μια πρώτη αποτίμηση: έχουμε μια υβριδική ταινία που βρίσκεται ανάμεσα στην ταινία τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) και μυθοπλασίας. Αυτό που είναι πραγματικό είναι αυτό που ακούγεται. Η ερμηνεία του πραγματικού είναι η μυθοπλασία. Ο θεατής, δεχόμενος από την αρχή ότι υπάρχει το μυθοπλαστικό στοιχείο, βλέπει αυτά που διαδραματίζονται από κάποια απόσταση, ως θεατής που δεν ταυτίζεται από την πρώτη στιγμή. Η μπρεχτική ταύτιση θα έρθει αργότερα, χωρίς να το επιδιώκει ο θεατής, αλλά αυτό γίνεται αυθόρμητα, έτσι όπως το πραγματικό μπολιάζει το μυθοπλαστικό και δημιουργεί μια πραγματικότητα που είναι πιο ρεαλιστική από μια καθαρά ταινία τεκμηρίωσης, η οποία θα είχε -σε αυτή την περίπτωση- τη μορφή ενός ρεπορτάζ.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ συμβολοποιείται. Η Χιντ δεν είναι αυτό το συγκεκριμένο παιδί, που πάει στο νηπιαγωγείο, αλλά το οποιοδήποτε παιδί στην Παλαιστίνη, μεγάλο ή μικρό. Το «κινδυνεύω» ή το «φοβάμαι» είναι λέξεις που θα μπορούσε να εκφράσει οποιοδήποτε παιδί στην Παλαιστίνη όπου έχουν γίνει επιδρομές του ισραηλινού στρατού. Ακόμα περισσότερο, θα ήταν πιθανό να ήταν η φωνή ενός ενήλικα, ενός έφηβου, δηλαδή οποιουδήποτε ανθρώπου που είναι άοπλος και έρχεται αντιμέτωπος με τα τανκς, τις σφαίρες των πάνοπλων στρατιωτών, οι οποίοι δεν έχουν καμία ενσυναίσθηση, δεν είναι, στην πραγματικότητα, άνθρωποι.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: Η ταύτιση

Όσο ακούμε τη φωνή της Χιντ Ρατζάμπ τόσο περισσότερο μπαίνουμε στον προσωπικό της χώρο. Γινόμαστε η Χιντ ή φανταζόμαστε ότι το δικό μας παιδί μπορεί να είναι η Χιντ. Με αυτή την έννοια, η Χιντ Ρατζάμπ είναι πλέον ένα παγκόσμιο σύμβολο: μπορεί να είναι ένας άνθρωπος στην Παλαιστίνη, στο Σουδάν, σε μια αποκλεισμένη περιοχή οπουδήποτε στον κόσμο, συμπεριλαμβανόμενου και των δικών μας «δημοκρατικών» χωρών. Η Χιντ Ρατζάμπ είναι ο Άνθρωπος. Έτσι το κινηματογραφικό κείμενο δίνει μια γερή κλοτσιά στο αφηγηματικό όριο που ορίζει η εν εξελίξει αφήγηση και απλώνεται στο παγκόσμιο.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Η ένταση αυξάνεται από τις εκκλήσεις του παιδιού. Η παιδική αφέλεια που θέλει να πιστεύει ότι τελικά θα έρθει ο «θείος» ή «θεία», όπως διακρίνει στη φαντασία της τον συνομιλητής της. Η ανθρώπινη αντίδραση εικονοποιείται όταν βλέπουμε τις αντιδράσεις των εργαζομένων της Παλαιστινιακής Ερυθράς Ημισελήνου. Εκεί ένας κόμπος σφίγγει στο στομάχι μας και γίνεται όλο και πιο μεγάλος και σκληρός. Μας πνίγει. Καταστρέφει όποια αντίδραση όταν το παιδί και οι διασώστες χάνουν τη ζωή τους. Εκεί θα λυγίσει όποιος ακόμα πιστεύει ότι στην Παλαιστίνη δεν έχει γίνει κάτι απάνθρωπο.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: Η πραγματικότητα

Η ταινία τελειώνει. Τότε συνειδητοποιείς ότι αυτοί οι εργαζόμενοι -οι πραγματικοί και όχι το αναπαριστώμενο, οι ηθοποιοί- ίσως να μην έχουν επιζήσει. Αυτό μας το δηλώνει η μητέρα της Χιντ που πάει να δει το πτώμα της κόρης της που είναι σε κλειστές σακούλες, στις οποίες δεν υπάρχουν παρά οστά. Αυτό γίνεται αφού έχει τελειώσει η επέμβαση του ισραηλινού στρατού και η Παλαιστίνη μετρά τις πληγές της. (Τουλάχιστον εκεί παραδίδονται ό,τι απέμεινε από τους νεκρούς, σε άλλες περιπτώσεις αυτό δεν έχει γίνει, όπως στα Τέμπη.) Αυτή τη στιγμή γίνεται μέσα μας η έκρηξη: «Δεν είναι αποδεκτό, δεν είναι δυνατόν», ακούμε τη φωνή μας, όμως όλα αυτά είναι, δυστυχώς, πραγματικότητα.

Η ταινία είναι γροθιά στη πολεμική ρητορεία. Οι ηθοποιίες είναι εκπληκτικές, αποδίδουν την πραγματικότητα όπως περίπου είναι -θεωρώ ότι δεν πηγαίνουν στην πλήρη απόδοση του ρεαλισμού, κάτι που θα ήταν ακραίο και δυσβάσταχτο για το θεατή-. Το μοντάζ τα συνδέει όλα έτσι ώστε να αυξάνει σιγά σιγά την ένταση και να την κορυφώνει όταν πρέπει για να πραγματοποιηθεί η ταύτιση του θεατή. Τα σκηνικά και τα κοστούμια αποδίδουν το ρεαλισμό, η φωτογραφία δεν υπερβάλει, είναι τόσο καλή όσο πρέπει για να έχουμε μια αποτύπωση του πραγματικού. Η απόσταση του πραγματικού από το μυθοπλαστικό δημιουργεί τη μεγαλύτερη ένταση στο άρρητο και εκεί ο θεατής τη βιώνει με τη μεγαλύτερη ένταση.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ: Το κοινωνικό πεδίο

Βγαίνοντας θέλεις με κάποιον να μιλήσεις. Ήταν 6 Δεκεμβρίου 2025 όταν είδα την ταινία. Βγήκα από το Ολύμπιον, στη Θεσσαλονίκη. Κατευθύνθηκα προς τη στάση του λεωφορείου. Είχα ξεχάσει -η ταινία με είχε απορροφήσει- ότι υπήρχε η διαδήλωση για τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Οι δρόμοι ήταν κλειστοί. Κάποιοι στη στάση διαμαρτύρονταν ενάντια στους διαδηλωτές. Εκεί καταλαβαίνεις ότι η κοινωνία έχει εντελώς αποσαρθρωθεί. Δεν υπάρχει ελπίδα αν δεν ξεχωρίζεις τις στιγμές και δε δίνεις τη βαρύτητα που τους αρμόζει. Εκεί καταλαβαίνεις ότι είμαστε σε ένα πόλεμο, οι ανθρώπινες αξίες μάχονται με το κακό που δεν είναι ο διάβολος αλλά ο κακός, ο ψυχικά παραβατικός εαυτός μας.




Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ

(THE VOICE OF HIND RAJAB)

Σκηνοθεσία: Kaouther Ben Hania

Σενάριο: Kaouther Ben Hania

Φωτογραφία: Juan Sarmiento G.

Μοντάζ: Oumayma Aouinti, Qutaiba Barhamji, Kaouther Ben Hania, Maxime Mathis

Μουσική: Amine Bouhafa

Ήχος: Oumaima Bouheni, Amal Attia

Κοστούμια: Khadija Zeggaï

Οπτικά εφέ: Sebastian Mietzner, Bastian Schreitling

Παραγωγοί: Nadim Cheikhrouha, Odessa Rae, James Wilson

Ηθοποιοί: Saja Kilani (Ράνα Χασάν Φακίχ), Motaz Malhees (Ομάρ Αλκάμ), Clara Khoury (Νισρέν Τζέρι Καβάς), Amer Hlehel (Μαχντί Αλτζαμάλ)

Χώρα παραγωγής: Τυνησία, Γαλλία, ΗΠΑ, Αγγλία, Ιταλία, Σαουδική Αραβία, Κύπρος

Έτος παραγωγής: 2025

Γλώσσα: αραβικά, αγγλικά

Χρώμα: έγχρωμη

Είδος: τραγωδία

Διάρκεια: 89΄

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 4/12/2025

Εταιρεία διανομής: Cinobo

Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με τα τεχνικα χαρακτηριστικά και τους συντελεστές της ταινίας δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Στο νησί του Άμρουμ

Κύριλλος και Μεθόδιος, οι φωτιστές των Σλάβων

Σώστε τον πράσινο πλανήτη


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ
    ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ

    Δεκ 05, 2025 0

  • ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΟΙ ΦΩΤΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ
    ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ...

    Δεκ 05, 2025 0

  • ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ
    ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ...

    Δεκ 03, 2025 0

  • ΣΠΑΣΜΕΝΗ ΦΛΕΒΑ
    ΣΠΑΣΜΕΝΗ ΦΛΕΒΑ

    Νοέ 28, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΥΡΙΕ ΛΩΡΕΝΣ
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...

    Νοέ 23, 2025 0

  • ΠΑΡΙΣΙ ΤΕΞΑΣ
    ΠΑΡΙΣΙ ΤΕΞΑΣ

    Νοέ 23, 2025 0

  • ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Νοέ 23, 2025 0

  • Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
    Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ...

    Νοέ 23, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ
    Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΧΙΝΤ ΡΑΤΖΑΜΠ

    Δεκ 09, 2025 0

  • ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ
    ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΆΜΡΟΥΜ

    Δεκ 05, 2025 0

  • ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΟΙ ΦΩΤΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ
    ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΟΙ ΦΩΤΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ

    Δεκ 05, 2025 0

  • ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ
    ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ

    Δεκ 03, 2025 0

  • ΣΠΑΣΜΕΝΗ ΦΛΕΒΑ
    ΣΠΑΣΜΕΝΗ ΦΛΕΒΑ

    Νοέ 28, 2025 0

  • ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΥΡΙΕ ΛΩΡΕΝΣ
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΥΡΙΕ ΛΩΡΕΝΣ

    Νοέ 23, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Αποθήκη ταινιών Κριτικές ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    10 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    11 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    1 έτος ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    1 έτος ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Νοέ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (362)
  • Κινηματογράφος (1.474)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz