Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΟΡΕΣΤΕΙΑ
  • ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΕΝΤΖΗΣ
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
  • ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΟΡΕΣΤΕΙΑ

Αυγ 17, 2025 Θέατρο 0


ΟΡΕΣΤΕΙΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΩΝ ΑΤΡΕΙΔΩΝ

Στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων

Ορέστεια: γράφει ο Γιάννης Τσιτσίμης

Μια τριλογία του μοναδικού σωζόμενου δραματικού έργου  σε πλήρη μορφή με τρία μέρη (κι ένα σατυρικό δράμα που χάθηκε με τίτλο «Περσεύς») του Αισχύλου αποφάσισε να παρουσιάσει ο σκηνοθέτης Θόδωρος Τερζόπουλος σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, το οποίο αφήνοντας πίσω τις παλινωδίες τύπου Λιγνάδη, μοιάζει να μπαίνει επιτέλους σε μια σπουδαία εποχή.

Ορέστεια: Τα μέρη

Η τριλογία αποτελείται από τα μέρη «Αγαμέμνων», «Χοηφόρες» και «Ευμενίδες».

Στο πρώτο μέρος έχουμε την άφιξη του θριαμβευτή του τρωικού πολέμου Αγαμέμνονα στις Μυκήνες με τη συνοδεία της αρπαγμένης και δούλας-ερωμένης του πια Κασσάνδρας, κόρη του Πριάμου και μάγισσα, και τη θανάτωσή του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα ως εκδίκηση για τη θυσία της κόρης της Ιφιγένειας ώστε να ξεκινήσει η τρωική εκστρατεία σε συνεργασία με  τον εραστή και διεκδικητή της νομιμότητας του θρόνου του Άργους, Αίγισθου.

Στο δεύτερο μέρος βλέπουμε την τραγική εκδίκηση του γιου του Αγαμέμνονα, Ορέστη, που πέφτει στο πιο θανάσιμο αμάρτημα όλων των εποχών δολοφονώντας τη μητέρα του Κλυταιμνήστρα -και τον Αίγισθο- με τη βοήθεια του φίλου κι εξαδέλφου του Πυλάδη.

Στο τρίτο μέρος έχουμε το αδιάκοπο κυνηγητό του Ορέστη από τις Ερινύες, χθόνιες θεότητες που κυνηγούσαν και τιμωρούσαν τους εγκληματίες ανήθικων φόνων. Χάρη στην παρέμβαση του Απόλλωνα και της Αθηνάς, το  κυνηγητό του Ορέστη παύει, ο φονιάς δικαιώνεται  ως εκφραστής του μένους των Θεών και οι Ερινύες γίνονται μέτοικοι στην Αθήνα, πρόσφυγες που πλέον έχουν βρει μια καινούργια πατρίδα. Διάρκεια; 3.30 ώρες χωρίς διάλλειμα!!!! Μια εμπειρία εκπληκτική!

Ορέστεια

Ορέστεια: Η παράσταση, ένα έπος

Όπως προείπαμε, ήταν μια εμπειρία ζωής. Επί ώρες το αρχαίο δράμα, σκηνοθετημένο κατά την αρχαία αντίληψη, παρουσιάστηκε μπροστά μας πομπώδες, ρητορικό, διαυγές, αργόσυρτο και με δυνατότητα να σκέπτεσαι και να αναλύεις ως θεατής τα τεκταινόμενα.

Οι ηθοποιοί σε μια κινησιολογία οριακά της ακινησίας με κινήσεις ρυθμικές και αργές ενίοτε και με λόγο καθαρό δίχως μικροφωνική υποστήριξη, θύμιζαν γιαπωνέζικες γκροτέσκ φιγούρες θεάτρου Νο κι ενίοτε αρχαίους μυθικούς ήρωες με όψη γίγαντα έχοντας μια ισορροπία απίστευτη ανάμεσα στον χορό που αποτέλεσε για τον Τερζόπουλο (όπως και για τον Αισχύλο παλιότερα) το αληθινό πρωταγωνιστή επί σκηνής.

Και αν οι ηθοποιοί εναλλάσσονταν -και ξεκουράζονταν από την επίπονη άσκηση της παράστασης- ο Χορός ήταν διαρκώς εκεί χωρίς ανάσα, χωρίς στιγμή ξεκούρασης επί ώρες και μια αυστηρά πειθαρχημένη κίνηση σε όλα τα επίπεδα χορού και θεάτρου. Αν η παράσταση θεωρείται και ήταν ένα αριστούργημα, αυτό το οφείλουμε πρωτίστως στην ομάδα του χορού.

Με κίνηση πότε επιβλητική και πότε θηριώδη σαν 21 αιλουροειδή να έρχονται κατά πάνω μας, μάς σημάδεψε για πάντα. Θα ήταν κρίμα να ξεχωρίσουμε κάποιον από τους ερμηνευτές αλλά μια μνεία για την Έβελυν Ασουάντ ως Κασσάνδρα, τον Σάββα Στρούμπο ως Αγαμέμνων και την Σοφία Χιλλ ως  Κλυταιμνήστρα είναι απαραίτητη. Ήταν ρόλοι-κλειδιά στην εξέλιξη του μύθου και στην ολοκληρωτική αναπαράσταση εμπρός μας.

Ορέστεια

Ορέστεια: Το κοινό

Αν δεν είχαμε θαυμάσει τόσο την εκπληκτική φετινή «Ανδρομάχη» θα μιλούσαμε εδώ για την κορυφαία παράσταση του θέρους -και ίσως την κορυφαία των τελευταίων ετών σε επίπεδο αρχαίας δραματουργίας-. Η κίνηση, η απόδοση με πιστότητα, η αποφυγή πολλών νεωτερισμών, η ευθεία συνομιλία με το κοινό και η διαχρονική παράδοση του μύθου των Ατρειδών ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα χάρη στον Θόδωρο Τερζόπουλο που βρήκε τους πιο κατάλληλους συντελεστές μέσα και έξω από τη σκηνή.

Μια παράσταση ύμνος στην ανθρώπινη προδοσία, εκδίκηση και μετάνοια με την αξία της κάθαρσης. Το κοινό στους Φίλιππους εκτιμάται άνω των 4.000 με πληρότητα απόλυτη του θεάτρου κατά το βράδυ αυτό. Επί δέκα ολόκληρα και βάλε λεπτά όρθιο χειροκροτούσε τους ερμηνευτές μην επιτρέποντας την αποχώρηση και ξεκούρασή τους επιτέλους. Όσο για το Εθνικό Θέατρο η γενική είσοδος μόνο με 20 ευρώ παίρνει τα εύσημα…




ΟΡΕΣΤΕΙΑ

Συγγραφέας: Αισχύλος

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος Σκηνοθεσία, δραματουργική επεξεργασία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος

Βοηθός σκηνοθέτης: Θεοδώρα Πατητή

Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Πρωτότυπη μουσική: Παναγιώτης Βελιανίτης

Δραματολόγος: Ειρήνη Μουντράκη

Σύμβουλος δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Κοστούμια: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Συνεργάτιδα ενδυματολόγος: Παναγιώτα Κοκκορού 

Σκηνικά: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Μαρία Βογιατζή

Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Συνεργάτης φωτιστής: Κωνσταντίνος Μπεθάνης

Βίντεο: Νίκος Πάστρας

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk

Σχεδιασμός κομμώσεων: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Ηθοποιοί: Μπάμπης Αλεφάντης (Πυλάδης), Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (φύλακας, κορυφαίος, προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Ορέστης), Έλλη Ιγγλίζ (τροφός), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (προφήτης), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Μυρτώ Ροζάκη (Ηλέκτρα), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (οικέτης), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα, το είδωλον της Κλυταιμνήστρας)

Χορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Κατερίνα Αμπλιανίτη, Έβελυν Ασουάντ, Χριστόφορος Βογιατζής, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Ντίνος Παπαγεωργίου, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας

Χώρος: Αρχαίο θέατρο Φιλίππων

Ημερομηνία παράστασης: 2 Αυγούστου 2025.

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει

Η μητέρα του σκύλου (Γιάννης Τσιτσίμης)

Ελένη, η δίκη μιας πόρνης

Η μητέρα του σκύλου (Γιάννης Φραγκούλης)

Η Ελένη ήταν πόρνη;


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ

    Αυγ 06, 2025 0

  • Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
    Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ

    Αυγ 03, 2025 0

  • ΕΛΕΝΗ Η ΔΙΚΗ ΜΙΑΣ ΠΟΡΝΗΣ
    ΕΛΕΝΗ Η ΔΙΚΗ ΜΙΑΣ...

    Ιούλ 29, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Ιούλ 25, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

    Αυγ 05, 2025 0

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Ιούλ 23, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΟΡΕΣΤΕΙΑ
    ΟΡΕΣΤΕΙΑ

    Αυγ 17, 2025 0

  • ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΕΝΤΖΗΣ
    ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΕΝΤΖΗΣ

    Αυγ 15, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2025

    Αυγ 13, 2025 0

  • ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΥ
    ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΥ

    Αυγ 13, 2025 0

  • LOCKED
    LOCKED

    Αυγ 12, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Αποθήκη ταινιών Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021 Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    6 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    8 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    10 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    10 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    2 έτη ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Αύγουστος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούλ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (2)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (351)
  • Κινηματογράφος (1.427)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz