Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

DRIVE MY CAR

Ιούν 14, 2023 Κινηματογράφος 0


DRIVE MY CAR

ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΟΥ ΤΕΙΡΕΣΙΑ

Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ

Drive my car: γράφει ο Γιάννης Τσιτσίμης*

Ο εξαίρετος Ιάπωνας σκηνοθέτης Ριουσούκε Χαμαγκούτσι έγινε γνωστός  παγκοσμίως με τις προηγούμενες δουλειές του: «Happy Hour» (2015) και «Η διπλή ζωή της Ασάκο». Στην χώρα μας κυρίως με την ταινία «Ιστορίες της τύχης και της φαντασίας» (2020). Στο τελευταίο του –αριστουργηματικό- φιλμ μιλά με τον κώδικα της λιτότητας. Αληθινό μάθημα οικονομίας εικόνας για σπουδαστές κινηματογράφου. Με όχημα τον «Θείο Βάνια», μάς παραδίδει ένα 3ωρο έπος για το συναίσθημα, την αγάπη, τον θάνατο και -πάνω απ’ όλα- τη συγχώρεση, τη δύναμη της συγχώρεσης.

DRIVE MY CAR: Η ΑΠΛΗ ΦΟΡΜΑ

Το σενάριό του δε στηρίζεται παρά σε ένα διήγημα 24 σελίδων του Χαρούκι Μουρακάμι. Ενός συγγραφέα που επίσης κάνει καριέρα με την απλή αλλά απίστευτα μεστή γραφή του. Το πρώτο βασικό μάθημα που μας έρχεται από την Ιαπωνία είναι ότι όλη η δύναμη της αφήγησης μιας ιστορίας κρύβεται στην απλή φόρμα. Κάτι βέβαια που οι θιασώτες του κινηματογράφου από την χώρα του ανατέλλοντος ήλιου θα έχουν παρατηρήσει και σε παλιότερες ταινίες από τους Όζου, Μιζογκούτσι, Κομπαγιάσι (αυτός κι αν δεν είναι ο master της οικονομίας και διαχείρισης ταινίας) και φυσικά ο πολύ αγαπητός στην χώρα μας Κόρε-Έντα.

Στην υπόθεση της ταινίας «Drive my car» ο Καφούκου (Χιντεντόσι Νισιζίμα) διάσημος ηθοποιός και σκηνοθέτης του θεάτρου τέχνης αποφασίζει μετά τον θάνατο της γυναίκας του, για να ξεπεράσει την οδύνη του ξαφνικού χαμού της, να φύγει και να συνεργαστεί με το θέατρο της Χιροσίμα για το ανέβασμα του θείου Βάνια.

Τα πράγματα περιπλέκονται όταν η παραγωγή του έργου τον υποχρεώνει να έχει οδηγό στο αυτοκίνητό του μια απλή κοπέλα χωρίς καλλιτεχνικές «ρίζες» και να μην οδηγεί ο ίδιος για λόγους ασφάλειας. Στο casting για τους ρόλους εμφανίζεται και ο τελευταίος εραστής της γυναίκας του.

DRIVE MY CAR: Ο ΛΥΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ

Δεν πρόκειται να αποκαλύψω τίποτε περισσότερο για αυτό το ασταμάτητο, γάργαρο ποτάμι από διαλόγους, συναισθήματα, πόνο, έρωτα και φιλία που απλώνεται εμπρός στα μάτια του θεατή για πολλή ώρα χωρίς να χάνει στιγμή τον ρυθμό, την έμφαση, την  αφήγηση δίχως να κουράσει.

Drive my car

Και ακριβώς το στοιχείο αυτό, η αφήγηση, ο τρόπος της αφήγησης και ο λυρισμός των απλών συμβάντων καθημερινά και γύρω μας, είναι το σημείο, η πινακίδα που γράφει έξοδος. Το συναίσθημα που φέρνει τη λύτρωση καθώς η κάθαρση είναι υπόθεση μιας άλλης πραγματικότητας πολύ πιο υπερβατής από αυτήν που κατέχουμε.

Το «Drive my car» (ευτυχώς οι διανομείς εδώ δεν πείραξαν όπως συνηθίζουν τον πρωτότυπο τίτλο δίνοντας έναν άλλο άκυρο και ξενέρωτο)  είναι ένα διαμάντι μέσα στη μοναδικότητα της μοναξιάς του: Μέσα στα λάθος λόγια μιας πρόβας, μέσα σε μια ατάκα που δεν έρχεται κι εσύ περιμένεις και περιμένεις. Είναι η στιγμή που -μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή και την αργή δράση της ταινίας- διαπιστώνει πως είσαι σε θέση τελικά να αγαπήσεις ανυπέρβλητα, ολοκληρωτικά, με πλήρη αποδοχή του άλλου/ της άλλης κι ας υπάρχουν ατοπήματα στην πραγματικότητα όπως και στην υπόλοιπη ζωή.

DRIVE MY CAR: ΜΑΘΗΜΑ ΓΡΑΦΗΣ

Ο  τρόπος που ο Χαμαγκούτσι μεταφέρει το λογοτεχνικό κείμενο στο σελιλόιντ είναι επίσης μια στάση ζωής. Το «Drive my car» είναι ένα μάθημα για τους διάφορους δασκάλους «δημιουργικής γραφής» που περιφέρονται  στα διάφορα «εργαστήρια» γραφής θέλοντας να διδάξουν το αδύνατο στους φερέλπιδες (κι εύπιστους) μαθητές τους: Τη λογοτεχνία, τη συγγραφή, την ίδια την τέχνη (όντας άτεχνοι οι ίδιοι ως δάσκαλοι και συγγραφείς στου τίποτε την χώρα που λέει κι ο Αγγελάκας στην γεμάτη οικονομία ποίησή του…).

Μια άλλη οπτική λοιπόν του συναισθήματος που καθορίζει τη ζωή ασυνείδητα στους περισσότερους και συνειδητά σε λιγότερους. Πάντως καθορίζει τις πράξεις και τις αποφάσεις μας, μια σχέση, μια συνάντηση με τον εσωτερικό μας εαυτό που έχουμε δει κι άλλοτε όπως με το υπαρξιακό δρώμενο σε όλες τις ταινίες του Μπέργκμαν. Όπως με το στοιχείο του εγκλωβισμένου ατόμου που μετατρέπεται σε ανήμπορο για αποφάσεις. Στον κινηματογράφο του Ούγγρου Ζόλταν Φάμπρι. Όπως με τους άβουλους ήρωες του Τζάρμους ή πολλές φορές του Γιμού που καθηλώνονται από την εποχή τους και περιμένουν τη λύτρωση μέσα από τις ζωές των άλλων.

Drive my car

DRIVE MY CAR: Η ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ

Σχετικά με όλα αυτά ο μεγάλος αυστριακός συγγραφέας και διανοούμενος Χέρμαν Μπροχ σημειώνει ότι «όλα τα έργα τέχνης πρέπει να είναι πλούσια σε δυναμικά παραδείγματα. Το κάθε επεισόδιο πρέπει να αντικατοπτρίζει με τη μοναδικότητά του την ενότητα και την παγκοσμιότητα του συνόλου. Αυτός ο πρωταρχικός κανόνας που ισχύει για τη μουσική, πρέπει να εφαρμόζεται εξίσου και στην τέχνη της αφήγησης όπου το έργο είναι ανάγκη να οικοδομείται σύμφωνα με ένα προκαθορισμένο σχέδιο, ακολουθώντας τη μέθοδο της αντίστιξης» (Από την εισαγωγή του συγγραφέα στο μυθιστόρημά του, «Οι Υπνοβάτες», 1932).

Μπορεί να διαφωνεί κάποιος με όλα αυτά, ωστόσο η τέχνη της κινηματογραφικής αφήγησης είναι ίσως το σπουδαιότερο σημείο μετά τη συγγραφή του σεναρίου: Χωρίς αυτά οι εικόνες μένουν άψυχες όσο σωστά φωτισμένες κι αν είναι.

Κλείνοντας, το «Drive my car» δεν είναι ένα ακόμη γλυκόπικρο φιλμ που μιλάει για την αναζήτηση με τρόπο στοχαστικό. Είναι κάτι πολύ πιο πέρα από αυτό. Μια καταβύθιση μέσα στην τέχνη όπου στο στάδιο της τελικής εξόδου  βρίσκεσαι εσύ ο ίδιος γυμνός κι αντιμέτωπος με τα όνειρά σου μέσα στον θάλαμο της εξομολόγησης που γράφει τ’ όνομά σου. Αν θα πεις την αλήθεια, είναι μονάχα δική σου απόφαση.




DRIVE MY CAR

(Doraibu mai ka)

Σκηνοθεσία: Ryûsuke Hamaguchi

Σενάριο: Ryûsuke Hamaguchi,  Takamasa Ôe, Haruki Murakami (νουβέλα)

Φωτογραφία: Hidetoshi Shinomiya  

Μοντάζ: Azusa Yamazaki  

Μουσική: Eiko Ishibashi  

Ήχος: Jun-Yeong Go,  Kadoaki Izuta,  Renmei Izuta,  Tatsuya Obo  

Κοστούμια: Haruki Koketsu  

Σκηνικά: Mami Kagamoto  

Παραγωγή: Teruhisa Yamamoto  

Παίζουν: Hidetoshi Nishijima (Γιουσούκε Καφούκου), Tôko Miura (Μισάκι Βατάρι), Reika Kirishima (Ότο Καφούκου, σύζυγός του Γιουσούκε Καφούκου), Masaki Okada (Κόζι Τακατσούκι), Park Yu-rim (Λι Γιουν-α), Jin Dae-yeon (Κον Γιου-Σου), Sonia Yuan (Γιανίσε Τσανγκ)

Χώρα παραγωγής: Ιαπωνία

Γλώσσα: ιαπωνικά, αγγλικά, κορεάτικα, γερμανικά, μανδαρίνικα, ταγκαλόγκ, ινδονησιακά

Έτος παραγωγής: 2021

Είδος: τραγωδία

Διάρκεια: 179΄

Εταιρεία διανομής: Amafilms

Έξοδος στις αίθουσες: 13 Οκτωβρίου 2022

Για περισσότερες πληροφορίες για τεχνικά θέματα και για τους συντελεστές δείτε εδώ.

*tsitsimis@gmail.com

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει


  • Κριτικές ταινιών, Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz