Δεκ 03, 2025 Κινηματογράφος 0
Σώστε τον πράσινο πλανήτη: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Το πρώην αφεντικό του του Μπιούνγκ-Γκου θεωρείται ότι είναι εξωγήινος. Σκοπός του είναι να καταστρέψει τη γη. Αυτά πιστεύει ο Μπιούνγκ-Γκου που, τώρα, είναι ενεργός μελισσοκόμος. Προσπαθεί και τα καταφέρνει να πείσει τη φίλη του ότι αυτά είναι αλήθεια και δοκιμάζουν να τον απαγάγουν για να έρθουν σε επαφή με τον αρχηγό της εξωγήινης φυλής και έτσι να σώσουν τον πλανήτη γη. Αν σας θυμίζει κάτι είναι η υπόθεση της ταινίας «Βουγονία», του Γιώργου Λάνθιμου (διαβάστε την κριτική εδώ). Ο Λάνθιμος εμπνεύστηκε από αυτή την ταινία του Jang Joon-hwan για να κάνει τη δική του. Ας δούμε ομοιότητες και διαφορές.
Η υπόθεση είναι ίδια. Υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές στο σενάριο, όμως το τέλος είναι πολύ διαφορετικό. Το 2003 υπήρχαν φήμες ότι κάποιοι διάσημοι ήταν εξωγήινοι. Ένας από αυτούς ήταν ο Ντι Κάπριο, σύμφωνα με τους συνωμοσιολόγους, ο οποίος είχε έρθει στη γη για να σαγηνεύσει τις… γυναίκες μας! Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης αποφάσισε να κάνει μια (σχεδόν) κωμωδία για να σατιρίσει αυτές τις απόψεις και για να περάσει ένα μήνυμα που θα είχε να κάνει με τους κινδύνους καταστροφής της γης από τον άνθρωπο.
Είναι η χρονιά που βγαίνουν κάποιες σκληρές ταινίες στη Νότιο Κορέα που αποτυπώνουν τη βία του ανθρώπου όπως εκδηλώνεται στην κοινωνία και διαλύει τον κοινωνικό ιστό. Αυτή η ταινία έχει αυτά τα στοιχεία της ρεαλιστικής απεικόνισης της βίας, αλλά σε ένα πολύ διαφορετικό κείμενο. Η σκηνοθετική του ματιά ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και αυτός ήταν ο λόγος που τη θαύμασαν οι κριτικοί κινηματογράφου και τα διάφορα φεστιβάλ. Στις κινηματογραφικές αίθουσες όμως δεν πήγε καλά, ίσως γιατί ξένισε το κοινό με το θέμα της που ήταν αλλόκοτο.

Υπάρχει μια διάνοια στην πλοκή, είναι ο Μπιούνγκ-Γκου που πείθει πολύ εύκολα την φίλη του να τον ακολουθήσει. Στην αρχή αμφιβάλει αν αυτή θα δεχτεί να τον βοηθήσει, διστάζει να της πει για τι πρόκειται. Όταν δέχεται ο εραστής της να της αναλύσει το θέμα φοβάται, στην αρχή, μετά καταλαβαίνει τον κίνδυνο και ακολουθεί. Αιχμαλωτίζουν το αφεντικό της επιχείρησης, τον ξυρίζουν σε όλο το κεφάλι, γιατί οι τρίχες είναι κάτι σαν ραντάρ επικοινωνίας, τον δένουν και τον φυλακίζουν σε ένα υπόγειο. Η φίλη του δεν θα αντέξει μέχρι το τέλος και αυτός τη διώχνει, για να βρει, τελικά, δουλειά σε ένα τσίρκο σαν η κοπέλα που γεννήθηκε στα σχοινιά.
Ο σκηνοθέτης κάνει τις ανατροπές του οι οποίες είναι συχνές. Το καλό και το κακό παλεύουν και είναι, σε αυτή τη διαμάχη, σχεδόν ισόπαλοι. Το αφεντικό έχει χάσει, κερδίζει και ξαναχάνει τη μάχη. Η σκηνή που τον σταυρώνει για να μην μπορέσει να φύγει είναι κορυφαία όσον αφορά στον συμβολισμό της που έχει να κάνει με την ατιμωτική τιμωρία στην ανατολική φιλοσοφία, φαίνεται έτσι η εκδίκηση που θέλει να πάρει και το μίσος που τον έχει κυριέψει εναντίον του προσώπου που θα είναι ο καταστροφέας της γης. Στο τέλος το αφεντικό της επιχείρησης καταφέρνει να τους πείσει και τους οδηγεί στα εργαστήρια του. Αυτή είναι η παγίδα για να εξολοθρεύσει πρώτα τη φίλη του, η οποία έχει επιστρέψει, και μετά αυτόν.
Με πολύ όμορφο τρόπο ο σκηνοθέτης δείχνει την ανικανότητα των αρχών, τα βέλη του στοχεύουν στον αρχηγό της αστυνομίας που είναι δεσποτικός και ανίκανος να καταλάβει τι γίνεται. Τον ντετέκτιβ που είναι ικανός τον καταδικάζει στο να είναι ο μάγειρας, όπως είχε κάνει με έναν άλλο ντετέκτιβ που, τελικά, αποδεικνύεται ότι μπόρεσε να λύσει το γρίφο, να φτάσει στον δράστη της απαγωγής, αλλά οι μέλισσες τον εξολοθρεύουν, καθοδηγούμενος από τον Μπιούνγκ-Γκου.

Όταν όλα τα προβλήματα έχουν λυθεί, τότε είναι έκλειψη της σελήνης, το διαστημόπλοιο των εξωγήινων φτάνει, σκοτώνει τους αστυνομικούς, το αφεντικό φεύγει από το περιπολικό και ανεβαίνει στο διαστημόπλοιο όπου τον περιμένουν οι σύντροφοί του. Είναι ο ηγέτης, τον καλωσορίζουν, αλλά αυτός τους κατηγορεί ότι δεν τον βοήθησαν όταν κινδύνευε η ζωή του.
Υπάρχουν κάποια πειράματα για να δουν αν μπορεί η γη να έρθει σε ισορροπία, εκκρεμούν περισσότερα από 4.000, αλλά η προσωπική εμπειρία του αρχηγού είναι αρκετή για να βγει η ετυμηγορία ότι δεν υπάρχει ελπίδα σωτηρίας. Καταστρέφουν τη γη και μένει μόνο ένα μόνιτορ που καταγράφει τη ζωή του απαγωγέα, ως μνήμη που διατηρείται και είναι διαθέσιμη για όποιον θέλει στο διάστημα.
Εξαιρετική είναι η αντίθεση μελισσών-ανθρώπων, αφοσίωση και ομόνοια έναντι της έχθρας και της διχόνοιας, στις μέλισσες και στους ανθρώπους, αντίστοιχα. Ακόμη, το σκυλί του απαγωγέα ονομάζεται Γη, είναι υπάκουο, καλό και τρέφεται από τα κόκκαλα που του δίνει και ανήκουν στα θύματά του που, σύμφωνα με την άποψή του, ήταν εξωγήινοι. Ο ρυθμός της ταινίας είναι εξαιρετικός, δεν χάνεται η προσοχή του θεατή ποτέ, το σενάριο είναι φτιαγμένο έτσι που να παίζει ανάμεσα στην κωμωδία και το θρίλερ. Οι ηθοποιοί παίζουν εξαιρετικά τους ρόλους τους και πείθουν ότι είναι οι χαρακτήρες τους. Τα σκηνικά είναι πειστικά για ένα περιβάλλον επιστημονικής φαντασίας, η φωτογραφία προσεγμένη, δε φτάνει, βέβαια, το επίπεδο της χολιγουντιανής παραγωγής, αλλά αυτό λίγο μας ενδιαφέρει αφού μας εντυπωσιάζει με την πλοκή της.
Η θεώρηση ότι αυτό που μένει τελικά είναι η μνήμη είναι εξαιρετική ιδέα. Δεν εξαλείφεται μόνο ο άνθρωπος, αλλά όλη η γη αφού, από τα στοιχεία της γης μπορεί να αναπλασθεί το ανθρώπινο είδος, όπως γνωρίζουμε από τη θεωρία της χημείας. Η μνήμη όμως είναι αυτό που δεν μπορεί και δεν πρέπει να χαθεί γιατί, με αυτό τον τρόπο, διδάσκει τα άλλα διαστημικά όντα τι έχει γίνει και, κυρίως, περνά το μήνυμα στον θεατή ποιο είναι το μέλλον και το τέλος του σπιτιού μας, της γης. Μπορούμε να καταλάβουμε τη φιλοσοφία της ταινίας και να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα, μέσα από ένα σενάριο που ακολουθεί τις διδαχές του ταοϊσμού για να μας δείξει τον κίνδυνο με έναν τρόπο που μόνο αλλόκοτος δεν είναι.
ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ
(JIGUREUL JIKYEORA!)
Σκηνοθεσία: Jang Joon-hwan
Σενάριο: Jang Joon-hwan
Φωτογραφία: Hong Kyung-pyo
Μοντάζ: Park Gok-ji
Μουσική: Lee Dong-jun
Ήχος: Ji-soo Lee
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Geun-yeong Jang, Kyeong-hie Kim
Παραγωγή: Kim Seon-a, Cha Seoung-jae
Ηθοποιοί: Shin Ha-kyun (Λη Μπιούνγκ-Γκου), Baek Yoon-shik (Κανγκ Μαν-σικ), Hwang Jung-min (Σου-νι), Lee Jae-yong (επιθεωρητής Τσο), Lee Ju-hyeon (επιθεωρητής Κιμ), Gi Ju-bong (αρχηγός Λη), Kim Dong-hyun (Τάε-σικ)
Χώρα παραγωγής: Νότια Κορέα
Έτος παραγωγής: 2003
Γλώσσα: κορεάτικα
Χρώμα: έγχρωμη
Είδος: κωμωδία, σάτιρα, αστυνομική, θρίλερ
Διάρκεια: 118΄
Εταιρεία: Cinobo
Διαβάστε για τα τεχνικά στοιχεία και τους συντελεστές της ταινίας εδώ.
Διαβάστε τις κριτικές κινηματογράφου που έχουμε δημοσιεύσει
Νοέ 28, 2025 0
Νοέ 16, 2025 0
Νοέ 13, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Ιούν 09, 2017 138
Οκτ 12, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Νοέ 13, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Μαρ 08, 2014 2
Δεκ 03, 2025 0
Νοέ 28, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0
Νοέ 23, 2025 0

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
![]()
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||